Julia fick en ny design !

Taggar:
Bloglovin
Gjorde en ny design åt Julia - aka My Misery
Vad tycker ni ? =)

Besök henne genom att klicka på bilden !






Eriiza talar ut

Taggar:
Bloglovin
Det jag kommer skriva nu kan låta väldigt
idiotiskt, och det får ni gärna tycka, men
det är mina känslor..


Ganska ofta, och allt oftare nu det senaste
önskar jag att jag var anorektisk, eller
schizofren..

Då hade folk insett att jag har problem.
De sjukdomarna syns, jag blir liksom
inte tagen på allvar, eftersom jag är
smart egentligen, och inte har några
fysiska men...





Fan vad jag hatar att ha sådana här tankar.
De är egentligen helt sjuka.
Men jag orkar inte längre bli bort prioriterad
för att jag anses "för frisk" och "väldigt ung".
De påståenden hjälper mig inte för 5 öre..


*************************************


Detta är en väldigt bra bok.
Har dock inte läst ut den än, men den är
väldigt bra skriven.

Handlar om Hanna som är 21 år och
tränings anorektiker.
Hon försöker få hjälp mot sina "tjock-tankar"
och blir inlagd på klinik ett tag.


"Varje dag har vi en liten tävling"
av Hanna Österberg






Second hand fynd

Taggar:
Bloglovin
Igår hittade jag ett par underbara
skor för 75:-
Alrdig använda.

De är i liknande stil som så många andra skor jag har ! ;D



Mitt ben ser lagom tjockt ut. ;D


Vad tycker ni ?



************************************

Glöm inte...





Vinn designen:







Vinn Design - Veckans Blogg - Bok

Taggar:
Bloglovin
Har gjort en design.
Säg till om du är intresserad utav den,
lottar jag sedan fram en vinnare ! =)
(Klicka på den för att se hela utseendet)






*************************************************





Säg till så sätter jag upp dig på listan för
kandidater.
Du behöver inte jaga röster, jag lottar fram ! =)


***************************************

Har lånat en bok.
Har inte kommit så långt än, men kan säga att
den är väldigt bra skriven, man vill liksom se
vad som händer härnäst, lagom långa kapitel.

"Puppan" handlar om en flicka som får leva
med misshandel, sexuella övergrepp och missbruk.
Och hon växer ändå fram till en optimistisk kvinna.

"Puppan" av Kate Östman






Ännu en dag

Taggar:
Bloglovin
Har varit i skolan idag.
Helt otroligt.
Orkade knappt med.
Men lyckades att idag inte skippa någon
lektion.
Imorgon har jag ledigt p.g.a att
jag är klar med Svenska A,
Matte A och Engelska A.




Men jag mår inte fullt så bra som
mitt schema är.
Mitt psyke är fortfarande helt
snurrigt.
Jag tappar tidsuppfattningen och
logiskt tänkande..
Alltså mer än vanligt.





Inte på topp

Taggar:
Bloglovin
Ligger knappast på topp just nu.
Mitt huvud snurrar av massa saker
som stör mitt inre.

Kan inte sova, men inte heller hålla mig vaken..
Andra och tredje dagen i min nya
skola har jag "skolkat" bort.
Känns som att det kommer att gå bra
för mig där.




Tecknade lite förut, försökte trycka bort
alla tankar om mitt återkommande
självskadebeteende, men lyckades
inte så värst bra.

Har kommit in i en sådan kass period igen..


Andra "Veckans Anorlunda Blogg"-vinnare

Taggar:
Bloglovin
Den här gånge var det väldigt svårt att välja en vinnare.
Men efter många om och men blev det...



Men här kommer de tävlande som var nära på att vinna över den här underbara tjejen....
















Hoppas jag inte glömt någon,

säg till i sådana fall ! =)






HÄR KOMMER DET BILDER !!!

Taggar:
Bloglovin
Här kommer det en hel bilder.
Och lite storys i sammanhanget...




Jag och Willy, underbara lilla människa.
Stackaren ha gått och blivit sjuk av något slag,
och min mobil ligger hemma hos henne.. =/



KONSTEN


Har gjort någon sorts ornament på min köksvägg,
tyckte att den var lagom tom. ;D
Så det blev något konstigt med en klocka ! =P




Har även målat lite, vad tycker ni ? =)









TATUERINGEN

Har nu gjort tatueringen.
Den föreställer Frank, från filmen "Donnie Darko".




MÅENDET



Har mått så sjukt dåligt det senaste.
Därför det inte blivit något bloggande.
Skolan orkar jag inte med.
Idag var det andra dagen på skolan, och
redan lyckades jag hamna hos kuratorn
och skolka....


Min framtid känns säkrad...
Jag är så sjukt trött på allt, orkar inte mer . . .






Tattoo imorgon

Taggar:
Bloglovin
Imorgon skall jag tatuera mig !
Yay, skall ha kaninen Fran från
filmen "Donnie Darko".



Har väntat väldigt länge på att tatuera in honom.
Och äntligen blir det av ! =D



Igår var jag i Lysekil, med Elin, Sanna & Emma.
Vi sa "Hej då"-till Elin, hon flyttar på söndag
till sin nya skola.




Och glöm inte...






Blandat inlägg

Taggar:
Bloglovin

ORON

Är otrolig ängslig och orolig inför skolan.
Just för att jag är väldigt säker på att jag
för tillfället inte kan gå heltid i skolan.
Inte med mitt mående.

Men om jag går mindre än 100% så
kommer socialtjänsten sluta betala
min lägenhet, helst vill jag inte bo på
gatan..


Så jag måste överklaga Försäkringskassans
beslut om Aktivitetsersättning..

Men jag vet ingenting..
Hatar att inte kunna bestämma hur jag
vill och behöver utan att behöva dra
in soc och försäkringskassan.



KONSTEN

Här kommer ett par bilder jag gjorde
nu när jag var inlagd på psyket.








SECOND HAND <3








Klänningen köpte jag idag för 30 kr.

Ljusstaken för 10 kr.

Och den randiga kjolen för 20 - love second hand !


Och glöm inte
...




"En annorlunda Veckans Blogg" - tävlande

Taggar:
Bloglovin
Grattis till...




Här är de andra som tävlade om titeln !



1   http://fredriksvensson.blogg.se/






2   http://thewindblows.blogg.se/






3   http://eroooticaaa.blogg.se/






4   http://frokenbitterfitta.devote.se/






5   http://reneesmedhult.blogg.se/






http://gotonight.wordpress.com/






7   http://rora.se/






8    http://cornetto86.blogg.se/






9    http://michaila.blogg.se/






10   http://argsintamy.blogg.se/






11   http://morgans.nu/






12   http://nattkatten.blogg.se/





13   http://pimpxprincess.blogg.se/






14   http://sameoldstories.blogg.se/






15  http://maalinhellstroom.blogg.se/





16  http://sandorama.blogg.se/





17  http://yoannahh.blogg.se/




18  http://vackrasol.blogg.se/






PSST . . .


Anmäl dig till nästa veckas tävling !








Ut från Psyket

Taggar:
Bloglovin
Blev utskriven igår, men hade ingen
ork att skriva ett inlägg.


Anteckningar;


Ligger i sjukhussängen tills sekundvisaren
dunkar hål i huvudet på mig.

Är fortfarande yr, och mår sämre än vanligt,
kan ju inte ens kontrollera mitt självmedicinerande.
Lika med att jag får hantera det med extra
självskadebeteende..

Vet inte vilket av de två är det bättre alternativet.
Och inte fan får jag heller min vid behovs-medicin
dos av Seroquel..

Bara musik och rakhyvlar.






*********************

Drömmer om rakblad bland jordgubbslådor.

Blir psykad här inne.
De har nu tagit bort min Seroquel helt, istället
får jag Lyrica 75mg 3ggr/dag.

Ingen vid behov-tablett och jag går i sönder.. I kras.

Vad vill de uppnå !?
Inte fan hjälper de, fick inte ens en Alvedon, trots att
jag krampade i korridoren.
Omvårdnad för människor ?

I don't think so !




********************


De har låst in min musik, mina teckningar,
anteckningsböcker, korsord, kläder - allt.
Det är mitt straff, förklarade de.






Inlangd igen !

Taggar:
Bloglovin
Jag läggs in på psyket igen.
Vet inte hur länge, men
hoppas på inte mer än en vecka.

Herr Seroquel
passas av underbara Willy.
Han får det bra där !


Så jag återkommer om jag har tillgång till
dator under tiden på sjukhuset.

Oroa er inte för mig.
I hope i wil be back !




(Klippte sidecut igår)



Noteringar på natten

Taggar:
Bloglovin
Inatt mådde jag inte bra alls,
så jag skrev ned en del tankar
som besvärar mig;



Får svindel allt oftare nu.
Varje gång jag tar ett steg
blir jag yr.
Till och med att andas är en
bedrift.


Mitt psyke är inte heller mycket
att hurra för.
Orkar allt mindre.
Medicinen hjälper inte det
minsta.

Kanske borde jag lägga
mig på sjukhus igen,
innan det går allt för långt ?
Men vad händer då med
Herr Seroquel ?
Och hur fan gör jag med
skolan då ?

Känns som att jag har
en allt för stor press
på mig från olika håll,
för att ens kunna bestämma
vad som egentligen hade
varit bäst för mig och
mitt psyke..

Gud, hjälp mig att få klarhet...




Och glöm inte att anmäla dig...



(Läs föregående inlägg)

It's good to be back !

Taggar:
Bloglovin
Skönt att jag äntligen kommit
igång ordentligt med mitt bloggande !

Hoppas ni läsare är lika glada
för detta !

Eller ni kanske är redan trötta på mig ? ;D




Och glöm inte...



(Läs detaljerna i förra inlägget)


Fuck, här sitter man, bloggar, glor på
dålig TV och pimplar öl med piller.
Jag är en sann förebild !


Eriiza kör "Veckans blogg" ? + ny Frisyr ???

Taggar:
Bloglovin
Tänkte köra en "Veckans blogg".
Men min skall inte vara som alla
andras.

Ni som vill vara med - anmäl er !




MEN ni kommer inte behöva jaga
efter röster från andra bloggare.
Utan jag lottar ut en själv.

Helst får ni skriva varför ni tycker
att ni bör vinna
, när ni anmäler er.

Ni kommer få en bild, med en länkning i sidan av min blogg i en hel vecka !


Så ANMÄL ER ! =D


(Senast fredag?)




Funderar på att ändra på min frisyr..
Vad sägs om en sidecut ?

Är osäker, har haft den innan, men
då växer det ojämnt...





Hjälp mig att välja !




Wow, bloggar 2 dagar i rad - Även gett bort en design

Taggar:
Bloglovin
Se, jag är på väg tillbaka !
Bloggar hela två dagar i rad.

Har även gett bort en design;



Klicka på bilden för att se hela,
och komma till Amandas blogg ! =)

Amanda var nöjd.


Vad tycker ni ? =)



Slänger även in underbar musik !

Muse - Hystera


Back with bad news..?

Taggar:
Bloglovin
Här är en liten slide-show med bilder. =)






Det har varit underliga dagar, det senaste.
Har klantat mig - igen, som ni redan vet.

Efter mitt andra misstag, blev jag
orolig över om jag blev gravid..
Och i morse är jag ganska säker på
att jag förlorade det.

Vet inte riktigt vad jag skall tycka om det.
Men det var ju knappast planrat.
Plus att barnet skulle verkligen inte
komma lägligt..




Nu pratar vi inte mer om det..

Här är ett tips på hur man gör en egen
anslagstavla... =)





Frågor ? ;D





Det har hänt mer..
Men just nu orkar jag inte gå in på allt.




Hittade förresten  en  "dikt" jag skrev 2005-11-25

Ifall jag kommer att dö,
antagligen drunkna i en sjö.
Jag har några problem att handskas med.
Jag vill att "dom" ska veta att jag inte led.
Men smärtan innan det..
Den smärtan sved.
Jag stod inte längre ut.
Så jag visste att det måste få ett slut.