Som jag älskar värdelösa kommentarer

Taggar:
Bloglovin

Den här komentaren fick jag (som vanligt från en Anonym);

Anonym om Flyttar om en vecka:

Socialen kanske tycker att det är fel att vi vanliga människor som jobbar ska behöva betala DINA möbler och DIN leksak (katten)?



Ja, kanske det kanske.
Men å andra sidan varför skall prinsessan Victoria gifta sig för ca; 10 miljoner svenska riksdaler där även en hel del kommer från våra skattepengar (?)
Jag tror nog att hon hade klarat sig utan det pampiga bröllopet som vi får betala, men inte får riktigt ta en del av.



Visst, mitt boende kostar, men å andra sidan har jag ett behov av detta.
Många utnyttjar staten på alla möjliga sorters medel, och de klarar sig utan dem.

Men whatever, jag kanske skall bo på gatan, eller pendla bland mina kompisar för resten av mitt liv ?

AND FOR THE RECORD - JAG BETALAR MIN EGEN KATT !
( Socialen ger mig inga pengar i månaden, bara betalar min lägenhet )


Eller är det jag som "överdriver" ?

Flyttar om en vecka

Taggar:
Bloglovin
Ja, flyttar på måndag.
Har fortfarande inte fått pengar från socialen för att köpa möbler som jag behöver.

Har inte heller fått de pengarna som jag borde ha fått idag.
Är skyldig de som jag bor hos 50 kr.
Vill inte vara skyldig när jag sade att jag skulle betala idag !

Ingen aning om vad som kommer att hända med hela lägenhets-grejen..
Får väll se...




Verkar ju inte heller bli något av med behandlingshem..
PSYK
verkar ju inte göra något alls.
Inget möte är satt eller något alls.

Om de nu skullefå för sig att skicka mig till ett kommer jag att tacka nej, orkar inte gå igenom massa shit de inte riktigt kan sköta.
OCH om jag skall nu skaffa en liten misse kan jag ju inte göra av honom någonstans...



THAT'S IT - Stannar i patetiska Lysekil ;P

Skall visst ha husdjur !

Taggar:
Bloglovin
Socialen påstod att jag inte får ha husdjur, inte för dem, utan för Lysekils Bostäder (?)
Jag gick in på deras hemsida, men det stod inget om att man inte skulle få ha det.
Så jag ringde, bara för att vara säker.
De berättade att det finns ingen sådan regel,
det enda är att om man har alldeles för många djur,
eller missköter dem som kan vara problemet.
Eller att socialtjänsten själva inte tycker att man skall ha det för att det är de som står på 1:a hands kontraktet.

Inget med allergi att göra som socialen påstod.


Skall skaffa en katt ändå !

Tattoo

Taggar:
Bloglovin
Vet inte riktigt när den blir av, men den kommer att se ut så här - fast snygg ;P

På högra sidan av högra foten

Helg

Taggar:
Bloglovin

Ja, det blev tyvärr ingen tatuering i fredags, men tar det den här kommande veckan istället ! =)

Emma fyller år idag - hela 18 !


Igår var vi på några Brastad-fester, det var ju bra längesedan jag dök upp på sådant, men det var roligt ! =)
Idag har vi kollat på "Good luck Chuck" den var rolig, romantisk komedi med en hel del porriga inslag =O

Definitivt sevärd !

Snart skall jag och Emma åka in till Lysekil, hon skall ta sina första "lagliga" öl =P

Nästa måndag flyttar jag !!!! (igen)


Älska och hata kläder

Taggar:
Bloglovin
Älska; (klicka på den för att se den större)
 underbara i alla mäöjliga färger och mönster (Gina Tricot)
hög kjol, alltid fint, i alla mönster, färger och även former, till alla tillfällen (H&M)

Hata;
 Fy fan, såg ut som att man sket ned sig, och INTE på ett snyggt sätt ! (Gina Tricot) 
 chinos- sitter snyggt på väldigt få, måste vara spinkig då, annars ser man helt formlös och äckligt       androgyn ut (inte på det snygga sättet) (H&M)

Fucking socialen ! GAAAH

Taggar:
Bloglovin
Det verkar definitivt att de vill se mig flippa ur på dem !

Ja, skulle ju kollat på lägenheten, men så blev det inte (as usual).
Min kontaktperson som borde ta hand om allt detta
gick dit under dagen och sedan ringde och sa att det inte gick att flytta in.

