En huvudroll i långfilm till!

Taggar: eriiza, film, huvudroll, karaktär, kortfilm, långfilm, manus, månen, sci-fi, thriller,
Bloglovin
 
 
Huvudroll i långfilm!
 
 
Jo, men det känns jävligt bra! ;D
Filmen är en thriller/sci-fi på engelska, där min karaktär
blir dömd för mord och skickas till ett
maximal säkert fängelse på månen.
 
Ja, ni läste rätt - månen! ;D
 
Detta kommer bli sjukt roligt, manuset
är som gjort för mig!
 
Så nu har jag en långfilm på G, en kortfilm,
och en långfilm till!
 
 
Hur mår ni? =D
 
 
 
 
 

 
 
 

Bloggträff?

Taggar: blogg, bloggträff, eriiza, film,
Bloglovin

Roll i långfilm också

Taggar: blogg, dricker, eriiza, kortfilm, långfilm, missbruk, nattvakten, nervös, onda ringen, psyk, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska, öl,
Bloglovin
Yep, jag skall vara med i långfilmen jag hade skrivit att jag gick på
 
audition för ! =D
 
 
Så YAY!
 
 
Hur mår ni?
 
 
Själv dricker man lite öl för att lindra onödiga tankar.
 

Roll i kortfilm! +Jävla PSYK

Taggar: alkoholist, blogg, centrum öst, eriiza, gävle, göteborg, hjälp, kortfilm, missbruk, psyk, regissör, skådespelare,
Bloglovin
Ja, som ni har förstått pysslar jag med skådespeleri emellanåt.
Så jag svarade på en annons till en kortfilm, dock skulle resan bli lååång om jag skulle
provspela, så jag frågade om det gick bra om jag spelade in något de
ville på film, och jag skickade iväg.
 
Det gick bra!
 
Så jag gjorde den scenen och nu vill regissören prata lite med
mig, och sedan bär det iväg?
 

PSYK
 
De jävlarna!
Ringde mig i morse, snackade om att jag skall träffa en läkare.
Det är ju bra.
 
Men så börjar de snacka om att jag behöver hjälp med mina alkoholvanor!?
Jag är INTE en alkoholist, och har inga problem med alkohol.
De enda gångerna det går över styr, är när PSYK inte hjälper mig!
 
Annars dricker jag mindre än majoriteten i min ålder!
 
FAN VAD FÖRBANNAD JAG BLIR!
 
Försökte förklara för kuratorn (jag träffade förra veckan), förklara det
jag redan ingående förklarade för henne första gången vi pratade.
Och hon lyssnar inte..
 
Gång på gång.. Lyssnar inte...
 
-"Vi kan inte hjälpa dig om du inte samarbetar med oss!"
 
Vad fan!?
Jag vill inte "samarbeta" med folk som fått för sig att jag har alkoholproblem,
när de kan lyssna på mig och förstå att det inte alls är så!!!
 

Joel Kinnaman - ångest & lättnad?

Taggar: backa teater, blogg, brott och straff, eriiza, joel kinnaman, johan falk, mensvärk, snabba cash, vapenbröder, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Kollade på "Johan Falk: Vapenbröder" igår med Halli.
Filmerna går varje söndag på 4:an nu!
 
Anyway, såg inte dessa filmer förrän förra året.
Så jag såg "Snabba cash" innan det.
Så när jag sett Joel Kinnaman på trailers för "Snabba cash", tänkte jag;
 
-"Varför är killen så bekant?"
-"Liknar han någon jag känner?"
-"Har jag träffat honom?"
 
Ni vet, allt sådant man tänker när någon är bekant.
Så jag kollade på Wikipedia igår, delvis för att kolla hur lång han är! ;D
 
DÄR stod anledningen till varför han var så bekant för mig!
Har sett honom här i Göteborg på Backa Teatern för några år sedan!
Han spelade huvudrollen i en av mina favoritpjäser/böcker - "Brott och straff".
 
ÄNTLIGEN vet jag, har ju snckat med killen och allt, fatta vad störande det har varit!? =P
 
Ångest
 
Har varit jobbigt att göra saker, ångest som kommer mer eller mindre
hela tiden, och mensvärk på det hela! ;D
 
Försöker fokusera på annat när jag har ångest, men inte är det alltid lätt!
 
Hur mår ni? =D
 

Myrorna <3

Taggar: blogg, blommiug, eriiza, göteborg, järntorget, klänning, myrorna, rutiga, röda, second hand, skinnjacka, soligt, stuprör, väder, väst, vårdcentral,
Bloglovin
Oh yes, som många av er vet har jag
länge älskat second hand!
 
Var på Myrorna i förrigår, och hittade dessa klipp!
 
 
Hur är det med er?
 
Njuter ni också av att man ÄNTLIGEN kan se våren närma sig?
 
 

MODEKUNGEN & sådant som hänt

Taggar: audition, billig, blogg, eriiza, falkenberg, film, kläder, långfilm, modekungen, mående, provfilmning, roll, shoppa, shopping, tröja, usa,
Bloglovin
Fick hem den här tröjan i veckan, tycker att den är sjukt snygg!
Och jag är inte ens en "tröj-människa" ;D
 
 
Vill ni ha en likadan, hittar ni den här:
http://www.modekungen.se/se/troja-america-9373
 
Annars har MODEKUNGEN massa andra snygga kläder!
 
 
Det som hänt sedan sist:
 
Inte mått så bra sedan senast.
Men var på audition ändå, det gick bra, gick vidare till andra omgången, till den
individuella provspelningen, och jag gjorde relativt bra ifrån mig i alla fall. =)
 
OM jag får en roll, så får jag veta inom en vecka, annars fick någon annan den. =)
 
Hur är det med er?
 
 

What's going on!?

Taggar:
Bloglovin
Skall in till stan och fixa lite med F-Kassan lite snabbt.

Sedan när jag är hemma skall jag uppdatera vad som hänt sedan sist.

Hur har ni det? =D






Vad fan är mitt problem?!?!!?!?!?

Taggar:
Bloglovin
Hatar mig själv!
 
Får fan inte ordning på något!
Och egentligen kan det mesta spåras till PSYK, det är de
som gör att jag gör dåliga saker, istället för att få tabletter som
hjälper mig!!!
 
Igår blev jag full.
Fanns inget annat som kunde lindra.
Gick och hade ett random one night stand.
Åkte taxi, fick med honom hem, samma där.
 
Som ni kanske räknat ut....
 
JAG ÄR FAN DUM I HUVUDET AV ALL ÅNGEST!!!!
 
Sedan blev det amfetamin också..

Döda mig

Taggar:
Bloglovin
Jag orkar inte mer.
Orkar inte ringa till varenda jävel jag kan komma på för att få
rätt till min medicin.
Trött på att inte ens få ordentlig migränmedicin som fungerar.
Trött på att behöva överväga självmord varje gång som de säger NEJ och skyller
hela den här situationen på mig.
 
Bara trött..
 
Trött på att inte ens kunna teckna som jag gjorde förr, som detta:
 
Och inte ens detta är bra!
 
 
 
Men... Hur mår ni andra?
 
 

Gråter och känner

Taggar: 80-tal, adam, bisexuell, blogg, emma, eriiza, gaygalan, homosexuell, jonas gardell, miniserie, qx, samhälle, simon kaijser, sverige, torka aldrig tårar utan handskar, transsexuell,
Bloglovin
Min vän Emma:
Emma & Eriiza på High Chaparral sommar 2012
 
Hon tipsade mig om miniserien "Torka aldrig tårar utan handskar".
Vi SMS:ade och båda kollade på gaygalan!!!
 
När hon tipsade mig om serien i 3 delar, och sade att jag skulle bli berörd av den,
och grina mig genom hela, särskilt den sista delen, kändes det som att jag måste se den!
 
Ni förstår.. Hon är en person jag känt sedan 11 år tillbaka, hon kan bli berörd - absolut!
Men att grina är inte lika självklart! ;)
 
Kollade på den nu inatt...

Oh jävlar, har fortfarande tårar i ögonen, trots att det var minst 30 min sedan jag såg slutet.
 
Ni MÅSTE se den!
Skriven av Jonas Gardell, regisserad av Simon Kaijser.
Otroliga skådespelare också - utan tvekan!
 
Handling:
De handlar om pojkar under 80-talet, närmre bestämt homosexuella pojkar.
Deras liv, deras kamp att hitta rätt i Sveriges samhälle, att visa att även
de har rätt att existera lika mycket som heterosexuella!
Och framförallt under tiden då AIDS bröt ut, när ingen visste vad det var, och fler och
fler i umgängeskretsen dog.
 
Och det sorgliga är att även om det gått 30 år sedan dess, är det fortfarande
otroligt många som är rädda att visa sin rätta sida.
Att "komma ut" bland sina vänner och sin familj!
 
Homo/bi/trans/vad-som-helst-personer har lika stor rätt att existera som alla andra!
 
Här är de tre delarna:
 
 
 
 
 
 

Ingen audition & nagelkonst, steg för steg

Taggar:
Bloglovin
Hellu!
 
Inte suttit vid datorn, haft lite att tänka på och göra.
Igår skulle jag åkt till Arboga på audition, blev inte så.
 
NEJ, inte för att jag fegade ur, utan för att de ställde in, eller
ja, sköt upp det tills vidare, när de bestämt nytt datum hör de av sig.
 
Men jag åker nästa söndag på en annan audition! =)
 
Nagelkonst!
 
Gjort sådana här naglar tidigare, och flera undrade hur, så jag tog
lite kort, steg för steg, hur man fixar dem!
 

Paket kommit, köpt på Shock också

Taggar: blogg, eriiza, panik, piller, psyk, sexleksaker, sexparty, shock, shorts, t-shirt, tabletter,
Bloglovin
 
Fick hem sakerna jag köpte på sexpratyt,
det blev en korsett, en butterfly, en bakteriedödande gele och ett par Beanz.
 
 

Sean sprang jag snabbt in på Shock och köpte två T-Shirts till
Nattis dotter, Saga!
Hon skall lära sig riktigt musik! ;D
 
Och ett par shorts till moi! =D
 
De var på 50% alla och 3 för 2!
 
 

Annars mår jag sådär...
Inga piller har jag.
Inte ens sömntabletterna gjorde något för mig.
 
PANIK!

Sexparty, varor från London & 2 auditions

Taggar: audition, biroll, blogg, bröllopsfotografen, dildo, emma, eriiza, everythingfor5pounds, film, huvudroll, klackar, korsetter, lena, london, ringer, röd lack, sexleksaker, sexparty, skor, teesme, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska, zebra,
Bloglovin
Och här kommer bilder på det som skett över helgen - och lite ord. ;D
 
Var på en fest med några tjejer, och vi hade bokat in en annan
som kom med korsetter, sexleksaker och dylikt.
(Beställde hem lite stuff ;) )
 
Här är lite av det som fanns.
 
 
 
Min vän Emma, som jag känt sedan vi var 10-11 år och hennes syster Lena.
 
 
Och här är det jag fick hem idag från London.
Butiken jag beställer ifrån heter "Everything for 5 pounds"
KLICKA HÄR för att komma till den.
 
Allt i den kostar 5 pund, skor, kläder, accessoarer, allt!!!
två par LÄCKRA skor och en bag, kostade mig bara 15 pund (149kr) plus porto (158kr)
Även om portot blir större p.g.a skornas vikt, så är det ett JÄVLA KAP!!!!
 
Och så fick jag hem den här vackra ringen från TeesMe genom Tradera för 49kr inkl. frakt.
 
 

Auditions:
 
I fredags kollade jag min mail, såg att jag blivit inbjuden till en audition för en kortfilm i Arboga.
Så jag åker på fredag!
 
Och igår kollade jag mailen igen, utifall att audition ställs in och flyttas till en annan dag.
Så såg jag att jag FÅTT EN TILL AUDITION, fast den här gången i Falkenberg
för en långfilm.
 
De båda handlar om huvudroller eller biroller.
 
Ni som inte läst min blogg så länge, vet kanske inte att jag sysslat med liknande innan,
här är ett t.ex inlägg om filmen "Bröllopsfotografen" jag var statist i.
 

Uppdatering...

Taggar: audition, blogg, eriiza, film, långfilm, premiär, sexparty,
Bloglovin
...kommer imorgon.
 
Har bilder från ett sexparty från helgen som var.
Skall på två auditions.
Ja, jag uppdaterar imorgon. =)
 
Hur har er helg varit? =D
 
 
 

Lades inte in

Taggar:
Bloglovin
Kom fram, grät hela vägen i sjuktransporten.
Grät under alla de 3.43 timmarna jag satt där.
Kunde inte ens vara i väntrummet hela tiden, grät så mycket, fick
knappt luft, var tvungen att gå till badrummet, ville inte störa andra patienter
som ändå har fullt upp med sitt eget.
Fick träffa en sköterska efter den första timman (plus minus minuter).
Tog blodtryck etc. och förklarade varför jag var där.
Att jag inte fått kontakt med PSYK på 5 månader.
Min puls är på tok för hög, vilket är ovanligt för min kropp.
Sedan sades det ofta att det var "min tur" härnäst, men det hände aldrig.
 
När jag var i badrummet, en av gångerna, knackar det på dörren, jag öppnar.
 
-"Mår du bra? Behöver du hjälp?" frågar han, sköterskan.
 
-"Vad tror du? Och jag är ju redan här, eller hur?" är mitt svar.
 
Hela tiden tänker jag:
-"När klockan blir 1:37 går jag"
-"När klockan blir 2:13 går jag"
-"När klockan är 2:39 går jag"
 
Till sist bestämde jag mig för 3:09
När jag vill gå därifrån, är jag frustrerad och ledsen.
Har dragit samma historia och förklaring så många gånger nu.
Om varför jag är på akuten, varför jag behöver PSYK-hjälp.
 
Plötsligt får jag nästan inte gå därifrån.
 
Precis det som var en av mina rädslor inför eventuell inläggning.
 
En sköterska kommer, hon som jag fick träffa innan för blodtryck och
berättade problemet för, hon vill knappt öppna.
Jag säger att jag vill gå, vill inte sitta där och bara hoppas på att
det blir bättre, vilket jag är trött på.
Hon säger:
 
-"Förstår inte varför du beter dig så. Du visste att du inte skulle få någon medicin!"
 
Jag börjar skaka ännu mer, nu av ren ilska.
Ber henne att öppna.
 
Går.