Jag är trött på er

Taggar:
Bloglovin
Nu menar inte jag att jag är trött på alla mina
läsare - absolut INTE!
 
Men är trött på dem som bara kan spy galla på mig
hela tiden, och framförallt inte stå för vilka de är,
varken lämna mail, eller bloggadress.
 
Det är p.g.a sådana här saker som jag inte
är aktiv i bloggvärlden emellanåt.
 
Blir bara trött på att bli dömd för att jag köper
en mössa på H&M!?
Eller mår psykiskt dåligt, eller vad fan som helst!
 
Har t.o.m blivit dödshotad tidigare några
gånger för min blogg, känns ju kul..
 
Har ni varit med om sådan skit p.g.a er blogg?
 


Jag tror att de flesta, iaf som bloggar som psykisk ohälsa, får sådana kommentarer. Jag kan inte förstå varför det är så kul att sparka på någon som redan ligger.
Ibland hanterar jag kommentarerna jätte bra, bryr mig inte ett skit, andra dagar vill jag slänga datorn i golvet och skära upp handlederna. Jag antar att det är det sista personerna hoppas på..

2012-11-19 // 00:59:34

finns ju folk som tror att dom känner en bara för dom läst ens blogg , är lite läskigt med den typen av människor...
Själv valde jag att byta blogg så inte mitt förflutna skulle förstöra , lite trist att man ska behöva göra så ..
Försök att inte ta åt dej när folk försöker nedvärdera ..

2012-11-19 // 07:44:42

kan jag inte påstå att jag har blivit.. =/

2012-11-19 // 08:11:38

alltså det är helt sjukt hur mycket folk kan bry sig negaivt om någon annans liv :( Stå på dig!
Du är så mycket bättre än de som inte vågar stå för vilka de är, utan gömmer sig bakom en dataskärm och är elaka!

2012-11-19 // 09:00:43

Dålig stil av människor som beter sig så, förstår att du drar dig undan boggvärden när sådant händer. Det bästa är att ignorera dom, även om det är svårt :(

2012-11-19 // 09:12:48

yes i have, flera gånger

2012-11-19 // 10:03:25

Jag har varit med om samma sak. Det tär verkligen på en. Man får ju nästan ett nervsammanbrott.

2012-11-19 // 10:43:40

Det är sjukt att folk tror att bara för att man har en blogg så är det okej för dem att sitta och skriva skit till andra gömda bakom deras jävla datorskärmar. Fegafittor är va de är.

2012-11-19 // 10:58:53

Samtidigt så ger du dom uppmärksamhet när du nämner det på din blogg och då får du ännu fler kommentarer.

2012-11-19 // 15:25:24

Taskiga kommentarer skulle det stå :]

2012-11-19 // 15:26:25

De kan väl åtminstone lämna en email så att du kan, om du vill, prata med dom privat... Man kan väl inte kräva att alla ska våga stå för vilka de är men jag skulle iaf uppskatta om det gick att tala ut om saker utan att göra det inför alla andra. :/

Dumt hursomhelst att skriva bara för att jävlas..

2012-11-19 // 15:39:32

svar: vad bra att dom redan hade kommit!

jag förstår verkligen hur du känner, har fått många hatkommentarer genom åren eftersom jag skrev så öppet om min psykiska ohälsa förut. hoppas du håller ut, älskar din blogg.

2012-11-19 // 22:03:26

Nä gör skillnad på äpplen och päron! det är en sak att vara utstuderat elak, men Eriiza, det är en helt annan att IFRÅGASÄTTA ett beteende man har svårt att förstå. Du bloggar och blottar dej vilket du ska ha kredd för, men när du gör det så måste du ju vara beredd på att det kommer invändningar och reaktioner,...
Tycker att det är bra att du köper en mössa när kylan kommer, men att köpa och köpa samtidigt som du inte anser dej ha pengar att bekosta frakt för det du redan har, och vill att samhället ska betala åt dej, det gör mej lite undrande.... du skrev i ett annat inlägg att du hade råd med kläder pga extra pengr från ditt försäkringsbolag, men då fattar inte jag varför de extra pengar du fått av dem inte går till det du måste ha pengar till. beklagar att jag lät lite illa sist. det tar jag tillbaks. det var inte fint men blev bara så upprörd. men att vara elak har aldrig varit min mening och jag ber åter om ursäkt för att jag inte var så fin. mv britt-marie

2012-11-19 // 22:38:26

hej igen. är lite lessen nu... dålig tajming och maplacerad kritik. ber om ursäkt. sköt om dej

2012-11-19 // 22:42:48

Sv: hihi alltid och stålt över det :D

2012-11-19 // 23:19:33

Om man inte vågar stå för något jävligt man har skrivit och sagt kan man lika gärna hålla käft!
Sök på deras ip addresser i google, brukar komma fram namn,address m.m :)

2012-11-20 // 20:25:12

Trist, känns lite som jantelagens Sverige, sticker man ut från mängden ska man sättas på plats...

2012-11-21 // 00:51:38

usch!
till "britt-marie" (och alla andra avundsjuka bittra fittor): tänk först, tala sen!
försök iaf, men förstår att det inte är lätt att hålla sej om man lider av diarre, mundiarre!

Eriiza: go for your self!

KRAM!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

2012-11-21 // 11:50:11

jag veet! å på malta var skorna så sjukt billiga me!:D
meeh omogna töntar som håller på att kommentera anonymt, pinsamt att sitta och försöka klanka ner på ngn anonymt genom internet,

2012-11-21 // 14:18:32

Säger inte att det är okej att skriva elaka anonyma kommentarer.. Men jag kan däremot undra om du inte har råd att betala flyttfrakten på dina saker, hur kan man då ha råd att shoppa kläder?
Menar absolut inget illa med det, men det låter konstigt för mina öron i alla fall..

2012-11-21 // 14:28:58

Helt sjukt att en del orkar hålla på. Jag har aldrig blivit dödshotad men däremot påhoppad och trakasserad för totalt onödiga saker. Som sagt, jag förstår inte hur en del orkar!

2012-11-21 // 18:31:41

ja usch ja, fått många elaka kommentarer, som jag tar åt mig på tok för mycket :/

2012-11-21 // 20:11:34

Går det inte att sätta en spärr/block? Att det är obligatoriskt att skriva namn etc om man vill kommentera?

Jag hoppas att det finns iallfall, glöm inte av alla dom som älskar att läsa din blogg och de hundratals människor du hjälper genom att berätta din historia <3

2012-11-22 // 12:56:34

Fördök att bara skita i alla energislukare som inte förtjänar din uppmärksamhet. Fokusera på de kommentarerna som ger dig något istället. (Alltid lätt att säga)

2012-11-22 // 15:14:04

Får typ inga kommentarer haha

2012-11-22 // 22:14:41

Jo, har tyvärr fått det. Men jag brukar inte bry mig. Som det varken är ett bra eller acceptabelt argument att diskutera eller bara är är till för att såra. Stå på dig.

2012-11-24 // 13:17:02

Får såna kommentarer hela tiden. Om hur sjuk i huvudet man är.

2012-11-24 // 17:01:50

Försök att bara strunta i såna kommentarer! <3

2012-11-25 // 21:08:58

Jag har tidigare varit med om en del skit pga min blogg men det är ett tag sedan nu... Kramis!

2012-11-28 // 23:45:02

Får sån skiten skriven på min blogg minst 1 gång i veckan.. Tar dock inte åt mig eftersom jag vet vem personen är och hon är bara avensjuk helt enkelt! Har inte anmält heller för jag ser ingen mening med det. Men ja saker som jag brukar få höra är: att jag är fet, ful, klär mig som en hora m.m. Personen i frågan har dålig fantasi!

2012-12-02 // 21:51:04

Hej! Jo jag fick ta mycket skit när jag hade min första blogg, då jag la upp väldigt mycket bilder på skärsår & blod, alla bilder vara mina och tagna under mina sammanbrott men tydligen så är man sjuk i huvudet om man har en udda hobby? Har nu kunnat sluta med mitt självdestruktiva beteende men jag kan ju iallafall säga att det INTE var tack vara alla hatkommentarer om att jag skulle dö osv. Tycker vissa människor är respektlösa som dömer ut andra bara för att dom inte är som alla andra.

2012-12-09 // 22:47:04

Inga sådana kommentarer än..men det kanske kommer.. Finns alltid någon som reagerar på något. Kanske sådant man får räkna med. Vår Borderline gör det lite extra jobbigt bara ;) tyvärr..

Kram Lemon

2012-12-10 // 23:08:07

Jävla idioter det finns. Fick hur mycket skit som helst på min första blogg (anxietycore.blogg.se). Varje gång jag la upp en bild på mig själv fick jag skit för hur jag såg ut, och skrev jag något om mitt mående blev det skit för det, och "om du mår så dåligt, ta livet av dig då!" kommentarer några gånger i månaden. Kändes ju verkligen trevligt. Sedan skapade jagmin andra blogg för att slippa all skit, det gick ett tag, men var inte alls i sån hög grad som på första. Nu när jag har min tredje blogg har jag nog bara fått en tyken kommentar, dock har jag ju inte bloggat på den så jättelänge. Min privata blogg får ju ta alla mina månedestatusar för att slippa hatkommentarerna på min vanliga. Därför går jag under psedonym på min privata också, för att skiten aldrig kan riktas till mig personligen (även om jag tar åt mig) men den är riktad mot min pseudonym, mitt online namn för den bloggen. Tycker det är fruktansvärt att folk lägger ner energi på att ge skit till dem som redan är svaga, och speciellt de som överväger självmord. Det kan ju bli sista tippen ner i döden om någon begär att man ska dö. Fyfan.

2012-12-25 // 21:59:24

Jag har faktiskt aldrig fått någon skit för min blogg, även då jag har skrivit mycket triggande saker om självskada och psykiska sjukdomar. Har även talat otroligt negativt om vissa saker... Men du har också fler läsare och skäms inte över det du skriver (vilket är bra men alla kan inte hantera det) och ag hoppas du kommer ihåg att människor som hoppar på dig av sådana dumma anledningar mår dåligt själva.
Lätt att säga, men stå på dig. Jag tror på dig /random tjej

2012-12-29 // 21:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback