Nazi & Självmordsbenägen

Taggar: 90-tal, blogg, eriiza, film, filmcafe, filminspelning, göteborg, john hron, långfilm, mord, nazist, piller, rakblad, självmord, skövde, tabletter, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin

Hej hej!
 
Som jag skrivit tidigare, så mår jag inte på topp,
och/eller har mycket att göra - därför är mina inlägg och
svar på kommentarer så glesa..
 
Dagens inspelning:
 
Blev uppringd igår om att vara med i långfilmen "John Hron"
(om ni minns fallet under 90-talet?) som spelas in idag, sista dagen.
Där spelade jag nazist. =O
 
Idag & imorgon - inspelning:
 
Skall till Skövde igen, och om allt går som det skall,
så blir vi klara med hela filmen då! =D
 
Hur mår ni?
 
 

Ett helvete..?

Taggar: eliza sica, eriiza, film, filminspelning, mentalt, piller, psyk, scener, skövde, våldtäckt,
Bloglovin
Hallå!
 
Det har hänt lite saker.
Vill inte prata om en av de sakerna, har inte mental ork med det.
 
Men för övrigt så förbereder jag mig inför nästa
inspelning, som är på söndag, kommer att bli sjukt mycket scener som vi skall
hinna med, hoppas bara alla kan skärpa sig
och vi slipper onödiga omtagningar.
 
Om allt går bra, så blir vi klara med filmen i Skövde under söndag kväll. =)

Hur har ni det? =D
 
 

Bilder karnevalen jag var med i

Taggar: blogg, djävulen, eriiza, hammarkullekarneval, pinocchio,
Bloglovin
Hallå!
 
Här kommer lite bilder från när jag
 
deltog i Hammarkulllekarnevalen! =D
 
(jag är djävulen)
 
 

Nytt svar på kommentar

Taggar: blogg, borderline, eriiza, frisk, fråga, frågestund, helvete, ips, psyk, psykiskt sjuk, ptsd, svar, ätstörningar,
Bloglovin
Hello!
 
Som ni vet, så får ni alltid ställa frågor om vad ni än vill!
 
Och då länkar jag er samtidigt.
 
Fråga från Amanda:
 
 
 
Svar:
 
Har MYCKET lättare för att umgås med andra sjuka, än de friska.
Friska människor kan inte förstå som oftast hur det är att ha ett konstant
helvete i sitt huvud, och det gör andra sjuka, utan att man ens behöver
säga något.
 
Men sedan finns det ju friska människor som fungerar bra också,
men det är sällan, och dem brukar jag vanligtvis inte prata med
gällande mina "demoner".
 
Hoppas detta var ett bra svar. =)
 
 
 

Ändrade planer

Taggar: blogg, eriiza, filminspelning, fråga, frågestund, gävle, göteborg, helg, svar,
Bloglovin
Hej hej!
 
Skall inte iväg till helgen, skulle ju åkt till
Gävle, men jag tänkte heeelt fel då, Nässjö menade jag. ;D
 
Anywho..
 
i helgen skall jag träffa underbara Nattis och
umgås med henne, vi har inte setts på evigheter!
 
Vad har ni för planer inför helgen?
 
Och som sagt - ni får ställa frågor om vad ni än vill!
 
Svarar alltid så gott jag kan, i sådana fall länkas ni också i
ett "Svar på kommentarer"-inlägg.
 
 
 

Svar på kommentarer:

Taggar: blogg, destruktiv, diagnos, ensam, eriiza, fråga, frågestund, känslor, lita på, mejl, missbruk, psyk, relation, sexmissbruk, svar,
Bloglovin
Hej hej!
 
Som jag sagt tidigare, så svarar jag på de flesta frågor
ni ställer mig, svarar så gott jag kan.
 
Här är två frågor och svar
 
Från Jasmin:
 
 
Svar:
 
Jag menar att jag har svårt att lita på folk med mina riktiga känslor.
Visst, här i bloggen är jag öppen, men det är skillnad på att skriva om vissa
saker, och att vara öppen med någon "face-to-face".
 
Är van vid att bli lämnad ensam i slutändan, utan någon förklaring,
så jag vill inte binda mig till någon och sedan bli sårad - igen..
 
Hoppas detta besvarade din fråga.
 
Fråga från anonym, jag inte kunde skicka mejl till:
 
 
Svar:
 
Ett sexliv kan vara destruktivt i den meningen av att man kan ha sex
med personer man EGENTLIGEN inte vill ha sex med.
Göra saker man egentligen inte vill göra.
För att sedan må psykiskt dåligt för att man gjort samma misstag ännu en gång..
 
Hoppas att även detta svar gick att förstå.
 
Från Mizca:
 
 
Svar:
 
Jo, det kan bli så emellanåt att man stakar sig och tänker på
alla sina karaktärer samtidigt, särskilt om man är trött.
 
Korrekturläser en bok också, så ibland går alla roller, filmer och boken
in i en enda röra tills man själv inte fattar vad det är man
skall göra just den dagen. ;D
 
Mina psykiska problem kan absolut göra vissa saker svårare.
Men jag gör mitt yttersta för att skilja mitt privatliv och mitt jobb
åt, vill inte att det skall ses som ett handikapp som
gör att jag inte kan prestera.
Och hittills har allt fungerat bra!
 
Samtidigt har jag lätt för att memorera repliker, så jag försöker alltid
att ha full fokus på dagens jobb, och lämna det dåliga måendet till senare!
 
 
Och som sagt, var inte rädda för att fråga om PSYK etc!
 
(Kommer även länka er som lämnar bloggadress)
 
 
 

Medicin & Kommentarer

Taggar: apodos, blogg, eriiza, film, filminspelning, fråga, gävle, göteborg, helsingborg, kommentarer, läkare, nässjö, piller, psyk, skövde, tabletter,
Bloglovin
Moo!
 
Igår ringde jag PSYK, och bad dem meddela min läkare att
jag vill ha längre apodos, alltså för 2-3 veckor, istället för
varje vecka som jag har nu.
 
Hon är tillbaka från semestern, men verkar inte ta hand om patienter
den här veckan, men jag hoppas att hon kan fixa det snart.
 
Reser ju runt till olika filminspelningar hela tiden, som ni
kunde läsa om i föregående inlägg, så man har fullt upp.
Har knappast tid för att åka tillbaka till Göteborg och hämta
en rulle mitt uppe i en inspelning.
 
Hur mår ni?
 
Förresten:
 
Fick dessa kommentarer igår, vem är du Blyger? ;)
 
 
 

Händer mycket nu!

Taggar: blogg, eliza sica, engelska, eriiza, film, filminspelning, filminspelningar, greenscreen, gävle, göteborg, hammarkullekarneval, helsingborg, kortfilm, långfilm, regissör, resa, skövde, tåg,
Bloglovin
Hallå!
 
Var och deltog i Hammarkullekarnevalen i söndags, om ni var
där, var jag en jättestor docka som såg ut som en röd djävul! ;D
 
Har tyvärr inte bilder på det ännu, men när jag får
tag på någon, lägger jag upp dem. =)
 
Inspelningar:
 
Den här helgen ser det ut som att jag skall till Gävle,
för att träffa regissören för första gången på riktigt, vi skall prova
hur det blir att jobba framför en greenscreen (p.g.a min hårfärg),
kläder m.m.
Filmen var en långfilm på engelska.
 
Nästa helg är det Skövde som gäller, hela 4 dagar skall vi köra stenhårt
för att bli klara med så mycket vi bara kan!
 
Sedan har jag fått en roll i en film som skall spelas
in i Helsingborg, så som det ser ut nu, skall vi börja i slutet
av september. =)
 
Hur har ni det?
 
 

Svar igen på kommentar

Taggar: blogg, borderline, eriiza, fråga, frågestund, hjälp, ips, london, missbruk, ptsd, sexleksaker, svar, trött,
Bloglovin
Hej hej!
 
Här har vi en ny fråga:
 
 
 
Mitt svar:
 
Jag kommer att skicka ett mejl till adressen du lämnade imorgon (är så trött nu),
Nopp, aldrig fått hjälp för min PTSD - aldrig fått riktlinjer utan fått klara
mig själv (samma gäller Ätstörningarna), så det är nog delvis därför
jag har haft så t.ex destruktivt sexliv under åren.
 
Försöker hjälpa mig själv - trots att det är nästintill omöjligt..
 
 

Svar på kommentar igen

Taggar: alkohol, alkoholist, bakgrund, blogg, borderline, eriiza, fråga, frågestund, inlägg, ips, lettland, misshandel, ptsd, sexuellt utnyttjad, svar,
Bloglovin
Hallå!
 
I föregående inlägg svarade jag på en anonym kommentar,
och till det inlägget fick jag en ny anonym kommentar, så här
kommer frågan och svaret!
 
Fråga:
 
 
 
Svar:
 
För det första så kan du kolla knappen under min header "Min Story", där står
det lite mer utförligt om min bakgrund, delvis varför jag har PTSD.
 
Men jag svarar lite kort här ändå.
Min mor är alkoholist och blev det när jag föddes, innan dess drack hon
väldigt sällan, enbart typ Nyår, någons födelsedag eller så.
Så min kontakt med henne är sporadisk och under uppväxten varit påfrestande
och emellanåt våldsamt.
 
Utöver det har jag blivit sexuellt utnyttjad av grannpojkar i
mitt hemland - Lettland.
Och en barnvakt var våldsam och kunde "låsa in" mig i en bäddsoffa
och sedan stänga igen den.
 
Hoppas detta ger en klarare bild på din fråga!
 
Och som sagt - fråga vad du/ni vill, svarar så gott jag kan!
 
 

Svar på kommentar

Taggar: blogg, borderline, diagnos, eriiza, fråga, instabil personlighetsstörning, ips, kommentarer, kriterier, piller, svar, ätstörningar,
Bloglovin
Hejsan!
 
Ibland får man kommentarer med frågor/åsikter,
men personen lämnar ingen egen blogg/mejl-adress, då brukar jag
skriva ett inlägg med frågan och mitt svar.
 
Här är frågan:
 
 
 
Mitt svar:
 
Vad kul att du (vem du än är) har funnit min blogg och funnit den tillräckligt
intressant för att kommentera och fråga om den/mig.
 
En personlighetsstörning (Borderline/IPS) är något man föds med,
men kanske inte visar sig för alla lika tidigt som för mig personligen.
 
Samma gäller det hur det yttrar sig, kan vara olika, trots att det finns kriterier
som man skall uppfylla (gäller alla diagnoser) för att räknas som t.ex
personlighetsstörd.
 
För mig är det svårt att lita på människor, men där spelar också min
PTSD (Posttraumatisk stressyndrom) in.
Sedan är det humörsvängningarna, att alltid vara svartvit.
Antingen mår man 100% skit, eller 100% jättebra, och liknande.
Man ligger aldrig på ett "mellanläge"/gråzon.
 
Så dessa saker kräver träning, eventuellt medicinering, terapi m.m.
 
Allt detta yttrar sig olika hos alla, ingen Borderline-person är likadan! =)
 
Fråga mer om du/andra vill veta något - svarar på allt så gott jag förmår!
 
 

London, tattoo, karneval!

Taggar: Brunnsparken, Candombe Lubolo, Götaplatsen, bilder, blogg, england, eriiza, film, filminspelning, foto, göteborg, hammarkullekarneval, hostel, karneval, karnevalståg, london, london dungeon, london eye, månen, video,
Bloglovin
Whoop Whoop!
 
Saker var underbara i London (för det mesta).
Allt var perfekt - förutom chefen på hostlet vi bodde på.

Lång story, men han var i alla fall knäpp, hittade
på nya regler hela tiden, DOCK INTE för alla, bara för oss
tre som åkte tillsammans...!?
 
Delta i karnevalståg!
 
Om ni skall se på karnivalen på söndag här i Göteborg (börjar kl. 13:00):
 
Jag skall vara Månen i Candombe Lubolo-gruppen!
 
Alltså Hammarkullekarnevalen som startar från Götaplatsen
och avslutas vid Brunnsparken.

Av en ren slump blev jag tillfrågad ganska nyss om jag
vill hänga på, då hon som brukar vara Månen inte kunde, så behöver
de en ersättare.
 
Why the fuck not!? ;D
 
Här kommer fler bilder från London:
 
 

LONDON Del 1

Taggar: blogg, camden market, england, eriiza, filminspelning, goth, göteborg, hostel, igår idag för alltid, london, london dungeon, london eye, marknad, resa, skövde, soho, video, videoblogg,
Bloglovin
Hej!
 
Kom tillbaka igår (måndag), har inte orkat sätta mig framför
datorn, varit seg och haft saker att ta tag i.
 
Men här kommer lite bilder från resan till London!
(Kommer några fler)
 
Svarar ej på kommentatrer nu..
Är laaaagom trött, har socialen imorgon och sedan filminspelning
i Skövde.
 
 

VIDEOBLOGG-London m.m.

Taggar: blogg, england, eriiza, flyg, göteborg, london, london dungeon, london eye, medicin, nervös, oro, piller, psyk, ryanair, stesolid, säve, uk, video, videoblogg, videoinlägg,
Bloglovin
Hej! =D
 
Här kommer ett supersnabbt Videoinlägg om London m.m:
 
 
 
Kommer att förklara mer när jag är tillbaka
i Sverige igen (på måndag).
 
Och naturligtvis kommer jag att ta kort!
 
 

Gratis skor - Uddevalla

Taggar: blogg, england, eriiza, gratis, gåvor, göteborg, helg, london, nelly.com, skor, uddevalla,
Bloglovin
Hej hej!
 
Åker idag till Uddevalla, är tillbaka imorgon!
 
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, vill ni ha gratis skor,
och en påse med gåvor sponsrade från olika butiker i er stad,
in på den här sidan:
http://nelly.com/se/events/high-heels/
 
Är tillbaka imorgon igen, så inga inlägg eller svar
på kommentarer från min sida under närmsta dygnet.
 
Sedan är det ju London på tisdag! <3
 
Vad har ni för planer för helgen?
 
 

Audition & MER

Taggar: audition, blogg, england, eriiza, film, flygplan, london, planera, resa, roll, ryan air, semester, uddevalla,
Bloglovin
Hallo!
 
Gjorde en audition igår...
 
Väntar på beslut om jag får rollen eller ej.
 
Nu har jag bara planering inför Uddevalla & London
kvar.
Känns skönt att ha lite att göra, men också lite "semester"
däremellan. ;)
 
Hur har ni det? =)