En hel del jobb!

Taggar: annons, backa teater, falkenberg, film, inspelning, jobba, medaljens baksida, skådespelare, skövde, spelning, svt, upptagen, utopia,
Bloglovin
Hello!
 
Har en del att göra nu.
 
Fick ett samtal igår från Backa Teater (här i Göteborg) för att
vara publik för en av deras pjäser de hade förra året.
Den föreställningen såg jag - Utopia (länk) - den var sjukt bra,
så jag hade anmält mig som publik när jag såg annonsen,
då jag gärna ville se den igen.
Så på tisdag och onsdag skall jag dit för att vara med på inspelningen!
 
Denna inspelning skall alltså sändas på SVT,
vet inte riktigt när, men den skall.
 
Under kommande helg skall jag till Falkenberg igen,
eventuellt även till Skövde för en annan film,
så det är en del att göra!
 
Även tre filmer under sommaren där jag inte har klara inspelningsdagar ännu.
 
Hur mår ni? =)

Bok-fotografering "Medaljens baksida"

Taggar: bok, cornelia, fotografering, henrick rangsjö, medaljens maksida, militär, modell, noah, rakblad, sandra, självmord, stark, triologi,
Bloglovin
Halloj!
 
Som ni kanske läst, så tog jag lite kort inför en bok som man kan köpa hem.
 
---> HÄR KAN MAN KÖPA BOKEN <---
 
 
Och här är ett youtube-bildspel med oss skådisar, med text om bokens handling:
 
 
Den handlar om Noah, en f.d. militär i USA som återvänder till Sverige, sin fru och lilla dottern.
Om Sandra (tjejen jag porträtterar) som är självmordsbenägen och försöker finna 
livslust, glädje och eventuellt Gud.
Noah känner sig nämligen kallad av Gud att bli en pastor.
(Många som mår dåligt psykiskt i boken av olika skäl, LÄSVÄRD!)
 
Boken är alltså en kristen-action-bok, hur konstigt det än låter...
 
Men om ni klickar på länken lite längre upp, så ser ni mer beskrivning av den.
 
Och den försöker ABSOLUT INTE pracka på kristen tro på läsaren - tro mig, jag läser den nu.
 
Bilder:
 
 (Henrick Rangsjö tagit alla bilder)
 
 
Boken blir i alla fall en triologi, förhoppningsvis går det spass bra att
det kan t.o.m med bli film/fler bilder till fortsatta böcker.
 
Hjälp gärna till att sprida boken! =)
 

Foton från Skövde (film)

Taggar:
Bloglovin
Tjofaderittan!
 
Har inte haft tid att sitta vid datorn.
Eller ja, tid och tid, ingen ork.
 
Har bara försökt att ta det lugnt och passa på att njuta av lite ledighet.
 
Fick dock ett rollerbjudande till den här fredagen och lördagen för en SKRÄCKFILM <3
Kan dock inte.
Har inga pengar att ens åka för..
 
Fy fan vad besviken man blev.
 
Men här är två av alla bilder som togs under några tagningar i lördags:
 
 
Nu skall jag fortsätta ta det lugnt.
Ville mest bara visa att jag lever... ;D
 

Tågresor & inspelning

Taggar:
Bloglovin
Hejsan på folket!
 
Åkte till Skövde där jag fick rollen som "Hanna" igår och
spelade in lite smått.
Klockan blev så mycket att jag missade tåget och fick sova över, men
nu är jag hemma!
 
Den här veckan blir lugn, inget planerat som sker, såvida ingen
plötslig inspelningsdag dyker upp! =)
 
Skall lägga upp någon bild på hur det blev när
jag har fått dem, så att ni ser min karaktärs utseende/attityd!
 
Hur är det med er?
 

Så mycket att göra!

Taggar:
Bloglovin
Hallå där!
 
Förlåt för äcklig kass uppdatering.
Men har verkligen varit superupptagen.
 
Det som skett:
 
*  Blev klar i Falkenberg (inspelning)
*  Falkenberg i onsdags - filmvisning för filmen jag var med i (zombie-apokalyps)
*  Casting i Skövde i torsdags
*  Får veta att jag fick rollen igår
*  Fotografering idag (för boken "Medaljens baksida")
 
Det som sker:
 
Inspelning imorgon ang. rollen jag fick klartecken för igår.
 
Så om ni förstår - fullt upp!
 
Skall verkligen försöka uppdatera när jag kan, men
jag ber er att ha tålamod...
 

En inspelningsdag till

Taggar:
Bloglovin
Yes, det blir en dag till..
 
Som sagt, det blev inspelning idag också, inte bara igår, som
det först var tänkt.
Nu/ Någon timme sedan fick jag veta att jag helst skall vara med
imorgon också, absolut - grymt roligt, men hatar sena
varsel då jag ändå bor en bra bit bort från inspelningsstaden.
 
Anyway..
 
Fixade i alla fall sovplats här i Falkenberg nu i sista minuten, så
jag slipper dra tillbaka till hem, och vara på inspelningen kl 07:00
 
Så morgondagen är en fortsättning på dagens inspelning, mest
för att vi inte hann med allt som vi borde ha hunnit med.
 
(Och för att ni inte skall tro att jag bara "klagar" - får inga pengar alls för detta)
 
Shit happens! ;D
 
 

Vara med i film? Imorgon

Taggar: buss, casting, den onda ringen, eriiza, falkenberg, film, filmcafe, filmfestival, filminspelning, filmning, försening, göteborg, ronnie brolin, spårvagn, tåg,
Bloglovin
Hej hej!
 
Är hemma nu efter en jävligt störande dag.
Nej, inspelningen var inte störande, det var att alla spårvagnar var
typ inställda, eller fruktansvärt försenade.
Så jag hann fan inte iväg i tid.
 
Så när jag väl kom fram till f*cking centralen (Nils Ericson) så har de bytt ut
mitt tåg mot en buss (hade 2 minuter till avgång), och hur f*n skall
jag kunna veta om detta byte!?!?!?
 
Tro fan att jag missade avgången.
 
Ringer castingledaren och berättar, frågar om jag skall komma ändå,
eller om jag kommer fram allt för sent då.
Det gick bra, så jag var en timma sen, men jag kom fram.
 
NI SOM VILL VARA MED PÅ INSPELNING:
 
Helst skall ni bo i Göteborg/Falkenberg eller så, så att du och jag kan åka
tillsammans härifrån, men det är två scener som skall spelas in
imorgon i Falkenberg från kl. 8-21
Scenerna handlar om klubb/krog, så det är "utekläder" som gäller,
behöver inte vara "fina", bara något som gör att det ser ut som att
man inte legat i soptunnan. ;D
 
Så ja, en lååång dag, men om du/ni vill, skriv då, så att jag vet och kan
meddela castingledare & regissör.
 
 

Iväg till filminspelning!

Taggar: boende, den onda ringen, eriiza, falkenberg, film, filminspelning, kommentarer,
Bloglovin
>
Hello!
 
Har inte tid att svara på kommentarer nu.
Skall strax åka vidare på inspelning i Falkenberg.

Så svarar ikväll/imorgon.
 
Någon av er som bor i Falkenberg? =)/font>
 

Novell - Kapitel 5

Taggar:
Bloglovin
Nu är nästa kapitel uppe:
 
Kapitel 5 <---  Klickbar länk.
 
Ge gärna lite kritik, positiv och negativ.
 
Måste bara påpeka (då vissa kommenterat), jag skriver som jag gör av en
anledning, inte så att jag inte skulle kunna skriva en "riktig roman", utan språket
är medvetet skrivet på detta vis.
 

Jag bara däckade

Taggar:
Bloglovin
Inne i en ny period..
 
Och perioden är sömnlöshet, sover varannan natt, jävligt påfrestande,
då det inte blir så smidigt med mina inspelningar.
 
igår däckade jag bara, ren trötthet och utmattning.
Vaknade någon timme sedan (klockan är typ 9 nu).
 
Måste bryta det här mönstret, det förstör för mig.
 
Hur sover ni?
 
 

Filminspelningar

Taggar: apokalyps, att överleva, blogg, bok, eriiza, falkenberg, film, filmfestival, filminspelning, fotografering, göteborg, katrinebergs folkhögskola, kortfilm, lördag, onsdag, zombie,
Bloglovin
Här är mitt schema (som jag vet nu):
 
lördag skall jag till Falkenberg för en filminspelning, på onsdag skall
jag till Falkenberg igen, men då för den apokalyptiska filmen jag redan har spelat
in - nu är det visning. Detta inlägg syftar jag på <--- Klickbar länk
 
Nästa lördag är fotografering inför en bok.
 
Ja, saker sker, så skriver jag inte där emellan, kan det vara utmattning. ;D
 

PSYK - Började i ny grupp

Taggar: blogg, eriiza, göteborg, hälsa, novell, novellkapitel, poesi, psyk, psyl, tjo gong,
Bloglovin
Började i Tji Gong
 
Gruppen gjorde mig ändå något besviken, inte p.g.a de andra patienterna,
utan för att jag redan gjort detta.
Fast då kallades det Kroppskännedom.
 
Fast när jag fick information om gruppen, och hur det skulle fungera, så var bilden annorlunda
än hur den egentligen såg ut.
 
ANYWHO...
 
 
Hade en dialog natten innan, alltså en dialog jag föreställde mig i huvudet,
om att jag skulle träffa någon där som läst min blogg.
 
När jag kom dit, då sa en trevlig tjej (som jag efter gruppen tog en fika med), att
hon hade läst min blogg.
Det var roligt att få lite positiv respons, och att fler vågar hälsa på mig.
 
OM NI...
 
Ser mig någon gång här i Göteborg, säg "Hej!", var inte rädda för mig! ;)
 
Och OM ni är intresserade, kolla in min "poesi" och
novellkapitlen jag skrivit på --> HÄR
 
Och kolla i min sido-MENY för att ställa frågor.
 

Novell - Kapitel 4

Taggar: blogg, dikt, eriiza, hon som kallades leslie, novell, poesi, poeter.se,
Bloglovin
Nu finns kapitel 4 uppe
 
GÅ IN HÄR (klickbar länk), och som jag redan skrivit innan, så finns
föregående kapitel där också.
 
Ni får gärna ge feedback! ;)
 

Fotograferar inför fotografering

Taggar: arg förväntansfull, blogg, bok, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, filminspelning, filmning, fotografering, gangs of gothenburg, goth, ledsen, modell, rock, sova,
Bloglovin
Haha, rubriken makes sence! ;D
 
Jag skall ju fotograferas inför en bok om två veckor, så idag tog
jag kort på saker som kan tas med (kläder m.m.) för det.
 
Och såklart, smink:
(skall försöka sova nu, svarar inte på kommentarerna nu)
 
 

Viktnonsens & andra betraktelser

Taggar:
Bloglovin
 
En ny dag
 
Och en ny oro.
Är så trött på att konstant akta min vikt, jobbigt att inte kunna käka det man vill.
Vet att flera av er (läsare) har också matproblem, så ni vet vad jag pratar om.
 
Har visserligen "kommit i form" nu, men det är ju så jävla svårt att
behålla vikten, utan att jojo-banta.
 
In other storys..
 
Händer det inget särskilt just nu, nästa helg däremot (18/5) skall
jag till Falkenberg för inspelning, skall nog bli kul.
Ingen avancerad roll så, mest improvisation, men kul att ha saker att göra.
 
Skall dit 22/5, 9-10/6 också.
 
Hur har ni det idag?
 
 Glöm inte att kolla in min novell & "poesi" om ni är intresserade av sådant --> HÄR
 

Novell - Kapitel 3

Taggar: blogg, eriiza, hon som kallades, leslie, namn, novell, poeter.se, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Novellen har nu namn, "Hon som kallades Leslie"
 
Här är kapitel 3 (klickbar länk)
De två första kapitlen finns också där 

Ingen sömn, men bloggdesign

Taggar: bilder, blogg, bloggdesign, bloggdesign', cynisk, daria, eriiza, film, filminspelning, mtv, perfectpicture, serie, soclose, trött,
Bloglovin
Tjoflöjt!
 
Har inte sovit inatt, var uppe med en av grannarna, kollade på en f*cking awesome serie,
ni måste dock ladda ned "Daria" ifall ni vill se serien!
Daria är den skönaste, mest cyniska personen - love!
 
Man kan hitta några små klipp youtube, annars är det nedladdning som gäller..
 
Gjort två bloggdesigns också (Klicka på bilderna för att komma till flickornas bloggar):
 
 
 
 
 
Hur mår ni idag?
 
Min dag blir nog låååååång...

Kommentar - svar igen...

Taggar:
Bloglovin
Ni såg ju mitt förra inlägg, killen skrev igen:
 
 
Vad är det jag inte står för?
Var har jag skrivit att jag inte står för detta?
 
Om jag hade skämts eller liknande, så hade jag väl knappast lagt
upp videon på min blogg, och skrivit hur roligt jag tyckte att det var!?
 
Jag ställer inte upp på "vad som helst" så som du uttrycker det, men uppenbarligen
är den här "Adam" inte heller en skådespelare, har man TUR så får man en roll, oavsett
typ av roll, bara etablerade skådespelare kan välja och vraka, tacka nej hur de än vill.
 
Folk som jag, måste passa på om någon är intresserad!
Och JAG SJÄLV ansöker efter roller/karaktärer.
 
Så kan vi lägga ned det här nu?
 
"Adam" vet visst inte vad han pratar om, och jag har viktigare saker än detta att engagera mig i.
 
Tack och hej!

Kommentar - hur svarar man på detta?

Taggar: anonym, big bång, blogg, eriiza, förvirrad, grattis, inlägg, kommenar, kommentarer, kritik, musik, musikvideo,
Bloglovin
Många av er bloggare/bloggläsare förvirrar mig
 
Den här kommentaren fick jag angående --> DETTA INLÄGG:
 
 
Naturligtvis av en anonym person.
 
Jag vet inte riktigt hur jag skall svara här, inte för att jag skäms,
utan jag förstår inte kritiken.
 
Visst, du kanske inte gillar musiken/musikstilen/texten eller whatever,
men jag hade förbannat roligt när vi spelade in, skratt flödade konstant!
 
Så... Jag undrar, vad är det mer exakt jag skall skämmas över?
 
Någon som kan ge mig en liten insikt här?

Oj då

Taggar: blogg, bok, bokomslag, bokserie, böcker, eriiza, exemplar, film, fotografering, lansera, omslag, psyk, tryck,
Bloglovin
Tjohej!
 
Sade senast att det handlade om ett bokomslag, hade visst missuppfattat,
det skall tas bilder för att "promota" boken.
 
Men om den går bra, så lanseras fler böcker, och då finns det en stor
chans att ni ser delvis mig på bokomslag! ;D
 
När boken är färdigtryckt (slutet av månaden) kan ni säga till
om ni vill ha ett exemplar, och jag kan kolla vad en bok kommer att
kosta etc. och ni kan hjälpa till att få ut den i affärer - kommer att berätta hur!
 
Skall naturligtvis förklara vad den handlar om också,
eller rättare sagt - vad serien av böckerna handlar om!
 
Och om det går tillräckligt bra för böckerna (vilket jag verkligen tror att det gör),
så finns det chans till film....
 
Hur mår ni idag?
 
Själv skall jag strax till PSYK.
 

Bloggdesign, novell, poesi...

Taggar: blogg, bloggdesing, dikt, eriiza, kapitel, konto, novell, ny, poesi, poeter.se,
Bloglovin
Bloggdesign
 
Nu är nya bloggdesignen uppe, om något ser lurigt ut,
pröva med att klicka på F5-tangenten, om det fortfarande ser skumt
ut, tveka inte att skriva var felet ligger.
 Säg gärna till vad ni tycker om den nya designen! =)
Novellen + Poesi
 
Jag har inte fortsatt skriva på novellen, som några av er kanske
lagt märke till, därför tänker jag göra en liten twist på det hela.
 
Har haft två konton på http://poeter.se/ tidigare, men nu kan jag inte komma
åt de två konton jag haft, så jag har gjort ett nytt.
 
Så från och med nu skall jag lägga upp framtida kapitel av
novellen där (inkl. första kapitlet).
 
Kapitel 2 är upplagt nu!
 
SAMT lägga upp dikter som jag skriver då och då.
 
KLICKA HÄR för att komma till min sida, där allt läggs upp.
 

Designbyte och parkbesök

Taggar: 90-tal, blogg, bloggdesign, bokomslag, eriiza, författare, halli, manusförfattare, ronan keating, savege garden, soligt,
Bloglovin
Var en trevlig dag idag.
 
Satt ute med Halli en stund på ett café, aldrig fel med lite
kaffe och gött sällskap!
 
Sedan gick vi vidare till Hagakyrkans "park", satt/låg där en stund,
lyssnade på lite skön 90-tals musik, som Savege garden, Ronan Keating m.fl.
 
Imorgon skall jag träffa manusförfattaren/författaren ang. bokomslag som jag
skrev om i lördags (?)
 
Hur har ni det?
 
Är det soligt var ni nu än befinner er? =)
 
Skall förresten byta bloggdesign, tror det blir bra, skall i alla fall prova på!
 
Vad tror ni om det här?
 
 
 

Folk som förstör allt på en sekund

Taggar: agression, arg förväntansfull, blogg, bryter ihop, bröt ihop, eriiza, förbannad, granne, humörsvängningar, kontroll, ledsen, mobbad, mobbning, ptsd, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
 
Är så j*vla trött på folk...
 
Folk som förstör ens humör på mindre en sekund.
 
Har lärt mig kontrollera mitt humör OTROLIGT
mycket under de senaste åren, och det är jag glad för!
 
Men när folk är på mig, flera gånger på raken
- det tänker jag inte tåla!
Jag biter ifrån, behöver inte vara på ett otrevligt
sätt, men på ett sätt så att de förstår att jag
tar illa vid mig/blir arg/irriterad/accepterar inte
deras kommentar.
 
Som idag..
 
Jag orkar inte, det påminde mig bara om alla
åren jag blev mobbad.
Jag bröt ihop när jag kom in i lägenheten.
 
Det var en granne på gården som satte igång allt.
Och detta var inte hennes första gång hon var på mig.
 
Jag ÄR en stark person, men när saker och ting blir för mycket, då orkar jag inte.
 
Och man skall inte tåla hur mycket som helst - hur länge som helst!
 

Här är videon jag är med i!

Taggar: big bång, biroll, blogg, bloggdesign, eriiza, författare, grattis, hbt, inspelning, långfilm, migrän, modell, partnervåld, pedofili, skådespelare, video, youtube,
Bloglovin
Förlåt för min frånvaro, haft fullt upp, och när det varit lugnt,
har min migrän satt i, men jag skall försöka vara aktiv igen!
 
Men här är videon jag är med i, inte så lätt att missa mitt hår och svartvit-randiga byxor! ;D
 
Big Bång - Grattis
 
 
 
Hade förresten en biroll i torsdags för en långfilm, det var
roligt, manuset var kul, men samtidigt tragiskt.
Filmen är med HBT-tema, inklusive partnervåld, pedofili och andra "tabu"-ämnen.
 
Blev även kontaktad av en författare (han har flera yrken), han vill ha mig
som modell för bokomslag, så skall träffa honom och några till
på tisdag - spännande!
 
Skall också byta bloggdesign, så fort den är finslipad!