Lyckas sätta på lösögonfransarna!

Taggar:
Bloglovin
För första gången någonsin har jag lyckats
sätta på lösögonfransar
, har försökt flera
gånger tidigare, men ALDRIG fått till det
ens halvt som halvt.

Men nu, nu kom jag på att jag istället skulle
kleta på limmet på ögonlocket, sätta på
fransraden, sedan trycka till med tops-pinnen,
utan bomullen.
Och se där, jag lyckades på en minut!

Så det är ett tips till er som inte kunnat som jag. ;D
Det kanske inte blev perfekt på en minut, men
fan så mycket bättre än någonsin tidigare!
eriiza foto fransar ögonfransar lösögonfransar psyk borderline ångest ptsd nozinan seroquel fontex fluoxetin imovane stilnoct stil videoblogg

Catholic schoolgirl

Taggar:
Bloglovin
Idag blev det lite katolsk skolflicka-inspirerad klädsel.
Korset är ett "måste", älskar gotiska, keltiska kors.
Dock svåra att hitta, eller kostar ett multum...
eriiza katolsk skolflicka psyk borderline ångest seroquel nozinan theralen fluoxetin fontex imovane stilnoct sjuk galen stil videoblogg

Idag har det varit frukostgrupp, det gick bra.
Jag tjatade och skämtade någon fruktansvärt.
Märkte att folk blev irriterade.
Men de blir irriterade när jag INTE pratar också,
blir folk aldrig nöjda??

Vad gör ni idag, och hur mår ni?

Förlåt för frånvaron

Taggar:
Bloglovin
Är tillbaka igen, förlåt för frånvaron.
Det som hänt:
1 Min vän är ute från avgiftningen
2 Skall göra en koloskopi
3 Försöker avstå alkohol
4 Mitt fejs är sårigt
5 Är på gränsen till inläggning


1 - Min vän är ute från avgiftning

Äntligen är hon ute, har inte träffat
henne än, men en skillnad är tydligt.
Bara genom SMS märker jag att hon
har förändrats till det bättre och mår
på ett annat sätt.

2 - Skall göra en koloskopi

Ni vet, en sådan där jävligt rolig
undersökning, en kamera uppkörd
där solen inte lyser.

3 - Försöker avstå alkohol

Inte så att jag känner ett sug efter vin,
men skall försöka avstå från drickandet
efter det lilla jag har kvar i flaskan, för
att inte fastna i ett beroende.

4 - Mitt fejs är sårigt

Små utslag och sår över hela fejset,
man känner sig lagom sexig.

5 - Är på gränsen till inläggning

I ett par veckor har jag funderat på att
lägga in mig på PSYK igen, ligger
liksom på gränsen.
Men jag vet inte hur bra beslut det skulle
vara, om jag egentligen tar ett steg tillbaka,
istället för att förbättra mig.

Kvällens händelser

Taggar:
Bloglovin
Min vän som är inlagd är i trubbel igen.
Jag är rädd för hennes skull.
Skall försöka besöka henne, kanske på måndag.
Jag dricker vin (igen) för att somna senare.
Skall försöka att inte göra bort mig ikväll,
som jag kommer att ha ångest över imorgon.

Nyheter om min vän

Taggar:
Bloglovin
Som ni redan läst och hört genom mitt videobloggandedont worry get stoned
så har ju min vän råkat illa ut inne på avgiftningen.
Senare den kvällen blev hon förflyttad till en annan
avdelning, och det kändes skönt.

Dagen efter fick jag veta att hon förflyttats tillbaka
igen, då fick jag panik.
Men det visade sig att killen som hotat henne och
allt det där, hade flyttats någon annanstans.
Blev förvånad, då han skulle vara kvar i 5 veckor
till, hoppas han inte blir flyttad tillbaka igen...

Så jag är lugnare, men ändå orolig.

Hur mår ni, och vad gör ni?

Ny väst

Taggar:
Bloglovin
Ännu en gång har jag fått hem ett paket
genom Tradera. <3
Den här västen med snörning i sidorna och
med en skinnficka köpte jag för 39kr inkl. frakt.

Vad gör ni idag?


eriiza väst blogg stil seroquel nozinan fluoxetin fontex stilnoct imovane depression ångest borderline ätstörning

Underbara skor <3

Taggar:
Bloglovin
Har haft ångest idag, som hängt sig kvar sedan igår.
Hur som helst, fick hem mina nya skor idag.
Dessa underbara skapelser kostade mig 145:- inkl. frakt.
Helt oanvända.


Vad tycker ni?



Tankar, ångest & vidoeblogg

Taggar:
Bloglovin
Detta korts inlägg stör mig och mina tankar, min ångest.


Hur är er kväll/natt?


VIDEOBLOGG-Hot på PSYK avd.

Taggar:
Bloglovin
Min vän som ligger inne på avgiftning får stora problem.

Tycker ni att personalen gör rätt ??

Inga långa videos.


Batteriet tog slut i kameran, så jag fick göra en del 2

(Och ja, jag ser att jag ser ut som ett vrak och vinkeln är off)




Ny klänning & graffiti

Taggar:
Bloglovin
Fick hem en klänning nu från tradera,
köpte den för 94kr med frakt.

Men just nu är jag för tjock för den,
har ju gått upp en del i vikt, närmre
bestämt 9kg, så när jag tappar dem
igen borde klänningen sitta bra!
Ja, jag vet att jag ser uppstoppad ut.

Och i närheten av mitt hus finns en tunnel
där man får måla graffiti, den här bilden
är så galet snygg, var bara tvungen
att ta kort på det!

Någon av er som målat graffiti?

VIDEOBLOGG-Vad jag är förbannad över!!!

Taggar:
Bloglovin
I förra inlägget skrev jag att jag var förbannad.
Men insåg att jag inte skulle somna på kvällen,så
jag drack 7ml Theralen jag fick av en annan vän,
hoppades på att den skulle verka, det gjorde den inte.
Så jag gjorde en video igår.
En video av anledningen till min ilska.


Efter att ni sett den... Håller ni med mig? Förstår ni varför jag är förbannad?

Inget rus ikväll

Taggar:
Bloglovin
Nej, ruset är inte kvar,
men jag lägger nog mig ändå.

Druckit en vinflaska, känner dock inget
skönt rus
, kan vara för att jag inte har
tagit min kvällsmedicin ihop med alkoholen.
Den brukar bestå av Seroquel, Theralen och Nozinan.

Ikväll får jag försöka somna ändå.
Och hoppas på att någon läkare har
förnyat mitt Theralen-recept så att jag slipper supa
mig full imorgon, för att somna.

Är förbannad också över ett par SMS som är i samband
med föregående inlägg.
Förklarar det nog imorgon...

Inläggning för missbruk

Taggar:
Bloglovin
Nej, det är inte jag som läggs in.
Det är min vän.
Hon har haft det jobbigt ett tag nu, så det
var ganska väntat att hon skulle bli
inlagd för avgiftning.

Så här dåligt har hon inte mått på flera
år nämnde hon.
Hon ville träffa mig innan vår kontaktperson
kör in henne till Näl.
Tycker att det är ett väldigt moget beslut
av henne.
Att hon faktiskt gör något åt det hela.

Jag är så stolt över henne!
Detta brev fick jag av henne strax innan
hon åkte, jag ramade in det.

Hur har er dag varit?

TÄVLING - 120-palett med ögonskuggor

Taggar:
Bloglovin
Dags för tävling igen, den här gången är det snygga
ögonskuggor, 120 st. närmare bestämt!

Det du behöver göra:

- Skriv "Jag är med!"
- Ta bilden jag använder, lägg upp den på din blogg och länka till detta inägg

Drar vinnare 15/12 - 2011



Inget nytt, ångest & alkoholism?

Taggar:
Bloglovin
Som sagt, det händer inget nyt hos mig.
Bara en helt del ångest över mina vin-dagar.
Tyvärr "måste" jag ibland ta till alkohol för sömnen.

Länge fruktade jag dagen jag skulle fylla 20.
Just för tillgängligheten av Systembolaget.
Har inte riktigt haft problem med det tidagare,
inte som nu.

Vill inte bli som min mamma - alkoholist.
Man blir det så lätt, man märker oftast inte
hur man förfaller

Har ni, eller har ni haft dessa

ifrågasättanden?

Vad har ni gjort då?

Veckans bloggare-vinnare & en ny tävling

Taggar:
Bloglovin
Och vinnaren är.....


"Kort och gott, den här bloggen handlar om min vardag då jag kampas med anorexia.
Jag går för tillfället hos en ätstörningsklinik.
På vägen mot lyckan och fantasin.
En dag blir jag väll lycklig på något sätt.
"Det blir en massa spy och spott, men det är skit man måste ta!"
Iwant a perfect body. I want a perfect soul."


Grattis till dig.
Här är de andra som tävlade.








Anmäl dig till nästa vecka, som vanligt behöver du bara skriva att du är med,
och jag länkar alla in vinnar-inlägget, och vinnaren får en bild och länkning
i min meny i en vecka ! =)

eriiza blogg veckans borderline rakblad tabletter piller ångest theralen imovane stilnoct seroquel nozinan fluoxetin

Vinnare av örhängena!

Taggar:
Bloglovin
Och här är VINNAREN!

Grattis till henne.
Vinnaren för skicka ett mail till mig med sin adress till [email protected]

Snart kommer en nya tävling!

Hunnit med idag+sista chansen

Taggar:
Bloglovin
Idag blev det en sväng på second hand. <3
Hittade dessa tre böcker, för bara 5kr/st, som vanligt!


"Glöm inte att ni har en dotter" av Sandra Gregory:
Sandra Gregory har under några år arbetat som lärare i Bangkok.
Men efter en militärkupp förlorar hon sitt jobb och blir samtidigt svårt sjuk.
Desperat efter att få komma hem till sin familj i England
bestämmer hon sig för att smuggla en liten mängd heroin
åt en helt främmande mans räkning.
Sandra tas på bar gärning och döms till fängelse.
Ett straff hon bl a avtjänar på det ökända fängelset Bangkok Hilton.
Den brutala och förnedrande verklighet som hon tvingas
genomleva lämnar outplånliga spår i hennes själ.

"Mot alla odds" av Angela Cannings & Megan Lloyd Davies:
Angela Cannings anklagades för mord efter det att tre
av hennes barn dött
inom loppet av tre år.
En läkare i England lanserade en medicinsk teori,
Meadow's Law, som innebär att ett fall av plötslig spädbarnsdöd är en tragedi,
två väcker misstänksamhet och tre är definitivt mord
tills motsatsen är bevisat.

Angela Cannings dömdes till fängelse och satt inspärrad i nästan två år.
Starkt uppmuntrad av en medfånge stred hon för sin rätt att
få återförenas med sin make och sin dotter Jade.
Den 10 december 2003 blev Angela frigiven och
nu berättar hon om sin kamp - och om den tragedi
som drabbat hennes familj vid upprepade tillfällen.


"De bortglömda barnen" av Kathy Harrison:
Kathy Harrison Kathy Harrison är mor till sex barn,
tre egna söner och tre adopterade döttrar.
Under många har hon och hennes man även tagit emot
fosterbarn
i sitt hem i Massachusetts.
En del har stannat endast några dagar, andra flera år.
Alla har de kommit med tungt bagage, misshandlade,
sexuellt utnyttjade
eller helt enkelt lämnade åt sitt öde.
I den här boken berättar Kathy Harrison om det dagliga,
ofta kaotiska, livet i familjen och om några av de barn som tillbringat längst tid hos dem

För örigt är det sista chansen för er att vara med i både tävlingen till "Veckans Bloggare" och av örhängena+överraskning. Klicka på bilderna för att läsa mer, och anmäla dig!
Lägger upp vinnare imorgon av de båda!


Fullt upp idag & massa inköpt

Taggar:
Bloglovin
Idag har det allt varit hektiskt.

- Frukostgrupp på DSV. Äntligen fick vi talat om för "ledarna" om varför stämningen var så dålig. Och vad vi tyckte och kände. Tjejerna jag skrev om för några dagar sedan var inte där.

- Ned till stan & Torp. Jag och Lisa sprang runt på torp efter lite småsaker som jag tagit kort på här under.

- Kopplar av. Nu skall jag ta en repris från igår och sätter mig med lite vin efter dagen.

- Imorgon, då skall jag till second hand. <3

eriiza foto halsduk shoppat ångest borderline fluoxetin panik trött nozinan seroquel stilnoct imovane fashion style vin handskar concealer nose-strips tofsar lösögonfransareriiza foto halsduk shoppat ångest borderline fluoxetin panik trött nozinan seroquel stilnoct imovane fashion style vin handskar concealer nose-strips tofsar lösögonfransar
Halsduken fyndade jag på Indiska för 99:- fanns i många underbara färger.
Handskarna i mocka hittade jag på H&M på REAN(<3) för bara 75:-



Jag firar alltså inte jul, aldrig varit en stor grej för oss, inte i resten av Lettland heller. ;D
Och köpte två viner jag inte smakat på, är inte mycket för vin heller - Coffee Pinotagt & Down under

eriiza foto halsduk shoppat ångest borderline fluoxetin panik trött nozinan seroquel stilnoct imovane fashion style vin handskar concealer nose-strips tofsar lösögonfransarH&M's Concealer för 49:50, tofsar 19:50, 
Clear-up Strips av Nivea för 49:- på H&M.
Tänkte testa dessa då mina porer ser ut som f*n.
Lösögonfransar H&M 39:90 Aldrig lyckats sätta på mig ett
par ordentligt, så nu skall jag lära mig. ;D

Vad tycker ni om mina

inköp?

Och vad har ni gjort under

idag?


Något ni inte visste om mig!

Taggar:
Bloglovin
Indeed, detta visste ni (antagligen) inte om mig.
Jag har allt smakat på kattmat, torrfoder är faktiskt
inte så äckligt som ni tror, det smakar fakstiskt
helt OK.

Nu tycker ni nog att jag är helt knäpp, och det får

ni tycka!


Tipsa mig till intressanta bloggar?

Taggar:
Bloglovin
Tjohooo, har ni några blogg-tips till mig?
Insett att det inte är så många bloggar som
jag prenumenerar på, och jag vill ha
intressanta bloggar att läsa, bloggar med mening,
inte rena ytligheter.
Så har ni någon blogg som som ni tycker är
läsvärd ?
Skriv adressen till mig då!

Hjälp mig?

Och skriv INTE era egna adresser.

Ni som tipsar kan få en länkning i ett inlägg!











My night is planned

Taggar:
Bloglovin
Kvällen är planerad.
Ikäll blir det El Molino för 75kr

Har ni druckit den?
Första gången för moi i varje fall.

Ja, jag "pimpade" den med mitt halsband
från Ur&Penn <3

Som sagt...
Vad gör ni ikväll?

























Provar Visibly CLEAR

Taggar:
Bloglovin
Yes, köpte "Visibly CLEAR" av Neutrogena.
Den skall få rodander och minska storleken på synliga
orenheter inom bara 8 timmar.
Och eftersom jag har fått så mycket små finnar över
hela ansiktet, tänkte jag prova detta.

Tuben kostar 61.50kr på Apoteket, men nu har
de 20% rabatt på allt för ansiktet, så det blev
bara 50kr.

Vad hittar/har ni hittat på idag?


Kort VIDEOBLOGG-Min biverkning

Taggar:
Bloglovin
Kan ni se min trötthet och att jag är osammanhängande? ;D


De första biverkningarna

Taggar:
Bloglovin
Nu börjar jag känna av de första biverkningarna.
Är jätte yr och väldigt svag.
Ser knappt vad jag skriver just nu..

Så  jag återkommer imorgon.
Efter min DBT-grupp
.
Och på fredag blir det galet stressigt,
särskilt med tanke på biverkningarna jag får.

Mern det skriver jag om imorgon,
INNAN jag blir helt väck. ;D

Hur mår ni ikväll?

Något som gör mig irriterad, något som gör mig glad...

Taggar:
Bloglovin
NÅGOT SOM GÖR MIG IRRITERAD

Sidan jag tipsade om igår för att kolla hur
lång ens promenad är, hur många kalorier
man bränt och ungefär hur många steg det blir
fick mig att inse att min stegräknare räknar VÄLDIGT FEL.

Jag hade misstänkt att den inte var helt korrekt,
men inte så här fel!

Min räknare räknar till 10 848 steg, i verkligeheten
hade jag gått ungefär 21 490 steg...

Inte konstigt att jag tyckte att jag kämpade så,
men stegen visade inget särskilt...

NÅGOT SOM GÖR MIG GLAD

Tycker verkligen att det här är den sexigaste låten
hittills
, texten och musiken i kombination...
Särskilt refrängen är huvudet på spiken!
Ja, det kan inte blir mycket bättre än en gammal goding!

Depeche Mode - Tainted love
Eller vad tycker ni om den?

Vad hittar ni på ikväll ?

Börjat med Fluoxetin

Taggar:
Bloglovin
eriiza foto galen fontex seroquel fluoxetin nozinan antidepp ssri ångest borderline theralen stilnoct imovane psyk biverkningar

Yes, så idag tog jag min första (igen) Fluoxetin-tablett.
Det är ett SSRI-preparat, ett antidepressivt medel.
De flesta skulle nog känna igen den under namnet
Prozac, Fontex, eller Seroscand.

Så jag är förväntansfull, men samtidigt beredd
på alla jobbiga biverkningar jag hade sist:
- Svimningar
- Näsblod
- Yrsel
- Illamående
- Svaghet


Och under tiden jag åt Fluoxetin/Prozac/Fontex/Seroscand förra gången,
fick jag för ens gångs skull ordning på vikten.

Vad har ni för planer idag?

Tips till din träning

Taggar:
Bloglovin
Tänkte bara tipsa om den här sidan - http://iform.se/route/
Om du gillar att promenera/cykla/jogga så är detta
perfekt, du kan rita upp din runda, genom deras karta/satellit
där kan du se hur lång din runda är och hur många kcal
du förbränt under den.

Sedan kan du spara den och göra flera sparade rundor.
Detta kostar ingenting.

Sedan kan du när som helst gå in på http://iform.se/route/search
och sök på det namnet du döpte din runda till + postnumret!

Nu vet jag hur mycket jag förbränt under mina promenader!

Hoppas detta kom till nytta för er!


Spänd inför imorgon

Taggar:
Bloglovin
Idag händer det inte mycket,
varit på en kaffe,
bekostad av kära Linds, har inga pengar alls just nu,
men det är inte långt kvar till onsdag. =)

Hur som helst imorgon - då skall jag börja igen
med Fluoxetin igen, hade den för ett par år sedan,
men läkaren jag hade då skrev ut den redan efter
4 veckor, då kände jag bara av en massa
biverkningar.

Man skall inte skriva ut en tablett efter minst
6-8 veckor för att se om den fyller någon
positiv effekt.

Och har man haft en del biverkningar i början,
brukar läkare oftast se det som att då har den större
chans att fylla en bra funktion senare.
Hur ser er dag ut, idag?


Nöden har då ingen lag!

Taggar:
Bloglovin
Damn, var ute på min dagliga promenad på 10885 steg.
För det första är jag ganska säker på att en fladdermus
mer eller mindre förföljde mig, och sedan fick min
urinblåsa inte plats med mer.

Tack och lov var jag i närheten av en skog, så jag smet
in bland träden och släppte på trycket. ;D
Hukandes där stirrade jag runt för att se om någon såg mig,
eller om någon gick förbi, och allt detta fick åtminstonde
fin bakgrundsmusik.
Urinblåsan tömdes till underbara, härliga
"Dancing in the moonlight" av Jeff Buckley


Lyssna på de vackra tonerna och texten.

VECKANS BLOGGARE är tillbaka

Taggar:
Bloglovin
Yes, ni hörde/läste rätt.
Har tänkt att starta upp Veckans Bloggare igen.

Precis som förr behöver ni bara anmäla er -"Jag är med!"
Och på söndag (20/11) lottar jag ut en vinnare, som får
synas och bli länkad i min meny en hel vecka.

Ni andra som tävlar kommer att länkas i vinnar-inlägget.
Så vad har du att förlora ? =D

eriiza blogg veckans borderline rakblad tabletter piller ångest theralen imovane stilnoct seroquel nozinan fluoxetin

Planer idag?

Taggar:
Bloglovin







Natten gick bättre än förväntat, jag sov faktiskt helt OK.
Dock hade jag underbara drömmar, om Dracula och magi... (Mina favoritdrömmar)
Och var sur då både
min väckarklocka och katt som väckte mig.. ;D

Vad har ni för planer idag?

Själv skall jag inte mycket mer än kolla på TV,
dricka the/kaffe och sedan ta min dagliga promenad.

Dumma, dumma dig..

Taggar:
Bloglovin
Ja, igår kväll hände det igen.
Jag hängde med ut på krogen.
Varför lär jag mig aldrig ?
Att jag alltid får ångest dagen efter ?
Vill inte bara skylla allt på min diagnos,
men det är ett vanligt beteende inom den.

Det är helt enkelt sådant jag får lära
mig i DBT:n.

Och läxorna är många, då jag knappt har en
umgängeskrets som ger mig situationer
och relationer att sätta mina lärdomar i praktiken.

Hur har er helg varit hittills? =)

Och vad har ni gjort?

Kvällen planerad

Taggar:
Bloglovin
Igår fick jag ta till andra metoder för att somna.
Något jag inte gjort på över 2 år, men ibland måste
man göra saker man sagt till sig själv att man inte
skulle göra för att somna.

Ni som har sömnproblem som jag, förstår att ibland gör
man det mesta för ett par timmars sömn,

även om det skulle ge ångest dagen efter.

Ikväll blir det ett par öl, delvis för sömnen, delvis för att det är gott.
"Cheap thrills" heter ölen, billig och faktiskt god.

Vad hittar ni på ikväll?


eriiza foto öl cheap thrills ångest sömnproblem borderline droger rakblad seroquel theralen blogg

Är så trött på er som "ropar varg"!

Taggar:
Bloglovin
Ni vet den där sagan om pojken som ropade varg, och när vargen väl kom och han ropade,
så trodde ingen på honom?

Ja, det är precis det jag hatar folk gör.
Som folk som hela tiden "hotar" med självmord och liknande, men är aldrig ens i närheten av det.
Är trött på att jämnt vara där för folk, som jag inte längre kan ta på allvar.
Visst, jag vill inte att folk skall ta livet av sig, men att hota med det varje
gång som något går mot en, så orkar man inte höra på det varje gång.
Man kan inte ta den personen på allvar längre..

Förstår ni vad jag menar?


Har funderat på detta ett bra tag, behövde bara skriva av mig lite...

Dålig sömn = dåligt engagemang på grupp-DBT

Taggar:
Bloglovin
Som rubriken antyder har jag sovit dåligt.
Lika med att mitt deltagande i dagens grupp-DBT har
varit ganska dåligt, men jag gick dit och försökte
så mycket jag orkade.


Hoppas på att sömnen ikväll blir lite bättre,
annars måste jag nog ta till metoder jag hade
lagt i mitt förflutna
, om ni förstår vad jag menar.. ?

Har er dag varit piggare,

vad har ni gjort?

Dåliga energier, förstår ni vad jag menar?

Taggar:
Bloglovin
Idag var det riktigt dåliga energier på frukostgruppen - Dagsjukvården på Psyk.
För det första så hade vi en som leder gruppen,
som hade oss förr, men inte haft på evigheter.
Bara hon skickar ut dåliga energier, och stämningen är tryckt.

Sedan drar de plötligt in också en AT-läkare som ingen av oss mött,
som också skickade ut konstiga vibbar.

Och till sist 2 av patienterna som skickade ut dåliga energier.
Man kände verkligen hur de snackade om oss andra, både
när de gick ut för att röka, och när vi skulle gå hem.

Dagen var mest tryckt och jobbig.


Känner ni av energier på det sättet som vi gjorde?

Hur ser er dag ut idag?


Film om anorexi i 9delar på youtube - SEVÄRD

Taggar:
Bloglovin
Blev tipsad om en film om ätstörningar - "A secret between friends"
Hittade inte den att beställa men den finns på youtube i dessa 9 delar.
Riktigt sevärd, ta er den korta tiden. =)

Om en flicka som faller in i anorexi, träning, matkontroll.
Blir inlagd på ÄS-avd, blir sondmatad, och hennes mor gör allt
för att hon skall börja äta igen och överleva.

Del 1



Del 2



Del 3



Del 4



Del 5



Del 6



Del 7



Del 8



Del 9


Fotat på väg till Willy's

Taggar:
Bloglovin
Sådana här motiv kan man springa på när man skall handla ägg på Willy's.
eriiza foto ångest piller tabletter borderline motiv natur rakblad uddevalla lysekil seroquel nozinan stilnoct imovane

eriiza foto ångest piller tabletter borderline motiv natur rakblad uddevalla lysekil seroquel nozinan stilnoct imovane
eriiza foto ångest piller tabletter borderline motiv natur rakblad uddevalla lysekil seroquel nozinan stilnoct imovane
eriiza foto ångest piller tabletter borderline motiv natur rakblad uddevalla lysekil seroquel nozinan stilnoct imovane
eriiza foto ångest piller tabletter borderline motiv natur rakblad uddevalla lysekil seroquel nozinan stilnoct imovane
eriiza foto ångest piller tabletter borderline motiv natur rakblad uddevalla lysekil seroquel nozinan stilnoct imovane

Äntligen lite goda nyheter!

Taggar:
Bloglovin
Fick nyss ett samtal från min kontaktperson på
psyk,
som precis talat med min läkare.

Och han gick med på att sätta in Fluoxetin igen!
Så jag börjar med det nästa tisdag, då jag skall hämta
min nästa apodos !

Yay, nu blir jag glad, äntligen händer det lite saker.
Annars skall jag inte göra något särskilt idag.

Hur ser er dag ut ?

(Ja, så här rolig såg man ut för ett par år sedan)

Och glöm inte min tävling (Klicka på bilden för att komma till den)


Bilder man tar när man går till psyk

Taggar:
Bloglovin
Var och talade med min kontaktperson på Psyk precis.
Vi pratade mycket om DBT och mina mat-problem.
Blir galen på dem, jag vill ha bort ätstörningen ur huvudet,
men samtidigt vill jag ha kvar det, då jag gått upp 9kg (!!!!!!)
och vill ha bort dem.

Hoppas på att få börja med Fluoxetinet snart igen, helvetes massa
biverkningar
, men det betyder oftast att då har den en positiv effekt
efter biverknings-veckorna.


Och veckans DBT-"läxa" är att göra EN SAK I TAGET.
Fokusera på det man gör, och BARA göra det,
inte tänka på allt man skall göra sedan, eller vem man måste ringa etc.
Och det är galet svårt!

Hur ser er dag ut?


eriiza foto vägg piller garn stenar växter träd tabletter ångest borderline dbt ätstörning anorexi bulimi rakblad suicid
eriiza foto vägg piller garn stenar växter träd tabletter ångest borderline dbt ätstörning anorexi bulimi rakblad suicid
eriiza foto vägg piller garn stenar växter träd tabletter ångest borderline dbt ätstörning anorexi bulimi rakblad suicid
eriiza foto vägg piller garn stenar växter träd tabletter ångest borderline dbt ätstörning anorexi bulimi rakblad suicid
eriiza foto vägg piller garn stenar växter träd tabletter ångest borderline dbt ätstörning anorexi bulimi rakblad suicid
eriiza foto vägg piller garn stenar växter träd tabletter ångest borderline dbt ätstörning anorexi bulimi rakblad suicid

Mat-ångest & trötthet

Taggar:
Bloglovin
Beklagar min frånvaro, men skall försöka vara engagerad igen.

Är så trött, hela dagarna, väldigt seg och orkar knappt tänka.
Ändå gömmer sömnen sig när det väl är dags för att sova.
Och då kommer myrkrypningarna fram och stör.

Mat-ångesten har bara växt sig större.
Är mer och mer i de tankarna.
Har förlorat kontrollen helt, hetsäter - spyr, hetsäter - spyr, hetsäter - spyr...
Ja, ni förstår.

Så är det hela dagarna, blir galen på det.
Vill ha kontrollen tillbaka, vill sluta få dessa mat-utbrott.
Många av er tror säkert att det handlar om godis, kakor, chips etc.
Men så är det verkligen inte, det är precis vad som
helst, vad som än är tillgängligt.
Hade det bara handlat om skräpmat, så hade jag ju bara
kunnat undvika att köpa hem det..

Så där ja, slutsnackat om min ångest.
Hur mår ni, vad har ni gjort i helgen ?


eriiza piller tabletter ångest rakblad mat lysekil uddevalla nozinan seroquel theralen

F-Kassan screws me over!

Taggar:
Bloglovin
I slutet av sommaren ringde jag min handläggare på F-Kassan,
och då säger de att hon flyttat, och att jag haft en ny handläggare
i 6 månader
, då kan man ju tycka att de borde informera en om detta !?

Och IDAG får jag hem ett brev, efter att jag försökt nå min nya handläggare
sedan dess, och där står det att jag har en ny handläggare - WTF !?

BRA KOLL, F-KASSAN !


Ringde henne under de senaste veckorna, då har hon antingen varit på semester
eller ledig
, underligt nog har en kompis henne också som handläggare,
men hon får tag på handläggaren hela tiden, och har möten med henne.
Ännu en gång - WTF !?

Får till sist tag på henne, och då säger hon att jag bara kan få godkänd finansiering från F-Kassan om det är grundskole, eller gymnasiekurser jag vill gå.
Men de jag vill gå är med fritidsinriktade, t.ex dans.
Trots att alla andra verkar få vad som helst godkänt, gymkort, hästar över sommaren, valpkurser etc.

Ganska irriterande...


Hur är det dag idag, och vad gör ni ?

Arg och sårad

Taggar:
Bloglovin
Idag sa en person:
-"Hatar att folk jämnt skall lämna mig, jag orkar inte
med det!"

Den samma person var den som bröt kontakten med
mig
under en tid för att jag "drog ned henne".
Som om jag inte kände mig lämnad ??
Som om jag inte är konstant rädd för att bli övergiven och sårad !?


Men jag orkade inte ta upp det med henne,
kände på mig att det skulle bli ett långt samtal om det,
och jag varken kände för det, eller hade tid.

Vad har ni hittat på idag?