Lägenhets-möte idag

Taggar: Eliza Sica, F100, boende, boendestöd, diagnos, eriiza, göteborg, lägenhet, missförstå, möte, nervös, psyk, socialen, socialtjänsten, svårighet,
Bloglovin
Idag skall jag på möte
 
Skall till socialen, och prata med F100-enheten.
De har alltså lägenheter som man kan få via dem, beroende på ens
svårigheter, diagnoser, behov av vardagshjälp m.m.
 
Har haft möte med dem tidigare, men då missförstod de mig helt.
 
Så här är det - skall man ha rätt till en F100-lägenhet, så
måste man acceptera boendestöd under 1,5 år.
 
När de sa den biten sist, och frågade om jag haft boendestöd
tidigare, så missförstod de mig.
Jag sa att nej, det har jag inte, har inte velat att massa
främlingar kommer in till mig och petar bland mina saker.
Det gör mig nervös.
 
Så de tog det som ett "Nej, jag vill inte ha!"
Trots att jag sa efter att, "Är det boendestöd som krävs, så kan
jag ta det. Blir bara orolig och nervös.."
 
Så nu skall vi ha ett möte till, för min kontaktperson har visst förklarat
för dem vad jag menade egentligen.
 
Vad gör ni idag?
 
 


Hoppas mötet för dig går bra.
själv så ska jag med besöka kommunen här i skövde för att se om det finns någon lösning för mig och mitt boende..

hoppas du får en bra dag / kocken

2014-04-07 // 10:33:44

Jag hoppas att mötet går bra. <3

Ja, det är skönt att kunna få ta lite permissioner till och från.

Kram!

2014-04-07 // 10:52:26

Jag har haft boendestöd, hon gjorde inget som jag inte ville. Ville jag inte ha hjälp med städning (=att hon rotade bland mina grejer) så hjälpte hon mig inte med det. Vi gick och simmade, fikade och lite sådant.
Jag tycker det är jobbigt att ha folk hemma hos mig öht, blir lite nervös. Ska bli spännande att se hur det går nu när jag flyttar till Malmö och folk kommer orka komma hem till mig.

2014-04-07 // 12:07:02

Hoppas mötet gick bra.=)

Sv. Bara mycket på jobbet just och så just nu men snart är det påsk så då blir det i alla fall lite ledigt. Sen lyckades jag blir förkyld också så jag är hemma från jobbet idag så då kommer det vara ännu mer på jobbet när jag kommer tillbaka men det ordnar sig.

2014-04-07 // 13:25:00

ja visst kan de de bero på en doft men oftast beror de på att hunden i fråga känner att du är livrädd för honom/henne o då skäller de för det! (för o tala om att men jag är inte farlig jag vill bara hälsa på dig)


ja men så tycker jag att de kunde göra för en annans del med sjukvården de är lite bökigt detta just nu när frikortet tage slut!! =/
kram <3

2014-04-07 // 13:40:16

Har själv boendestöd, och jag och min/mina boendestödjare gick igenom vad jag vill få ut av tiden med dem. Jag behöver mest prata ut med någon, och jag har sagt att jag inte vill ha hjälp med hushåll, om jag inte själv frågor om hjälp.
Det är synd att boendestöd är ett krav i början, om man inte behöver den hjälpen, men jag tror säkert att ni kan prata ihop er och komma överens över något som passar dig.

2014-04-07 // 14:47:37

Hur gick mötet?

2014-04-07 // 22:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback