Medicin ** Praktik

Taggar:
Bloglovin

Medicin


Har precis pratat med min läkare, det
blev så att min "nya" medicin kommer
att bli Cipralex.

Jag har haft den tidigare, men då ansåg
jag att den inte hjälpte mig, så vi skall
försöka en gång till.



(ny header på forumet - är nu nöjd - vad tycks ?)



Praktik ?


Imorgon skall jag iväg till Pressbyrån för
att kolla om jag kan få praktik där.
Skickade dem ett mail, och de sa att
jag skulle dyka upp och presentera mig !

Så detta kan allt bli något !!! (?)

"Andra våldtäkten"

Taggar:
Bloglovin


"Andra våldtäkten" - Uppdrag granskning


Kort sammanfattning;


Repotaget SVT-PLAY

Innan jag börjar... Jag kan inte allt om det här fallet,
men talar utifrån det jag förstått hittills.


De flesta har ju hört talas om våldtäkten i Bjesta.
"Linnea" blev våldtagen av "Oskar" på skoltoaletten,
ingen ställde sig på hennes sida.
Alla verkar vara på "Oskars" sida, för att han är
"charmig", "snäll" & "snygg".

"Linnea" får flytta 50mil, "Oskar" får stanna.
På skolavslutningen får "Oskar" närvara i kyrkan,
dela ut rosor, och blir hyllad.
Samma kväll våldtar han ytterligare en flicka.

Fortfarande står de flesta på hans sida.
"Linnea" blir trakasserad på skolan, på stan och
genom internet, hon får mail, tex;
"Vilken jävla fittor, hoppas båda blir våldtagna
på riktigt, så får de en läxa".

"Oskar" erkänner i ett av förhören, och berättar
precis samma sak som "Linnea".
Att hon hade sagt "Nej !" 5-6 gånger.

Min åsikt
;

Utav det jag förstått, så verkar det helt sjukt att
folk ställer sig på hans sida.
Inte konstigt att hans familj gör det, men resten av
skolan, "Linneas" vänner, och resten av Sverige.

Får verkligen inte ihop detta.
Jag står på flickornas sida, utav det jag har läst,
sett på TV etc. så är det rätt uppenbart att "Oskar"
är skyldigt, och att båda flickorna borde få stöd
- inte en mobb.


TV6-killen

Taggar:
Bloglovin
Hehe, rolig grej.
TV6-killen (han som man hör på kanalen),
har ju börjat skriva i TV6-BLOGGEN, och
nu tackade han på tv:n de som hälsade honom
välkommen, redan innan han börjat skriva.

Delvis mig, hehe, kul att höra sitt namn på TV. =D

Dagens schema, som inte borde blivit av...

Taggar:
Bloglovin

Schema;

* Försäkringskassan (igen)
* Laddat telefon

* Handlat föda

Hade egentligen inte tänkt göra
något alls, men det hände saker..

Har för övrigt hittat mitt favorit
mellanmål.

Gott, nyttigt, och lagom laxerande. ;D
Gröna äpplen !


Måendet;


Är lite förvirrad över mitt mående..
Blir ofta väldigt orolig, ångestattackerna
är inte långt ifrån.

Mina Seroquel duger inte längre till det.
Känns som att jag behöver kunna känna
allt det som är jobbigt.
Men samtidigt så blir det för mycket, och
utav tabletterna så blir jag för blockad för
att ens kunna försöka bearbeta alla mina demoner..

Skall jag fortsätta knapra Seroquel !?

Ändrat design på Forumet

Taggar:
Bloglovin
Har ändrat designen på mitt forum.
Som ni kanske minns är forumet till
för oss som mår psykiskt dåligt.

Headern är fel. något skumt med min dator,
skall ändra den imorgon...

Vad tycker ni om den nya designen så länge ?
(kände att det får bli rött tema ett tag, ändrar nog snart igen) =)


Gamla;



FORUMET


Nya;



Second hand of the day

Taggar:
Bloglovin

Schema

Idag har det varit fullt schema, trots att
jag egentligen inte hade något direkt planerat.

* Öppenvårdssamtal
*
Lämnat tillbaka "2012"
* Handlat
*
Varit på skolan, pratade om praktik
*
Gick till Försäkringskassan -
kommer äntligen få bostadsbidrag
* Handlat
Second Hand


Jag handlade . . .

Halsband - 10kr      Väska - 30kr       Skärp - 20kr

halsband, second hand second hand, väska, skärp, blå



Vad tycks om fynden ? =)




2012 - Bring it on, bitch !

Taggar:
Bloglovin
Har precis sett på filmen "2012", den var bättre
än jag förväntat mig.
Många som sa att den var dålig.
Men den var faktiskt väldigt bra !


Min plan inför 21:a decmeber 2012
(
>en fredag)

Jag har planerat dagen;
OM världen går under det datumet så är jag
förberedd.
Jag skall inhandla god mat, skaffa fram mina
favorit filmer & musik.
Och mycket alkohol och cigaretter.

OM världen skulle gå under då, så njuter
jag utav min sista dag i livet.
Ocg vem vill drunkna nykter !?
Inte jag !

OM världen INTE går under...
Då hade jag i alla fall en skön dag !



Vad tycks om min plan ? =)



So little time !!

Taggar:
Bloglovin
Fick reda på nu att vi är inne på sommartid,
vilket är väll bra, men det vände på hela mitt
schema idag.

Så nu måste jag rusa iväg till duschen (hur jag
nu än skall duscha utan att förstöra
tatueringen),
sedan klä på mig, städa upp lite.

Invänta Moa (kompis & kontaktperson), vi skall
hyra film, antagligen "2012", men vi får se.

Så hej då så länge !

NEW TATTOO !

Taggar:
Bloglovin
Nu är det gjort, har en ny tatuering ! =D
Är superglad och supernöjd !

Som sagt, skall göra en sittning till, då blir
det färg och highlights !
Tatuerarens hemsida


Vad tycker ni ? =D



New rules & a new header

Taggar:
Bloglovin
Sömn:

Är redan sömnig, tack vare Seroquel.
Vilket är bra, för att eftersom jag måste
till skolan någon gång i veckan, och kanske
snart praktik igen, så är det lika bra med
att fortsätta med de rätta rutinerna. =)

PLUS att då är det ännu mindre tid att vänta
på min tatuering ! =P


Header:

Gjort en ny header, lite fort.
Skall nog göra ett snyggare koncept imorgon.

Vad tycker ni om den sneda headern ?

Less then 24 hours to go

Taggar:
Bloglovin
Ooh, mindre än 24 timmar kvar till min tatuering.
Snacka om att jag är excited !!!

Anyway, var på en fika idag med Moa
också, mysigt !

Kommer inte sitta och blogga så värst idag,
men tänkte svara på lite kommentarer i alla fall. =)

Folk att umgås med !!! + Pojken med guldbyxan

Taggar:
Bloglovin
Wow, en människa hälsade på mig - big step ! ;P
OCH jag skall börja i den där gruppen, med 3 andra
från öppenvården.
Jag skall börja gå där fr.o.m näst-nästa onsdag.
Känns bra, eftersom man har något gemensamt,
i detta fall - vi är sjuka i huvudet. ;D




Ja, jag är "pojken" med guldbyxan. ;D
Samma brallor jag hade igår, men med ny tröja,
kände att jag ville dela med mig.

Slogs mellan de här två (ser lite skumt ut p.g.a olika ljus);



Men skorna är helt rätt !!!




Apoteket fick till det & Eriiza har hittat fritidssyssla !

Taggar:
Bloglovin
Gick till Apoteket för att hämta ut min Seroquel,


trots att jag egentligen inte har råd med de 250kr.
Men jag blev ju lite tvungen.

Så efter många om och men, så visade det sig att
det var en blankett som inte var ifylld, som
ingen hade talat om för mig.
Och att det var det som var problemet.

Så jag fyllde i den, och nu är det ordnat !!!




Var i skolan idag.
Allt det där gick helt OK, som vanligt.
Bytte även schema, så att jag har skola på
måndagar istället för onsdagar, så att jag
skulle kunna vara med på någon sorts "kurs(?)",
för andra i min ålder, man skall
t.ex laga mat, och helt enkelt umgås.

Det är alltså bara folk från öppenvården,
då kan jag träffa andra i min ålder, med liknande
problem.

Så jag skall prata med min nya kontakt på öppenvården
måndag, så att hon kan fixa en tid ! =D

Något som känns grymt bra - riktigt taggad !!!




Förresten, vad tycks om guldbrallorna ? ;D



Eriiza's 3 grundregler för praktik/jobb

Taggar:
Bloglovin

Jag har tre regler för att kunna stanna kvar på en plats,
åtminstonde en av dessa måste finnas där för att
man skall stanna;

-Intresse (trots att man är värdelös på det)
-Engagemang (man ger sig fan på att klara det)
-Pengar (Åtminstonde lön för mödan)

Har man inget av det, så är det onödigt att vara där, anser jag.
Eller är jag helt ute och cycklar ?


Samtalet . . .

Taggar:
Bloglovin
Som sagt så hade jag ett samtal på öppenvården
idag.
Mitt första här i Uddevalla (är ju ganska nyflyttad).

Det gick helt OK, hon ställde frågor, frågor för att
få ett litet grepp om vem jag är, och hur jag fungerar.

Så jag antar att det gick rätt OK.
Fast jag är lite orolig för hur jag skall ha råd med min
medicin, och när jag får besked från Försäkringskassan...

Imorgon är det skola, där ingen pratar med mig - fortfarande.



Men jag har i alla fall lördagen att se fram emot;
tatuering !!!

PSYKIATRI-SAMTAL !

Taggar:
Bloglovin
Shit, hade glömt..
Skall ha mitt första samtal på öppenvården
idag, hoppas att det fungerar...

Wish me luck !



These slow days !

Taggar:
Bloglovin
Jag orkar inte.
Finns inget att göra, så jag knallar runt i lägenheten
i kläder, som knappt kallas kläder. ;P

Det regnar otroligt här i Uddevalla, så man har
ingen direkt lust med promenad heller...

Nåja, får stanna hemma idag (igen), och glo på
TV, vänta på kvällen, och gå och lägga mig !!!


Slänger in en asrolig låt + video

Jon Lajoie - Everyday normal guy

Vem tatuerar sig på lördag !? =D

Taggar:
Bloglovin
Hell yes, Eriiza tatuerar sig på lördag !!!
Happy balls !

Skönt att ha något att längta till,
ja det kommer bli lagom
mycket foton på den då, även efter sittning nr. 2

Andra tatueringar sedan tidigare;


Helgen & andra förändringar !

Taggar:
Bloglovin
Jag och Axel gick ut i lördags som planerat.
Dock frick jag i mig lite väl mycket alkohol,
sådant som händer när man nästan aldrig dricker längre..
Nåja, i hade roligt i alla fall.

Dagen efter blev det McDonald's och skräckfilmer. =)



Just det, har hoppat av min praktik.
Sedan dag Ett har jag känt att det inte har varit något
för mig, men jag har ändå gett det flera chanser.
Det är inte av lathet eller liknande, utan jobbet
är inget för mig.

Samt att om jag hade fått lön, så hade det varit en
anledning att gå dit och stå ut.
Men nu fanns det inget intresse, pengar och energi.

Så jag har fått i uppdrag at söka praktik själv nu.
Det är det jag har gjort nu på morgonen.

Skickat massor av mail till ett köpcentrum, till deras olika butiker.
Hoppas det ger något napp !

Mycket som sker idag !!!

Taggar:
Bloglovin
Sorry för att jag inte hunnit svara på era komentarer
ännu, men min dator är konstig, och jag har inte riktigt
haft tid
heller.

Idag kommer Axel (Gingerbread-man) redan vid 14 !
Så innan dess måste jag hinna städa lite, dammsuga,
plocka under saker, duscha.
Allt på 4 timmar, och det tar 10-15 min till att gå till
stationen också. =O

Han skall sova över, och vi skall fira lite !

Bråttom, bråttom.
Ni hör nog inte av mig förrän imorgon.
Då skall jag banne med svara på era komentarer också !

Gick ifrån praktiken... Sjuk !?

Taggar:
Bloglovin
Ja.. Har varit lite yr de senaste
dagarna
, och kände av det på praktiken.
Kanske inte är något, men hört att 
influensan går runt.

Och eftersom jag jobbar i kök kanske det
inte är så himla smart.
Så efter ett par timmar gick jag hem för
säkerhetsskull.
Vill liksom inte smitta folk, bara för att de
beställer mat (?)

Så jag hoppas att det är bättre på måndag,
då är det praktik igen.



Imorgon kommer Axel (Gingerbread-man) till
Uddevalla, inte sett honom på något år, han
har ju flyttat till Spanien.
Vi skall dricka lite och fira imorgon, ännu en
anledning att inte vara sjuk. =D

Skall vila lite, och äta vitaminer.
Kanske kommer med ett inlägg senare..

Får ingen medicin !

Taggar:
Bloglovin
Sådant jävla tjat !
Att det skall vara så förbannat svårt att få
medicin man har fått utskrivet !?

Skall ha Seroquel (lugnande), men tydligen
så måste jag betala 250kr för att få ta
ut dem.
Jag har inte de pengarna !


Plus att detta borde gå på mitt autogiro,
150kr/mån i 12 månader...
Det gör att jag kommer upp i högkostnadsskydd
Så då skall jag ju inte behöva betala
250kr...
Jag fattar inget !

Så jag gick till öppenvården och frågade
vad jag skulle göra, först blev jag mer
eller mindre bortföst.
Men till sist fick jag prata med överläkaren.

Vi ringde runt till Apoteket och massa annat,
och ingen kan göra något alls (???)
Så läget är fortfarande ovisst.

Så jag fick med mig 6st. Seroquel,
fram till den 23/3, då skall jag till
öppenvården på samtal, kanske något som
ordnar sig då - man får väll hoppas på det,
antar jag..

Firandet & andra presenter !

Taggar:
Bloglovin

Idag fyller jag ju 19 år, så igår åkte jag till
Lysekil, tänkte att det är bättre än att bara
sitta och glo hemma. ;P

Så jag träffade Sanna, Emma & Elin, vi tog
en fika, och jag fick presenter !

 

Ett litet "hus", som innehåller ett ritblock, en låda och ett fotoalbum !
Och ett grattis-kort !



Senare gick Emma och Sanna iväg på linedance,
så jag och Elin gick till "Old House Inn" (bar) och
tog lite at dricka. =)



Tog ett snabbfoto (jag vet, jag ser superseriös ut):


Sov över hos mamma, sedan gick jag till IV i
Lysekil för att hälsa på, och fick skjuts tillbaka
till Uddevalla.

Imorgon är det skola för min del igen.
Fredag är det jobb.


Men på lördag kommer käre Axel till Sverige, då skall det firas !!!


Lysekil till min födelsedag

Taggar:
Bloglovin
Som sagt, jag fyller 19 år imorgon.
Så jag känner inte för att vara i Uddevalla,
där jag inte känner någon, utan att ha något att göra..

Så istället drar jag iväg till Lysekil idag,


sover över hos mamma, och åker tillbaka imorgon.

I alla fall bättre än att vara ensam i den här staden. ;D

Hoppas att det blir roligt, och att det inte blir helt waste of time !



System of a down - Chop suey

Secondhand och jobb

Taggar:
Bloglovin
Har praktiserat idag, gick riktigt bra, börjar få
koll på hur det fungerar nu. ;P

Efter jobbet gick jag till secondhand <3

Röda jeans  - 40kr




Svart kjol
(skall nog sy den kortare)- 40kr




Är rätt bra på det där med secondhand, tror jag ! ;D



P.S. Bara jag som blev besviken på att Anna vann melodifestivalen ?


Melodifestivalen/Eurovision åsikt !!!

Taggar:
Bloglovin

Jag har alltid älskat melodifestivalen,
framför allt det underbara Eurovision song contest,
men nu de senaste åren har kvaliten
på allt blivit sämre, man behöver visst inte ens
ha lite talang för att vinna, eller för att
ens delta...

Förstår inte hur det har blivit så...
Har folket (inte bara i Sverige) fått så dålig musiksmak ?

Kolla bara hur kvaliten har sjunkit sedan Eurovision song contest's början...
Alla vinnarna 1956 - 2005:


Eriiza is tattoo-ready !!!

Taggar:
Bloglovin
Som sagt, gick till den inte helt färdiga
studion
idag.
Timoor skissade upp bilden som jag skall
tatuera.
Skulle inte kunna vara mer nöjd !!!

Det kommer att bli av i slutet av månaden
då han officiellt öppnar studion !
Så snart vet jag vilket datum han är klar
med allt, och så att det inte krockar
med min skola/praktik.

Vad tycks ? (blomman skall som sagt vara i rött)



Så nu, ni Uddevalla-bor, vet ni var ni skall tatuera er ;D
Gosh, can't wait !


Lukas bror - Fredrik och jag
(Man måste älska texten i låten ;P )

Tattoo.. ?

Taggar:
Bloglovin
Imorgon skall jag till en studio som inte
hunnit öppna
än, utan de skaffat lokal och
flyttar in.

Skall snacka med killen, han verkar jävligt
duktig
, så vi skall snacka pris etc, kring
den bilden som jag vill ha...

Så nu kollar jga priser på olika studios,
för att se vad jag har råd med just nu, vill
ha den som birthday-gift !
Brukar skaffa en varje födelsedag !

Ritat detta;



Hur verkar den
(inte hela texten skriven i bilden)?

Jävla shit, idag och igår kväll !!!

Taggar:
Bloglovin
En bra sak till att börja med;
Fick äntligen tid på öppenvården !

Dålig shit;
Praktik idag, det gick väll OK.
Sedan skulle jag till Apoteket för att hämta
ut min Seroquel.
Och jag plötsligt skulle betala ca; 250kr (?)

Var fan skall jag ta vägen utan min Seroquel !?

Varför har ingen informerat mig om att jag
skulle betala detta tidigare ?!
Jag har inte råd med det.

Plus att igår fick jag också veta att jag måste
betala Radiotjänst-avgiften ( 519kr ), vilket
jag inte heller har råd med egentligen.

Får jag inte någon födelsedagspresent !?!?!?!? (Fyller på onsdag) 


Salem al Fakir - Keep on walking


Igår så gick jag, Moa och två av hennes kompisar
ut på QUIZZZ, till en början var jag glad och
förväntansfull.
Men efter ett tag gick jag bara ned i humör,
och till sist kände jag att jag måste gå innan
jag bryter ihop...


Susan Vega - Tom's diner

Go out ~ Öppenvård

Taggar:
Bloglovin
Skall ut med Moa (kontaktperson och kompis)
och några av hennes vänner till Harrys, det
bli MusicQuizzzz.

Hoppas det blir kul, men så fort jag kommer
hem får det bli säng-time.
Har ju praktik imorgon !

Har fått kontakt med öppenvården - finally !
nästa vecka får jag veta när jag får en tid.

Klippte lugg också - ett bra infall ?



Vad tycker ni ? (Ja, dte ser felklippt ut, men det är OK ;P)


The Pixies -
Hey



The Pixies
- Where is my mind ?



Salem al Fakir
- Keep on walking

Öppenvården & mitt nya "jobbiga" schema

Taggar:
Bloglovin
Schemat låter kanske inte jättemycket, men å andra sidan
så har jag fortfarande inte fått tid på öppenvården (?)
så det känns lite övermäktigt !

De på öppenvården gör ingenting, de bara säger hela tiden
att något skall ske veckan efter, men veckan efter säger
de samma sak...

Börjar bli rätt uttjatat nu..

Verkar som att de är beredda på att "offra" mitt mående, och riskera att jag får psykbryt.
Har väntat på något resultat från dem i en månad nu..
Vet inte hur länge jag står ut med alla förändringar utan hjälp..


Salem al Fakir -
Keep on walking
Hel underbar !!!






Eftersom jag nu fått praktik har jag
fått ändra på skoltiderna, mitt schema
ser ut så här nu;


Måndag;

Praktik 8:00 - 15:00


Tisdag;

Ledigt


Onsdag;

Mentortid        9:00 - 10:30
Livskunskap   10:45 - 11:30
Lunch
Matte A          12:30-13:30


Torsdag;

Matte  A          9:00 - 10:30
Engelska A     10:45 - 11:30
Engelska A      11:45 - 12:45


Fredag;

Praktik  8:00 - 15:00

Skola imorgon

Taggar:
Bloglovin
Idag har jag inte riktigt gjort något
särskilt.
Provade på tröjan:


Imorgon skall jag gå min tredje
skoldag..

Känns inte så roligt, allt där var
osocialt..



Skall gå och lägga mig nu, är trött, har inget bättre för mig,
och skall upp relativt tidigt imorgon.

Night, ya´ll !

Second hand <3

Taggar:
Bloglovin
Var på min första ordentliga SECOND HAND-SHOPPING
i Uddevalla idag.
Det var underbart.
Känner mig som vanligt igen.

Hittade också en grymt fin dubbelsäng för 550kr.
Men tyvärr hann den bli såld. =(

Här är mina fynd !

 

Kort tröja - 20kr
Underbara blå skor - 40kr


Förresten så gick min praktik väldigt bra idag,
mycket bättre än att vara i skolan...


Helgens eskapader & skrämmande morgondagen

Taggar:
Bloglovin
Har haft en jävligt trevlig helg, så här såg det ut !

Fredag:

Intervjun gick bra - skall börja på restaurangen
på måndag !
Kläder på intervjun:


   

Gick sedan till Willys och handlade och
råkade på Bitte (en patient från
behandlingshemmet),
vi snackade en
stund och bestämde att vi skulle höras av
till kvällen och kanske gå ut.

På kvällen drog vi iväg till "Cheers", trevligt
folk där, bra musik (blandat, och inte bara t.ex
Lady Gaga-stuk).
Kläder för utgång:

   

En kille där verkade antingen vara hypnotiserad
utav mig, eller försökte hypnotisera mig. ;D



Lördag:

Tog det rätt lugnt på dagen, sedan kom
Emma till Uddevalla, så vi handlade lite godis,
köpte film och åt på Mc Donald´s.

Gav bort 2 par skor till henne, tog dock inte kort på dem.


Söndag:

Inget speciellt,gick till Moa (min kompis
och kontaktperson)
vi tog en promenad,
pratade och drack kaffe/te.

Och fick 2 par skor utav henne.

  





MORGONDAGEN !


Och imorgon blir det den första läskiga praktik-dagen !
Jag är väldigt orolig för hur de kanske kan reagera
på mina ärr, på mina armar.

Själv störs jag inte utav dem, tänker mer på hur de
som jobbar där kommer att uppfatta det...



VECKANS FAVORIT-MAT !



Scan's schnitzel och snabbmakaroner med Aromat !

Mitt community - skall jag lämna över ?

Taggar:
Bloglovin
Mitt community/forum;



Jag har inte ork att uppehålla den,
funderar på att kanske "ge bort" det.

Frågan är bara till vem...

Någon annan som kan tänka sig vara administratör !?

Best candy ever !

Taggar:
Bloglovin
Detta underbara vattenmelon-godiset
levde jag mer eller mindre på, då
när jag bodde på Borås BUP under
december 2008.

Har inte kunnat hitta det någonstans,
tills jag plockade plockgodis (något
som jag knappt äter annars),
så såg
jag det gudomliga rosa undret !



Har inte gjort något idag förutom
kollat på TV, handlat och hoppat hoprep !
Imorgon skall jag på "intervjun",
hoppas att det inte är helt värdelöst..

Ett beslut ~ Praktikplats? ~ Helgplan? ~ Tattoo ?

Taggar:
Bloglovin
Jag åker inte till Barcelona ändå,
visserligen synd, för att jag vill
nog ändå, men tidpunkten är nog
väldigt dum.

Skall åka dit, men inte så som det
ser ut just nu.



På fredag skall jag till restaurangen
för "praktik-intervju", hoppas att
det är något som känns bra.

Och skall nog till Lysekil på fredag
eller lördag - om det finns något att
göra då !





Min 19:de födelsedag 17/3 har jag
inte bestämt än hur jag skall spendera.
Men funderar på att göra som de senaste
åren - fira med en ny tattoo.

Får se hur det blir med det !

Antingen privat (han som gjorde karamellen på foten),
eller studio...
Men behöver veta snart för att boka tid. =O

Men skall till Göteborg snart, gayklubb ! <3


 

    

Andra skoldagen ~ Rolig & billig träning ~ Nytt hår

Taggar:
Bloglovin
Skrivet för hand:


Idag har det gått snäppet
bättre.
Visserligen försov jag mig,
men började i livskunskap.
Så det kanske öppnar
en dörr för kontakter (?)

Man kan ju bara s.k. hoppas.
Ingen har fortfarande ens
sagt "hej" förutom lärare.

Men hur fan pratar man
med folk då ?!

Känns som världens utmaning.



Ny träning !
Har länge velat inhandla
hopprep, idag hittade jag ett
underbart hopprep för 30kr
Har redan hoppat 400 hopp nu.

Klockren träning, man kan liksom
kolla på TV eller något utan att
det känns för jobbigt !













Så här blev hårfärgen,
vad tycker ni ?
Jag tycker att det blev grymt
bra !
Satsar nog på rött hår
ett tag till !

Nästa gång tar jag ett kort i dagsljus !

Ångest alert !

Taggar:
Bloglovin
Till att börja med:
hårfärgen blev snygg, tar kort imorgon. =)

Till problemet:
Hade tänkt att åka till Barcelona v.13
nu börjar jag få second thoughts...
Jag blir lätt nervös i olika sammanhang,
och att vara i obalans, utan att ha fått
öppenvårds kontakt (?), då känns det
lite riskabelt att dra till andra sidan Europa..

Vad tror ni ?
Överdriver jag, eller är min ångest-alert
befogad ?

Plus att jag måste fixa pass, växla till euro etc.


Borde jag kanske vänta till kanske sommaren

då saker och ting är möjligen i mer balans,

än att riskera en överdos i Spanien !?



Förstärka hårfärg + nya örhängen

Taggar:
Bloglovin

Skall sätta i den här färgen ikväll ---->
Den kostade bara 28kr (!) och är
permanent, någon som har en aning
om den är bra eller ej ?







 



Dessa örhängen köpte jag för 
29kr
Snygga eller ?
Ville ha några enkla, men snygga !

Ny design

Taggar:
Bloglovin
Glömde att ta bild på den förra,
men ni minns nog på ett ungefär.

Vad tycker ni om den nya "renare" stilen ? =)

Om hur det gick i den nya skolan idag..

Taggar:
Bloglovin
Taget ur dagens dagboks-inlägg;

Det är lunch nu på min första
skoldag här på Margaretegärde IV.
Gick och åt med någon personal
härifrån på Östrabo
(annat gymnasium).
Sedan "lämnar" de mig ensam...

Patetiskt nog sitter jag på golvet
i skolans källarkorridor.
Vart skall jag annars gå ?
Ingen har ens sagt "hej" till mig,
förutom läraren.

Hon som jag skulle haft i
Engelska A
(som för övrigt är min
lots) har lyckats skaffa sig vinter-
kräksjukan.
istället för lektion får jag
läsa - känner mig lagom
utbildad.

Min underbara huvudvärk är
tillbaka även idag.
Så jag har sköljt ned en
Ibumetin, samt en Seroquel,
för att inte bryta ihop helt.

Vill bara vli färdig med den
här skiten, och sova eller något.

Orkar inte känna så här, hur
svårt kan det vara, att bara må
dåligt i normala mått - inte så extremt !?

Underbara nya skor !

Taggar:
Bloglovin
Köpte skor idag.
Ja, jag vet att jag har problem !
Detta är mitt 38:de par..

De är inga vans utan
de kostade 99:-
That's right
- 99 KRONOR



Vad tycker ni !? =D



Var inne på en vintage-butik här
i Uddevalla, hittade en grymt snygg
klänning, köpte den inte.
Funderar fortfarande på om jag faktiskt
"behöver" den, och om jag kommer att använda den...