Dissociation - har ni upplevt detta ?

Taggar:
Bloglovin
Wikipedia;
"Dissociativ identitetsstörning (eng, dissociative identity disorder, DID)
är en psykiatrisk diagnos som beskriver ett tillstånd där en
enskild individ uppvisar distinkta multipla personligheter
(kallade alteregon), där varje alterego har olika mönster
vad gäller uppfattningar och interaktion med sin omgivning."

Detta tillstånd är något jag upplever
allt för ofta.
Senast 10min. sedan kände jag sådan
overklighetskänsla att jag "försvann" i ett
par minuter.



Kollade på TV, och "vaknade" till mitt uppe
i programmet.
För mig är detta ett vanligt tillstånd.

Något jag tar till när jag mår dåligt, ett
minne jag vill slippa.
En tanke som trycker på allt för hårt, som
är allt för smärtsam.

Har ni upplevt detta tillstånd ?

Mardrömmar, mardrömmar, mardrömmar..

Taggar:
Bloglovin
Ja, som rubriken avslöjar har jag
en hel del mardrömmar.
Varenda natt de sista veckorna har
jag haft mardrömmar varje natt.


Om döden, skogar, krig och mystik.
Jag orkar inte sova för att se alla dessa
bilder, jag vill inte vara vaken för
att jag inte orkar med mitt liv emellanåt.

Någon mer som känner igen denna dubbelmoral ?


Veckans Bloggare !

Taggar:
Bloglovin
Och vinnaren är...



"En blogg av och om Lilly och Lea,
två 22-åriga tjejer med olika psykiska problem."


Och resten av de tävlande;










Anmäl dig nu till kommande vecka, skriv bara att du vill vara med ! =)




Rensar, säljer, budar, blir beviljad av F-Kassan

Taggar:
Bloglovin
Ja, som rubriken trycker på, har det
hänt lite saker - äntligen !

Jag har rensat mina garderober
fina kläder, i bra skick, men de är
bara inte "jag", om ni förstår vad
jag menar.

Så jag tänkte att sälja en del på
Tradera, inte bara enstaka plagg,
utan i "paket-form", ett par plagg
i en och samma annons.
Skriver här när jag börjar lägga upp
några plagg !

 

Och idag kunde jag inte vänta längre på
samtalet om aktivitetsersättningen från
F-Kassan
, så jag ringde upp, har väntat
på beslutet sedan augusti.

Idag berättade de att jag skulle få pengar
retroaktivt
kanske redan nästa vecka och
en summa på aktivitetsersättning så snart
som möjligt..


Hoppas ni kan vara glada för min skull !


Akutintaget och dagens intryck

Taggar:
Bloglovin
Jag hamnade alltså på kirurgen, de
trodde att jag brutit eller krossat mina
ben i fötterna och knän, eftersom jag
landade på fötterna och antagligen
mitt knä också.
Har alltså stukat båda fötterna.


Men som väntat fanns det inte mycket
inre skador.
De röntgade mig och jag fick åka hem.

Det tog ett tag tills jag förstod att jag INTE
låg på psyk
- som för det mesta.

IDAG..

Mår inte särkilt bra, mycket humörsvängningar
och irritation på allt och inget.
Har pendlat från glad, trött, överaktiv,
ledsen, förbannad, uttråkad etc. etc.


Just nu känns det som att jag kommer få
en riktigt jobbig natt.
Har rensat min garderob, och skall kolla
över vad som kanske skulle kunna
vara Tradera-material.

Är trött på att behöva klämma i mig
massor av SSRI-preparat (antidep.)
utan att det gör en direkt skillnad, om någon.

GLÖM NU INTE ATT ANMÄLA DIG SENAST FREDAG...


Kommer fram till akuten

Taggar:
Bloglovin
Läs föregående inlägg om mitt hopp genom fönstret...

Dessa män sitter alltså på mig
med hela sin vikt medan jag är
dubbelvikt.

De får fast mig på båren igen,
vilket inte borde varit så svårt
eftersom jag har så ont av deras
"misshandel" både i ambulansen
och i trappuppgången.

När jag kom in körde de bara
runt på mig hela tiden.
Runt i olika avdelningar under
flera timmar.
Mina linser höll på att ta kol på mig
också, ni som har ett par, vet precis
hur otroligt ont det kan göra om man
inte tar ut dem..

Ut och in genom medvetslöshet.
Hamnade till slut på kirurgen... (?)


Avslutar hela händelsen senare



När polisen och ambulansen fångade in mig..

Taggar:
Bloglovin
Läs de tre senaste inläggen innan du läser detta...

(Det jag skriver är inte alltid mina minnen,
mycket har jag fått återberättat)


Polisen och ambulanspersonalen omringade mig
i trappuppgången.
Det gick inte att få kontakt med mig, jag
var antagligen i någon psykos.

De fick in mig på båren, då var jag
lugn, de band fast mig med tre spännen
på båren för att inte komma loss.
Jag fick svårt att andas för att jag kände
mig så otroligt inlåst.

Jag började psyka ambulansmannen, man
kunde se på honom att han inte varit med
om något sådant tidigare.
Jag vred mig ut ur den nedersta remmen,
och han säger;
-"Ok, men mer än så lyckas du inte komma ur!"

Han hade fel, jag slank ur de andra två
remmarna också.
Två stycken (tror att det är en ambulansman
och en polis)
lägger mig ihopvikt på båren,
den ena sätter sig på min rygg med hela sin vikt,
och den andra sitter på mina ben...

Hur mycket kan de väga, 80kg var ?


Tro mig, det gör ont...


Fortsätter senast imorgon med resten



Ut genom fönstret forts.

Taggar:
Bloglovin
Det mesta är återberättat för mig...

...när jag kommer tillbaka
till lägenheten igen..


Några vänner börjar springa runt och
letar efter mig, Lisa ringer både
polisen och ambulansen
och förklarar
att jag har haft psykoser förut och
hon inte vet riktigt alla mediciner jag tar;

Betolvidon 1mg (Vitamintillskott)
Nozinan 25mg (Lugnande)
Seroquel 200mg (Lugnande och stabiliserande)
Zopiclone (som Imovane) 7.5mg (Insomning)
Zolpidem (som Stilnoct) 10mg (Insomning)
Propavan 25mg (sömnen)
Venlaflaxin 75mg (SSRI)
Cicardin 2mg (sömnen)
Diklofenak 50mg (smärtlindring)
Atarax 40mgx4 (vid behov)
Theralen 3ml (vid behov)
Naproxen 500mg (smärtlindring)
Citodon 500mg (smärtlindring)

Anledningen till att så många har väldigt
låg dos är för att det åter igen är insatta på min lista.
Och jag brukar ofta ta Theralen mer än jag får,
och även av Atarax, Nozinan och Seroquel.

Ambulanspersonlalen och polisen hoppar på mig,
jag försöker hoppa ut genom fönstret på tredje
våningen.
De brottar ned mig på trappan och golvet och
sitter på mig och dunkar mitt huvudet i väggen.

Hur långt får de gå innan det räknas som misshandel ?


Berättar mer senare...


Hoppade ut genom fönstret forts.

Taggar:
Bloglovin
Som ni kan läsa i föregående
inlägg så fick jag någon sorts
psykbryt och hoppade ut genom
fönstret.


Är inte helt säker på allt som hände.
Men jag har någon sorts små
fragment
från natten som jag
gjorde som jag gjorde.

Hoppet var bara ca; 3m
och
fönstret var inte ens öppet, det var
öppet en liten glipa som innan
man måste trycka upp den där haken
för att få den öppen på vid gavel.

Men jag slingrade mig ut, landade
på fötterna, började springa.
Blev snabbt trött, vilket var ju inte
så konstigt eftersom jag stukade
båda fötterna
rejält och skadade
höger knä.


Hamnade till slut vid dalen och
satte mig under en lyktstolpe.
Två människor gick förbi mig på
en kvällspromenad och bara glodde.

Någonstans där fick jag en klarhet och
började springa hem igen.
Under hela den här tiden mumlade jag
en massa saker, som i en trans.

Fortsättning på natten senare ikväll..





När jag hoppade ut genom fönstret i fredags

Taggar:
Bloglovin
Ja, ni förstår nog vad inlägget
handlar om genom rubriken..

I fredags fick jag någon sorts
utbrott (mer som en psykos)
på en vän, riktigt varför
vet jag inte helt säkert.
Slog sönder saker, välte runt
på lägenheten och hoppade
ut
ur mitt sovrumsfönster.

