VIDEOBLOGG - Lite desperat

Taggar:
Bloglovin
Spelade in den här igår.
Kände mig lite desperat på livet.

Tro snälla inte, att jag skall ta livet
av mig nu!




P.S Jag skar mig inte heller igår, jag stod emot. D.S


hej från vilken sida ska du beställa jeffrey campbell kopior? :)

2012-07-10 // 13:31:54

ha en bra dag

2012-07-10 // 14:02:21

Fina du, att du ska behöva må sådär :( Vet precis hur det är att känna att man måste döva sig med tabletter och alkohol för att klara sig igenom dagen/kvällen/natten. Jag hade en period när jag knaprade piller för att slippa ALLT. Och även fast jag inte gör så längre så känner jag "suget" efter att göra det ibland. En enkel väg ut för stunden liksom. Ibland när det känns sådär tungt (och man fortfarande kan tänka någolunda klart) så försöker jag tänka att allting löser sig ALLTID på något sätt. Jag kommer att känna mig lite bättre om ett tag/några dagar. Det var som när jag fick den där ångestattacken som jag skrev om i bloggen. Jag VILLE verkligen göra mig själv illa just då, men jag intalade mig själv dels att det inte är värt det, OCH att denna ångest kommer gå över om 10 minuter om jag bara tar det lugnt. Förstår du vart jag vill komma? Ofta så löser sig allting bara man försöker ta det lugnt, hålla ut, andas. Men såklart så kan man inte alltid se det så, jag vet mycket väl det. Hoppas mina ord ingett en liten strimla hopp <3 Kram på dig gumman, kämpa vidare!

2012-07-10 // 14:10:20

aha okej, ja jag ska kolla in den nu :D tack för tipset :)

2012-07-10 // 14:31:45

Jag tror jag förstår vad du menar.

Jag har inget jobb/aktivitet och väntar på att min handläggare ska höra av sig, vilket jag gjort sedan april. Jag sitter ensam hemma i lägenheten medan killen är på jobbet. Jag är nyinflyttad och har inga vänner där jag bor. Jag är livrädd för att gå och duscha när jag är ensam, vilket betyder att jag inte kan gå ut och att jag måste vänta till min kille kommer hem. Jag har liksom fastnat och har de senaste veckorna haft självmordstankar. Inte bara pga situationen utan personliga problem. Jag vet egentligen inte om jag vill dö eller leva, jag är rädd men samtidigt så trött på att ha det såhär. Kämpa på och en stor kram!

2012-07-10 // 14:38:24

Tråkigt att höra att du har det så kämpigt.. ingen ide att jag skrivet att tabletter och alkohol inte hjälper dig - det vet du ju redan, men vill ändå skriva det. När jag känner sug efter att göra ngt dumt brukar jag skriva för och nackdels lista och sedan, när jag ser svart på vitt att det är åt helvete att ge efter - brukar jag försöka göra ngt annat. Jag hoppas du hittar ngt annat att ta till ist för tabletter o alkohol. Har du prövat att doppa ansiktet i iskallt vatten 30 sekunder? Det är bevisat att det har lugnande effekt..



SV; Ja, det är inte lätt när glaset skimmrar på golvet men jag är glad att jag inte fick tag på ngt. Nu är jag hemma på permiss = Jävligt tacksam!

2012-07-10 // 14:43:09

Hej fin blogg :) Allt bra? :D

2012-07-10 // 14:44:15

gumman! kul att du bloggar igen :) har undrat och inte varit här o kikat på ett ta men gick in igår och såg att du har fått igång det igen :)



har just tittat på detta inlägg och känner mej SÅ frustrerad!!! du måste ju ha hjälp !!! hur tänker dom lixom...mår illa av detta, vfr får inte ni unga värdig vård



jag tycker att du ska beställa läkartid och lägga all problematik på bordet samt trycka xtra på dina allvarliga svårigheter med maten, klart att inget funkar om du inte får i dej näring, det är ju SÅ basic! ja tycker att du under detta läkarsamtal även ska be om en remiss till Mandometerkliniken får utredning, finns som dagverksamhet i Alingsås eller som dygnet runt vård i stockolm. måste ju bli nån ändring! hoppas innerligt att det snart VÄNDER!!!! Många kramar FRIDA

2012-07-10 // 15:15:48

Starkt av dig att vara så ärlig om allt!

2012-07-10 // 15:40:03

haha nej, men den är god :) så va tuvngen att lägga in den ;)

hehe, haft en bra dag?

kram

2012-07-10 // 15:56:54

Åhh jag älskar din blogg♥ Vilka är dina bästa tips att få en så bra blogg som din? Om du har några? Skulle verkligen behöva det, hihi :)♥



Stay strong ