Rulla runt och vara mysig

Taggar:
Bloglovin
Kom igen, vem vill inte ha en sparkdräkt.
Eller ja, för vuxna kallas den One Piece.
Men det finns en för alla smaker.

Man vill bara ta på sig den och rulla runt..
Damn vilken mysfaktor !

Kolla in - www.onepiece.se
Tyvärr är de ganska dyra,m från 1 200kr

Tyvärr verkar det inte finnas så många andra sidor med
bättre priser... =/
Förutom kanske Tradera och liknande, men
t.o.m där är priset högt för gosigheten.


Fler än jag som är sugen på en ?




Dagen mellan tabletterna

Taggar:
Bloglovin



Som ni läst så tog jag mitt första abortpiller igår.
Och imorgon tar jag de resterande 4.
Så idag är mellandagen.
Jag kan ändå blöda kraftigt och ha kramper,
trots att det inte riktigt satt igång än.

Har fått en massa smärtstillande inför detta.
Hoppas de fungerar, annars måste jag
åka in på sjukhus för sprutor.

Om ni vill veta mer ingående på hur allt
detta går till får ni gärna fråga.


Hemligheten läcker ut

Taggar:
Bloglovin

Ni vet att jag har pratat om min "secret".
Men inte talat om vad allt handlar om.
Och inte gett er så många ledrådar.

Och här är den.
Jag är gravid.
Fick veta detta snart 2 veckor sedan.
Idag gjorde jag ultraljud.

Ja, jag skall göra abort.
Eller rättare sagt den har redan påbörjat.
Fick min första tablett idag.
På onsdag skall jag ta de 4 sista.

Har även fått med mig en massa
smärtlindrande, utifall att det blir
otroligt smärtsamt, vilket det ofta blir.

Nu när hemligheten är ute, kommer jag
att rapportera hur jag mår, under de närmsta
veckorna, då jag blir som mest påverkad...



--->Postat av: Anonym

Aldrig hört talas om preventivmedel och kondomer? Lite lättare sätt att hantera saker på än att ta ett oskyldigt liv?

Svar;
Ja, jag vet mycket väl vad preventivmedel är.
Men jag fick inte veta förrän ett par veckor sedan att ALL
medicin jag går på varje dag (upp till 9 st olika/dag),
slår ut P-medel funktion.

Så kom inte och försök verka mer begåvad än jag, och
försök trycka ned mig.
Ta reda på fakta först.

Hade du velat att jag, som psykiskt sjuk hade istället haft ett barn !?
Tänk efter före !



Ny second hand klänning

Taggar:
Bloglovin









Som ni vet älskar jag att handla på
kära second hand.
Den här klänningen lyckades jag att
finna för 40:-
Och en superliten handväska
det för bara 10:-

Klänningen är i linnetyg, perfekt för
sommarens värme !




Nya böcker och recension

Taggar:
Bloglovin

Köpte dessa 4 böcker på Bokia i förrigår.



"Baby Jane" av Sofi Oksanen
"Heroin Diaries" av Nikki Sixx
"Bara barnet" av Torey Hayden
"SLASH" av Anthony Bozza

Tänkte börja med Baby Jane.
Och sedan skriva en recension när jag är klar
med var och en.
De flesta av Torey Hayden's böcker har
jag läst, men inte den här.


Recension av "I det tysta" av Vicky Jaggers


Handling;
Boken är en sann historia om Vicky,
en flicka vars barndom förstörs av hennes
bror.
Han våldtar henne upprepade gånger när
hon bara är vid 12 års ålder.
Hon blir även gravid, och föder hans dotter.

Man får följa hennes liv, hennes smärta och
sätt att hantera situationen och hennes
minnen.

Mitt betyg;

Jag sätter en 4:a på boken, den är välskriven,
man vill forstätta vända blad och läsa om
hur hon hanterar det hela.



Idolbilder

Taggar:
Bloglovin
Kom på en sak, det är ju så himla
många bloggare som ha läsare som
gör Idolbilder
för dem.

VAR ÄR MINA IDOLBILDER !?

Haha, ne, men varför får de massa fina teckningar ?
Och de flesta av dem har inte ens smått
intressanta
bloggar...


(Och nej, jag vill inte se 110% snyggare ut på min bild än i verkligheten)

Hm... Här har jag fått mig en funderare...






Hemmagjord choker

Taggar:
Bloglovin
Efter frukostgruppen på öppenvårds
psykiatrin
brukar vi pyssla.
Alltså måla, klistra, helt enkelt skapa.

Så idag kom jag på att man kan väldigt
enkelt göra en hemmagjord choker.

Bara att gå till vilken tygbutik som
helst, och kolla där det finns remmar,
sidenband, gardinband etc.
Och göra ett halsband av det.

Vad tycker ni ?






Veckans Annorlunda Blogg Vinnare

Taggar:
Bloglovin
(Kunde inte kora vinnaren under de sista två dagarna, något kontigt med mitt internet - 3)

Här är veckans vinnare . . .




"En blogg om att vara psykiskt sjuk. Om mediciner, väntan på vård, ångest, panikångest, hypokondri.
Om psykiatri.
Om bra dagar & dåliga dagar - mitt liv helt enkelt!"


Och resten av de tävlande.




























Intressant rykte om mig

Taggar:
Bloglovin
Har nu fått höra från flera håll att
jag skulle jobba som Dominatrix.
Alltså en kvinna som tar betalt för
att slå, piska etc, alltså förnedra män.

Min vän hörde det på krogen av en
kille som vi inte känner, och hörde det
av en nära att det går rykten om att
jag, Eriiza är dominatrix.
Tydligen är det ingen hemlighet.
Hela stan "vet" visst om detta..

Fast jag blev rätt överraskad måste jag säga.
Och om jag nu tjänar pengar på detta,
och tydligen är käns för det...
VAR ÄR MINA PENGAR !?

Någon som vet vem som kom på detta ?
Någon som vet vad detta är baserat på ?


;D


Och glöm inte....
Korar vinnaren idag...


Mitt forum för sjuka

Taggar:
Bloglovin
Ni kommer väl ihåg mitt forum för psykiskt sjuka ?
För alla, både sjuka och anhöriga.
Alla från depression, psykossjukdomar och ätstörningar är välkomna !

Hur som helst så har jag ändrat lite på designen.
Före/Efter



http://gethelp.findtalk.net/


Men glöm inte...



Inte det enklaste..

Taggar:
Bloglovin


..att ha en väldig ångest.
Man blir så inklämd i ett hörn och
bara känner hopplöshet med stängda
dörrar.

Det blir så svårt att fungera som vanligt.
Ångesten kan visa sig på många, många
olika sätt, man kan bli helt hyper,
hoppa omkring och skratta åt allt.
Eller bli en varelse i fosterställning
under köksbordet och allt däremellan..

Lycka till att fungera normalt och fixa vardagen.
Nu kanske folk förstår att psykiskt sjuka söker
inte nödvändigtvis efter uppmärksamhet.
Utan ibland kan vi verkligen inte andas.
Vare sig bland folk, eller när vi är ensamma.


Ser sjuk ut och mår sjukt

Taggar:
Bloglovin
Bra där, ser lagom fräsch ut, och
kan knappt hålla ögonen öppna.
Inte för att jag är så trött, utan för att
ljuset får mig att kisa.

Migränen
är inte en av de bästa sakerna.
Och det är andra faktorer som
spelar in på mitt psykiska OCH
fysiska mående.

Fy... Orkar inte riktigt med alls.



Och glöm inte...


Kvällens ångest och dess lösning

Taggar:
Bloglovin
Mår fortfarande inte bra över min hemlighet.
Vet inte alls hur jag skall hantera det riktigt.

De senaste dagarna har jag varit lugn på
ytan
, och trott att jag varit lugn i det inre.
Men nu känner jag oron och ångesten.

Vill inte tänka på det, inte tänka på något.
Bara koppla bort och leva i myrornas krig.

Så det blev 300mg Seroquel, 50mg Nozinan
och 3ml Theralen.
Sedan vet jag inte hur det blir med
sömnmedicinen (Imovane & Stilnoct), det får vi se...

Oroligt med all rätt

Taggar:
Bloglovin
Som ni läste i förra inlägget så hade jag
någon sorts hemlighet.
Då var det mer en tanke, en aning, en oro.
Nu är det bekräftat.

Det är något som vänder och vrider på min hjärna
och tillvaro.
Möjligt att jag delar med mig nästa vecka.
Men jag lovar inget, detta kan faktiskt vara för personligt...

Design

Har ändrat designen nu, vad tycker ni ? =)

Kommentar jag fick;

Martina om Damn it !:
Har du någon mail som man kan nå dig på?
Ja Martina, det har jag, men vem är du ? =)

Galen dag and Secrets

Taggar:
Bloglovin
Det hände en mindre incident
matlagningsgruppen.
Det slutade i alla fall med att jag gick
hem.
Det är en lång och onödig historia (kanske),
men här är den.

Har haft migrän i ett par dagar.
Inatt sov jag inte alls.
Lika med att jag var läskigt trött, kunde
knappt stå upp, fokusera blicken
och pratade som om jag var påtänd.

Så ni kanske förstår varför jag inte var
på det bästa humöret, var inte heller
sur, men skrattade och log inte konstant.


Så när en personal bad min plocka ur rotfrukterna
från ugnen helt, kände jag att det var
för tungt
för mitt trötta jag, så jag sa att om jag gör det, kommer
jag nog bara att tappa dem.
Då säger hon -
Vad är det med dig idag ?
Du har fått alla att tassa runt på tå för din skull och
ändå beter du dig.
Vakta ditt humör.

Jag svarade, men det fungerade inte, så jag gick.


Secret:

Som ni alla vet så finns det saker man inte delar med sig
hur som helst på ens blogg, särskilt om man inte
är anonym.
För att avslöjar jag detta som snurrar runt i mitt huvud just
nu, så skulle alla förstå sammanhangen.

Men det finns en möjlighet att jag avslöjar mig nästa vecka.

Denna "hemlighet" är en av de stora anledningarna till varför jag mår så dåligt just nu..

Eriiza har målat & ny underbyst

Taggar:
Bloglovin
Tänkte dela med mig lite utav sådant jag ritat och målat.
(Klicka på bilderna för att se dem i större format)


  

   
 



Har förresten handlat in en underbar underbyst från http://www.corsets-uk.com/
REAN har de underbystar och korsetter från 120 kr !!!!!




Eriiza flippar ur lite

Taggar:
Bloglovin
GAAAH !

Som ni kanske minns ansökte jag om Aktivitetsersättning från Försäkringskassan i september.
Först om halvtid, då fick jag skicka ett LUH (läkarutlåtande om hälsotillstånd).
Sedan ansökte jag om heltid, vilket
innebar att jag var tvungen att skicka ett nytt LUH.
Sedan tappade de bort detta.
Så jag fick skicka ett ytterligare.

IDAG - får ett brev från F-Kassan;

"Försäkrningskassan har fått din ansökan om aktivitetsersättning.
För att behandla din ansökan måste du lämna ett läkarutlåtande"

VA !?!?!?!?

Har redan skickat in tre stycken !!!



Sedan står det att om jag har frågor, ring din handläggare.
Jag ringer, och vill fråga vad in i helvete de håller på med.
HON JOBBAR INTE ! KAN INTE ENS LÄMNA ETT MEDDELANDE !!!!!!


ÄR TRÖTT !!!




Det som hänt under pausen

Taggar:
Bloglovin
* Druckit mer än jag bör
* Ätit mer än jag bör - gått upp i vikt
* Tuggat i mig mer sömnmedicin än jag har
* Blivit blond

Har provat många silvershampoo och silverbalsam, men Toni & Guy är den absolut bästa.
Finns på Åhléns för 120kr/st






Det kommer att komma fler och bättre uppdateringar snart...

Fy

Taggar:
Bloglovin
Jag vet, nu har jag varit borta sjukt länge.
Och jag har ingen god ursäkt för det.
Men senare ikväll kommer det en riktig uppdatering.


Mår inte så himla bra just nu, därför har bloggandet och alla
andra sidor jag är medlem på fått lida.