PSYK kan dra åt helvete!

Taggar: arg förväntansfull, blocket, blogg, bloggare, bloggdesign, bloggdesign', bloggdesing, bloggtips, bloggträff, bloggtävling, boplats, borderline, bostad, bostadslös, eriiza, förbannad, hemslös, ilska, kontaktperson, psyk, socialtjänsten, svek, tid,
Bloglovin
 
 
                                                                                             Tror de att de kan köra över mig???
 
 
Hell no!
 
Igår var jag hos min kontaktperson,
honom som jag nämnde i mitt föregående inlägg.
Det som hände:
 
Han skulle ju skriva en lista åt mig på alternativ hur jag kunde få tag på en bostad.
Gjorde han det? - NEJ!
 
Så jag var inte glad.
Han radade upp alla uppenbara
alternativ, som t.ex boplats.se blocket etc.
Som om jag inte redan kollat där.
Hade jag haft tid på mig, så hade boplats etc. fungerat, men inte när man har några få månader kvar att bo här.
 
 
Är så j*vla trött på honom.
 
 
Han hade mage att fråga mig om jag ville att han skulle följa med på nästa soc-möte, och om vi skulle boka in en ny tid tillsammans...?
 
 
Jag talade om för honom:
 
-"Varför tror du det? Plötsligt vill du inte med på ett livsviktigt möte för mig del.
Sedan vill du boka en ny tid för oss ihop,
när du sade sist att jag var för upptagen för att
ha tid med samtal.
Jag har förlorat förtroendet för dig helt, alldeles
för många kör över mig, att detta tänker inte jag
utsätta mig för en gång till.
Så nej tack, jag vill inte ha något med dig att
göra - du bara sviker mig.
Hej då!"
 
Och så gick jag.
Jag skrek inte på honom eller något, jag sade bara ifrån
och förklarade att man behandlar inte sina patienter
på detta vis.
 
 
Hade jag fel..?
 
 


Hade jag fel..?

Nej jag tycker inte att du hade fel. Du var modig som vågade säga ifrån och berätta vad du känner trots det som du varit med om. Om jag nu får säga min åsikt.

Inte alla skulle våga göra det du lyckades med.
Kom ihåg. Du är stark. Du kommer kunna resa dig upp igen och hitta en bostad på egen hand. Oavsett om du är Eliza eller Hanna ;)

2013-06-14 // 21:18:45

Nej, du har inte fel. Jag gjorde liknande sak när jag gjorde mej av med min hemska gode man hon var bedrövlig.

2013-06-14 // 21:23:13

Nej du gjorde rätt.

2013-06-15 // 00:02:42

Hej!
Jag kör en "dagens blogg" på min blogg! Gå in och anmäl dig vet jag! :)
kram

2013-06-15 // 04:10:28

Verkligen inte!! Kan du få en annan kontaktperson?? Håller tumme!!

2013-06-15 // 09:20:51

Ja det är klart! Man vill ju inte se ut som alla andra :)

2013-06-15 // 13:26:37

Du gjorde helt rätt! Möjligen att du kanske också skulle pratat med hans chef...

Är detta ngt du kan hjälpa mig med? http://aspieblogg.se/2013/june/snalla-hjalp-mig-med-header.html#comment

2013-06-15 // 19:35:47

tycker du gjorde rätt! :)

2013-06-19 // 01:15:37

Det är klart att du inte hade fel. Fattar inte han bättre+
Kram

2013-06-19 // 20:35:01

Nej, du gjorde inte fel.
Han hade inte skött sitt jobb som kontaktperson till dig tidigare om jag minns rätt och då har du all rätt att säga till.
Kramar till dig!

2013-06-20 // 11:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback