Stockholm - Filminspelning

Taggar: blogg, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, fjodor dostojevskij, långfilm, novell, ola rapace, psykiska problem, stockholm, tjechov, tommy, tåg, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Nu är jag i rullning!
 
Sitter på tåget och peppar mig inför inspelningen ikväll/inatt och att
det inte skall bli några större problem med att hitta både
inspelningsplatsen och vandrarhemmet! ;D
 
Fått hittills en kommentar om Novell i föregående inlägg:
Av Beda
"njaa.. dessvärre inget vidare. känns som en uppsats som nån
i högstadiet har skrivit kanske? ungefär på den nivån"
 
Eftersom du inte lämnade en bloggadress, kan jag ju svara här på den:
 
Hm, sure, jag tar emot all sorts kritik, men samtidigt kan man ju inte heller
kalla det "högstadienivå"(?)
Det var ett första kapitel, ville inte skriva mer text än så, för att man ändå skall
orka plöja genom raderna.
 
För övrigt, så är det precis på detta vis som majoriteten av "dagens" böcker
är uppbyggda.
Visst, om vi jämför med t.ex Dostojevskij eller Tjechov, så är det långt ifrån,
men det är inte den typen av text jag försöker framkalla.
Den här storyn skall handla mer om en psykiskt sjuk persons vardag,
alla hinder man stöter på, allt som kan gå åt helvete, och hur man försöker
det hela att gå ihop ändå.
 
Vänta istället till kapitel 2-3 för att göra en sådan "högstadie"-bedömning.;)
 
Hoppas ni önskar mig lycka till i den stora, stygga staden Stockholm!
 
Uppdaterar så fort jag kan/hinner!
 


Öööö! Ock vem är psykisktsjuk

2013-03-25 // 22:29:40

ja vi får väl se :) isf måste du börja skriva mkt mer vuxet och korrekt och "proffsigt" om det inte ska vara högstadienivå. nu var det inte skrivet med så bra språk direkt. budskapet och historien kan ju så klart vara spännande och bra att läsa men själva texten hade nog knappast fått mer än betyg godkänd på gymnasiet iaf tyvärr :) men visst du är ju inte författare utan bara en vanlig tjej som bloggar såklart, så det var lite taskigt att döma dig för hårt

2013-03-26 // 07:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback