VIDEOBLOGG - Bryter ihop lite lätt

Taggar: arg förväntansfull, bostad, brand lägenhet, frågetecken, försäkring, förvirrad, gråter, göteborg, ledsen, lägenhet,
Bloglovin
 
 
Är så trött.
Så frustrerad.
Ledsen.
Förstörd.
 
Måste skärpa mig, kan inte lipa för småsaker...


Såklart det finns folk som har det värre, men det finns alltid någon som har det värre. Men ingen kan ju säga att man inte får vara ledsen eller må dåligt för att andra har det värre, det är exakt som att säga att man inte får vara glad för att någon annan är gladare!
Att säga att det ordnar sig löser inget och tröstar inget, du har rätt. När allt är skit så vill man knappt leva längre, men man får bara stå ut och det är så jobbigt. Jag önskar att jag och dina andra läsare kunde hjälpa dig på något sätt. Jag hatar när människor mår dåligt och man inte kan hjälpa! Du är en fin person och du förtjänar inte att dåliga saker händer dig.

2012-09-11 // 00:13:23

Vet du, jag tror att det är helt normalt att du "landar" nu och bryter ihop för småsaker. Du bör väl ha fått en chock, gissar jag. Skitsamma om folk har det värre, eller har nån åsikt om nånting, du får ha dina känslor ändå! Du får känna precis hur fan du vill! Jag hoppas att saker lättar lite för dig snart, att du får nåt permanent boende i alla fall, det är ju en bra början. Kramkram :)

2012-09-11 // 00:47:24

Be inte om ursäkt... Du har all rätt att reagera helt normalt. Ja du läste rätt, det är normalt att reaktionerna kommer ett tag efter när man fått lite distans....

Det finna inget jag kan säga för att hjälpa dig, men jag tänker på dig och önskar att du fanns i närheten så jag kunde ge dig en riktig kram nu när du behöver den som mest... *Kramar om*

Jag återkommer till dig efter min operation. Var rädd om dig nu!

2012-09-11 // 01:09:40

oh jaa sjukt fina o alla färger o colla former ohh! 8D

2012-09-11 // 07:10:07

Jag blev bostadslös, mer eller mindre över en natt för ett par år sedan. Alla sa till mig med att "det löser sig" på ett eller annat sätt. Men just då käns dom orden otroligt obetydliga, för just då finns det faktiskt ingen lösning. Ja, det löste sig faktiskt tillslut även om det tog lång tid innan det blev en permanent lösning som man kunde slappna av i. Och jag brukar också tänka att det finns dom som har det otroligt mycket bättre och att jag kanske inte borde klaga... Men jag känner ju inte hur jobbigt någon annan mår i sin situation, även om den är "värre", men jag vet ju att min situation för mig är tillräckligt jobbig som det är. Håller tummarna för att allt ska bli lättare snart!!

2012-09-11 // 07:33:59

* Dom som har det otroligt mycket VÄRRE menade jag givetvis, inte bättre.

2012-09-11 // 07:35:20

Det är otroligt stressande att inte ha en permanent bostad eller att veta vad som händer sedan, även om man ju är glad att ha tak över huvudet som inte är ens eget så är det jobbigt när det inte är under en begränsad tid och man vet när det blir sitt "eget" hem man hittar. "Mitt hem är mitt slott" stämmer vädigt bra, iaf på mig.

Söker du bara i gbg eller i U-A också?

2012-09-11 // 07:53:22

Ja jag förstår att det måste vara jättejobbigt att inte vet hur et blir med boendet..

2012-09-11 // 08:31:44

VA LEDSEN! Gråt , känn allt du känner det är viktigt attt släppa ut allt för att kunna bearbeta allt!

2012-09-11 // 08:56:42

- Sant...

2012-09-11 // 10:14:03

När du blev lessen och bad om ursäkt, så stängde jag av videon. Be inte om ursäkt för att du är lessen! <3 Vem hade inte blivit lessen i din situation? Stor kram <3

2012-09-11 // 10:58:37

Quazi älskling det är inte konstigt. Du har varit så stark och nästan skjutit bort problemen men dina känslor har inte hängt med.

Såklart det blir mycket och jämför dig inte, helveten kan inte jämföras det vet du.

Behöver du mig, ring bara. Finns här.

2012-09-11 // 11:04:09

Men lilla söta du! )':
Nu är det dig det handlar om och du kan inte säga att det finns det som har det värre, för man ska inte jämföra så ): alla problem är stora för varje individ! Som sagt ord kan inte trösta men hoppas att du mår bättre snart

(min blogg har lösenord för mina föräldrar tyckte jag skrev olämpliga saker, därför länkar jag inte ut den)

2012-09-11 // 11:11:34

Kram! <3 förlåt för att jag varit frånvarande på sistone. Jag skickar ett mail snart!

2012-09-11 // 13:52:24

Jag vet hur det känns.. <3

2012-09-12 // 09:17:53

förstår att det måste vara otroligt jobbigt att vara i din situation, och nej det tröstar inte att säga att det löser sig. du är en fin människa och borde inte behöva gå igenom detta. det är naturligt att reagera på sådana händelser lite i efterhand, efter att chocken lagt sig. men kom ihåg att man orkar mer än vad man tror.. det tröstar väl inte heller, men jag önskar att det kunde göra det.

2012-09-12 // 10:17:00

Har precis hittat din blogg, väldigt fin! Berörs verkligen av den.. har själv levt med en alkoholiserad mamma. Och själv haft mycket problem.

Men en sak är viktig att komma ihåg, även om andra har det jobbigare, så upplever vi alla det individuellt. En sak en person mår dåligt, kanske en annan inte hade mått dåligt över.

Hoppas det löser sig för dig! Skriv gärna om du vill prata!!

2012-09-22 // 02:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback