VIDEOBLOGG-PANIK

Taggar:
Bloglovin
Var skall jag ta vägen..?
 
Har slut på vägar..
 
 
 

Döda mig..

Taggar:
Bloglovin
Orkar inte mer...
 
Är så trött på allt.
Allt blir skevt hur f*n jag än gör.
 
Försöker om och om igen, men
inget positivt verkar ske.
 
Nu syftar jag på min bostadssituation.
Är bara trött, dricker hela tiden.
 
Gråter nu..
 
Är så j*vla patetiskt..
 
 

Julklappstips, teknik, leksaker m.m!

Taggar:
Bloglovin
Firar själv inte jul, men om man nu skall
köpa saker till folk, så skall det ju vara praktiskt,
snyggt, och såklart billigt!
 
http://prylgrossen.se/
 
 De har fina julbelysningar (länk), sådana som jag personligen
använder året om, inte nödvändigtvis under själva julen!
Här är några exempel:
 
 
För övrigt, till er små SMS och telefonbesatta,
kanske det är dags att införskaffa sig ett mobilskal,
eller ett mobilsmycke till dig själv, eller till en polare?
Här har de flera snygga exempel, som passar till stora som små,
kvinnor som män - mobiltillbehör (länk):
 
 
 
Så som ni kan se har de många snygga skal,
söta mobiltillbehör, även olika skydd för dina telefon,
här är några söta och snygga OCH praktiska skydd till din telefon:
 
 
Det till höger är till och med ett sportarmband till din
telefon, så du kan springa, utan att oroa dig för att det
din telefon skall ramla ut på vägen, samtidigt som
du kan lyssna på din favoritmusik.
 
Eller varför inte lyssna på min favoritmusik?
T.ex Nine Inch Nails, System of a down, Nickelback, The Cure & Depeche mode? ;D
 
 
Så lycka till i ditt julshoppande, eller bara shoppande för sakens skull! =D
 
 
 

Trött på så mycket nu...

Taggar: alkohol, alkoholmissbruk, anorexi, borderline, brand lägenhet, bulimi, eriiza, göteborg, hemlös, imovane, lägenhet, missbruk, panik, piller, ptst, quetapin, seroquel, stesolid, stilnoct, tabletter, theralen, zolpidem, zopiclone, ätsstörningar,
Bloglovin
Hej...
 
Är så trött på mycket nu.
Orkar i stort sett inget alls.
Jag kommer konstigt nog upp ur sängen, men det
är i stort sett det enda.
 
Lägenhetssituationen
 
Jag vet inte vad som händer där.
Är riktigt förvirrad, och därför orkar jag ännu mindre..
 
Det jag skrev om igår
 
Vill inte skriva vad som hänt.
Mår ganska dåligt över det i alla fall.
Något jag gjorde som inte var mitt smartaste drag, och
jag blir trött på mig själv varje gång jag upprepar mitt beteende.
 
Hur svårt kan det vara att tänka!?
 
 

Mer utbildning till alla!

Taggar:
Bloglovin
Alla kan vilja utbilda sig mer,
antingen för att komlettera sin utbildning, eller för att
påbörja en, här är sidan som har dem alla på en och samma plats!
 
Själv vill jag ju studera igen när jag är rehabiliterad, så
detta tipset är till många som inte riktigt vet VAR och VAD
de skall studera.

Plugga på Cady Training Academy i Göteborg
till kognitiv beteendeterapeut?
Har ändå en hel del funderingar kring att studera inom psykologi,
tack vare mina egna erfarenheter, och viljan att hjälpa andra genom dem.

En av mina planer är en folkhögskola utanför Göteborg, i Mölnlycke
- Wendelsbergs Folkhögskola!
Där jag både kan ta och plugga igen min gymnasiekompetens,
samt lära mig mer inom teater, då det ändå är det jag pysslar med.


Makeup Artist?
Studera i Malmö t.ex, där har de inte bara svenska kontakter
för uppdrag, utan också i självaste New York!
Där får du lärdomen, kontakterna, erfarenheten, och förhoppningsvis
ditt drömjobb, som leder till ditt drömyrke!

Eller varför inte studera japanska i Japan?
Det är CSN-berättigat, du studerar där 1-40 veckor,
lever i kulturen, lär dig språket och träffar andra likasinnade!

Den här sidan:

www.allastudier.se


Är väldigt hjälpsam för alla oss som inte är helt säkra på var vi kan
finna alla utbildningar, hur vi får den fulla informationen, och sålla
ut de skolorna/utbildningarna som kan passa oss personligen bäst!


Lycka till, hoppas att sidan kommer till

hands för dig, eller någon du känner!



Nyheter?

Taggar:
Bloglovin
Hej
 
Jag skriver nu ett superkort inlägg.
 
Har hänt en del saker som jag vill glömma,
förtränga etc. Men det kommer ej att gå.
 
Hur som helst, skriver ett mer utvecklat inlägg imorgon,
just nu är jag bara trött på allt..
 
 

Audition!

Taggar:
Bloglovin
Hej!

Haft fullt upp, därför har inga inlägg kommit upp, förlåt..

Men idag skall jag åka till Arboga för en audution!
Har redan spelat in en film tidigare med dem i somras; Om ni minns? =)

I alla fall, har två filmer till med dem.
Och nu skall jag på en audition för ytterligare en - magdans!

Nej, dansformen är inget jag behärskar, så vi får se.
De letade inte efter proffs, så jag kanske har en chans...?
Är tillbaka i Göteborg imorgon.

Hur mår ni? Vad har ni haft för er?
Och vad är helgens plan?




V-Blogg Psykos-illussion?

Taggar: blogg, bloggare, borderline, bostadslös, eriiza, göteborg, hemlös, ips, läkare, läkarsamtal, läkarutlåtande, psyk, psykiatri, ptsd,
Bloglovin
Hallå.
 
 
 
 
- bizaorro!
 
 
 
Någon av er som vet skillnaden mellan illusion och psykos?????
 
 

Jobbar trots allt

Taggar: Eliza Sica, Inzi, blogg, bloggare, bloggträff, brand lägenhet, eriiza, jobba, kontrakt, presentera, skövde, skövde film och teater, skövde filmfestival,
Bloglovin
Hej!
 
Fick ett erbjudande att vara med och
presentera filmer i Skövdes Filmfestival.
 
Så imorgon är min första dag! =)
 
 Skall nämligen också presentera en del filmer mellan 5/11 - 15/11
Så detta skall bli spännande!
 
Har haft det lite upp och ned, som ni säkert förstår.
Träffade Inzi för ett par dagar sedan, om ni inte
visste det, så har hon första hand kontraktet till lägenheten jag bor i.
 
Så att träffa denna underbara människa var fantastiskt, har
inte träffat henne tidigare, trots att jag hyrt av henne i snart ett år. ;)
 
Hur mår ni?
 
Vad har ni gjort?
 
 

Tar kål på mig..

Taggar: Bestulen, Eliza Sica, SEB, bank, bankdosa, bankkonto, bankkort, eriiza, film, filminspelning, inbrott, koreograf, rånad, skådespelare, skövde, skövde film och teater,
Bloglovin
Allt börjar verkligen ta kål på mig..
 
Det är för mycket nu.
Vet inte hur jag skall orka ta mig framåt.
 
Jag tar det verkligen hårt.
Arbetar trots allt detta, men det är ju ett mindre helvete att
finna orken till det - fast det är något jag älskar.
 
Som jag förklarat tidigare - så är mitt jobb
min semester, det är då jag kan tänka på annat än
all skit som sker för mig på hemmaplan.
 
På onsdag, eller eventuellt till helgen skall jag
till Skövde igen för att filma och koreografera.
 
Var på banken idag för att skaffa ny bankdosa och
beställa ett nytt bankkort.
 
Vad har ni för er? =)
 
 
 

Bestulen-Skit igen

Taggar: Bestulen, arbetsmoral, band, blogg, bostadslös, brand lägenhet, eriiza, filminspelning, göteborg, inspelning, musik, nycklar, plånbok, polis, reklam, rånad, spärra kort, sticky fingers, vindstyrka 12,
Bloglovin
När alla säger:
 
"Du är negativ som påstår att du är förföljd av otur."
 
Vad säger ni nu!?
 
Blev av med min väska onsdag/torsdag natten.
Mina nycklar är borta, min plånbok med alla kort i.
Jätteroligt.
 
Tillbaka vid lägenheten - inget är stulen, men dörren
är öppen och det är minst sagt stökigt.
 
 
 
Spärrar korten, polisen kommer.
Gör en polisanmälan.
 
Är trött nu på alla motgångar.
 
Ni som läst ett tag..
 
Ni vet ju vilket helvete jag haft fram och tillbaka.
Och nu detta också, jag orkar inte.
 
Var på inspelning igår för en video för bandet Vindstyrka 12,
riktigt bra musik, blandning av Thåström m.m.
 
Jag har arbetsmoral, kan inte skita i jobb,
 
bara för att livet är skit.
 
 

Skit.. Blä..

Taggar:
Bloglovin
Jag berättar imorgon..
 
Har verkligen ingen ork med något nu..
 
 
 

Vinnaren - Veckans Blogg!

Taggar: ann-ki, autogoy, blogg, bloggare, bloggtips, borderline, eriiza, malin, mizca, psyk, robin, veckans blogg, vinnare,
Bloglovin
Och här är vinnaren:

Robin!
 
En underbar tjej, bor på behandlingshem, diagnotiserad med Borderline.
Otroligt kreativ, grym på smink, vacker som få!
 
Hon förtjänar att vinna!
 
(Klicka på bilden för att komma till flickans blogg)
Och de andra som tävlade, klicka på bilden för att komma till deras blogg:

  
   
      
 
 
Håll utkik till nästa omgång! =)
 

Stress... Kaos...

Taggar: Eliza Sica, F100, backa teater, bok, borderline, bostadslös, bröllopsfotografen, den bleka skuggan, eriiza, f-kassan, film, filminspelning, försäkringskassan, göteborg, hell house, henrick rangsjö, ips, jobba, kjell wilhemsen, kontaktperson, lägenhet, läkare, läkarsamtal, läkarutlåtande, medaljens baksida, modell, musikvideo, our untold story, psyk, psykiatri, ptsd, semper fi-serie, skådespelare, skövde, skövde film och teater, stesolid, ätstörningar,
Bloglovin
Hej hej!
 
Ikväll utses vinnaren kl. 20:00
Passa på - klicka på bilden under.
 
 
 
Stressen & Kaoset

Är trött nu..
Vet inte hur jag skall hantera allting.
 
* Sjukskrivning - läkarsamtal

Läkaren har träffat mig två korta gånger.
Har ingen kontaktperson längre, så han kan inte intyga att
jag mår dåligt, eller hur min vardag ser ut.
Likt förbannat måste jag på läkarsamtal för att få ett läkarutlåtande
som jag måste skicka till F-Kassan.
 
Hur skall läkaren kunna göra en korrekt bedömning???
 
* Bostaden

Vet fortfarande inte hur jag skall göra där.
Söker bostäder, men har inte fått ett enda erbjudande under
ett år, förutom de två gånger jag höll på att bli lurad på pengar.
Skall träffa socialen den 18:de, för att snacka om mitt
"handikapp" i egenskap av psyket, för att se om jag kan bli
erbjuden en F100-lägenhet.
Ser dock mörkt ut...
 
* Jobb
 
Är jätteglad för alla roller jag fått, och skall göra
innan årets slut, men att ha så mycket i privatlivet att
tänka på, gör att stressen är enorm.
 
Så jag fokuserar fullt ut på mina roller och filmer, för
att lägga min energi där, och slippa fundera på all skit
i vardagen.
 
Hur mår ni?
 
Lite bilder från inspelningar: