Sjuk, men på inspelning!

Taggar:
Bloglovin
Hej hej!

Som sagt, är fortfarande sjuk, därför har jag inte svarat på kommentarer etc.

Igår var jag på en inspelning (en till musikvideo), så all min kraft måste gå till sådant just nu.

I alla fall tills jag känner mig friskare.
Så jag kommer att skriva under veckan!

Ni får ha de så bra så länge!




Sjuk, men peppad

Taggar: blogg, bloggdesign, eliza sica, eriiza, facebook, film, filmcafe, filmfestival, filminspelning, filmning, ian manning, jenny-lie, jonas jörgensen, kortfilm, musik, musiktävling, musikvideo, psykiskt sjuk, psyksikt sjuk, sjuk, sjukhus, zombie,
Bloglovin
Bilder från Facebook.
 
Jag använder inte Facebook själv, förutom när det gäller filmjobb eller
liknande, men igår skrev Jonas att det ligger flera bilder och videos uppe
på Facebook från/under inspelningen, så här är två stycken med
oss fyra som var huvudkaraktärerna, bilderna är tagna under vår allra sista scen tillsammans.
 
 
Jenny-Li   *   Ian   *   Jonas   *   Jag
 
 
Är sjuk..
 
Jag är förkyld, hostar och har mig just nu, men jag får rycka upp mig.
Har en inspelning på måndag, så det är bara att bita ihop! =D
 
Hur mår ni idag?
 
P.S. Skall också lägga upp kapitel av novellen jag började skriva på, men
inte fortsatt publicera p.g.a allt som hänt däremellan.
 Håller förresten på att jobba på en ny bloggdesign - en ljusare - vad tror ni om det?

Bilder från filminspelning & sjuk

Taggar: apokalyps, blogg, eriiza, filminspelning, fråga, inspelning, jenny-lie, jonas jörgensen, kortfilm, machete, musikvideo, pierre, prickskyttegevär, sigge, svar, zombie,
Bloglovin
Som ni redan visste, så skulle jag antagligen inte skriva
på ett par dagar p.g.a filminspelningen.
 
Skulle skrivit i söndags, men blev sjuk under inspelningen, så orken har inte
varit direkt på topp. ;)
 
MEN jag fick använda ett prickskyttegevär och en machete! <3
 
Här kommer lite bilder från inspelningen, inga bilder på mig,
men om jag får filmen, så kanske jag lägger upp den här också! =D
 
(Dessa bilder är för övrigt tagna när vi är "normala" och inte på flykt)
 

 
 
FÖRRESTEN..
 
Fick veta igår kväll att jag skall på en musikvideoinspelning på måndag,
känns kul att så mycket händer nu!
 
GLÖM INTE... att jag har en fråge-grej i min meny, där ni kan ställa frågor om precis vad som helst! =)
 

FÖRKLARAR IGEN!

Taggar:
Bloglovin
OK.. Så här ligger det till... *suck*
 
Inlägget jag skrev häromdagen DETTA INLÄGG (klickbar länk) har med detta
att göra..
 
Många blev upprörda, och förstod inte hur jag kunde vara sjukskriven,
samtidigt som jag kunde vara med på filminspelningar m.m.
 
Hatar att upprepa mig, men jag fortsätter få negativa kommentarer, därav detta inlägg...
 
Här är min verklighet:
 
Jag är professionell, jag vill verkligen göra mitt bästa när det gäller saker jag brinner för.
MEN det innebär inte att jag mår "bra" bara för det, eller att min ångest är "borta".
 
Jag mår riktigt kasst, har ångest flera gånger om dagen ihop med
panikattacker, så allt är inte "frid och fröjd" bara för dessa inspelningar.
 
Jag biter ihop när jag är på inspelningar, visst, jag tycker att det är
sjukt roligt att få vara med, men ångesten är ofta där ändå, men att visa det för en
regissör/castingledare/manusförfattare etc. skulle inte gynna mig
något alls.
 
 
Att resa runt (som nu t.ex till Stockholm) är ett helvete för mig, har panik,
vill gråta, skakar, vill skrika, vill försvinna.
 
Så tro inte att detta är "lätt" för mig bara för att jag göra dessa ting.
 
Det är mer terapeutiskt och rehabiliteringsmässigt för mig.
Får ju ingen kontaktperson/psykolog/terapeut på PSYK, så jag får
ta tag i mina problem själv!
 
Så lägg ned med att döma ut mig på 2 sekunder, istället för att fråga
hur och varför!
 
Och jag poängterar IGEN - att jag tjänar inte pengar på detta,
om något, så FÖRLORAR jag oftast pengar.
 

Repning idag

Taggar: blogg, eriiza, f-kassan, film, filmcafe, filmfestival, filmning, försäkringskassan, inlägg, inspelning, kemi, kortfilm, lön, pengar, pengar, personkemi, psyk, replik, repning, reseersättning, roll, skådespelare, wendelsbergs folkhögskola, zombie,
Bloglovin
Hi there!
 
Idag repade vi inför kortfilmen som spelas in på torsdag, fredag & lördag.
 
Surprise, en av skådespelarna gick jag i samma klass med, när
jag gick på Wendelsbergs folkhögskola, inte sett människan på ca; 4,5 år. =P
 
Det gick jättebra, personkemin mellan mig och killen som skall
spela min pojkvän fungerade också, vilket man aldrig kan veta i förväg.
 
Så om jag inte skriver på ett par dagar, vet ni varför. ;)
 
 
OCH NI SKALL VETA..
 
Att jag skall lägga upp ett ytterligare inlägg för att förklara detta med
mina inspelningar kontra mitt psykiska mående ihop med sjukskrivningen.
Eftersom jag fick en hel del skit, TROTS att jag hade förklarat.
 
Men jag får väl göra det extra tydligt..
 
OCH ni skall även veta att bara för att man är med på inspelningar, innebär
det INTE att man får nödvändigtvis lön, reseersättning eller något alls,
som oftast FÖRLORAR jag pengar - så sluta ta upp detta med att
jag skulle "snylta på staten"!
 

GODA NYHETER-Musikvideo, kortfilm, långfilm

Taggar: arg förväntansfull, big bång, bilder, dorobantu, film, foto, gråta, göteborg, hell house, inspelning, kort fram släp lång bak, musik, musiktävling, musikvideo, our untold story, panik, provfilmning, provspelning, roll, stockholm, tunnelbana, tv,
Bloglovin
Hello everyone!
 
Sitter på tåget från Stockholm mot Göteborg nu, vilket jävla krångel det skall
vara i stort sett varje gång jag skall resa. ;D
 
Fick åkt tunnelbanan också (i Stockholm) något jag aldrig gjort förut,
det blev ju enklare så för mig med tanke på de båda inspelningarna.
Värst var ju att åka själv, åka fel, vilja krypa ihop och gråta, men
hade ju tidspress, så hade ingen tid till att krypa ihop till en patetisk boll!
 
Så här "hemsk" upplevde jag tunnelbanan i min förvirring och panik. ;)
 
 
 
Så här såg lite av inspelningsplatsen ut.

 
Skippade att ta kort på bandet (Our Untold Story med låten "Hell House") och statisterna, de bilderna kommer samtidigt
som när jag lägger upp videon - här på bloggen.
 
Inom en månad, enligt deras beräkning!
 
Så här såg jag ut i varje fall...
 
 
 
(För övrigt, deras sminkös drog sig ur i sista minuten, så jag fick stå för sminket på de flesta, har aldrig sminkat någon annan än mig själv tidigare)
 
Under veckan (som kommer) skall jag ha en av huvudrollerna i en kortfilm,
så jag skall skriva om den också.
En zombie-apokalyptisk-överlevnads-film.
Typ..
 
Haha, ni får bedöma själva! ;D
 
Förresten... Fick alla de tre rollerna jag provspelade för i Arboga, för Dorobantu Film & TV!!!
 
Hoppas ni mår bra!
 

SVARA/FRÅGA MIG!!! ;)

Taggar:
Bloglovin
Har nu funnit den vackra bloggerskan som
fångade upp mig på tågstationen i tisdags, hon heter Johanna, och här är hennes blogg:
 
http://theonlythingyoureallyown.blogspot.se/
 
Underbar tjej!
 
Sedan fick jag en kommentar från Linda ( http://lindap.webblogg.se/ )
 
OM du läser detta, så kan jag inte komma åt din blogg, vet inte om du skrev fel
adress, men jag kan inte komma in på din blogg... =(
 
Imorgon kommer bilder etc. om dagens inspelning, den är
under kvällen/natten...
 
P.S Kolla i min meny, där kan du ställa frågor om ALLT & INGET!
 

Musikvideo nr.1 - KLART

Taggar: artist, big bång, bilder, blogg, bloggare, bloggtips, bloggträff, bloggtävling, eriiza, foto, g.r.a.t.t.i.s, grattis, göteborg, inspelning, lördag, musik, musikvideo, norrtälje, onsdag, our untold story, stekare, stockholm, video, videoblogg, videoinlägg,
Bloglovin
Hello!
 
Spelade in musikvideon onsdags, här kommer lite bilder jag tog
efter att vi var klara, ville inte ta bilder under tiden då inspelningsschemat
var späckat!
 
Det var så sjukt roligt, alla garvade vid varje tagning, längtar till
slutresultatet!
mycket konstigheter på en och samma fest har jag nog aldrig varit med
om, låten sätter sig i hjärnan, och videon blir nog en ren komedi!
 
Och ja!
 
Det är klart jag kommer att lägga upp videon här på bloggen när den är klar! =D
 
 
 
Detta är artisten:
 
 
Här är hans förra video:
 
 
 
Och dessa två bilder ritade jag till Janet Rock-A-Billy Presley som gav mig sovplats,
som ett tack, kom inte på något annat...
 
 
På lördag (imorgon) är nästa musikvideoinspelning, skall ta kort där med,
förhoppningsvis få med bandet, statisterna etc. =)
 

Stockholm - TVÅ inspelningar

Taggar:
Bloglovin
Stockholm - igen!
 
Sitter nu på tåget till Stockholm från Göteborg.
 
Oanad sak på väg till tåget:
 
Ser en tjej, riktigt söt och utmärkande, sneglar lite, tänker;
"Cool brud! Men vilket spår skulle jag till nu..?"
 
Fortsätter dra min lånade resväska mot spåret, och blir "fångad" av just
den tjejen!
Hon säger;
-"Hej! Jag läser din blogg! Det var jag som sa att jag skall våga hälsa nästa gång jag ser dig!"
 
Vad glad jag blev!
 
Ville länka till henne i detta inlägg, men kommer f*n inte på adressen,
men hon ser nog detta inlägg och säger till! ;D
 
Så vi stod och snackade en stund, f*n vad skön tjej!
Det blir en definitiv fika när jag inte är på inspelningar! =P
 
 
Härliga Janet Rock-A-Billy Presley erbjöd mig sovplats under tiden jag är i Stockholm!
Stannar till söndag, då första musikvideon är imorgon, och
den andra på lördag kväll/natt.
 
Skall försöka ta bilder på inspelningsplatserna, men allt är en fråga
om tid..
 
 
 Har en inspelning för en kortfilm nästa vecka också (och repetitioner).