VIDEOBLOGG - m.m.

Taggar: blogg, bloggtips, eriiza, flytta, gråter, hjälp, kalorisnålt, kcal, makaroner, panik, psykiskt sjuk, recept, videoblogg, videoinlägg,
Bloglovin
Först ett recept på makaroner med kräftsjtjärtar!
Yes, det är på ca; 350 kcal, helt OK ändå.
Tar typ 15-20 min, superenkelt!
Dock ser det inte lika gott ut på bilden... ;P
 
Man tar ca 100g makaroner
100g kräftstjärtar
Kryddor (av egen smak)
 
Kokar makaronerna, medan kräftorna ligger
på ett papper så att de torkar av.
Steker på kräftorna en liten aning, häller i
makaronerna, häller på valfri krydda.
Jag hade Oregano, Chilipulver, Vitlöksbitar,
Salt och Svartpeppar.
 
Steker lite tills de får en finare färg och det
känns som att kryddan fördelat sig jämnt.
Häller i en skål...
 
Klart!
 
VIDEOBLOGG!
 
Handlar lite om eventuellt napp i lägenhetssituationen!?
Och om måendet på dagarna/kvällarna/nätterna..
Någon som vet en bra online videoredigeringssida, gratis, som tar emot MOV-filer? 
Eller hur man ändrar om MOV-fil till något annat? 
 

Så mycket skit, så lite tid

Taggar: adam, blogg, bloggtips, drickande, eriiza, fel, festa, gråt, gråter, häst, kaffe, kjol, kort fram släp lång bak, kvm, leopard, panik, piller, randiga byxor, tårar, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska, ångest,
Bloglovin
Man kan ju önska att det skulle gå bättre.
Men icke.
 
Både fredagen och lördagen spenderades med
tårar.
Fan vad tragisk man kände sig. ;D
 
Igår (söndag) var man ute och drack lite.
Inget fel med det!
Eller jo.. Det kanske... Vi får se! ;D
 
Fredag förmiddag träffade jag två vänner jag
inte sett på länge.
Den ena (tjejen) har en häst i magen!!!
 
(Fritt att tolka)
 
Ikväll kom Adam över, satt och tjatade med
stora koppar med kaffe, kan ju inte bli fel!
Snackade om en hel del, hoppas saker ordnar sig.
 
Hur är det med er?
 
(Inget napp på lägenhet som är i de kvm jag behöver)
 

Ledsen oh förstörd

Taggar:
Bloglovin
Förlåt...
Skall uppdatera, skall svara på kommentrer.
Just nu är jag bara ledsen.
Vill inget.

Orkar inget.

Behöver lindring.





Veckans Bloggtips!

Taggar: blogg, bloggtips, eriiza, pica, rakblad, självskadebeteende, smärta, underground secrets, undergrownd secrets, undergrowndsecrets, uppmärksamhet, ärlig,
Bloglovin
Nu börjas det...
 
Veckans Bloggtips är...
 
 
http://undergrowndsecrets.wordpress.com/- En blogg om smärta
 
För det första, om ni är känsliga, gå inte in
på hennes blogg, bilderna kan anses som stötande.
 
Hon är anonym, men flickan har mycket att säga och mycket
att dela med sig av.
Trots att hon är ny i bloggvärlden finns det mycket att hämta
i hennes inlägg!
 
Flickan lider av ett allvarligt självskadebeteende och även Pica.
 
Hennes blogg är full med känslor, ärliga ord, och inget som
är förskönat, då dåligt mående inte är så vackert.
 
Läs hennes blogg!
Absolut värd extra uppmärksamhet!
 

Förbannd buss, fantastisk teater!

Taggar: anhörig, backa teater, blogg, bloggtips, buss, eriiza, göteborg, hjälp, iv, lugnande, lysekil, missbrukare, missbrukare, psykiskt sjuk, teater, uddevalla, ungdomsmottagning, vårdcentral,
Bloglovin
Händelserik dag..?
Var på vårdcentralen tidigare, fick uppgifter
att om att jag fick lista mig på vilken
vårdcentral jag än ville, oavsett var jag
var skriven!
 
Jaha!?
Varför kunde ingen kommit med den informationen
tidigare!??!?!?
Anyway, de kunde inte ge mig lugnande, då
de inte har mina journalen - förståerligt.
Så jag skrev under på att de fick eftersända dem.
 
Skall också ringa Ungdomsmott. för att även
de kunde eventuellt hjälpa mig?
Man kan tydligen gå dit upp till 26 års ålder.
 
 
Bussjävel!
 
Yes, var på väg till teatern, eller ja, för att
träffa mina gamla lärare först.
Och ett par gamla elever.
Skulle gå av efter en bro, tryckte på tre olika
knappar, men ingen fick det att blinka "STANNA",
så jag tänkte att det kanske inte skulle göra
det, jag menar, det är inte alltid det händer.
 
MEN NEJ!
Hamnade för långt bort, så jag gick till
Backa Teatern istället för där vi skulle ses...
 
Alltså..
Alla tecken visar på att jag inte bör åka
kollektivtraffik!
 
 
 
 
 
 
 
Teater <3
 
Helt otrolig föreställning!
 
Detta var en av mina absoluta favoriter
både TV och live.
Jag är förälskad!
 
Rekomenderas utan tvekan!
Jag var nära till gråt flera gånger, och grät också!
gripande!
 
Passar bäst för...
 
Antagligen missbrukare, f.d. missbrukare, psykiskt
sjuka, deprimerade och alla anhöriga!
 
Naturligtvis bör alla se den, för at kanske lära sig
mer om vår värld!
 
Om DU har möjlighet/tid att se Utopia - Gör det!
 
Tveka inte, du kommer INTE att ångra dig!
 

Aftonbladet? Ja, tack?

Taggar:
Bloglovin
Här är vad som händer när man inte får lugnande.
Sedan kontaktar Aftonbladet...
 
 

Medicin & mer

Taggar:
Bloglovin
Hämtade min medicin förut.
Men den gör inget, inte blir jag ens
hög på det....
 
 
Imorgon är det är fullpackad dag:
 
Skall hämta min nya kamera!!!!

Och sedan skal jag på teater,
Backa Teater!
 
Pjäsen heter Utopia och handlar om:
 
Alkohol, Mefedron, Ketamin, Kokain, Tramadol, GHB, Atarax, Spice. Vilken är den skönaste upplevelse du haft på droger? Hur ser det framtida drömsamhället ut? Intervjuer med unga
göteborgare krockar med 1500-talsklassikern Utopia, boken om ön där det alltid råder rättvisa,
lycka, fred och harmoni. 14 skådespelare, 4 musiker
och 800 kvadratmeter scen gör satsningen
till Backa Teaters största sedan Brott och straff.
 
Tror den kommer att vara grym!!!!
Gå och kolla på den, om du kan, Backa Teatern har alltid sjukt
bra skådespelare och engagemang!
 
Första föreställningen är på FREDAG !!!

Blä, det enda ordet är blä...

Taggar:
Bloglovin
Inget fungerar just nu..
 
Vill inte vara den där f*ttan som bara
klagar hela dagarna, men just nu känns
det som att det är det enda jag kan göra..
 
Får ingen hjälp inom PSYK.
Behöver vid behovs-medicin..
Har panik, är på dåligt humör, vill inget,
orkar inget..
 
När man inte är skriven i Göteborg och
vill ha hjälp, kan man tydligen bara dra
åt helvete!
 
TACK, Sveriges politik!!!
 
AND BY THE WAY...
 
Inte för att jag är det minsta rasist (är
inte ens svenk själv, men är medborgare),
så blir jag liiiiiiiiiite fundersam på hur
Sverige kan ta in flyktingar hur som helst
- Missförstå mig inte, tycker att det är bra
att vi räddar andra i nöd...
Och sedan fixa boende till dem.
 
MEN varför kan inte jag, som svensk medborgare
få någon hjälp för att jag inte är skriven i
just den här j*vla kommunen??
 
Är det rättvist?
 
Skall det gå till så här!?
 

Damn it..

Taggar: bloggtips, eriiza, göteborg, illamående, kamera, kräks, nikon coolpix p510, nordstan, oro, spyr, spårvagn,
Bloglovin
För det första, kameran fanns inte inne
någonstans i Göteborg, så jag får hämta
den på torsdag, så ni får stå ut med kass
kvalité på bilder tills dess.. =/
 
Anyway..
 
Skulle åka hem efter att jag varit på
Nordstan, fixat kameran och lite annat
shit (tar kort på sakerna på torsdag).
MEN satte mig på fel spårvagn, var
lite tankspridd, fick åkt mycket längre
bort än tänkt.
 
Vanligtvis skulle min resa varit på 8 minuter,
den här gången blev det på 57 min...
 
Spydde när jag kom hem, hatar kollektivtrafik
annars också, men om jag åker fel så vänder det sig i magen på mig av oro..

Hur har er dag varit? =)
 

SPÄNNANDE

Taggar: alternativ, bloggtips, blått, eriiza, frisyr, hårfärg, kamera, manic panic, nikon coolpix p510, stargazer,
Bloglovin
Skall svara på era kommentarer nu.
Förlåt, varit lite kass de sista dagarna..
Jag vet..
 
 
MEN...
 
Imorgon skall jag köpa en....
KAMERA!
 
Känns spännande!
Så från och med imorgon kommer det
finnas snyggare bilder, inga dåliga
mobilkvalitéer med suddighet orsakat av
skakningar! ;D

Blått hår!

Taggar:
Bloglovin
Oooh, har nu blått hår.
Tänkte köra på en mörkare färg,
så att när jag tvättar det, så ser det
även snyggt ut urtvättat!
Så att man slipper det dassiga! =D

Kommer bättre bild...




Laga mat, färga hår!

Taggar:
Bloglovin
Hej, inte mått så bra.
Inte orkat skriva..

Anyway...
Lagar mat med Tony just nu, det
blir min kycklinggryta, kan lägga upp
ett recept om någon vill?
En starkare variant! =D

Skall även färga håret.
Nu ser det ut så här... *suck*

Lägger upp resultatet snaaaaart!!!

Svarar på kommentarer och allt efter maten!







Eller vad tycker ni?

Taggar: blogg, bloggtips, eriiza, no doubt, tips, virtuell,
Bloglovin
Tänkte så här..
 
Ibland är det svårt att hitta bloggar här ute
i den virtuella världen.
 
Så jag tänkte om jag lade upp bloggtips
någon gång i veckan?
 
Oftast blir det nog mest "psyk"-bloggar, det är de
jag läser mest, och antar också att mina
läsare vill hitta fler av.
 
Så vad tror ni? =)
 
Vill ni att jag lägger upp bloggtips om andra
bloggar med bilder och beskrivning om personen
och bloggens innehåll?
 

No Doubt -
It's my life
 
 

HJÄLP! Ändra håret!

Taggar: blogg, blå, blått, eriiza, extrem, frisyr, hjälp, hårfärg, manic panic, stargazer, turkos, turkost,
Bloglovin
Känner att det är på god tid att ändra
på mitt hår.
 
Förr ändrade jag på hårfärg och frisyr varannan
vecka, nu har det inte varit ändringar
på mycket länge.
 
Men jag känner för turkost?
Typ så här?
Bild tagen från Google
 
Men jag vet inte hur jag gör med frisyren..
Har inte så långt hår att kunna ändra mycket med..
 
Hjälp?
 
Haft lugg, flera gånger.

 
Haft alla färger, har dock inte foto på alla, men här är ett par.
 
Så hjälp mig...
 
Vilken färg bör jag köra på för förändring?
Gärna tips på frisyr också, även lugg.
Har tyvärr inga kort på blått/turkost hår.
 
Är helt öppen till flera färger också, men helst
inte svart, så j*vla jobbigt att bleka ned det sedan igen.
 
Till höger är ett virtuellt exempel på hur det skulle
kunna se ut med "turkost".
 
Shinedown - Sound of Madness
 

Lite.. Inget alls

Taggar:
Bloglovin
Ibland är det bara en hel del händelselösa
dagar.
Idag har det varit en runda till Movieline och
köpte ett par filmer, sedan en kaffe med
Tony.
Inget särskilt, men trevligt ändå!
 
Nu är det American Pie
- Represents the Book of love.
 
Vad har ni haft för er idag?
 
 
Nine Inch Nails - The Hand That Feeds
 
 

När man springer på folk spontant

Taggar: bloggtips, cigarettbrännmärken, eriiza, focus, folkhögskola, kontaktperson, nummer, röka, träffa, wendelsbergs folkhögskola,
Bloglovin
Tycker att det är kul när man springer
på folk som man inte träffat, eller hört
av på länge.
 
Som härom veckan, då stod jag utanför
Focus och skulle handla, skulle röka upp
cigaretten jag precis tände.
 
Och hör att någon ropar lite på mig, jag
tittar upp och ser Adam, det var oväntat.
 
En skön kille som jag gick i samma klass
med när jag bodde på Folkhögskolan (Wendelsberg, Mölnlycke).
Riktigt oväntat och härligt!
 
Så nu har man bytt nummer och har kontakt
igen!
 
Någon av er som träffat på någon oväntat? =)
 
 

Eriiza mår inte så bra

Taggar: blod, blogg, bloggtips, cigarett, cigarettbrännmärken, eriiza, förlora, helvete, känslor, mående, mår, rakblad, rosa, röd, självmord, självmordsbenägen, skit, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Har inte skrivit på ett tag om hur jag mår.
Inte för att jag mått bra, eller för att jag velat
dölja det.
Bloggen handlar ändå mycket om mitt mående..
 
Utan för att jag känt att det var för "tjatigt" att
skriva jämnt och ständigt hur självmordsbenägen man är.
 
Men nu skall jag skriva lite om mina känslor..
 
Mår som om jag var asfalterad i vägen.
Bränd, smärtsam, trampad på, utan värde.
 
Rakblad och cigarettbrännmärken etsar sig i mitt huvud varje minut
som går.
Undviker att säga något ledsamt, sorgligt och
deprimerande.
 
Min omgivning skall inte behöva ta all skit, bara för att jag
råkar ligga på botten som så många gånger förr.
 
Blod finns konstant på min näthinna.
Har inte rört vassa saker.
Vet att min självkontroll är åt helvete.
Försöker att låta bli, försöker att låta bli, försöker att låta bli,
försöker att låta bli, försöker att låta bli,försöker att låta bli,
försöker att låta bli, försöker att låta bli, försöker att låta bli, försöker att låta bli...
 
Snart är försöken förgäves..
Jag ser rakbladen.
 
Jag förlorar..
 

Saker ni inte visste om mig!

Taggar: blogg, bloggtips, eriiza, fakta, kg, lejonkungen, musik, musiktävling, porr, psyk, självskadebeteende, spindel, svarar,
Bloglovin
Här är några saker ni kanske inte visste om moi!
 
 
 
- Haft självskadebeteende sedan jag var ca: 2 år gammal.
Som att dunka huvudet i betong och tegel väggar. Och
vada bland brännässlor.
 
 
- Gick ned 27kg på en månad.
 
- Förstår inte idén med lingonsylt till mat.
Blä!
 
- Önskar ofta att jag var väldigt mörkhyad/asiat, sjukt vackert!
 
- Livrädd för små spindlar.
Dock är inte en tarantella ett problem.
 
- Kollar med jämna mellanrum på porrfilm.
 
- Gillar inte Disney, det enda bra med Lejonkungen är
att Scar är med, och jag gråter när han dör.
 
- Vann en musiktävling när jag var 4 år.
 
 
Och det ni redan visste..
 
- Är ett psykfall! ;)
 

Men vad fan!?!

Taggar:
Bloglovin
Kan inte lägga upp ett färdigskrivet inlägg!

Och genom blogg.se's app finns inte färdigskrivna inlägg...

Gaaaah!!!

Sorry, skall lägga upp ett inlägg imorgon, med titeln - "Saker ni inte visste om mig!"

Hörs, ses och skrivs imorgon! =D


Bloggtips - underbar flicka

Taggar: autogoy, blogg, bloggtips, eriiza, psyk, robin, tips,
Bloglovin
Här är ett tips på en blogg ni borde läsa!
Den är skriven av Robin, inte bara att hon är vacker,
hon är klok också!
Men liksom många av mina läsare är hon skadad
i själen.
Hon våndas med sina inre demoner, självskadebeteende
och missbruk.
Men hon ger inte upp, trots att hon ofta vill.
Hon kämpar och kämpar!
Hon är stark!
Och behöver fler goda läsare, som jag vet att jag har.
Mer uppmuntrande ord och stöd i sin kamp!
Besök hennes blogg genast, ni kommer inte att ångra er!
 
 
 
 
 

Wow, löser detta sig!?

Taggar: blogg, eriiza, flytta, flyttbil, försäkringsbolag, försäkringskassan, göteborg, jobba, magasinera, uddevalla, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin

Herre Gud!
 
Underbara Inzi hörde av sig till mig för
någon månad sen om en liten lägenhet som
hon hade kvar i Göteborg.
 
Den hade jag glömt bort vid detta laget,
precis som helvetes massa annat!
 
Men det är mycket jobb tills dess...
Måste kolla med Försäkringsbolaget,
Försäkringskassan, PSYK, ordna med
flyttbil, hitta lokal att magasinera sakerna
som inte får plats i lägenheten..
 
Ja, en hel del..
 
Men bollen är i rullning!
 
 
Hur går det för er?
 
 
 

Kan inte....Jag kan inte

Taggar:
Bloglovin
Förlåt, jag kan inte svara på era 
kommentarer just nu.
Migränen tar över tillsvidare..
 
Försöker sedan igen.
Och annars svarar jag absolut imorgon!
 
Förlåt..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen teater...

Taggar: apotek, backa teater, blogg, eriiza, göteborg, kommentarer, migrän, svarar, teater, tv,
Bloglovin
Kunde inte åka till teatern idag.
Sådan fruktansvärd migrän.
 
Tänkte att den kanske skulle gå över
inom ett par timmar, men icke.
Så jag fick höra av mig och säga att jag
inte kommer..
 
Men när vi skall Backa Teater, vägrar
jag bry mig om migränen!!!
 
Har försökt kika på TV, knapra migräntabletter
och ta det lugnt..
 
Nu skall jag ta och svara på era kommentarer!
 
Hur har er dag varit? =)

Teater!

Taggar: backa teater, blogg, brott och straff, eriiza, fjodor dostojevskij, föreställning, göteborg, illamående, iv, klass, lysekil, migrän, tablett, teater, trött,
Bloglovin
Imorgon skall jag på teatermed med två
lärare från min gamla IV-klass i Lysekil.
 
Skriver imorgon om hur det var etc.
Beroende på om jag är jättetrött efter det.
 
Och senare i månaden skall jag till älskade
Backa Teatern, om ni bor i Göteborg, eller i närheten,
rekommenderas deras föreställningar starkt!
 
Första föreställningen jag såg där var en
modern version av gamla "Brott och straff",
skriven av Fjodor Dostojevskij.
En otrolig bok, finns en förkortad version
av den långa boken, om orken inte finns att bläddra
genom över 600 sidor. ;)
 
Någon mer som uppskattar teater? =)
 
 
Hur har er dag varit idag?
 
 
Själv har man varit seg, med huvudvärk, tog
migräntabletter, och det övergick till trötthet och
illamående. ;D

Update, people!

Taggar: bio, blogg, dator, drickande, eriiza, festa, helg, mobil, musik, sms, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Mått illa idag, ville inte kräkas på datorn,
därför skriver inte förrän nu...
 
Udate på dagarna...
 
FREDAG
 
Besök av Annika, lite drickande, lyssnande på musik
och härligt prat.
Efter att hon begav sig drack jag ännu mer, skrev saker
Facebook (där jag i stort sett aldrig loggar in).
Är ju fan pinsam när jag dricker emellanåt.
 
Folk som jag borde hålla sig väck från både datorer och
telefoner när de är påverkade.. ;D
 

LÖRDAG
 
Seg och arg på mig själv för gårdagens skrivande.
 
Får ett mejl om lägenhet via blocket.se
verkar dock skumt (?) på sätt och vis.
Tro fan att jag är misstänksam sedan sist...
 
Inväntar Tony, vidare till hans syster och hennes
pojkvän.
Drickande, musik, spel, brasa på TV-skärmen,
trevligt as usual!
Får också veta att en bekant till henne letar
eventuellt fortfarande efter en hyresgäst.
 
 
SÖNDAG
 
Film med Tony, lugn dag.
Svarar till killen med lägenheten på blocket.se
Skickar SMS till den bekanta med lägenheten, men
han väntar på svar från två stycken som kanske
skall hyra, så vi får se.
 
Lade mig mycket sent/tidigt, tabletterna bet inte.
 
 
Hur har er helg varit?
 
Och hur mår ni?
 
 

Oj då...

Taggar:
Bloglovin
Glömde logga in förut och svara på kommentarer. Men jag uppdaterar "imorgon". Kanske t.o.m fått napp på lägenhet...?

På bio - är jag gravid?

Taggar: bio, blogg, eriiza, gravid, graviditet, göteborg, looper, test, toalett,
Bloglovin
Var ju på bio igåt med Tony.
Vi såg på Looper, den var faktiskt riktigt bra.
 
Gå in på DEN HÄR SIDAN för att se trailer..
 
Anyway, efter filmen gick jag på toaletten.
Då sitter man där, kollar på golvet..
Och vad ser man?
 
 
 
Känner du igen dig?
 
Du är på bio.
Undrar om du är gravid..
Och tar ett spontant test på bions toalett
utan att städa upp efter dig.
 
Way to go, girl!
 
 

Bloggtips - Verkligen läsvärd

Taggar:
Bloglovin
Hellu,
tänkte ge er ett bloggtips.
 
Det är två tjejer, Sandra & Erica-Natalie som driver
den här bloggen - Att leva med psykiska problem!
 
Den handlar om dem, hur deras liv ser ut inom
psykiatrin.
Hur man får hjälpen, och framförallt vad som händer
när man INTE får hjälpen man behöver...
 
klicka på bannern, och läs den starka bloggen!
 

Skor! Man behöver inte alltid handla i en affär!

Taggar: blogg, cowboy rem kedja, eriiza, flytta, goth, göteborg, helg, klackar, läder, pengar, shock, skinnjacka, skor, snörning, stövlar, svart, uddevalla,
Bloglovin
Köpte dessa sjukt snygga skor av söta
Nowalie, hann tyvärr inte träffa henne när jag
bodde i Uddevalla.
 
Men hennes man skulle in till Göteborg,
jag fick dem idag! =D
 
Hon ville ha endast 200kr för dem! =O
Men hon fick 400kr, hon håller på att flytta, vet
att det blir alltid extra kostnader.
Visst, inte mycket extra pengar jag gav, men
alltid något.
 
 
 
Vad tycker ni om dessa vackra skor?
 

Köpte sådana remmar med kedja på
Shock för ynka 149:-
 
Vad hittar ni på idag och under helgen?
 
 

Äntligen fått min medicin!

Taggar: apodos, blogg, citodon, eriiza, göteborg, ikväll, imovane, recept, seroquel, stilnoct, uddevalla,
Bloglovin
Wee, ringde Uddevallas vårdecentralför att
få ut mitt Citodon (för min migrän).
Och de skickade ut t.o.m ett recept!
Trodde inte de skulle göra det.
mina tabletter tar slut mycket, MYCKET
fortare än de borde..
 
Smatidigt fick jag även min apodos.
Så yay!
 
Vad har ni gjort idag?
 
Och vad gör ni ikväll? =)

Bättre förklaring om situationen!

Taggar: boende, frustration, fråga, försäkringskassan, göteborg, hjälp, kommun, lägenhet, psyk, psyksikt sjuk, svarar, uddevalla, varför, varför,
Bloglovin
Ni har säkert läst det mesta om lägenheten
och allt det, eller i varje fall ögnat genom.
 
Det är inte det enda problemet mitt uppe i.
 
Saken är den att jag får varken hjälp på något
plan från varken PSYK i Göteborg, eller F-Kassan
i Göteborg.
 
Vill ni veta varför?
 
Jo, för att jag inte är skriven i kommunen, kan jag inte
få hjälp här.
Det är ju kul.
Så jag kan t.ex inte få utskrivna vid behovs tabletter
härifrån, då min ordinarie läkare har slutat, och med honom
hade jag kunnat ta sådant genom telefon.
Så jag måste träffa vem jag nu kan få, vilket blir en AT-läkare...
Men det får jag inte i Göteborg.
 
Och jag kan inte gå på ett möte med F-Kassan här i
Göteborg för hjälp för boende och allt.
 
Detta kanske förklarar min frustration lite bättre...
 
Undrar ni något, tveka inte att fråga!
 
 

HEJ, PANIK!

Taggar: bolag, bråttom, flytta, försäkringskassan, göteborg, hjälp, hyresvärd, kontaktperson, lägenhet, måste, panik, psyksikt sjuk, ringer, samtal, uddevalla, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Upplösningstillstånd..
 
Försäkringskassan kan inte hjälpa mig.
Jag kan inte hjälpa mig själv, inte mer än det
jag redan gjort.
PSYK kan inte hjälpa mig.
 
Vad fan gör jag nu!?
 
Skickade SMS till min kontaktperson på PSYK
förut, skrev:
 
"Hej, F-kassan har inte ringt. Hittar ingen lägenhet.
Börjar få allvarlig panik... Panikattacker flera gånger om dagen.
Vad fan skall jag göra?!?"
 
Hennes svar:
 
"Hej, Ja, jag vet inte vad du skall göra ang. lägenhet.
Kanske det gick för fort med flytten??? Har pratat med F-kassan.
Hon säger att hon pratat med dig. Om du vill kan jag be
henne kontakta dig."
 

OK, jag bad henne göra det.
Minns inte ens att jag pratat med F-kassan, men alla
samtal och allt blandas ihop till en enda smörja..
Men kommentaren om att "det gick för fort med flytten"..
Jaha, tack för den NU. Vad hjälper det mig NU!?
Hade hon sagt det INNAN så kanske det hade hjälp.
Men nej, då sade hon att det var en bra idé!
 
Ser det ut som att jag har en tidsmaskins-halsbands-grej
från Harry Potter!?
NEJ!
hjälp mig nu istället, då jag kan inte kan vrida tiden
tillbaka och ändra beslut!
 
Vad skall jag göra?
Söker lägenheter hela dagarna, och får inget napp.
Finns inte så mycket mer jag kan göra.
Ringer hyresvärdar och bolag.
Ringer andra också.
Men får inget napp.
Och jag hatar att prata i telefon, oavsett med vem
och om vad..
 
Jag har gjort det JAG kan, varför kan då inte F-Kassan
hjälpa mig på traven, istället för att säga att jag skall lösa allt själv??
 
Inte så att jag flyttar för att "det är kul".
NEJ, det är för att jag MÅSTE, det är BRÅTTOM.
Det är PANIK!
 
 
HJÄLP!!!
 
 

Till dig som skriver anonyma, dåliga kommentarer!

Taggar: alkohol, anklaga, anonym, besvara, blogg, eriiza, festa, fråga, försäkringsbolag, ignorans, irriterad, kommentarer, mejladress, skor, story, svarar, vinst, öl,
Bloglovin
Detta inlägg riktas främst till personen som skrev
kommentaren jag kopierade in i mitt föregående inlägg....
OM DU SKALL FORTSÄTTA SKRIVA TILL MIG
Kan du väl åtminstone använda korrekt mejladress?
Skrev till den mejlen du lämnade, men då svarade
någon annan som säger att hon aldrig läst min blogg,
och att du verkar använda hennes adress istället för din egen!
DÄRFÖR...
...tänker jag inte ens besvara din senaste kommentar här,
förrän du ger mig korrekt mejladress, känns väldigt löjligt att
jag skall behöva göra inlägg för att du skall se svaren!
Du skrev detta:
"Tack för svar! Men hur kan du kräva att man ska läsa HEEEELA bloggen för att ha rätt till en reflektion? Det jag reagerade mest på var dock inte kläderna. Det jag tyckte var lite märkligt var hur du hanterade den där andra kommentaren som ifrågasatte det där med skorna. Det var ju nån som undrade det, men det tålde du visst inte för då var det skrik och tjo, för ett ifrågasättande? Det tyckte ja var lite barnsligt av dej.Jag beklagar om min förra kommentar gjorde dej upprörd. Men när jag scrollar dina utsagor så ser jag att det är väldigt mkt festande, shopping och alkohol. Frosseri i både det ena och det andra.”Svenssons” sa nån, men då ska man faktiskt även komma ihåg att dessa Svenssons ju råkar vara de som sliter ihop pengarna som du festar och röker upp! Svenssons hinner inte festa mitt i veckan men betalar det gör de ändå...."
Vill du ha ett svar?
Lämna då DIN EGEN mejladress, ingen annans!
På grund av din ignorans blir jag arg, inte för dina ord.
Du vet uppenbarligen INGENTING OM MIG!
Kan du inte ens läsa "Min story"-fliken, som inte innehåller så
mycket text, så har du inget på min blogg att göra.
Vem är barnslig egentligen...?
Lägg lite tid på att läsa någons blogg innan du kommenterar, eller ge fan i det!
Finns så mycket jag vill svara på din senaste kommentar,
mycket du har fel i!
Men inte än, inte förrän du kommer med DIN RIKTIGA MEJLADRESS!
 

SEDAN SKRIVER HON SÅHÄR:
 
Okej Eriiza, köp dina kläder om du mår bra av det. Det är ju värdefullt för dej, speciellt om du inte mår så bra… Ber om ursäkt till DEJ, just till DEJ!. Jag ser att du inte mår så bra. Inte kul. Man ska inte tjata på de som ar det jobbigt. Hoppas det löser sej med boende allt och att du hittar glädje och ny inspiration. Nu ska ja göra annat, jobba och sova. Ber om ursäkt, Hoppas du tar den..Tack och hej, hejdå //////Suzzzzzzieeee

PS ERIIZA=BÄST! :-) DS


....NU blir jag bara förvirrad.. Och skrattar därav !!!

Nödvändig kommentar!?

Taggar: anonym, blogg, brand lägenhet, eriiza, försäkringsbolag, försäkringskassan, jobba, klaga, kommenar, kommentarer, krogen, råd, shopping, skor, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
 
Japp, den här kommentaren fick jag igår.
 
Var den så jävla nödvändig??
 
Personen lämnade ingen bloggadress, men mail.
 
Så detta var mitt svar till henne:
 
"För det första så har jag inte skrivit någonstans att jag INTE har råd
till en egen bostad.
Skall du kommentera så kan du väl läsa korrekt, eller ge fan i det?

Mina "problem" och "klaganden" är för att jag kommer att vara bostadslös inom
två månaderom jag inte hittar en bostad.

Den jag bor i nu, är tillfällig, efter branden.
Så det är ingen bostad jag kan bo i så länge till.

Men du, jag har gått på socialbidrag sedan jag var 11 till jag var 20.
Så tro mig, jag vet allt hur det där fungerar.
Och varför jag haft råd med mina köp nu, är för att jag har fått pengar av
mitt försäkringsbolag!

Har inte jag rätt att ha roligt för en gångs skull?

Och var ser du alla krogrundor???

MvH Eriiza
http://eriiza.webblogg.se/ "
 

Tycker inte att jag skall få klagomål etc. från någon som uppenbarligen inte
läst min blogg tillräckligt länge för att kunna skriva sådant.

Och ärligt talat, har man ingen koll, så skall man inte komma med påhopp!