Stress och skillnad

Taggar:
Bloglovin
Idag händer det saker!
Idag skall vi flytta möblerna från Uddevalla till Göteborg!
Orkar/Hinner inte lägga upp massa bilder och förklara allt nu, förhoppningsvis förstår ni stressen. =P

Skall försöka uppdatera senare, men det beror helt på hur lång
tid allt tar och hur utmattad jag är...

Hoppas ni mår bra!




Ingen officiell paus

Taggar:
Bloglovin
Ni kanske undrar var jag är och vad jag gör.
Inget allvarligt sim hänt. Är bara sjukt stressad..
Håller på att ordna med flytten nu.

Måste vara ute till fredag.
Samt fixa magasinering, chaufför, släp, ny magasinering etc. etc.

Hoppas ni förstår.
Skriver och svarar snart!
Lovar!



Jag är trött på er

Taggar:
Bloglovin
Nu menar inte jag att jag är trött på alla mina
läsare - absolut INTE!
 
Men är trött på dem som bara kan spy galla på mig
hela tiden, och framförallt inte stå för vilka de är,
varken lämna mail, eller bloggadress.
 
Det är p.g.a sådana här saker som jag inte
är aktiv i bloggvärlden emellanåt.
 
Blir bara trött på att bli dömd för att jag köper
en mössa på H&M!?
Eller mår psykiskt dåligt, eller vad fan som helst!
 
Har t.o.m blivit dödshotad tidigare några
gånger för min blogg, känns ju kul..
 
Har ni varit med om sådan skit p.g.a er blogg?
 

Shopping

Taggar: blogg, bloggare, bloggtips, blått, eriiza, flytthjälp, gina tricot, h&m, hm, jacka, kläder, mössa, personligt ombud, prickig, päls, shopping, stil, stilnoct, svart,
Bloglovin
Ok, här är något jag shoppat idag, länge velat
ha dessa, så är mycket nöjd! =D
 
 
Mössa - H&M 149.- /styck
 
 
Jacka - Gina Tricot 259:-
 
Vad som hände med personliga ombudet idag
 
Yes, idag var de här.
Vi pratade en del kring lägenhet, psykiatrisk hjälp
och flytthjälp.
Anyway, det vi kom fram till var att jag skulle skriva en
"Egenremiss" och de skulle kolla upp om F-Kassan
kan stå för flytthjälp etc.
 
Vad har ni gjort & vad har ni för planer för resten av helgen?
 

Update please

Taggar:
Bloglovin
Hej!
Min uppdatering har varit sämst - I fucking know!

Ikväll kommer en update på vad jag shoppat, vilket är kul stuff! =D
Och information på vad personliga ombudet sa tidigare idag!








Veckans Bloggtips - Lolita

Taggar:
Bloglovin
Och här är ett tips till!
 
 
 
Lolita - http://couldusesomepatience.blogg.se/
 
 
Flickan skriver enkelt, men det går in och
fastnar i härnan på en!
Hon lider av ADHD, med möjlighet till andra diagnoser.
En hel del ångest, men hon orkar genom dagen ändå!
 
Bloggen är värld att läsa för att hon tar sig genom dagen
med att skriva upp precis allt.
 
Ta en del av hennes liv, och intervjun hon var med i
förra veckan;
 
 
Läs flickans blogg!
 
 
 

Inspelningen idag och lägenheten igår

Taggar: adress, adressändring, albin glasell, arg förväntansfull, blogg, bloggare, bloggtips, celice, elak, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, flytta, göteborg, inspelning, isak johansson, kortfilm, pappersarbete, uddevalla, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
 
Idag - inspelningen av kortfilmen "Celice"
 
 
Började dagen med att vakna för sent.
Kom till inspelningen i tid, men vill ha extra lång tid på
mig innan jag skall någonstans, slippa stress och dricka mitt
kaffe i lugn och ro! ;D
 
Inspelningen gick fortare än beräknat.
Man skulle se elak och arg ut, vilket kommer naturligt för mig! =P
 
Blev också närbilder!
Filmen beräknas vara klar i maj, då skall den skickas vidare
till filmfestivaler, och antagligen spelas på SVT, då
de ofta visar kortfilmer!
 
OBS - Kul sak, vi 8 st. som var med idag, blev handplockade
utav över 200 sökande! =D
 
 
Igår - Kollade på lägenheten
 
 
Yes, var och kollade på Inzi's lägenhet, hennes far mötte
upp mig, då hon inte är bosatt i närheten!
 
Som jag visste var lägenheten liten, men jag får det att
fungera, jag MÅSTE få det att fungera. =)
 
Nu gäller det att bara hitta billigast sätt möjligt att
frakta mina saker till Göteborg från Uddevalla på.
Och att kunna lägga resten i ett billigt förråd, tills
jag finner en lägenhet med tillräckligt med plats till allt!
 
Massa pappersarbete väntar...
 
Vad har ni gjort idag?
 

Ett missförstånd

Taggar: arg förväntansfull, blod, blogg, bloggare, bloggtips, blöda, blöder, dag, eriiza, falsk, fredag, göteborg, helg, ljuga, lysekil, lögner, missförstå, nål, pincett, rakblad, sjukhus, självskadebeteende, skvaller, sköterska, stygn, sår, uddevalla, vårdcentral,
Bloglovin
Som jag skrev igår, blev jag kallad antingen lögnare,
falsk eller någon som skvallrar.
Hade visst missförstått det hela, så det är lugnt.
 
Tack och lov!
 
Tog bort stygnen
 
Yes, idag tog jag bort stygnen.
Mindre lyckat.
Sköterskan hämtade en klumpig pincett, vilken hon medgav själv.
 
Hon slet i stygnen, så att de slet lite i huden,
sedan lyckades hon peta med den där rakblads-kroken
rakt in i såret, så att det gick upp lite igen, jag
ryckte till för att jag var oförberedd.
Hon frågade om det gjorde ont.
 
-"Ja, kan det var för att du satte bladet rakt in i såret och
det blöder igen??" svarade jag.
 
Hon sa att man brukar börjar blöda igen.
 
BRA SVAR!
Kanske börjar man blöda igen, men inte för att en inkompetent
sköterska hugger en rakt i såret och inte erkänner sitt fel!?
 
Hur har er dag varit? =)
 

Helgens späckade agenda

Taggar: adress, andra hand, blogg, bloggare, bloggtips, celice, dyrt, eriiza, falsk, flytta, frakta, fredag, förmögenhet, göteborg, kortfilm, lysekil, lägnare, lördag, möbler, plats, psykiskt sjuk, sjukhus, skvaller, stygn, sydd, söndag, uddevalla, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Ok...
För det första, ingen bra dag.
Vill inte bli uppfattad/kallad som lögnare, någon
som skvallrar eller falsk.
En av de sakerna blev jag kallad idag, inte kul..
 
Imorgon
 
Skall ta bort stygnen från när jag blev sydd
förra veckan.
ÄNTLIGEN!
Kliar som fan, och jag är rädd för att slita bort dem
under natten när jag sover. ;D
 
Lördag
 
Skall kolla på en lägenhet.
En annan bloggerska hyr ut den i andra hand.
Den är liten, det mesta av mina saker och möbler
får inte plats, men jag får en adress.
 
Så.. Jag kommer behöva hitta plats att ställa allt
som inte får plats där - utan att det kostar en förmögenhet.
 
En MASSA pappersarbete kommer att krävas från min
del, som allt annat.
Hoppas bara F-Kassan inte motarbetar mig och det
kan gå någorlunda smidigt.
 
OCH måste komma på hur jag skall frakta alla
sakerna från Uddevalla till Göteborg, utan att det
kostar en förmögenhet (ja, jag upprepade uttrycket).
 
Söndag
 
Skall till inspelningen av kortfilmen, som jag skrev om
i föregående inlägg.
Har dock inte fått uppgifter ännu om exakta tider, regi etc.
 
Vad har ni gjort idag, och vad har ni för planer till helgen?
 

Tillbaka in i filmvärlden

Taggar: andra avenyn, avancerad statist, avsnitt, backa teater, bilder, blogg, bloggtips, bröllopsfotografen, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, gangs of gothenburg, göteborgs opera, inspelning, kortfilm, lunch, musik, musiktävling, musikvideo, natt, replik, rnb, serie, statist, söndag, talroll, teater, tv, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Oh yeah!
 
Som flera av er kanske vet, eller läst
tidigare, eller är "gamla" läsare, så har jag
sysslat med film/teater/agerande tidigare.
 
Varit med bl.a Gangs of Gothenburg (statist -
Prisbelönt Kortfilm),
Bröllopsfotografen (Statist), och Andra Avenyn
(både statist och med replik).
 
Bilder från Bröllopsfotografen finns här <--
 
Anyway, sökte en statistroll i måndags (?) för
en musikvideo till en uppkommande artist.
Kom med, fick veta igår, det var där på inspelning idag
på förmiddagen.
 
Inte min musiksmak (R'n'B), men hon kan mycket
väl slå igenom, av vad jag kan höra!
 
Idag (3 timmar sedan) sökte jag till en kortfilm,
fick veta någon timme sedan att jag skall vara med
som avancerad statist.
Inspelningen är på söndag, från lunch till natt.
 
Fan - här händer det grejer!
 
Men varför inget på lägenhetsfronten ??
 

Veckans Bloggtips! Vacker tjej!

Taggar: blogg, bloggtips, bps, emelie angelstar, eriiza, psyk, psykiskt sjuk, ptsd, tips,
Bloglovin
Och veckans bloggtips är...
 
 
 
 
Emelie Angelstar - http://emelieangelstar.webblogg.se/
Eller hennes andra blogg - http://depressionsecrets.blogg.se
 
Denna vackra flicka skriver vackert!
 
Hon är sjukskriven, dricker mycket te, och mår dåligt,
som så många andra i Sverige.
Hon har även Borderline och PTSD som jag!
 
 
 
 
 
 
Har blivit kallad alkoholist och tablettmissrukare.
Piercar sig på måfå, även i videos, modig! =D
 
 
Har även sköna Videbloggar med sin mysiga och
spralliga röst! =D
 
Gå in på flickans blogg!

Umgås med barn + hårförlängning?

Taggar:
Bloglovin
Igår vad jag med härliga Nattis och hennes
dotter Saga, köpte henne en målarbok
med klistermerkän och ett godedjur som skrattar
och är en tjock gris. ;D
 
Dock tog batterierna på kameran slut precis då jag skulle
ta kort på grisen.
Saga älskade den! Mycket skratt!
 
Resten av barn är jag rätt rädd för! =O
 
Modiga lilla Saga med diabetes blinkar
inte ens till när man måste sticka henne i foten! =)
 
 
 
HÅRFÖRLÄNGNING!
 
HJÄLP!
 
 
Någon som vet någon bra, billig frisör här
i Göteborg som jag kan göra en hårförlängning på ?
 
Hade ju köpt 100 st nagelförlängningar,
men de brann upp i lägenheten... =(
 
 
Hjälp mig??
 
 
 
 
 
 
 

Sådant som (inte) händer

Taggar:
Bloglovin
Yeah, hoppas att Vårdcentralen kan få
mina journaler från Uddevalla snart..
Eller rättare sagt, att Uddevalla skickar dem
utan att fjanta sig med det!
 
Anyway, idag träffade jag Nattis, vi käkade och snackade.
Längesedan vi sågs, mycket som sker i bådas liv! =)
 
Igår träffade jag Adam, en kille med mer personlighet
än man kunde tro existerade!
 
 
Vi drack lite, inte bara drack.. Men men...
DOCK fick jag såååå sjukt ont i magen, som vanligt.
 
Men den här gången var det extremt!
 
Jag blev så yr, att jag kände att jag skulle
ramla ihop när som helst, så istället ramlade jag
ihop på egna villkor! ;D
 
Idag gör det också ont, inte lika mycket - än i alla fall!
 
 
Skulle träffat Alwa idag, men hon somnade till
i soffan, så vi får ses en annan dag.
Sådant som händer, hänt mig massa gånger,
det blir så när man absolut inte kan eller har tid. =P
 

Natt på akuten

Taggar:
Bloglovin
Skall förklara allt närmare imorgon..

Var på akuten sedan ca; kl. 3 imorse.
Åkte från Östra Sjukhuset vid kl. 12:30

Blev sydd.
Var på psykakuten också - nothing!

Sov måndag/tisdag-natten 3 timmar.
Alldeles nyss, typ en timma.
Annars inget.

Är så trött på allt nu.
Alla har en gräns..