Nytt svar på kommentar

Taggar: blogg, borderline, eriiza, frisk, fråga, frågestund, helvete, ips, psyk, psykiskt sjuk, ptsd, svar, ätstörningar,
Bloglovin
Hello!
 
Som ni vet, så får ni alltid ställa frågor om vad ni än vill!
 
Och då länkar jag er samtidigt.
 
Fråga från Amanda:
 
 
 
Svar:
 
Har MYCKET lättare för att umgås med andra sjuka, än de friska.
Friska människor kan inte förstå som oftast hur det är att ha ett konstant
helvete i sitt huvud, och det gör andra sjuka, utan att man ens behöver
säga något.
 
Men sedan finns det ju friska människor som fungerar bra också,
men det är sällan, och dem brukar jag vanligtvis inte prata med
gällande mina "demoner".
 
Hoppas detta var ett bra svar. =)
 
 
 


Ja, det kan jag hålla med om :)

2013-08-22 // 10:01:56

Precis så är det för mig också...men har även träffat en del normalstörda människor som ändå kan förstå mig. Det känns fint med människor som försöker förstå och inte dömer en...

2013-08-22 // 18:36:10

Kom på att du inte kan ta emot mms. .. så kolla min blogg eller fb. Miss you Quazi

2013-08-24 // 12:14:37

Jag tycker att det är fel att säga att man gillar att umgås med andra som mår dåligt. Dom behöver inte må dåligt, man ska bara förstå och respektera. Men jag förstår frågan och svaret, jag ville bara säga min åsikt :)

2013-08-25 // 16:06:33

Häftigt verkligen!!!

2013-08-26 // 08:59:14

Håller med dig! Andra "sjuka" kan förstå på ett sätt som ingen annan kan göra. Även om andra försöker att förstå så kan dem aldrig göra det.

2013-08-26 // 17:50:44

Detta låter helsjukt...
Visst fattar jag både frågan och svaret, åhja!
Det är (i alla fall för mig) lättare att umgås med människor som vill förstå hur det är att må känslomässigt dåligt. För sådana där "svennisar" som inte fattar nada och slänger ur sig små elaka grodor kan hoppa i sjön och dränka sig. Ett kort svar på en liten fråga kan ibland tolkas på ett sjukt sätt.

2013-08-28 // 19:16:45

Jag kan många gånger känna samma sak. Det är svårt att konnekta med personer som inte är i samma tillstånd som en.

Oj, vad duktig du är på svenska! Kunde inte alls ha gissat på att du var från Lettland! Coolt (:
Jag ska kolla upp dem, tack för tipset!

Jag kommer att avsluta min blogg så jag hoppas att du kanske vill läsa mitt sista inlägg (:

2013-08-29 // 16:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback