X-tra dag - Spårat ur

Taggar: alkool, beroende, blogg, blogginlägg, eriiza, film, filminspelning, lysekil, länka,
Bloglovin
Hej hej!
 
Vekar som att jag eventuellt är borta i mina första
stad som jag flyttade till när jag kom till Sverige - Lysekil.
 
Lika med att jag kanske stannar kvar där till måndag.
 
Vilket betyder...
 
Att ni får fram till MÅNDAG att anmäla er till
Veckans Blogg - som vanligt - alla blir länkade.
 
Anmäl dig här:
 
http://eriiza.webblogg.se/2014/august/veckans-anmal-dig.html
 
Spårat ur
 
Jag är helt borta, har ingen koll på mig själv, eller vad jag gör,
snubblar runt och är fylld med alkohol.
Jag orkar inte med mig själv heller.
 
Jag vet också var detta kommer ifrån!
 
Det är inte så att jag är "beroende" av alkohol,utan att
jag har så lite att göra om dagarna, ingen agenda alls,
som gör att jag dricker - för slippa tänka på mina egna saker
som försiggår i huvudet..
 
I alla fall - hur mår ni? =)
 
 
 


Ta hand om dig gumman! :) önskar dig all lycka och kärlek här i livet. Jag känner igen det du beskriver. Knappast roligt. men vad gör man. puss å kram

2014-08-22 // 16:16:23

har börjhat få en lät struktur på dagarna igen efter utrednig och kartläggning om mej som äntligen är klar. Förutom att jag ska lämna över min katttill nangiala i veckan :-( tungt beslut.

2014-08-25 // 15:51:10

Har börjat få en lätt struktur på dagarna igen efter utredning och kartläggning om mej som äntligen är klar. Förutom att jag ska lämna över min katt till nangiala i veckan :-( tungt beslut.

2014-08-25 // 15:52:16

Det där med att vara uttråkad och att dricka alkohol för att då kanske det blir lite roligare, det känner jag verkligen igen. Skit svårt att stå emot, men det går! Efter alla om och men så kunde jag stå emot och det kan säkerligen du också! Kanske inte inom det närmsta, men en dag så går det. Man får ta en dag i taget. Försök att distrahera dig med annat. Något intresse. För mig fungerade det att sminka mig, filma, fota, redigera bilder och film. Det kanske inte fungerar för dig, men något hittar du allt. Styrkekramar! Tänker på dig.

2014-08-28 // 22:38:31

Jag håller med Robin som skrev en kommentar här ovan. Det är så förbannat lätt att förströ sin uttråkade tillvaro med att fylla den med alkohol. Känner igen mig själv i dina ord. Men det är nu en massa år sedan och jag hittade "mitt sätt" att bekämpa den berusande drycken. Att bara sitta mellan fyra väggar och inte komma för sig att bryta sitt trista mönster blir gärna resultatet att man dricker och ett beroende vaknar till liv. Du är ju en kreativ tjej, försök att hitta "ditt sätt" att agera ut din konstnärliga förmåga. Kanske finner du något överraskande, för ibland har vi dolda talanger. Upptäck dig själv och försök avstå ifrån alkoholen. Den drycken har en enastående effekt att få oss att befinna oss i en tjock dimma och då blir det allt svårare att se det som ger positiva effekter på vårt mående. Hade önskat att vi inte hade så många mil mellan oss, för annars hade jag stöttat dig med min närvaro. Därför vill jag även passa på och skriva att det var jättekul att träffa dig när du och Robin kom på besök i min boning. Du är hjärtligt välkommen fler gånger. Både Conny och jag gillar dig, du är en härlig varelse! Kram

2014-10-04 // 12:20:55

kram <3

2014-10-21 // 20:27:33

Känner såå igen mej...gör precis likadant nu. Ta hand om dej !

2015-07-06 // 19:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback