Bättre förklaring om situationen!

Taggar: boende, frustration, fråga, försäkringskassan, göteborg, hjälp, kommun, lägenhet, psyk, psyksikt sjuk, svarar, uddevalla, varför, varför,
Bloglovin
Ni har säkert läst det mesta om lägenheten
och allt det, eller i varje fall ögnat genom.
 
Det är inte det enda problemet mitt uppe i.
 
Saken är den att jag får varken hjälp på något
plan från varken PSYK i Göteborg, eller F-Kassan
i Göteborg.
 
Vill ni veta varför?
 
Jo, för att jag inte är skriven i kommunen, kan jag inte
få hjälp här.
Det är ju kul.
Så jag kan t.ex inte få utskrivna vid behovs tabletter
härifrån, då min ordinarie läkare har slutat, och med honom
hade jag kunnat ta sådant genom telefon.
Så jag måste träffa vem jag nu kan få, vilket blir en AT-läkare...
Men det får jag inte i Göteborg.
 
Och jag kan inte gå på ett möte med F-Kassan här i
Göteborg för hjälp för boende och allt.
 
Detta kanske förklarar min frustration lite bättre...
 
Undrar ni något, tveka inte att fråga!
 
 


helt sjukt dedär att man måste vara skriven där, dessutom är det en lååång prucidur på att bli skriven där du bor, vet själv eftersom jag precis flyttat till stockholm..kram

2012-10-03 // 08:51:02

låter helt sjukt! låter som en riktigt jobbig situation :/

2012-10-03 // 08:53:02

SV: jag har inte apodos.

Förstår verkligen din frustration kring allting nu. din situation. Du kämpar på så himla bra! du ringer alla jobbiga samtal och söker lägenhet. Du gör allt som står i din makt. Ibland blir man frustrerad hur samhället fungerar riktigt.. Får känslan att man inte tänkt på folk som sitter i en svår situation. Att man förväntar sig att ja... förstår du min tanke? Denna rigering sattsar ju mest på dom friska som kan jobba och jobbar osv. Men jag känner att jag ska inte snacka så mycket politik. Jag har för dålig koll! Men bara den känsla jag fått och känner att jag får bekräftad när jag läser hur du har det just nu!

2012-10-03 // 09:44:02

Är inte lösningen på problemet att helt enkelt skriva sig i Göteborg?

2012-10-03 // 09:51:05

Suck! Känns som om du hade nog med problem redan... Hur lång tid tar det för att du ska kunna skrivas där? Ang medicinerna, så borde du väl kunna vända dig till Psykakuten där även om du inte hör till kommunen än? Kanske går snabbare än att få tag på läkare o få tid här tänkte jag..

2012-10-03 // 12:04:22

Kan du inte skriva dej i komunen?? Kanske måste man ha en lägenhet då... Ond cirkel... hur f-n ska man göra då?? "man får inte vara sjuk om man ska orka kämpa för hjälp... " Kram!

2012-10-03 // 12:25:05

SV: Min erfarenhet utav såna där myndigheter är att om amn verkligen sitter i skiten och behöver hjälp, så gör dom allt för att jävlas med en.. Och tja det är ju enklare för dom att hjälpa folk som inte behöver så mycket hjälp..

Men stå på dig och hoppas det fixar sig på nått vänster!

2012-10-03 // 12:47:59

tack för tipsen :D ska kolla upp!

okej, det där med texten, har undrar när det gäller din text, när det är så där stort å rosa, hur gör du så blir så där? Photoshop? så det är en bild typ? eller?

2012-10-03 // 12:57:06

Finns det inget sätt du kan göra för att bli skriven i Göteborg då? För såhär kan du ju inte fortsätta ha det! <3

2012-10-03 // 14:05:39

Hoppas verkligen att det löser sig! :)

2012-10-03 // 14:42:37

hej sötnos jag springer runt på castingar :) vad gör du för kul?? kramar

2012-10-03 // 15:28:42

Sverige i ett nötskal, suck... :/

2012-10-03 // 16:38:13

Fan, jag ska ju sluta med oxascand eftersom man inte får äta benso på behandlingshemmet...Och innan jag fick mina "oxar" i apodos-påsar så fick jag dom i askar...Jag vet att jag har en hel ask "oxar" 15mg hemma hos en släkting. Och det är tyvärr inte en chans att jag får dom! Annars hade jag helt seriöst gett dom till dig då jag inte har nån använding för dom...Hoppas det löser sig för dig så du kan få vb medicin!

2012-10-03 // 17:01:02

jobbigt :(

2012-10-03 // 17:18:09

Personligt ombud, vill inte ta mer om vad det handlar om här.

2012-10-03 // 18:05:19

Ja okej, då kanske det blir lite svårt. Då får man kanske pendla ett tag då. Vet iofs inte hur långt det är mellan götet och uddevalla, men du kanske kan få ersättning för resan isf. Jobbigt läge hursomhelst. Brand liksom. Det är sånt jag drömmer mardrömmar om. Hoppas du får någon hjälp med allt ändå.

2012-10-03 // 21:25:27

Åhhh vad mkt som hänt för dig det sista men du är stark som klarar av att faktiskt se det ljusa och att kömpa vidare.
En dag kommer allt lösa sig.

2012-10-04 // 22:54:59

jobbigt :(

2012-10-06 // 12:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback