FÖRKLARING! Ni måste fatta

Taggar:
Bloglovin
Ok, nu skall jag förklara en sak för er.
 
Vissa av er verkar inte förstå hur jag kan vara sjukskriven, må psykiskt
dåligt OCH vara med på inspelningar för t.ex film.
 
FÖRKLARING:
 
Det är en skillnad på att orka med saker man brinner för, som jag för
teater, och en annan sak att orka med t.ex studier.
 
Visst, det kan låta j*vligt skumt.
MEN tänk såhär...
 
Om du mår skit en dag, orkar inget, och då menar jag INGET ALLS,
behöver diska, men orkar inte, vill göra en kopp te, men orkar inte etc. etc.
Men då kanske det finns något som gör dig passionerad, som du
orkar med oavsett, något som får dig att MÅ BRA!
 
Inspelningarna är för mig något som får mig att MÅ BRA, de ger mig mer energi,
mindre fokus på all skit som snurrar i huvudet.
 
Hoppas ni förstår nu varför jag gör som jag gör..
 
Och snälla, lägg ned med anonyma kommentarer som är negativa, det
är ju f*n pinsamt!
Stå för vem du är, eller ge f*n i att läsa min blogg om den nu är så j*vla störande.
 
OK? =D
 

Värdelös & sönderstressad

Taggar:
Bloglovin
FÖRLÅT!
 
Jag vet att jag LOVADE att svara på kommentarer, men det blev så sjukt stressigt,
började känna mig riktigt sjuk, därav hörde jag inte av mig. Värdelöst av mig.
 
Har två inspelningar under veckan i Stockholm, skulle egentligen
stannat hos en vän, men han bestämde sig för att stanna i Malmö.
Så jag behöver finna sovplats för hela 6 dagar, att stanna på vandrarhem
alla de dagarna skulle bli dyrt, så jag stressar lite grand här..
 
Hoppas ännu en gång att ni har överseende med mig.
 
Svarar på kommentarerna nu efter detta inlägg.
 
 
 
 
 
 
 
 

GLÄDJE & trötthet

Taggar:
Bloglovin
Woop woop!
 
Var på casting idag, fick en roll.
Kanske en till.
Och kanske en ytterligare - beroende på mitt beslut (nakenhet)!
 
YAY!!!
 
Fick så himla fina komplimanger av regissören/producenten, komplimanger som
vilken skådespelare som helst hade önskat höra.
 
Så detta flyter på bra känner man ju, skall bara orka andas också. ;)
Sorry, blev inga svar på kommentarer, de kommer imorgon..
 
JAG LOVAR! ;D
 
Svårt att ens skriva den här texten är ögonen går i kors, kroppen gör
ont av springande..
Skall inte klaga, älskar detta yrke, men ni kanske fattar? ;)
 
Hoppas ni mår bra!
 
 
 

Mer inspelningar-Musik

Taggar: alexej manvelov, arboga, audition, blogg, casting, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, filmning, johan rabaeus, kort fram släp lång bak, mejl, mejladress, moa gammel, musikvideo, ola rapace, snabba cash, stockholm, tåg,
Bloglovin
Det regnar inspelningar!
 
Hehe, fick veta igår att jag skall till Stockholm igen nästa vecka för en
musikvideo inspelning.
Och idag om en annan musikvideo inspelning, samma vecka, annat band, annan
grej, så eventuellt den också!
 
Fullt upp! ;D
 
Gårdagens inspelning
 
Den var inte så spännande som de hade den fått verka under mejlen
och så, var inte bara jag som reagerade på det, de flesta där kommenterade det hela.
 
Fick inte tagit några kort av Moa Gammel, hon frös, var stressad, ville
inte pusha på i onödan. ;)
Samma gällde Johan Rabaeus & Alexej Manvelov.
 
Så istället bjuder jag på en patetisk bild av mig själv så länge..
 
(Skall svara på era kommentarer, men hoppas ni förstår att jag är stressad)
 
Blir troligast imorgon när jag sitter på tåget på väg till Arboga.
 

Stockholm - Filminspelning

Taggar: blogg, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, fjodor dostojevskij, långfilm, novell, ola rapace, psykiska problem, stockholm, tjechov, tommy, tåg, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Nu är jag i rullning!
 
Sitter på tåget och peppar mig inför inspelningen ikväll/inatt och att
det inte skall bli några större problem med att hitta både
inspelningsplatsen och vandrarhemmet! ;D
 
Fått hittills en kommentar om Novell i föregående inlägg:
Av Beda
"njaa.. dessvärre inget vidare. känns som en uppsats som nån
i högstadiet har skrivit kanske? ungefär på den nivån"
 
Eftersom du inte lämnade en bloggadress, kan jag ju svara här på den:
 
Hm, sure, jag tar emot all sorts kritik, men samtidigt kan man ju inte heller
kalla det "högstadienivå"(?)
Det var ett första kapitel, ville inte skriva mer text än så, för att man ändå skall
orka plöja genom raderna.
 
För övrigt, så är det precis på detta vis som majoriteten av "dagens" böcker
är uppbyggda.
Visst, om vi jämför med t.ex Dostojevskij eller Tjechov, så är det långt ifrån,
men det är inte den typen av text jag försöker framkalla.
Den här storyn skall handla mer om en psykiskt sjuk persons vardag,
alla hinder man stöter på, allt som kan gå åt helvete, och hur man försöker
det hela att gå ihop ändå.
 
Vänta istället till kapitel 2-3 för att göra en sådan "högstadie"-bedömning.;)
 
Hoppas ni önskar mig lycka till i den stora, stygga staden Stockholm!
 
Uppdaterar så fort jag kan/hinner!
 

Kapitel 1 - Av novell utan namn (så länge)

Taggar: blogg, eriiza, kapitel, novell,
Bloglovin
När hon sprang mellan träden i en fart som bara en fortlöpare kan uppnå -
hon var ingen sportdåre, hon brydde sig inte om sådant -
var blicken var vild och panikartad.
Håret svängde åt alla håll och vinden fick det att blockera hennes gråblå ögon..
 
*       *       *
 
Den morgonen hade hon gått upp innan det var lunchtid, och bara det var ett STORT framsteg!
Väntandet inför att vattenkokaren skulle göra sitt jobb kändes som en evighet.
Under tiden tog hon ett par steg runt i sin lilla lägenhet, kastade en överblick och kände ångest..
Ostädat, kaos som härjade, som någon typ av studentboende där ingen tog ansvar för något, hon
vände blicken och suckade.
 
Nu ville hon inte ens vara kvar i rummet och vände sig mot köket, mot vattenkokaren, mot det
heliga kaffet.
Men blicken satte sig fast i spegeln, den som hängde i hallen, den hon alltid tvingades att
gå förbi, hon såg sig själv i ögonen, inget vackert stirrade tillbaka, bara en ful och fet person som
knappt levde, och heller inte förtjänade att göra det.
 
Verkligheten var en annan.
Hon hade lagom långt och tjock hår, något hon hade varit stolt över förr i tiden,
tiden innan ångesten och tårarna tog över.
Hon litade inte på frisörer (eller många andra människor heller för den delen), så hon klippte
sig själv så som hon gjort under de senaste åren, även de olika hårfärgerna stod hon för.
Håret var just nu mörkrött med delar av brinnande orange i slingor.
 
Hon var inte heller tjock, bara något hon fått för sig, ni vet - alla tidningar som hetsar på om
den "perfekta kroppen".
Kroppen hon aldrig kunde nå till, trots alla försök.
Ansiktet däremot - vackert, fina kindben och förtrollande ögon.
 
Men alla reagerade på hennes skrot i ansiktet och svarta kajalränderna kring hennes ögon.
 
Kanske var det ett sätt för henne att dölja hennes riktiga "jag", eller var det enbart för att hon
tyckte genuint att det var fint..?
Hon hade nog inte ens själv svaret på de frågorna..
 
 
Fortsättning följer...
 
(Hur låter detta so far?)
 

Bröllop, cupcakes, 50-tals klänning!

Taggar:
Bloglovin
I fredags drog man ju iväg till Nattis för att hon gifte sig igår,
så lite hjälp kan ju inte skada när man är höggravid. ;D
 
Här kommer lite bilder på cupcakes som vi förberedde lördag morgon,
någon bild på vad jag hade på mig, och naturligtvis på brudparet! (Stackars Nattis höll på att frysa ihjäl)
 
Fick lite panikattack och ångest påslag, så kameran var
bara med precis innan vigseln... =/
 
Ikväll kommer första kapitlet av novellen jag börjat skriva på.
 
Skall åka till Stockholm imorgon, så novell-inlägget blir tidsinställt
jag har en del att förbereda!
 
 
 
 

Skriva novell?

Taggar: blogg, eriiza, film, författare, miserabel, missbruk, novell, novellfilm, psykiatri, självmord, självmordsbenägen, självskadebeteende, ätstörningar,
Bloglovin
Hej!
 
Funderade på en sak, vad sägs om att jag lägger upp kapitel av en
egenskriven novell så fort jag får inspiration/tillgång till dator?
 
Har redan börjat skriva på en del av storyn.
 
Kommer handla om hur vardagen kan se ut för en psyksikt sjuk
person, ens upp och nedgångar, ätstörningar, om man finner sätt att ta sig ur allt miserabelt,
missbruk och annat som kan tillhöra.
 
Vad tror ni om det? =)
 

Nu jäääävlar!

Taggar:
Bloglovin
Oj, oj, oj, nu har man fullt upp!
 
Imorgon skall jag åka till Nattis, hon gifter sig på lördagen,
så jag skall hjälpa till lite grand med efterfest och allt tillhörande.
 
Sedan måste jag hem så tidigt som möjligt på söndagen,
för att jag drar iväg till Stockholm på måndag, sedan Arboga på onsdag,
och eventuellt Stockholm igen.
 
Så för att underlätta för mig och bloggare som erbjöd plats för mig,
kör jag på vandrarhem istället, då jag måste åka runt, och det
blir ju bara jobbigt. ;)
 
Detta skall jag naturligtvis skriva till alla som erbjöd sovplats också!
 
Ett STORT TACK till er som erbjöd plats för mig!
 

Illamående och svag

Taggar:
Bloglovin
Hallå där!
 
Är inte sjuk eller så, det blir jag väldigt
sällan, men är illamående och svag i hela
kroppen.
 
Varje steg jag tar gör att jag blir bara mer
illamående.. Blä..
 
Åkte till Halli igår, sov över och idag skulle vi 
åkt in till stan, men min kropp klarar knappt
att ta mig ett par meter.
 
Så jag stannar hos honom till ikväll, eller
till imorgon, beroende på.
Det är nog all stress inför filmningar etc. som
tar ut sig, så måste samla krafterna!
 
Illamåendet känns som ett ångestsymptom.
 
Hoppas ni mår bra!
 
 
 
 
 

Bloggare - HJÄLP mig?

Taggar:
Bloglovin
 Skall komma ikapp allas blogginlägg
för att vara uppdaterad även i era liv!
Idag är jag dock upptagen!
 
Nu till saken som relaterar rubriken!
 
Skall till Stockholm den 25:e för en filminspelning, inget avancerat.
Har inga exakta tider ännu, men vet att det kommer vara under
eftermiddagen och kvällen.
 
Frågan...
 
OM det skulle bli så sent att jag inte kan ta mig till Göteborg igen hur som helst,
har någon bloggare lust att ställa upp för mig så att jag har någonstans att
vara för en natt?
Känner inte till Stockholm alls, varit där 2 gånger tidigare, senast för 11 år sedan (!!!)
så jag känner inte till staden ÖVERHUVUDTAGET!
 
Om detta inte skulle gå, så får jag få det att fungera ändå! =)
 
Hoppas ni mår bra!
 

Happy Birthday to me?

Taggar:
Bloglovin

VIDEOBLOGG - Filminspelningar & Stesolid

Taggar: avancerad statist, blogg, chock, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, gävle, göteborg, huvudroll, novellfilm, psyk, sommar, statist, stesolid, stockholm, stress, videoblogg, videoinlägg, vår, vårdcentral,
Bloglovin
H'r kommer en videoblogg med planerna inför FEM filmprojekt
under vår/sommar.
Vad som skett med medicin.
 
Och varför jag INTE svarat mycket kring Bloggträff!
 
Svarar på kommentarer imorgon.
Är så jävla trött nu...
 
 

Imorgon kommer det

Taggar:
Bloglovin
Imorgon kommer uppdateringen om allt som sker.
Vilket är däribland medicinering, en kompetent läkare, en inkompetent
kurator, fler filmuppdrag, ja, shit happens!
 
Men imorgon kommer alla detaljer.
 
Förlåt för min frånvaro - får sluta ta dessa pauser!
 
Hoppas ni mår bra!