Vill ni det ?

Taggar:
Bloglovin
Ja, ikväll skall jag nog sätta igång
med bloggandet igen.
Har varit en alldeles för lång paus nu.
Måste sätta igång.

Måendet är dock inte på topp,
men kan inte stanna upp allt bara för det.

Hoppas ni vill ha mitt bloggande tillbaka... ?

Förlåt mig

Taggar:
Bloglovin
Jag vet att jag inte bloggat.
Har inte mått bra alls.
Vet inte var jag skall ta vägen riktigt.
Så fort vissa saker ändras till det
bättre så rasar något annat.

Vet inte mycket alls just nu.
Återkommer när jag har energi...
Eller livslust...


Förlåt för mitt dåliga engagemang.

Saker händer, saker skrämmer

Taggar:
Bloglovin
Äntligen händer det lite med F-Kassan.
Dock är det bara rädsla jag känner.

Rädsla för att det praktiska fungerar, men
mitt psyke flippar ur.

Konstanta mardrömmar, självmedicinerande,
självhat etc. etc. etc....


Är så trött på alla ångestmoment.
Trött på att behöva vara rädd för allt, för
framtiden, för det förflutna och för det nuvarande.

Många som läser min blogg vet jag känner
antagligen igen sig i den här texten, och
ni som läser och inte förstår detta..
Ja, er vet jag inte hur jag skall kunna
förklara mitt mående på ett bättre sätt...

Nya tatueringar !

Taggar:
Bloglovin
Yes, idag tatuerade jag in dödskallarna
jag ritade färdigt för ett par dagar sedan.

Vad tycker ni ? =)


Förresten var det några som undrade hur jag har råd
med mina tatueringar.

Svar;
Den här gången fick jag pengar retroaktivt från F-Kassan.
Tidigare tatueringar har jag sparat till och/eller
önskat mig bidrag för på födelsedagar, jul etc.


Och här följer en jobbig "Dagens Outfit"-bild. ;D
Och ja, ni bryr er fruktansvärt mycket om vad jag har på mig.


Jobbiga förväntningar

Taggar:
Bloglovin
Igår städade jag hela lägenheten, verkligen städade.
Dammsög, skulle moppa, men har ingen, så jag har
skurat på knä alla rum i min 2:a !


Idag har jag ingen insomnings medicin.
Vet inte alls hur detta kommer att gå.
Har haft ångest en bra stund redan, och utan
medicinen känns det ännu mer hopplöst..
Och längtan efter rakblad växer för varje sekund..

Retroaktivt och byggande av "soffa"

Taggar:
Bloglovin
Som sagt så fick jag beviljat
aktivitetsstöd från F-Kassan.
Samt fick jag lite ersättning för de
månader de inte hade tagit ett beslut.

Så jag köpte mig en ny kamera, då jag råkade
förstöra objektivet på min förra.


Fick även för mig att bygga om mitt fönster.
Alla fönster har ju en karm, som man kanske
kan sitta på, dock inte min, min var inte bred nog.

Så jag skred till verket, köpte ett hyllplan och
en stolpe som jag sågade itu.
Och detta blev resultatet.
För bara typ 250kr !

Blev tyvärr inga bättre bilder än så här.
Men..


Vad tycker ni ? =D


Veckans Bloggare !

Taggar:
Bloglovin
Ja, det blev lite sent korande av vinnaren, men här är hon;



"Jag bor tillsammans med min gubbe och våran dotter.
Tidigare var mitt liv fyllt av tvång med droger, alkohol,
misshandel, polis besök stup i kvarten o väldigt många resor till sjukhus m.m.

Min kamp har nu börjat att försöka hitta tillbaka
till livet utan en massa sinnesförändrande saker
o kamp att hålla mig till rätt sida av lagen,
den kampen är inte den lättaste, men jag försöker så gott jag kan."


Och resten av de tävlande;










Nya tattoos

Taggar:
Bloglovin
Idag var jag hos min tatuerare och
visade honom bilderna jag blev klar
med igår.

Så får nog veta lite senare om när jag får en tid.
Han var tvungen att kolla upp lite först.

Yay, I'm excited !


Dessa har jag sedan innan;

(Klicka på bilden för större format)







Tack, ni tycker att jag är död inuti

Taggar:
Bloglovin
Som ni kanske läste i föregående inlägg,
så är jag rätt arg och ledsen på en del
människor.