Är så sjukt trött just nu, så
jag förklarar mer om detta imorgon.


Psykotisk eller synsk ?

Taggar:
Bloglovin
Har fundferat på en sak rätt länge.
Att någon med psykoser eller
schizofreni
kanske inte är "galna",
utan har koppling till ett annat
medvetande, det de ser finns i en
utomkroppslig värld.

Det de hör kanske är andar.

Förstår ni vad jag menar ?
Det är väl inte bara jag som
funderat på detta ?




Påsken firas för första gången

Taggar:
Bloglovin
Hemma hos mig har inte det
blivit gjort särskilt mycket utav
någon högtid, gemfört med de
vänner och deras firanden jag hört. ;D
Men jag har i alla fall en schysst
påsk-hårfärg ! ;D


Men men, ingea problem.
Ikväll blir det kött, vitlöksbröd,
cigaretter och öl.


Hoppas det inte ger mig allt för stor
ångest senare ikväll, eller imorgon.

Hur firar ni ? =)


GLAD PÅSK !





Rosa hår och blommor

Taggar:
Bloglovin
Har fått fram en bild på mig och
mitt hår nu, och slänger även in
en naturbild.. Och ja, jag är så himla
speciell.... *suck*

Hur som helst, har inte varit så
blogg-aktiv, jag vet.
Men måendet har inte varit på top
- as usual.

Imorgon skall jag åka hemifrån
6:55 för att åka till sjukhuset,
sövas ned, sätta i spiralen och
hoppas på att inte få panik på
uppvaket.

Beroende på mitt mående och
reaktionen imorgon efter det
skall jag skriva ett inlägg om
hur det gick, och om jag får
otroligt ont som jag misstänker..

Jag menar, aborten gick ju inte
alls så smidigt som det borde.





Veckans Bloggare !

Taggar:
Bloglovin
Och vinnaren är...



"Med diagniosen depression, ångest & panikattacker samtt
ydliga borderline personlighetsdrag, skriver jag här om min
vardag som psyksjuk, behandlingar, självskade beteende & medicinering.

Du hittar också allmän information om psykiska sjukdomar, boktips, med mera.

Välkommen! "


Och resten av de tävlande;












(Var med i nästa veckas tävling, inga röster du måste tjata dig till..)



Blev inget av det

Taggar:
Bloglovin
Det blev till slut ingen operation.
Lång historia
, så insatta är ni ändå
inte i mitt liv, så jag besparar er de
långa raderna..

Hur som helst, skall tillbaka dit på tisdag,
och förhoppningsvis får det gjort då.
Blev också av med min kamera, så
det blir inget nytt snyggt kort på
varken min nya hårfärg eller den nya
läckra underbusten... *drool*

Men men.. Jag får tack och lov tillbaka
kameran på måndag.. *pust*


Korar vinnare ikväll...



Har jag gått för långt ?

Taggar:
Bloglovin
Ni vet att det finns en gräns inom precis
allt man gör, där man har gått för långt
oavsett vad det handlar om.

Jag ligger på NÄL för att sätta in spiral
under narkos, men deras information
var inte den bästa, som jag måste stanna
till imorgon och göra det under förmiddagen då.

Det var här det gick för långt...
Jag tog en promenad på sjukhusets ägor
16 358 steg, vandrade omkring och
försökte gå vilse (något jag aldrig lyckats göra).
När jag plockade upp en pinne från marken,
bröt den lite kortare och började gräva i halsen
för att försöka få ur all lunch jag hävde i mig tidigare...

Är det nu jag har gått för långt.. ?
Jag lutar åt..
Antagligen..


Innan jag skall sövas

Taggar:
Bloglovin
Ett snabbt inlägg här..
Indeed har jag färgat håret och det blev....


LJUSTROSA

Här är de som gissade på vad det skulle bli;

http://amaandaaa.webblogg.se/

http://tjelsi.com/

http://selenathin.blogg.se/

http://www.devinia.se/

http://ninjapuff.se/

http://clarisseaeabeatrix.wordpress.com

http://shutuplisten.blogg.se/

http://beingdisordered.blogspot.com/

http://stolenmoments.blogg.se/

http://lipsticklullaby.bloggplatsen.se

http://trulyme.blogsome.com

http://noofood.blogg.se/

http://argsintamy.blogg.se/

http://hopppa.blogg.se/


Och de enda två som faktiskt gissade rätt ! ;D

http://nattkatten.blogg.se/

http://virripannan.blogg.se/

Nu måste jag sticka till matlagningsgruppen på PSYK.
Men vet ej när jag är hemma, skall in till NÄL och sövas.





Allt rasar samman...

Taggar:
Bloglovin
Har fått brev från CSN om återkrav
på 1 150kr.

Bara det förstör mig.

Nu har jag också fått brev från
KRONOFOGDEN om att jag inte
skall ha betalat en räkning för
Radiotjänst i november.

Men jag har inte ens fått en
påminnelse från Radiotjänst, vilket
de nu påstår att jag skall ha fått
TVÅ gånger.
Måste säga att det INTE är första gången
jag har haft problem med Radiotjänst
och deras brev de påstår har skickat !!!!

Imorgon skall jag också sövas ned..
Har jag råd att åka fram och tillbaka
till sjukhuset ??

NEJ !



Ny hårfärg !

Taggar:
Bloglovin

Färgade håret igår, vilken färg tror du att det blev ? =D


Det är någon utav dessa... (De som gissar får en länkning)

Svart - Lila - Rött - Grönt - Rosa - Blått - Brunt - Silvergrått









Och lite musik...

Smashing Pumpkins - Tonight, tonight
(Ville spela upp deras "Disarm", men ingen av dem ville bäddas in av youtube)




Ni bryr er verkligen om att jag fikar

Taggar:
Bloglovin
Var i solen med kaffe.
Och ni bryr er så fruktansvärt mycket
om detta, så därför vill ni verkligen
se en bild på kopparna och ett
askfat... *suck*

Ärligt talat, vem bryr sig om sådana
här helt ointressanta inlägg ??
Vem fan orkar läsa sådan skit !?

Om ni faktiskt svarar på det här;

VILL NI VERKLIGEN HÖRA OM SÅDAN SKIT !?




JÄVLA "FOTO-BLOGGAR" !

Taggar:
Bloglovin
Var precis på promenad med Lolita.
Det blev 15 104 steg.
Jag tog fram kameran och tog två foton,
det måste ju bara innebära att jag är
nu en fotograf !


Nej, ärligt talat, det finns en hel drös
med "foto-bloggar".
Nu drar inte jag alla över en gräns,
men är det bara jag som reagerar på att
vissa s.k. "foto-bloggar" kallar sig
"fotografer"
bara för att de äger en
kamera.


Då är jag också en fotograf, right !?



Klantade mig

Taggar:
Bloglovin
Igår smällde jag i mig en kladdkaka
MED grädde.

Fy vilka skuldkänslor jag har.
Så idag MÅSTE jag ut på en lång
promenad.


Kan inte hålla på att hetsäta i
mängder, och sedan må så här..


Efter att jag tvingat mig ut skriver jag
hur långt jag egentligen kom..



Back in the game

Taggar:
Bloglovin
Kom nyligen tillbaka från min
promenad på 18 940 steg.
Hoppas på att kunna upprepa detta
under imorgon ! =)

Och hoppas att ni tror att jag kan
uppnå det målet !







Veckans Bloggare !

Taggar:
Bloglovin
Veckans vinnare är...




"En sprallig foto tokig tjej som är besatt av Dregen
och gillar att kolla på speedway.
Fick sin aspergers diagnos vid 14 års ålder
och detta är en blogg om att inte vara som alla andra"



Och de andra tävlande:







Vill du vara med i nästa veckas tävling så behöver du
bara säga att du är med, du behöver inte jaga
röster, och får en länkning oavsett ! =)



Min religiösa tro

Taggar:
Bloglovin
Något som har kommit till mina
tankar under lång tid är min tro
på Gud.

Saken är den att jag tror inte på
Bibeln och Gud.
Men jag har en tro på att det finns
mer
än det vi ser med blotta ögat.

Jag vet inte vad det kan vara, men
olika sorters energier som aldrig
lämnar jorden helt.

