Bedrägeriet, vad jag gjorde åt det!

Taggar: bankkonto, bedrägeri, blocket, bostad, england, frågetecken, förvirrad, ip-adress, ip-nummer, justin bushby, ledsen, lurigt, mail, polis, rumänien, uk, usa, varning, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Som ni kanske läste, eller borde ha läst i
föregående inlägg så måste ni akta er för bedragare!!!!
 
Jag fick med ett IP-nummer i första mailet.
Spårade det, och det verkar som att det leder till
någon i Rumänien,
men jag vet inte helt säkert på detta.
 
Hur som helst, så polisanmälde jag detta, och anmälde
detta till blocket.se
Så att inte fler skall råka ut för den här idioten!
Han heter tydligen Justin Bushby egentligen, men om
andra vet om hans riktiga namn, hur är det då möjligt
att han inte åkt fast, undrar jag??
 
Vad jag gör nu!
 
Bad honom att skicka sitt bankkonto nummer så att
måste ha en lägenhet!
Sedan, när jag fått numret, ringer jag polisen igen, talar
om det, och de borde kunna spåra honom!
 
SÅ TILL ER ALLA!
 
Om någon erbjuder lägenhet etc. och något verkar
det minsta lurigt eller så, kolla upp på internet, om
människan ens existerar.
Kolla upp hans/hennes IP-adress här:
http://www.ipnr.nu/spara-ip-nummer/
 
Om han/hon skickat ett mail till din mail,
högerklicka på mailet i inkorgen, och klicka på
"Visa meddelandekälla", där står all sådant info.
 


Sneaky ;)

2012-09-13 // 16:21:30

Sv: Haha egentligen är det för blingbling för mig med men jag kunde inte låta bli!

Förstår det, det suger att behöva sitta och vänta speciellt när man är i din sits. Jag som blir stressad och galen av väntan fastän jag har ett hem... :c
Håller tummarna!

2012-09-13 // 16:32:06

åå va snäll du är :) tack fina du! haha ja det är fan sorligt.. finns idioter överallt tyvärr! hur är det med dig annars?? kramar

2012-09-13 // 16:39:11

Jag sparade ip-länken i favoriter. Kan ju vara bra att ha...

2012-09-13 // 17:10:24

Eh va?

2012-09-13 // 19:16:11

Smart!=)

2012-09-13 // 20:46:26

Hoppas du får tag på honom och att han inte använt sig av ett fejk IP!
och om han lämnar ut bankkonto är han nog ganska körd ja ;)

2012-09-13 // 22:23:11

Bra där, låt han inte komma undan med det!
Jag själv försöker sälja en kamera och det är massa folk från england som har hört av sig, men jag hade en klasskompis som sålde en ganska dyr kamera dit, och när hon hade skickat iväg den märkte hon att betalningen var falsk och hon hade inte alls fått några pengar, så jag tror inte alls att man bör lita på folk som bor i andra länder i såna här frågor.. :/

SV: Jajamensan! Jaha vad häftigt att du hade den idén innan filmen hade kommit ut!
Så du ska inte tatuera den nudå?

2012-09-14 // 10:59:39

men va an. orka bedragare. hoppas du mår bra, eller ok.
du är jättefin på bilderna :D

2012-09-14 // 18:17:38

Jag hade ingen aning om att man kunde kolla IP på mail! Tack! :)

Bra gjort av dig förresten, sånt där ska man sätta stopp för.

2012-09-15 // 01:33:21

Tänkte fråga psykologen om jag kan videofilma en session om när vi prata om något som inte är för privat och lägga upp det på bloggen. Ska ringa henne på måndag.

http://www.sanktlukas.se/privatpersoner/emdr

Här en länk så att du kan läsa lite om EMDR, har för mig att jag hittade en video på youtube men är inte säker. Där använde dem en ljussak som han skulle följa med ögonen medan min psykolog använder sina händer, eller rätta sätt fingrar.
Bra att du anmälde, så kanske fler slipper råka ut för honom. Hoppas bara att det leder till något!

2012-09-16 // 10:18:12

Lagt upp en liten video i väntan på att få reda på om psykologen ställer upp på videofilmning eller inte.

2012-09-17 // 00:04:56

Har inte kunnat läsa din blogg på jätte länge, eller rättare sagt så har bara äldre inlägg synts. Var lite orolig att något hade hänt dig, men nu äntligen kan jag sa dina inlägg igen!!

Ta hand om dig!

2012-09-17 // 18:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback