LÄGENHET !!!

Taggar:
Bloglovin

Förlåt för att jag inte svarat på era kommentarer, läser ni vidare kommer ni att förstå vad som tagit min tid. =)

Har en lägenhet i Uddevalla nu, fattar ingenting. =O
Bara ett krav från socialen - de måste skicka en
hyresgaranti, men de gör det nu.
Jag skall skriva på kontraktet nästa vecka (?)
Skall flytta in den 15:de februari.

Får stå på kontraktet själv, lika med att jag kommer
att bli inskriven i Uddevallas kommun, och skola.

Jag går i skolan här nu, för att läsa matte, svenska
och engelska. Det går tydligen väldigt bra för mig.

Försäkringskassan måste jag ordna med -
får ju underhållsbidrag för att jag inte har en pappa.
MEN jag måste vara skriven hos mamma, alltså
inte stå på mitt eget för att ha någon rätt till
de pengarna.

Så detta måste ordnas - typ nu.

Bilder på lägenheten;

     

    

       

(Fick köksbord+stolar på köpet, tjejen ville inte ha dem)

Allt som allt-
51 kvm
2 rokm
ingen balkong/altan
Första våningen




   
Köpte TV-bord för en timma sedan - 40 kr

  

 


Boktips

Taggar:
Bloglovin
Nu är jag ganska inriktad på samma
författare - Torey Hayden.
En psykolog som jobbar framför allt med
barn med olika sorters psykisk problematik.

Några utav hennes böcker som jag starkt rekomenderar;
(Alla dessa böcker är för övrigt sanna)

Spökflickan;



För Torey är till och med ett barn som Jadie en gåta:
en inåtvänd och plågad flicka som
vägrar prata när hon är i skolan.
När Torey med stort tålamod lyckas få henne att tala,
är det en
spöklik värld som öppnar sig.

Jadies
skräckfyllda fantasier kring egendomliga symboler
och sexuella handlingar tyder på att hon utsatts för
rituella övergrepp.
Omgivningens rädsla och ovilja gör inte saken lättare,
när Torey tvingas in i en konfrontation med
svart magi och satanism.

*****************

Tigerungen;



Fortsättning på "Rävungen", som jag skrev om HÄR
I sin gripande uppföljare Tigerungen berättar hon hur Sheila,
som nu är en ung kvinna, till slut lyckas komma fram till en
uppgörelse med sin mardrömslika barndom.

****************

Skymningsbarn;



I Skymningsbarn skildrar Torey Hayden sitt terapeutiska arbete med patienterna Cassandra, 9 år,
Drake, 4 år, och Gerda, en äldre kvinna.
Gemensamt för dem är att de av olika anledningar inte talar,
och i försöken att nå fram till dem tvingas Hayden ifrågasätta sina arbetsmetoder.


Fick lite pengar, det betyder nya plagg

Taggar:
Bloglovin
Har inte fått mina pengar från Försäkringskassan,
med tur så får jag dem nästa vecka (de borde kommit in
23/12-2009).

Igår fick jag lite andra pengar, så jag kände att
jag förtjänar att inhandla något, med all kära
REA hade jag lite råd.

Halsband - 10 kr



Kjol - 119 kr



Byxa - 155 kr

 

T-shirten hade jag att sova i, men klippte sönder den,
så nu fungerar den i andra tillfällen också. ;P




Orkar inte riktigt att skriva om mina "känslor" just nu.
Har lite mycket i huvudet samtidigt just nu..

Framtidsändrande saker som sker just nu.

Taggar:
Bloglovin
Saker jag håller på med just nu,
men ännu inte skrivit mycket om här i
bloggen.

* Kollar lägenhet (skall på två visningar på tis.)

* Börjar skolan på måndag

* Träffar min kontaktperson på måndag

* Skriver massa intresseanmälningar kring ny lägenhet

* Flyttar från hemmet den 18/2

* Läkarmöte på tis.

*Ansökt till gymnasiet nu.



Känns bra att ha mycket på gång, men det senaste
har det varit ovanligt att ha fullt upp.
Trots att det var min vardag förr.

Egentligen är det inte mycket, men det
är mycket avgörande, som ändrar framtidsutsikterna..

Minnet som äter upp mig inifrån...

Taggar:
Bloglovin
Även detta i Lettland..

********************

När jag var mellan 4-6 år så bodde jag och mamma
i hyreshus, i ett område där alla kände alla.

En dag när jag var ute och lekte, så kom 2 pojkar
fram till mig, de själva var ett par år äldre än mig.

De fick med mig bakom ett av hyreshusen.
Drog ned mina byxor.
De gick ned på knä, och jag blev förvirrad.

De tog ned mina trosor, och började pilla med sina
händer i mig.
Jag blev så rädd att jag inte vågade göra något
motstånd.
Trots att det gjorde ont och var obehagligt grät jag inte,
skrek inte och rörde mig inte en enda milimeter.

Vågade inte berätta för någon, trots att det hände
upprepade gånger.
Antagligen för att ag skämdes, och inte riktigt
visste om de fick göra så mot mig eller ej.


Jag vet inte om jag inbillade mig och önskade
att mamma, eller någon skulle rädda mig,
men det var det jag kunde se i huvudet.
Jag är full av motsatser och har ibland svårt att
skilja på om det har skett, eller om det var en önskan..

********************

Kanske är även detta ett bevis på varför jag har
så svårt med närhet, oavsett vem den kommer ifrån.
En lätt beröring, som en hand på axeln kan
få min mage att vända sig i oro och obehag.



    

Hur jag skall handskas med detta minne...?

Taggar:
Bloglovin
Vet inte riktigt hur jag skall börja...
Dessa minnen börjar komma allt oftare de senaste åren.


Ett av mina minnen, kanske klarar av att skriva om fler en annan gång.

*******************************

Minns att när jag var liten, innan jag fyllt 8 år,
så brukade grannens barnbarn Linda (20 år)
passa mig då mamma jobbade, och jag inte
gick i skolan.

För henne fick jag inte göra mycket.
Ofta då hon tröttnat på mig kunde hon stoppa
mig i bäddsoffan.
Ni vet där emellan/under, där det kan ligga lakan.

Jag var ju så liten och rädd.
Jag skrek och grät i timmar, blev inte utsläppt ur
fängelset förrän jag inte hade fler tårar & röst.
Eller tills hon ansåg att jag skulle lugna ned
mig innan mamma kom hem.


Så vitt jag vet, så har mamma fortfarande ingen aning om detta.

***************************

Detta kanske kan vara en del till varför jag är som jag är.



  

Vote for me as classpresident...

Taggar:
Bloglovin
Ne, kanske inte "classpresident", men Veckans Blogg
hos Jeanette:



Älskade blåmärken...

Taggar:
Bloglovin
Upptäckte ett blåmärkemina knogar
för någon timma sedan.
En av boende sa att hon hade lagt märke till
det redan igår.

Då funderade jag på när jag slog något senast,
kom fram till att det var i måndags.
Då när tjejen från hemmet attackerade mig.

Skumt, hur hårt slog jag i garderobsdörren
egentligen (?)



Dagen har för övrigt varit lugn.
Inte mycket som skett, haft mycket mörka
tankar
, men det tillhör ju inte ovanligheterna.



Hoppas bara att jag kan få mina pengar
från Försäkringskassan snart...
En rökare har inte mycket att jubla över med 60kr
i obestämd tid.


Kall, men uppfriskande promenad.

Taggar:
Bloglovin
Tog en promenad.
Lyssnade på lite musik och passade på att
ta några kort.



Har inte mått så fantastiskt idag.
Mycket humörsvängningar.

Måste söka till gymnasiet snart, skall vara inlämnat senast 1:a februari.
Har liksom inte haft en aning om vad jag vill göra på 18 år,
känns lagom troligt att jag kommer på det under en halv månad...

Problemet med valet;

Hur idiotiskt det än låter, så är jag "för begåvad".
Alltså jag är bra på mycket (utan att försöka låta självgod),
och jag skulle kunna tänka mig jobba med det mesta.
Det underlättar inte valet.


Fy, jag måste ändå vara halvsäker, skall
ju ändå gå i linjen under 3 år - minst !

Saker jag hållt på med (är intresserad utav);

* Svetsning
* Psykologi
* Teater
* Design
* Webbdesign
* Språk
* Literatur
* Teknik
* Foto

Som ni ser så är det ganska brett.
Jag har ingen aning...



HÖR UPP, en utmaning ! +ny design

Taggar:
Bloglovin
Kolla MEZZAS BLOGG om hennes smarta idé om utmaning för alla !!
!




Har förövrigt gjort en ny design åt
forumet, mina medlemmar, vad tycker ni ? =)



Glömde ta en bild innnan jag ändrade.
Men ni kommer ju ihåg på ett ungefär.

Och ni som inte sett den alls;
Vad tycker Ni ?

Eriizas självutlämnande memoar.

Taggar:
Bloglovin
Memoarer skrivna under natten;

7/1-2009

Det kan ofta verka som att Berny Pålsson eller Zebraflickan är mina idoler,
för att jag ofta citerar dem.
Och det är de ju, på sätt och vis.
De överlevde, men jag beundrar dem inte för deras 1000 sår, deras
brännmärker och alla självmordsförsök.

Men jag kan erkänna, ibland "önskar" jag att jag hade mer
intensivt självskadebeteende.
Istället för att verka lite fjortis, och låtsas att det är synd om mig.
Aldrig riktigt bli tagen på den allvarliga nivån som detta ligger på.

Hatar mina tankar.
Jag hör själv hur idiotiska de är.
Men kan inte låta bli att tycka så.


*****************************

Från ena sidan vill jag så gärna vara frisk och normal.
Men å andra sidan
har jag blivit så van, och på något sätt så trygg
i det sjuka - att jag inte längre vet åt vilket håll
jag bör, och framför allt VILL luta mig åt...

*****************************

Räckte mig för ett rakblad.
Tog ett tuggummi istället ! =D

*****************************

Rakbladet tog över..


Boktips

Taggar:
Bloglovin
Boktips;

Rävungen av Torey Hayden
(Självbiografi)



Om Torey och hennes klass för
psykiskt handikappade
barn.
Framför allt om 6-åriga Sheila, som har bundit
fast en 3-årig pojke vid ett träd och tänt eld.
Som har blivit
lämnad vid motorvägen utav sin
mamma när hon var 4 år.


En helt underbart bra bok.
Har inte läst färdigt ännu, men har 50 sidor
kvar. Lättläst, hemsk och intressant.
Boken har en uppföljare som heter "Tigerungen",
den är också om Sheila, men under hennes tonårsperiod.

Försäkringskasan, och annat dumt påhitt.

Taggar:
Bloglovin
Jag borde ha fått mitt underhållsbidrag
den 25:e december, men det krockade
ju med julen
och allt annat.



Så jag trodde att jag skulle få pengarna
nu i måndags
, men nej...
Så jag fick ringa Försäkringskassan
och fråga när de hade tänkt att skicka
mig ett jobbigt AVI.
De säger att de skickade det
redan den 23:e december.

Så jag gick ned till Posten idag och
kollade ifall brevet kommit bort där.

(Är ju fortfarande skriven hos mamma,
så all post går till henne. Och hon flyttade
i mitten av december)

Posten säger att brevet har varit där,
men att de skickade tillbaka det för
att adressen var ju fel - NO SHIT !



Så jag fick ringa till Försäkringskassan - IGEN
Sitta i kö i 17 min. Komma fram, och sedan
kopplas jag bort av någon bisarr anledning.
BRA !

Ringde typ 3 gånger till, till sist lyckades
jag förklara för dem att de skall skicka ett nytt...

YAY... 

♥ SUMO Paint 2.0 resultat♥

Taggar:
Bloglovin
Sitter nu och grejar lite med SUMO-programmet.
Här är något jag klickade ihop nyss,
har alltså noll koll på Photoshop,
så detta är rena experiment.





Jag har gett mig fan på att jag skall lära mig detta programmet,
och sedan även Photoshop. ;P

Online Photoshop ♥ GRATIS ♥

Taggar:
Bloglovin
Jag vet att jag har tipsat er om tjänsten
PICNIK som är en enklare version utav
Photoshop, helt gratis också.

Nu fann jag en liknande sida - PHOTOSHOP online och gratis. =D

Men jag måste erkänna att jag tycker att PICNIK är bättre.

Med PHOTOSHOP;


Jag ansträngde mig inte supermycket. =P

Finns även PHOSCAPE


Fann ännu en sida - PIXLR
Även den gratis, och lik riktig photoshop
(Man kan även välja språk)


Men den som är Photoshop-lik mest är SUMO Paint 2.0
Ingen kostnad !

 

Inget gick som planerat !

Taggar:
Bloglovin
Igår kväll/natt låg jag i min säng och
funderade på vad jag skulle hitta på idag.

Så jag planerade att jag skulle gå
till Posten (för att se om mina pengar
hade kommit bort där),
gå till
bilblioteket och lämna tillbaka
"Zebraflickan" av Sofia Åkerman och 
låna ett par böcker
till.


Gå till ICA, handla lite te, och gott
till mina böcker.

Jag vaknade av F*CKING TELEFONEN RINGER !!!! IGEN !
Kl. 7:03

Så det var ju lagom fint sätt att vakna
på.
Men jag kände mig ändå peppad
utav mina aktiviteter idag.
Jag ser ut genom fönstret och det
är snöstorm - fine, det kan jag leva med..

Sedan får jag veta att det är en röd dag idag.
*suck*

Känner knappast för att gå någonstans nu - för att det mesta är ändå stängt...
Vet av erfarenhet att jag kommer
inte vara lika pepp imorgon,
trots att det är en "normal" dag då.

Kul tidsfördirv. =)

Taggar:
Bloglovin

Anden ställer frågor som du svarar på,
du skall alltså tänka på någon, verklig
eller fictional.
Klicka på bilden för att komma till sidan !


Vad "slagsmålet" handlade om...

Taggar:
Bloglovin
Ni vet hon som är CP, och hon som
får samtal kl. 6:41 på morgonen
här på hemmet ?

Ja, då vi alla skulle åka ned till stan
för att käka lunch
, så går hon förbi
mig medan jag tar på mina handskar
och helt oprovocerat väser fram till mig;

-"Du är så jävla ytlig, och helt dum i huvudet !"

Då svarade jag lugnt och stilla;

-"Ok, men om jag är så ytlig, så är du då jävligt ful !"

Så gick hon ut mot bilen.
E (en kille på hemmet) han bara
stod där och liksom undrade,
var fan fick hon det ifrån !?

Så går vi ut för att åka.
Så ser jag henne gå mot bilen
(hon går helknäppt p.g.a all medicin).
Så frågar hon;
-"Kallade du mig ful !?"

Jag svarade ja, du kallade mig ytlig.
Så går jag förbi henne,
några meter hinner jag gå,
och då känner jag smärta i bakhuvudet.

CP-mäniskan har rycket ut en
stor hårtuss ur huvudet på mig !


(Borstade håret precis efter)

Jag försöker komma ut henne,
men hon har ett jävla tag på mitt bakhuvud och håret.
E får försöka dra henne därifrån,
personalen kommer fram.
Och tro fan att de frågar mig vad som
hände och vad JAG sade...



Inget slagsmål på det "riktiga" sättet, därför det står inom situationstecken !
Men hade hon sagt något mer, och jag fått tag på henne....
ansvarar jag faktiskt inte för vad som sker.
Har redan sagt till personalen att man inte bör reta upp mig.
Så jag har varit (hittills) ovanligt tålamodig !

Känns lite som att hade jag haft en klockren sjukdom som hon så hade det varit OK för mig att göra så också...
Fan att sådana människor skall få bo ihop med folk som kan tänka klart !

Orkar inte nu efter "slagsmålet"

Taggar:
Bloglovin
Fått ganska mycket ångest, så
nu knaprar jag piller för att ångesten skall
försvinna efter "slagsmålet"...

 


Skriver om det sedan . . .


Eriiza bröt ihop - igen . . .

Taggar:
Bloglovin
Hörde mina medpatienter skratta.
Så trädde jag in i rummet, och de slutade.
Sedan säger de;
-"Hej, vi pratade precis om dig !"



Jaha... Det känns ju bra.
Försökte hålla masken så länge som
det gick, och sedan gick jag.
Till mitt rum och fällde ett par tårar..

Vad är det med mig !?
De kan ha skrattat åt vad som helst...

Fast det ÄR skumt att säga en sådan sak.


♥ Musiken ♥

Taggar:
Bloglovin
The Verve - Lucky Man



Coldplay
- Trouble



65 days of static
- Radio Protector



The Killers - White Demon



The Killers -
Losing touch

Hela dagen är sabbad...

Taggar:
Bloglovin
Ush, sedan ringningen i morse
har hela dager varit fel.
Varit irriterad på allt och alla (mer än vanligt),
absolut noll tollerans...

Hade velat haft något att göra idag
för att avreagera mig, men det
fanns inget. =/



Hoppas att morgondagen har
något bättre att erbjuda..


Hur har er dag varit ?


  

Fucking telefonhelvete !

Taggar:
Bloglovin
Ja, i morse 6:41 hörde jag
halltelefonen för första gången.
Så klart är det till den där irriterade
människan som bor här.



Fy fan, vem ringer så här dags ?

Gaaaaaaah, jag somnade grymt sent igår,
hade massa ångest över 1000 olika
saker
, och när jag äntligen lyckats
somna ordentligt så skall det ringa.

Jag pratar inte i tel. så därför svarade
jag inte (hon svarade inte heller för att hon sov),
men vad fan !?



Så dagen har börjat underbart, känns
som att det går bara nedåt härifrån...
Shit, vilken pessimist jag är. =O

Ny design åt Rebecka & Mezza =)

Taggar:
Bloglovin
Gjorde mitt upp i allt en design
åt Rebecka, hon ville behålla sin header,
så jag gjorde en rätt simpel version. =)

Klicka på bilden för att se den;





Mezzas;


Ny design

Taggar:
Bloglovin
Som ni kan se har jag
pillat lite med designen här på bloggen.
Skall nog fixa lite mer, men vad tycker ni ? =)



Jag orkar inte skriva om mina "känslor"
idag, känner att jag måste försöka avreagera
mig på annat innan jag brister ! =)

Alla dessa tabletter...

Taggar:
Bloglovin
Ja, jag kan tyvärr inte låta bli.
Så fort jag mår det lilla minsta
dåligt
så tar jag till X-antal
Imovane
(De enda som jag har tillgång till just nu),
verkar vara något av de få
som gör att jag mår snäppet bättre...



Vill så klart inte ta det hela tiden.
Men de gångerna som jag låter
bli så vet jag att jag mår ännu
sämre..
Och inte bara då, utan i flera dagar.

Delvis därför som jag har så svårt att skriva färdigt kategorin "Mitt 2009", det tar mig tillbaka till alla de känslor och situationer som var då..