Jag är besviken på mig själv som inte
är t.ex kristen.
Tror att det hade varit enklare för mig
att handskas med mitt psykiska om jag
hade kunnat tänka;
-"Ok, jag mår dåligt, men Gud har en
plan med mig.
Det är meningen att jag skall må så här, och han kommer att hjälpa mig !"



Funderingar, om neurologi ihop med psyket

Taggar:
Bloglovin
Har läst boken "Ut ur mörkret" av Linda Caine & Robin Royston.
Den har fått mig att fundera på
mina tidigare självskadebeteenden.

Alltså innan jag fyllt 7 år.
Jag minns hur jag vadade i en rabatt
full med brännässlor.

Och min favorit - att dunka huvudet, och
slänga in hela kroppen i betong, och
tegelväggar.


Fick många hjärnskakningar p.g.a det,
men besökte sällan sjukhus
i det sambandet.

Då undrar jag..
Kan alla dessa hjärnskakingar ha
bidragit med mina depressioner idag ?

Men som sagt, skall jag ju snart
göra MRI (röntgen) över min hjärna.

Så vi får väl se om det finns något
fysiskt fel som också påverkat min migrän...



Vi får se

Taggar:
Bloglovin
Idag försöker jag förstå mig på
Adobe Dreamweaver cs5.
Har aldrig arbetat med det tidigare,
så vi får se hur det kommer att gå.

Så förhoppningsvis kanske min blogg
kan se normal ut igen..


Blir kanske ingen promenad idag,
men jag vet inte, känner mig rätt
rastlös och energifylld av tristess.
Så det kanske blir en liten åtminstonde.

Hur har ni det idag ? =)




Dessa förbannade nätter

Taggar:
Bloglovin
Har varit vaken sedan 4 imorse.
Inte roligt alls, har läst, tagit en kopp
te och bara snurrat i lägenheten.

Igår gick min promenad på 18 749 steg.
Blev rätt besviken för att jag inte
kunde toppa gårdagen..


Har inte mått bra alls det senaste.
Verkar som att jag bara verkar dala
mer och mer..


The Hives - Hate to say i told you so





Självskadebeteende

Taggar:
Bloglovin
För ett par dagar sedan skar
jag mig väldigt djupt, såret blev
ca 3cm långt och nästan 1cm brett.

Jag tänker inte lägga upp bilder
på detta, men kanske sedan på ärret,
så att ni förstår att det är inget vackert med
psykisk sjukdom.


Tyvärr inbillar sig vissa att det är
vackert med så mycket sår på
armar och ben.

Men ärren är något man får leva med
för alltid.


Och när man försöker att bygga ett
nytt och friskt liv
kommer ärren att
alltid hänga sig kvar som en påminnelse..

Så sluta försköna psykisk instabilitet och
dess konsekvenser..

Muse - Hysteria




Dagens disciplin

Taggar:
Bloglovin
Har precis kommit tillbaka från min
promenad på 19 218 steg.

Känns som en mindre bra insats,
har ju inte varit på någon direkt
promenad de senaste 3 dagarna.
Ville ta igen förlorad tid, men
orkade verkligen inte mer... =/


Svar på kommentar

Taggar:
Bloglovin
Fråga;

Amanda om En ny bloggdesign ?:
Seriöst ! Du är as grym på design ju :D vad använder du för program ? ;o :D eller det kanske är dreamweaver ?

Svar;


Jag har varket någonsin förstått mig på Photoshop
eller haft det att arbeta med.
Plus att jag inte ens visste att
det fanns något program för bloggdesigns.

Så designen jag gör är enbart genom att
fylla i och skriva koder i stilmallen eller kodmallen.



Veckans Bloggare

Taggar:
Bloglovin
Och vinnaren är...




"Den här bloggen handlar om min vardag,
mina tankar, min kamp och mitt liv.

Det här är väl en lite smått egocentrisk blogg
där jag står i centrum och skriker efter uppmärksamhet.
Fast ni kan nog stryka det sista ordet för det
är inte uppmärksamhet som jag söker utan mer förståelse."



Och resten av de tävlande;

(Och som ni kanske vet, väljer jag vinnande bloggar
som har enligt mig med allt för lite läsare)






















Gjort Lolita en design

Taggar:
Bloglovin
Idag har jag även gjort en design
till Lolita.
Vad tycker ni  ?