Jobb, sedan vin!

Taggar: Eliza Sica, Karolin Ardstedt, blogg, dop, eriiza, film, fredag, göteborg, helg, igår idag för alltid, kamera, kameraman, koreograf, koreografi, långfilm, lördag, musik, musikvideo, skådespelare, skövde, skövde film och teater, sticky fingers, tv, web,
Bloglovin
 Hallå!
 
Har inte skrivit, då jag åkte till Skövde (Skövde Film & Teater) för
att jobba, inte framför kameran, då jag varit klar med
min karaktär i över en månad - drygt.
Men bakom kameran, som antingen kameraman, eller/och koreograf. =)
 
 
Helgen
 
På fredag (som jag skrev i föregående inlägg), är det inspelning
här i Göteborg på Sticky Fingers.
Sedan lördag skall jag på dop!
 
Är ingen barn-person egentligen, MEN när det kommer till
kära Nattis barn - dem älskar jag, jag är inte ens rädd för dem! =D
 
 
(Uppenbarligen inte jag, men Karolin Ardstedt från filmen)
 
 
Imorgon utser jag en vinnare
 
Så klicka på bilden nedan för en sista chans att delta!
Kl 20:00 imorgon utses vinnaren!
 
 
 

Vara med i video?

Taggar: blogg, borderline, brand lägenhet, eriiza, göteborg, inspelning, ips, lägenhet, musik, musikvideo, ptsd, stress, videoblogg, ätstörningar,
Bloglovin
Hej hej!
 
Fick ett samtal om att vara med i video för TV & web.
 
Vill du också vara med?
 
OM du vill, lämna en kommentar, så kan jag kontakta dig.
Det är här i Göteborg på klubben Sticky Fingers.
På fredag 4/10 20:00 - 00:00
 
På andra plan...
 
Annars är det väl sådär, ni som såg föregående
inlägg - videoinlägget, förstår varför.
 
Nu är det mycket stress, mycket som snurrar i
huvudet, lägenhet, alla jobb, och mitt vanliga liv med IPS (Borderline),
PTSD, ätstörningarna och allt annat..
Men det ordnar sig...(?)
 
Hur mår ni? =D
 
 

VIDEOBLOGG - Våldäkt

Taggar: alkohol, blogg, död, eriiza, hjälp, höteborg, vin, vinna, vinst, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska, våldtäckt, våldtäkt, ångest,
Bloglovin
Här är en videoblogg..
 
Orkar inte säga allt i ord...
 
Men ni förstår.. Våldäkt..
 

Olja mot ärr?

Taggar: apoteket, bilder, bio-oil, bristningar, eriiza, foto, popcorn, psyk, rakblad, vild, ärr, ärr, ålder,
Bloglovin
Hallå!
 
Tänkte prova en olja som heter Bio-Oil.
Funderat ett tag på att införskaffa en, men jag fick en
kupong idag från Apoteket (är medlem där), så jag fick
en rabatt.
 
Ordinarie kostnad på Apoteket 119kr.
Skall motverka ärr, bristningar, ojämn hudton, åldrande hud & uttorkad hud.
 
Så detta skall jag prova i 3 månader (står det i broschyren),
men om ca; 1 månad skall jag ta kort och visa om det blir skillnad
på mina ärr.
 
Här kommer FÖRE-foton:
 Bilderna visar inte direkt den hemska verkligheten...
 

 
 
 
 
 

Mår verkligen skit..

Taggar: blogg, bostad, bostadslös, den bleka skuggan, eriiza, film, fotografering, henrick rangsjö, koreografi, skövde, skövde film och teater, trött, veckans blogg, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Fy, känns som att jag försvinner..
 
Ångesten är på mig igen.
Allt är bara för mycket.
Jobben är jag glad över, så där ligger inte problemet.
Problemet ligger vid lägenheten.
Äter som en galning, allt är skevt..
 
Måste flytta ut 1:a december, men var?
 
Har fortfarande inte funnit något, vet ej var jag skall ta vägen.
Både fysiskt och mentalt.
 
På söndag skall jag återigen till Skövde.
Inte i mån av att skådespela, utan för att vara koreograf.
Planera schema etc.
 
Vad har ni för planer?
 
Och hur mår ni?
 
 

Från jobbet

Taggar:
Bloglovin
Halloj!
 
Är tillbaka från jobb.
Varit trött och inte mått så bra, därav inget inlägg
redan i måndags.
 
TÄVLING på FACEBOOK för den nya boken HÄR <---
 
Vinnare blir den som väljer rätt bild som sedan blir uttagen för omslag. Vinnaren kommer att få en signerad bok av författaren vid bokens release.
 
Sista chansen, utser vinnare på söndag:
 

 
 
Men nu är jag tillbaka, och här är lite bilder från Stockholm:
 
 
 

Jobb igen!

Taggar: apodos, blogg, borderline, den bleka skuggan, eriiza, film, filminspelning, fotografering, göteborg, henrick rangsjö, imovane, medaljens baksida, modell, nässjö, piller, psyk, semper fi-serie, seroquel, stilnoct, stockholm, sömnproblem, tabletter, veckans blogg, zolpidem, zopiclone,
Bloglovin
Hallå!
 
Imorgon skall jag åka till Nässjö (som jag nämnde i gårdagens inlägg).
 
Sedan bär det av mot Stockholm för att fotografera
för bok nr. 2 i Semper fi-serien, skriven av Henrick Nässjö.
 
Bör få apodosen idag, hoppas på det, då har jag mina
sömntabletter under tiden som jag är borta.
Är tillbaka lördag/söndag natt, eller senare på söndagen.
 
Vad hittar ni på under helgen?
 
 

Seriösa problem..

Taggar: alkohol, blogg, bok, borderline, den bleka skuggan, eriiza, göteborg, henrick rangsjö, medaljens baksida, nässjö, piller, psyk, ptsd, rakblad, stockholm, tablett, tabletter, veckans blogg, ätstörningar,
Bloglovin
Jag går under..
 
Jag vet inte vad det är med mig.
Känslan av att vilja återgå till rakblad och mina gamla ovanor
blir allt starkare - för var minut som går..
 
Men där kommer min arbetsmoral in.
 
Jag kan inte skära upp armarna, eller liknande,
då jag har mina skådespelar jobb, och inte kan
jag dyka upp där med färska sår..
 
Tack och lov för min logiska sida.
 
I november är det ett år sedan jag sist använde ett rakblad!
 
Dock kan jag dricka vissa dagar, och
medicinera mig med tabletter..
 
Hur mår ni själva? =)
 
På torsdag drar jag iväg till Nässjö för att träffa
författaren, och pastorn Henrick Rangsjö, sedan
på fredag åker vi till Stockholm, övernattar där
och skall fotografera för hans nästa bok - "Den bleka skuggan".
Uppföljare till "Medaljens baksida", det kommer att bli en hel serie.
 
Så jag kommer inte att skriva på ett par dagar.
Eventuellt om jag lånar en datorn, men inget jag lovar.
 
Var ju modell för hans förra bok, det hittar ni HÄR.
 
 

Hur jag mår & tänker..

Taggar: blogg, eriiza, filminspelning, jobba, psyk, rakblad, självmord, självskadebeteende, skära mig,
Bloglovin
Den sista tiden har det varit mycket filmsnack.
 

Så jag tänkte dela med mig utav mina tankar.
Det var ett tag sedan nu, inte för att jag dolt något
från er, utan för att jag försökt blocka mina tankar.
 
Är ingen arbetsnarkoman.
Men jag försöker begrava mig i arbete nu, orkar inte tänka
all skit som väntar - bostadslösheten.
Varje dag är en kamp, jag pallar knappt att gå upp på morgonen,
jag vill inte ens gå upp, vill att det skall bli kväll snarast
så att jag slipper tänka.
 
Mina tankar bara snurrar okontrollerat, och jag vill verkligen
skada mig själv.
Men jag måste tänka logiskt - inte fan kan jag dyka upp
på en filminspelning med uppskurna armar.
 
Fan, vad jag inte pallar med alla tankar på bostad,
nästa filmprojekt, planering, matmissbruket...
 
Hur mår ni?
 
 
 
Klicka nedan för att komma till inlägget:
 
 

Veckans Bloggare! Startar igen!

Taggar: blogg, bloggtips, eriiza, tävling, veckans blogg,
Bloglovin
Hello!
 
Fått flera frågor på om och när jag skall
börja med "Veckans Bloggare" igen.
 
Så jag kör igång nu!
 
Det som krävs av dig:
 
1 - Du skriver att du vill vara med & varför du bör vinna!
 
2 - Tipsa på din blogg om tävlingen, och att du själv deltar!
(inget måste, men om du vill så kopiera bilden nedan och länka såklart)
 
Och som vanligt länkar jag till ALLA DELTAGARE
i vinnar-inlägget MED en bild ur deras bloggar.
Medan vinnaren kommer även att finnas i min meny i minst en vecka!
 
 

Hjälp mig!

Taggar: annons, blocket, blogg, boplats, bostad, bostadslös, brand lägenhet, buss, eriiza, f-kassan, flytta, försäkringskassan, göteborg, hemlös, hemsida, hjälp, liseberg, lägenhet, psyk, socialtjänsten, sugarbaby,
Bloglovin
Hallå!
 
Här kommer två frågor..
 
Fråga ETT
 
Var skall jag bo!?
Jag måste flytta ut ur den här lägenheten den 1:a december,
och jag har ingenstans att flytta...
Ja, jag har sökt via boplats.
Ja, jag har kontaktat både F-Kassan & soc.
Även via blocket, och där höll jag på att bli lurad TVÅ gånger på flera tusen.
Men inget sker.
 
Någon som vet någon som har en lägenhet de hyr ut i Göteborg?
 
 
 
 
Fråga TVÅ
 
Vad f*n menas med detta, Håkan!?
 
Någon som kan förklara?
 
Såg denna handskrivna annons när jag skulle ta en buss.
Den var alltså fastklistrad på busstabellen i en busskur.
Det finns hemsidor för "sugarbabys", om det är det som söks...
 
 
 

Blog Your Heart Out-Award

Taggar: blogg, bloggtips, eriiza, film, filminspelning, psyk, psykiatri, stil,
Bloglovin
Jag har fått ett Blog Your Heart Out Award av fina Josefine!
 
När man får ett Blog Your Heart Out Award ska man svara på fem frågor,
samt ge utmärkelsen till fem andra bloggar som har under 100 följare.
(eller några trevliga personer med bra bloggar, blir lättare så;P)
Glöm inte bort att berätta för personerna eftersom det annars inte är säkert att de ser utmärkelsen.
 

1. Vad eller vem uppmuntrade dig att börja blogga?

Jag började blogga för att öka medvetandet hos andra
om Sveriges Psykiatri.
Hur den har gått utför, och vilka felen är, och hur vi patienter
får lida för deras inkompetens.

Dock har bloggen utvecklats genom åren, och det är
mycket nu med mina filmjobb, och hur det går med
allt resande runt om i Sverige.

 

2. Hur valde du ämne att blogga om?

Som sagt, så var ju inte ämnet så svårt att hitta,
helt enkelt skriva om min vardag, med mina demoner,
självskadebeteendet, och även ljuspunkterna
som kan dyka upp.

3. Någonting som de flesta inte känner till om dig?

Hm, det var svårt, jag berättar ju om allting, och
räds inte för att besvara vilken fråga som helst..
Men... Min skosamling är nu uppe i 70 par? =P

 

4. Vilka tre ord beskriver din stil?

* Egen
* Blandad
* Orädd


5. Vad gillar du att göra när du inte bloggar?

Då är det jobb som gäller, och att planera nästa filmning.
Annars gillar jag att kolla på komediserier och "Criminal Minds".
Och min stora kärlek - Skräckfilm! <3

För övrigt gäller det att vila upp mig inför nästa projekt!


Jag vill ge Blog Your Heart Out Award till:

* Robin
* Celine
* Sandra Piik
* Miss Underground
* Hanami


Film-Bilder & massa saker!

Taggar: blogg, eriiza, film, filminspelning, göteborg, henrick rangsjö, igår idag för alltid, liseberg, medaljens baksida, psyk, psykiskt sjuk, sjuk, skövde, skövde film och teater, stockholm,
Bloglovin
Halloj!
 
Ni har nog märkt att jag inte skrivit, läst
eller svarat på kommentarer.
 
Har haft fullt upp, samt varit sjuk, och verkligen
inte haft lust att sätta igång datorn, då jag hostat
och mått skit.
 
Men här är det som hänt:
 
Filminspelningen i Skövde i bilder
 
 
 
Läst och hjälper skriva bok
 
Som ni kanske minns, så korrekturläste jag en bok,
uppföljaren till "Medaljens baksida" av Henrick Rangsjö.
Är helt klar med det, skickat tillbaka mina kommentarer
och ändringar.
 
Så nu har det blivit så att jag även hjälpt till att skriva extra
saker, om karaktären jag modellerade för.
Hon hamnar på PSYK, så jag beskrev för honom hur världen
inne på avdelningar ser ut, hur man blir behandlad, och alla
missar som personalen kan göra.
 
Vilket kanske får "vanliga medborgare" att öppna ögonen
för verkligheten för oss med psykiska problem, och hur
vi kan bli behandlade.
 
Imorgon
 
Imorgon skall jag till Liseberg med Tony!
Har inte varit där i år, och det är bara tre helger kvar tills
de stänger.
Och nästa helg skall jag ju till Stockholm och fotografera
omslaget till boken jag korrekturläste!
 
Hur har ni det?
 
 

Svar på FILMkommentar

Taggar: blogg, boende, eriiza, film, filminspelning, kommentarer, lön, pengar, reseersättning, svar,
Bloglovin
Hej!
 
Som jag ännu en gång kan påpeka, så kan
ni fråga mig vad ni vill och jag svarar på det mesta, och
ofta lägger upp frågan i ett inlägg.
 
Här kommer en fråga:
 
 
 
Mitt svar:
 
Tyvärr så är det oftast så.
Saken är den att om alla jobb hade gett betalt, så
hade jag aldrig haft ont om pengar - vilket jag har.
 
Och det är sällan i den här branschen som man tjänar
något, innan man är en etablerad skådespelare.
 
Om man har tur så får man resersättning, sällan
pengar.
Och OM man får ut en lön, så brukar det inte täcka
ens resa ändå.
 
De lite större filmbolagen kan ge lön, resersättning,
boende etc.
 
Men det är sällan som man har den turen.
 
 
Hoppas svaret dög! =)
 
 

Iväg till filminpspelning igen!

Taggar: blogg, drama, eriiza, film, filmare, filmcafe, filminspelning, gangs of gothenburg, göteborg, kommentarer, långfilm, punk, scen, skövde, skövde film och teater, smink, sminkös,
Bloglovin
Hello!
 
Gör mig i ordning för filminspelningen nu.
Har en scen, och en kompletterande scen
att köra idag.
 
En annan måste vi ta om, och det gör vi imorgon.
 
Och då jag även skall vara filmare, så är jag
inte tillbaka förrän på söndag.
Så det kommer varken inlägg, eller svar på kommentarer
tills dess.
 
Vad har ni för planer till helgen?
 
 
Detta sminket skall jag kopiera från tidigare inspelning! =)
 
 

Jobbar hela tiden nu

Taggar: arboga, blogg, creative art director, eriiza, film, filmcafe, filminspelning, fotograf, fotografering, göteborg, helsingborg, henrick rangsjö, jobba, make up artist, medaljens baksida, nässjö, semper fi-serie, skövde, sminkös, stockholm,
Bloglovin
Jobb, jobb, jobb...
 
Yes, det är det mantrat som snurrar runt i
huvudet för tillfället.
 
För det första så korrekturläser jag bok 2 till
Semper Fi-serien, som ni kan läsa om i DETTA INLÄGG.
 
Förutom det skall jag även vara med på fotograferingen av
bokens omslag om två helger i Stockholm, eventuell sminkös,
och creative art director.
 
Filmen i Skövde
 
Ja, den är ju inte heller helt klar ännu.
Så jag åker imorgon till Skövde för att göra klart mina scener,
vara filmare, koreograf och skripta.
 
Ja, jag multitaskar!
 
Sedan har vi ju filmjobben jag inte påbörjat ännu.
Helsingborg, Nässjö & Arboga.
 
Vad har ni för planer under hösten?
 
 
 

Blood on ice - teater

Taggar: backa teater, eriiza, kjell wilhemsen, skådespelare, skövde film och teater, teater,
Bloglovin
Indeed!
 
Kom precis hem.
 
Såg det öppna repet av "Blood on ice" på Backa Teater.
Skall absolut boka biljetter så fort jag vet när jag är ledig
och har pengarna.
 
Otroligt vad de kunde göra, agera, åka skridskor,
sjunga, dansa - allt samtidigt! <3
 
Någon mer som har lust att åka med då? =D
 
Här är länken till föreställningen
 
 
Nu måste jag korrekturläsa en bok,
så jag svarar på era kommentarer imorgon!

Bloggtips

Taggar: blogg, bloggtips, bloglovin, eriiza, foto, fotografering, kategori, sandrafors,
Bloglovin
Hejsan!
 
Som det står i min meny om Bloglovin/länkbyte
 
Då kan jag både göra ett inlägg om dig och din blogg, samt
ha en bild/länk i min sidomeny!
 
Här kommer ett bloggtips!
 
Den här tjejen är jätteduktig fotograf och förtjänar
fler läsare!
Hon skriver lite om allt möjligt, och i hennes kategori "Funderingar" kan man
både hålla med och skratta!
 
http://sandrafors.se/
 
 

Teater ikväll!

Taggar: backa teater, blogg, blood on ice, eliza sica, eriiza, psykiskt sjuk, psyksikt sjuk, sjuk, skövde film och teater, teater,
Bloglovin
Hallå där!
 
Ikväll (som jag skrev i föregående inlägg) skall jag på teater.
Idag mår jag bättre, visst, fortfarande lite hes och så, men
mycket bättre.
 
Så ikväll skall jag se "Blood on Ice" på Backa Teater!
 
Kommer att skriva lite om förhandsvisningen ikväll, eller
möjligen imorgon, beroende på hur trött jag är.
 
OAVSETT så har jag aldrig blivit besviken på Backa Teater och
deras föreställningar!
 
Hur mår ni idag?
 
 
Och vad hittar ni på?
 
 

Sjuk? Har inte tid!

Taggar: backa teater, blogg, eriiza, fribiljett, frisk, förhandsvisning, göteborg, igår idag för alltid, psykiskt sjuk, regissör, regn, sjuk, skådespelare, skövde, skövde film och teater, teater,
Bloglovin
Hej!
 
Har blivit förkyld/sjuk efter söndagens inspelning..
På korten i föregående inlägg var man ju inte så himla
påklädd, och vädret gav oss blåst och emellanåt lite regn.
 
Så sedan igår morse har man inte mått på topp,
men detta har vi inte tid med!
 
 Imorgon - Teater
 
Imorgon skall jag till Backa Teater.
Om ni bor i Göteborg, eller i närheten och är intresserade, så
kan ni bli medlemmar på deras HEMSIDA och få mejl när det finns
nyheter och liknande.
 
Jag fick ett mejl om morgondagen, så jag har fått en fribiljett
 för att se förhandsvisningen av "Blood on ice" och får
snacka med regissören, skådisarna, och alla inblandade!
 
Vad har ni för planer?
 
 www.picasion.com

Inspelning klar-ny hårfärg

Taggar: backstage, blogg, blått, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, filminspelning, grönt, göteborg, hårfärg, igår idag för alltid, koreografi, korsetter, psyk, regissör, rött, skövde, tabletter, turkos, turkost,
Bloglovin
Hallå!
 
Kom hem inatt väldigt sent.
 
Igår blev jag klar med typ alla scener, har bara en scen kvar,
och två korta att ta om - som jag skall göra till helgen!!!
 
Här kommer bilder från gårdagen!
 
(Backstage)
 
 
 
Utöver detta:

Håller på att invänta svar från alla andra regissörer inför
filmerna jag spelar in under höst/vinter om jag får färga om
mitt hår.
Då blir det rött igen - så mycket enklare att underhålla än detta underbara turkosa.
 
Så jag hoppas på att det är OK för alla, så kan
jag ändra färgen nästa vecka!
 
För övrigt, så skall min karaktär i den här filmen som bilderna kommer ifrån
få en egen kortfilm, om vad som hände efter. ;D
 
Hur mår ni?
 
Vad har ni för er?