Jag hoppas att ni har överseende med mig.




Börjar hamna lite i mina
gamla tankegångar.
Att allt börjar kretsa till funderan över
självmord, och annat destruktivt..

Dock så märker inte andra det, sätter bara
på mig det gamla "
Jag-är-glad"-masken
och alla faller för den.



Önskar emellanåt att jag inte var så bra
på att spela, att någon skulle se
genom
murarna...


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥                                                                       
♥ Holding my spririt in your hands.                
♥ Who are you to decide if i live,                     
♥ or if i die ?                                                    
♥ Who gave you that power ?                         
♥ God ?                                                            
♥ He does no longer exist.                              
♥ He gave up on me years ago.                       
♥ He's rules do not apply to me anymore..     
♥                                                                        
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥



Fyllt på 2009

Taggar:
Bloglovin
Har fyllt på kategorin "Mitt 2009",
känns ganska ångestfyllt att gå
igenom allt det där igen, men i längden
kanske det är bra, lite som terapi ?

Hm, idag har det varit rätt OK - hittills.
Har liskom inte hunnit göra mycket än,
men senare kanske det kommer ett inlägg. =)


Mitt nyår, borttappad plånbok..

Taggar:
Bloglovin
Ja, igår var jag och Emma först hos
Petter och Camilla, vilket var kuligt.
På vägen till dem ramlade jag ganska rejält
p.g.a klackar+nedförsbacke+is... Underbart. ;P

Sedan drog några utav oss vidare till
Sjäkanten.
Det var riktigt kul, träffade massa gamla
vänner.
Fast så kan jag bli sådär lagom promiskuös också...



Idag lade jag märke till att min plånbok
var borta (?)
Sjukt bra, letade genom hela
jävla lägenhet utan att lyckas...

Fick ringa (jag hatar att prata i tel.)
till Sjökanten för någon timma
sedan, de hade alla mina kort.
Dock inte min plånbok (?)


Nåja, slutet gott, året fick en underbart slampig start !


  

Mitt smått tragiska 2009

Taggar:
Bloglovin

Innnan jag börjar, jag har nu läst mycket utav mina blogg-inlägg.
Och det känns rätt hemskt, får åter ångest..
Så jag skriver inte färdigt allt nu,
känner att jag inte klarar det.
Men jag kommer låta detta vara en kategori, så fyller jag på det under tiden. =)




Januari

♥ Bor på BUP-akuten i Borås

♥ Kan inte sova trots massor av sömnpiller.

♥ Medicinerar bort mina dagar.

♥ Flyttar tillbaka till folkhögskolan i Mölnlycke, vid Göteborg.

♥ Får veta att jag har PTSD (Posttraumatisk stressyndrom)

♥ Hela dagarna går åt att fundera ut hur jag skall begå självmord

   




Februari




♥ Efter 2veckor i frihet, hamnar på Vänerviken psyk

♥ Har det dåligt med mat, självuppfattning och upplever saker och ting mycket surrealistiskt.

♥ Får mycket utbrott på stället, trivs inte alls.

♥ Blir utskriven en vecka senare - tillbaka till Lysekil, med alla mina aker från Wendelsberg-skolan

♥ Vuxenpsyk vill inte höra av sig tillbaka till mig och min panik.

♥ Kommer på idén med ett psyk-community

   




Mars


♥ Tatuerar mig

♥ Försöker undvika att vara "den andra kvinnan".

♥ Försöker förmedla till folk att jag inte har ana

♥ Får en värdelös psykolog som bara hummar och inte läst något i mina journaler

♥ Blir inlagd på Vuxenpsyk Näl efter mitt självmordsförsök

♥ Fyllde 18 år, rymde från sjukhuset samma dag, åkte tillbaka efter att polisen efterlyste mig

♥ Rymmer några dagar senare till Göteborg igen

♥ Försöker med självmord igen, på PSYK igen.

♥ Prat om behandlingshem