Nedvärderad p.g.a film..

Taggar: Eliza Sica, attack, film, filminspelning, nedvärdering, oreda, respekt, respektlöshet,
Bloglovin
Får bara ta skit...
 
Har aldrig hoppat av ett projekt i hela mitt liv,
och har aldrig varit i närheten av att hoppa av inom något filmrelaterat.
 
Men nu är dagen här.
 
Tänker inte dra upp allt, tar alldeles för lång tid,
och är egentligen oväsentligt.
 
Hur som helst, om det är oreda så kan man lösa det, är det
dåligt kommunikation, så kan man prata genom det.
 
Men om det finns upprepad respektlöshet, så tänker jag inte
tåla det, och det är inte inom bara film.
På vilken arbetsplats skall man behöva bli attackerad(verbalt),
bara för sin existens, eller nedvärderad så fort man yttrar ett ord?
 
Så för första gången någonsin har jag hoppat av.
 
 

Film möte

Taggar: Eliza Sica, dubbelmoral, eriiza, film, filminspelning, missförstå, moment 22, möte, planera, skövde, skövde film och teater,
Bloglovin
Hej!
 
Känner mig fortfarande krasslig, men är nog på rätt väg!
 
Idag skall jag till Skövde, för att kunna vara
uppe tidigt för ett möte kring filmen där.
 
Hoppas att allt flyter på, och
att alla skall bli lyssnade till.
 
Orkar inte med fler missförstånd, fler Moment 22,
dubbelmoral etc. och vet att jag inte är den enda..

Vad har ni för planer för helgen?
 
(Bild från förra filmen i Skövde)
 
 

Sjuk men inspelningar

Taggar: Eliza Sica, action, film, filminspelning, henrick rangsjö, hostar, nässjö, psykiskt sjuk, sjuk,
Bloglovin
Tjoho!
 
Förlåt för att jag inte skrev när jag kom hem i måndags.
 
Har nämligen blivit sjuk, trodde först att
det var lite allergi (päls), eller superliten förkylning, men
nu är det värre, hostar och har mig.. Blä..
 
Filminspelning
 
Vare sig jag är sjuk eller ej, så är jag filmuppdaterad.
om 2 helger skall jag iväg till Nässjö och spela
in en film.
Hade egentligen en annan roll i den först, men nu ändrades det.
Känns riktigt kul, en hel del action! ;D
 
Gillar inte action annars, men att spela in det - det är en annan sak!
 
Hur mår ni allihop? =D
 
 
 

Man är inte vuxen..

Taggar: Eliza Sica, Trollhättan, alkohol, bråk, eriiza, film, filminspelning, göteborg, klubb, vuxen,
Bloglovin
 
Ännu en gång inser man...
 
att man inte är vuxen!
I helgen så var jag hos älskade Nattis, vi var ute på
klubb - som vanligt när vi väl ses.
Men det är allt annat som tyder på "vuxenhet".
 
Man går ut, vimmelfotografer är där, man hamnar på deras hemsida
- i dess minst smickrande poserna.
Man får med massa killar hem, för en efterfest, som leder
till bråk, då en av dem antyder att man är en hora (???)
 
Killen blir rädd, och vill sticka därifrån, när man säger ifrån,
och vägrar acceptera sådana påståenden.
 
Men annars - jag har 100% koll (not...)
 
Vad har ni gjort under helgen? ;)
 

Backa Teater igår

Taggar: Acts of goodness, Eliza Sica, LiPZ, Trollhättan, backa teater, eriiza, födelsedag, föreställning, helg, teater,
Bloglovin
Såg en föreställning igår!
 
Kollade på en föreställning på Backa teater igår,
nämligen "Acts of goodness" --> länk.
 
 
(Nej, inget religöst i föreställningen)
 
Har sett de flesta föreställningarna där sedan "Brott & straff"
med Joel Kinnaman i huvudrollen.
 
Åk gärna och se föreställningen, premiär på lördag (imorgon)!
 
Till helgen
 
Under helgen skall jag till Trollhättan och umgås med bl.a Nattis!
Så vi skall ut, och tydligen är det bestämt att jag
skall även firas då.
 
Så helgen blir spännande, och är inte tillbaka
förrän på söndag!
 
Vad har ni för helgplaner? =)
 
 

Svar på kommentar

Taggar:
Bloglovin
En fråga:
 
 
 
Tjejen går inte att kontakta på mejladressen hon lämnade,
så jag
 
svarar här:
 
Nej, jag är inte kristen, är agnostiker, alltså att jag varken
säger att det finns Gud eller ej, jag är öppen för vilket som.
 
Anledningen till varför du kanske trodde det, är för
att jag korrekturläste några romaner som är i action/kristet genre! =)
 

Filmaffisch med mitt namn! =D

Taggar: A place by the lake, A place by the river, Eliza Sica, dorobantu, eriiza, film, filmaffisch, kortfilm, långfilm, skådespelare, skådespelerska,
Bloglovin
Hallå där!
 
Var med i en kortfilm förra sommaren,
och skall jobba mer ihop med samma filmbolag.
 
Men kortfilmen kommer inte bara vara en kortfilm,
utan också en inledning för en långfilm!
 
Den skall också skickas till filmfestivaler.
 
Här är affischen:
 
 

Grön ser man ut!

Taggar: Eliza Sica, S:t Patrick's Day, dubliner, eriiza, willy,
Bloglovin
 
S:t Patrick's day!
 
 
 
 

It's my birthday!

Taggar: S:t Patrick's Day, birthday, eriiza, fira, födelsedag, irland, willy,
Bloglovin
Hello!
 
Idag skall jag till Dubliner's med
kära Willy, hon fyller också idag - S:t Patrick's Day!
 
En helt underbar dag, allt är grönt!
 
Vad gör ni idag?
 
 
 
Jag & Willy
 
 

Filmpremiären!

Taggar: Svart kung, blogg, eriiza, falkenberg, film, filmfestival, filminspelning, filmpremiär, informationsfilm, kallt, långfilm, nervös, nätter, panik, ronnie brolin, strand, voice over,
Bloglovin
Hello!
 
Igår var alltså filmpremiären.
Var nervös som få, men det visade sig att jag inte
behövde känna den oron.
De hade nämligen klippt såpass mycket i filmen så man
ser/hör mig sällan ändä.
Trots alla timmar på den iskalla stranden flera nätter på raken.
Och V.O:n (voice over) jag gjorde 3 veckor sedan.
 
Nåja, skönt det.
 
Filmen var helt över mina förväntningar!!!
 
Sedan blev det trerätters middag, kom hem till
Göteborg sent, och sedan gick ut en sväng på krogen. =P
 
Vad hittade ni på igår? =)
 
 

Läskiga filmpremiären idag..

Taggar: blogg, eriiza, falkenberg, film, filminspelning, filmpremiär, läskig, nervös, tåg,
Bloglovin
Den läskiga dagen är här!
 
Idag är filmpremiären i Falkenberg som jag skrev om tidigare.
Är så nervös..
 
Trots att jag är skådespelare, så avskyr jag att se
mig själv på film.
 
Låter kanske löjligt, men det är creepy, och nu kommer
ju inte bara jag se filmen, utan över 1600 andra människor också.
 
Scenskräcken är lika jobbig.
 
Haha, om ni bara visste hur många skådespelare
som är freaked out över sådant här!
 
Vad har ni för planer idag? =)
 
 

Soc, städning & filmpremiär!

Taggar: alkoholist, anorexi, biograf, blogg, borderline, bulimi, eriiza, filmpremiär, ips, jourlägenhet, kylskåp, nervös, pappersarbete, piller, ptsd, socialtjänsten, städa, tabletter, uns, uppdatering, utvalda biografer, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska, ätstörningar,
Bloglovin
Hello!
 
Soc
 
Skall strax gå till soc för att skriva på lite papper ang. jourlägenheten.
 
Städning
 
Skall också gå tillbaka till min förra bostad och städa ur kylskåpet
som jag totalt glömde av att göra.
 
Filmpremiär
 
Imorgon skall jag på filmpremiär utav filmen jag var med i
under sommaren.
Kommer bli sjukt roligt, längtar, men är sjukt nervös!
 
Så som jag fått höra kommer den att visas så småningom
på utvalda biografer, men jag får nog den uppdateringen imorgon! =D
 
Hur mår ni? =)
 
 

Flera filminspelningar nu!

Taggar: blogg, bloggdesign, boende, dorobantu, eriiza, film, filminspelning, filmprojekt, flytta, inspelning, jourlägenhet, kommentarer, socialtjänsten, sommar, vår,
Bloglovin
Hej hej!
 
Skall svara idag på resten av era kommentarer, men det kommer
att ta sin lilla stund då så många har försökt kontakta
mig under en lång tid, har 75 kommentarer kvar att gå igenom.. =)
 
Filminspelningar
 
Har 5 filmprojekt under våren/sommaren, kommer bli jätteroligt
att engagera sig i det hela igen!
Har haft sådan paus nu - från allt, inte bara inspelningar, utan
också livet i sig.
 
Kommer såklart bli stressigt att ha så mycket på en och
samma gång, men roligt och något som saknats enormt.
 
Boendet
 
Har som i föregående inlägg skrivit att jag flyttat till en jourlägenhet.

Väldigt skönt,
men också lite jobbigt, då lägenheten är färdigmöblerad
och alla mina saker (utom lite kläder och så) är magasinerade.
Vilket gör att jag hoppas på att jag inte måste rota genom
hela förrådet för att hitta ett visst plagg eller så inför någon av inspelningarna.
 
Men annars sjukt lättad!!! =D
 
Bloggdesign
 
Skall också ändra min bloggdesign.
Försöka göra lite idag, behöver en skön uppiffning!
 
 

Massa nytt - The bitch is back!

Taggar: Svart kung, blogg, den onda ringen, död, eriiza, falkenberg, filminspelning, filmpremiär, flytta, halsband, jourlägenhet, psyk, socialtjänsten, v.o, voice over, www.kedesign.se,
Bloglovin
I'm back!
 
Förlåt verkligen för att jag inte skrivit alls,
och verkat död mer eller mindre...
 
Men det har varit en tuff period för mig, både mentalt
och boendemässigt.
 
 
Boendet
 
Efter en helvetes massa möten hos soc
fick jag äntligen tummen upp för en jourlägenhet.
Så jag flyttade in förra veckan!
 
Äntligen slipper man ha den oron hängandes över en..
 
Anyway..
 
lördag skall jag till Falkenberg med Sara och kolla
filmen jag var med i, i slutet av sommaren - Här är bilder från inspelningen
Det skall bli roligt, gjorde också en V.O för filmen några veckor
sedan - det var läskigt! ;)
Filmen heter "Svart kung" och inte "Den onda ringen" som projektet
hette från början.
 
Kommer att skriva mer om vad som hänt sedan jag hördes av sist.
 
Svarar på lite kommentarer ikväll, resten får vänta till imorgon,
har en hel del att gå igenom..
 
Hur mår ni? =)
 
(Halsbandet kommer från http://www.kedesign.se/ med texten "You have the right to remain silent.")