Jag.. Känner mig övervakad, och det
känns som att vad jag än gör kommer
det bli studerat, och drivet negativt
tillbaka på mig..

Vissa känner tydligen sig obehagliga i
närheten av mig, bara mitt blotta
närvaro gör andra obekväma
.

Tror ni att det känns bra för mig när ni säger så ?
Och ni kommer inte ens och säger det till
mig, utan ni säger det till en annan patient,
och ni lurar i personalrummen och viskar
och tasslar..


Tack, jag är ju helt känslokall och död inuti..

Jag är bara negativ energi

Taggar:
Bloglovin
Bara för att jag inte alltid är den glada som många tror,
så när jag är neutral, eller bara "okay", så tar alla
mig som negativ...


Som arg.
Som elak.
Som oförskämd.
Som känslokall.
Som ledsen.
Som förstörd...


Tror ni verkligen att jag är känslokall !?
Tror ni inte att jag kan gråta !?
Att jag blir sårad !?
Att jag egentligen är en av de mest överkänsliga jag kan tänka mig !?


Det ger er ingen rätt att tala bakom ryggen på mig.
Att bara förkasta mig.


Tror ni inte att allt detta sårar mig !?


Tradera - klänning och tröjor jag säljer

Taggar:
Bloglovin
Här är klänningen jag lagt ut på annons.
KLICKA HÄR för att komma till annonsen och lägg ett bud,
eller bara kolla beskrivningen av den. =)



Och här är ett paket med 2 tröjor.

KLICKA HÄR för att komma till den annonsen.

Min hjärnröntgen

Taggar:
Bloglovin
Som sagt röntgade jag hjärnan imorse.
Får svar inom 7-10 dagar, får se vad
det visar..



Har inte alls varit på något bra humör idag.
Mycket småsaker som stressat mig.
Skall för övrigt ta lite kort på saker jag
skall annonsera på tradera.se

Ni kanske finner något köpbart ?! =)



Tradera-vinst och kramper

Taggar:
Bloglovin
Förra veckan vann jag en underbar kjol för 50kr.


Vad tycker ni ? =)

Hela natten har jag haft otroliga kramper.
Hade så sjukt ont att jag övervägde
starkt att släpa mig till akuten.
Men jag lät bli.
Idag har jag haft en del kramper också, men jag
avvaktar till senare.
Blir de värre igen får jag väl dra mig dit ändå.

Imorgon skall jag röntga hjärnan.
Wish me luck ?

Antar att det är över..

Taggar:
Bloglovin
SMS:et jag skrev till min "pojkvän"
häromdagen har jag fortfarande inte
fått svar
på.
Antar att han har gett upp om mig.
Han ringde inte ens sina vanliga fylle-samtal,
eller skickade fylle-SMS..

I guess it's over..

Idag har jag också lyckats ta mig ut
promenad, dock inte en så lång
som jag hade önskat, min skog där
jag brukar gå har blivit nedhuggen typ 2/3 delar..

Motion trots skador

Taggar:
Bloglovin

Yeah, trots att mina fötter stukade.
Ena benet svullet
, och knät mörbultat
lyckades jag ta mig ut på promenad.

En promenad på 14 550 steg.
Rätt bra ändå, med tanke på skadorna. ;D


Bara acceptera mig.. ?

Taggar:
Bloglovin
Min "pojkvän"..
Han... Tycker att det mesta jag gör är bara
"löjligt", att skada sig är bara töntigt.
Att jag borde växa upp etc. etc..

Vilket blir otroligt påfrestande för mig,
som de flesta av er antagligen förstår.

Och han förstår inte att en psykos (som
jag antagligen hade i fredags, när jag
hoppade ut ur fönstret) inte beror på att
jag drack alkohol, utan för att jag inte kanske
fungerar som alla andra.

Så jag skrev ett SMS;

"Nu lägger jag mina sista kr på det här.
Sluta vara sur på mig hela tiden.
Inte direkt självvalt att må så dåligt att
jag inte kan umgås med andra och vara glad
som du vill att jag skall vara.
Du har grymt svårt att förstå mig, det är
lugnt, men du verkar inte ens kunna acceptera
att det är såhär jag fungerar ibland.

Lägg ner att vara så självisk och få allt
att handla om dig.
Ingen direkt nyhet att jag kan vara väldigt
jobbig och komplicerad, men inget jag är
av ren vilje.
Kan du inte acceptera mig, så har du inget med mig att göra..."

Var jag allt för hård mot honom.. ?