Lilla helvetet

Taggar:
Bloglovin
Mitt humör..
Förbannade skit.


Jag förstår mig inte på mig själv.
Är det ens lite normalt att bete
sig på detta sätt ?

Svängningar hit och dit.
Inte förstå varför jag blir så himla ledsen.
Helt utan förvarning.

Inte bara jag som måste lida för det.
Utan de kring mig blir ju så klart
också påverkade.

"När du är sur, tvingas alla andra tassa på tå för dig"


Det sa min kontaktperson.
Tydligen var omgivningen rädda för mig.
För att mitt humör skall explodera..



-Och hur känns det ?
-Att alla skall vara s.k. rädda för mig ?



Veckans Annorlunda Blogg-vinnare

Taggar:
Bloglovin
Grattis till....



"En sprallig foto tokig tjej som är besatt
av Dregen och gillar att kolla på speedway.
Fick sin aspergers diagnos vid 15 års ålder
och detta är en blogg om att inte vara som alla andra"




Och tack till er andra tävlanden !

(Klicka på deras bild för att komma till bloggen)

















Anmäl dig redan nu till nästa vecka !





To be continued...

Taggar:
Bloglovin
Har varit svinkass på att blogga
under helgen - jag vet.
Men skall logga in litet senare idag,
då skall jag svara på era kommentarer.

Och såklart kora "Veckans Annorlunda Blogg"-vinnare !
Tro inte att jag har glömt er ! =)

To be continued..



Eftersom jag inte kan koncentrera mig

Taggar:
Bloglovin
Som ni vet har jag väldigt
svårt att koncentrera mig nu mera.

Så jag lånade boken OCH ljudboken
"Patient 67", för att kunna läsa
bättre, och bara lyssna på boken
gör mig nervös och rastlös.



Det är den här boken som filmen
"Shutters Island" är baserad på.

Så här känns det

Taggar:
Bloglovin
Känns som om jag var i en tunnel.
Men istället för att hitta ljuset
famlar jag bara omkring.




Någon som kan tända ?










Hur gör ni, ni normala ?

Taggar:
Bloglovin
Ja, hur gör ni egentligen ?

Kan liksom inte greppa verkligheten.
Allting faller.
Jag snurrar runt, kan inte stanna.

Det här med Borderline är inte så enkelt.
Konstant svart-vitt tänkande och dubbelmoraler..

Vet inte hur mina tankar skall
kunna skingras.
Vet inte ens varför jag faller.

Hur gör man för att inte skada sig ?
Hur gör man när koncentrationen upphör existera ?
Hur andas man när hjärtat bankar sönder bröstkorgen ?




Antar att ingen har svar..

Veckans Annorlunda Blogg-vinnare

Taggar:
Bloglovin
Och vinnaren är...



"Jag är en 19 årig galen katt tant,
diagnostiserad med Borderline och Depression,
som mest pratar om sin katt och handarbeten."



*********


De andra tävlande - Klicka på deras bilder, för att komma till bloggen



















Anmäl dig redan nu till nästa veckas...




Rough night, hard winter

Taggar:
Bloglovin
Natten har varit jobbig.
Har varit med om värre, men det
var svårt att sova, tankarna
cirkulerade
runt i huvudet.

Jag stod ändå emot för att
ta en massa tabletter, eller
skada mig, men jag tror
inte att jag kommer ha samma tur inatt..



Lite bilder från mitt vardagsrum, och helvetet utanför fönstret ! ;D



SLUTA SJUNKA !

Taggar:
Bloglovin
Jag bara sjunker och sjunker.
Dalar och dalar.

Och varje gång jag får för mig att
jag mår snäppet bättre, så
börjar min hjärna ta fram
allt det negativa i min skalle.




Och glöm inte...



Få designen...
(Klicka på bilden)



Psykiatrins dag - Natten - Veckans Blogg - Design

Taggar:
Bloglovin
Psykiatrins Dag

Idag är det visst psykiatrins dag.
Så jag och Lisa skall antagligen
ta och fira den på vårt egna sätt.



Hm, kanske lite film om sjuka
människor ?
;D


Min natt


Inatt var ingen bra natt.
Vred mig i sängen, för mycket
tankar om självskadebeteendet
och mat.


Ni måste förstå att när man kommer in
i en sådan ond cirkel, så går det
i stort sett inte bryta sig ur.
Tankarna paralyserar en, och
tar över, inget man kan ignorera.



Och nej, jag tänker inte posta upp
några bilder på mig och mina
skador.


Glöm inte...





Få designen


Och säg till om du vill ha den här designen..
(Klicka på bilden för att se hela designen)








Lottar ut en bloggdesign

Taggar:
Bloglovin
Slängde ihop en bloggdesign.
Om du vill ha den, säg till så lottar jag fram
en vinnare !

Klicka på bilden, om du vill se designen bättre





Glöm förresten inte att anmälla dig till...



Diagnos - Tavlor - Godis

Taggar:
Bloglovin


Diagnos


Tydligen har jag haft en diagnos i 2 år.
Utan att någon brytt sig om att tala
om detta för mig.

Men nu, har jag fått en ny diagnos.



Allt detta fick jag veta 2 veckor sedan..
Hade från början Anpassningsstörning.
Och nu Borderline personlighetsstörning.






Tavlor

Målade en så kallad "Autumn Line"
Skulle egentligen vara till min mamma,
men hon bestämde sig för att supa sig
full istället..





Hon kommer för övrigt hit idag, så
jag ger henne nog dem senare - en
sen 50-års present.


Candy


Och mitt nya godis är detta - *drool*





Design change ?

Taggar:
Bloglovin
Tänkte att jag skulle göra lite ändringar i min design.
Jag menar det var så längesedan jag bloggade,
så kan lika gärna få en ny tillbaka-start ? =)



Vad tror ni, skulle ni tycka om en ny design.
Som en ny start ? =)




Och glöm inte, skall börja en ny "Veckans Annorlunda Blogg" !



Wow, 2 dagar i rad !

Taggar:
Bloglovin
Jag bloggar för andra dagen i rad.
Freaking amazing !

Måste ta igen all förlorad blogg-tid nu.
Det är verkligen dags, trots huvudvärk. ;D



Glöm inte kolla mitt Tradera paket - 33kr
Storlek 38/40




I know.. I want to hit myselt too..

Taggar:
Bloglovin
Ja ja, jag vet att jag är verkligen
värdelös på detta, åtminstonde de
senaste 2-3 månaderna.

Men mitt mående ligger verkligen inte på topp just nu.
Skall försöka komma in på blogg-spåret igen.
Den här gången på allvar.


Men tills dess...



Gå in på Tradera och buda på mitt paket -


Skjorta, Kavaj och skinnväska.
Buda på, bara 2 dagar kvar ! =)

Gå in HÄR