Detta måste alltså betyda att den blev besiktad som de påstod,
men att någon liten jävel inte kunde sköta sitt jobb !!!

När jag flyttade ur min 1:a första gången,
så var de jävligt snabba med att besikta den,
det hände till och med samma dag !

Då blev jag chockad, jaha ?
Vart fan skall man bo då ???

Nu säger de att det finns en annan 1:a i samma område som jag får kolla på imorgon.

Då frågade jag henne om hur stor är chansen att den här "nya" lägenheten kommer att se bra ut ??
Då säger hon - "Vi får helt enkelt lita på dem !"
Vadå "lita på" ?
De kunde ju inte göra det rätt nyss, varför skulle den här vara annorlunda ?!??!?!?!

Bäst att jag får se den imorgon och att den ser bra ut !

Annat shit!

Taggar:
Bloglovin
Andra saker som skett förutom Norges underbara bidrag;
var på liseberg igår med axel, fy fan vad kul vi hade!
Hanghai (årets nya atraktion för i år) var helt ok, fast weird,
man satt så att man hade ansiktet utåt istället för att se de andra som åkte=D
imorgon skall jag kolla min ghetto lägenhet,
på tisdag skall min kontakt person kolla hur mycket jag kan få i flyttbidrag,
alltså så att jag kan köpa t.ex möbler.

Wish me Good luck!

Norge <3

Taggar:
Bloglovin
I'm in love with a fairytale...
Well i'm in love with this song!

Lätt att den förtjänade att vinna OCH få poäng rekord genom alla tider!

Fler som delar min åsikt? =D


Nu har jag fått nog av soc!

Taggar:
Bloglovin
Jävla skit. Igår fick jag reda på att de inte kommer att tapetsera om lägenheten som jag skall flytta till den 1:a juni förrens i oktober!? WTF? Och idag fick jag reda på utav en kompis att badrumsdörren är fortfarande väck sedan förra nyår(var där då den försvann). Och att hela hallen är grafitti målad.=O Vad fan? Imorgon skall vi dit för att kolla läget. Nu har socialen verkligen klantat sig för sista gången! Nu är jag riktigt förbannad!

Känner mig smågalen p.g.a soc & psyk

Taggar:
Bloglovin

Vad händer?

Taggar:
Bloglovin
Imorgon är det skola för många-även för mig. Äntligen något att göra! Har varit utråkad ett par dagar nu. Efter skolan skall jag lägga in pengar på mitt konto, därefter skall jag glida iväg till sofia ( sofiamaisa.blogg.se/ ) vi skall inredningspyssla! =D skall få lite saker utav henne som hon inte använder, så jag har lite fint till den nya lägenheten. Vi skall måla om lite saker. Kommer bli grymt roligt! Skall även prata med min lärare, se om han vet vad fan soc och psyk håller på med egentligen!!!???

Flyttdag snart...

Taggar:
Bloglovin
Ja, från och med 1:a juni kan jag flytta till min nya lägenhet. Och jag får mina pengar på måndag, så låg tänkte gå på lysekils loppis i veckan. Se om jag kan hitta någon fin inrednings pryl för lägenheten. Skönt att det finns sådana ställen där jag faktiskt har råd, OCH kan hitta något orginellt=D

Fortsättning på föregående inlägg...

Taggar:
Bloglovin
Det visade sig att "mötet" inte ens hade ägt rum. Och inget möte skulle heller bli av. Då frågar jag kvinnan varför det hade blivit så här. Hennes svar blev; "du måste förstå, beslut om behandlingshem tar tid. Du får vänta..." då flippade jag ur. Vad fan??? Det är inget svar. Saken är den, att detta möte skulle avgöra var jag skulle placeras, när och hur. Mötet skulle vara avgörande, det skulle sätta en punkt för allt. Och så får man nu höra att inget sådant har skett? Vad fan är det för fel på systemet?

Ute ur PSYK, med nya problem

Taggar:
Bloglovin
Ni får ursäkta att jag inte skrivit. Men som ni antagligen förstått så låg jag på PSYK igen... Blev utskriven i torsdags. Jag fick tjata på den inkompetenta läkaren jag fick. För övrigt så skulle PSYK här i lysekil ha ett möte i onsdags angående behandlingshem, jag ringde till min kontaktperson samma dag för att fråga hur dags mötet skulle vara. Hon visste inte. Så jag ringde till PSYK och krävde att få prata med deras chef. Den kvinnan förstod inte vilket möte jag pratade om.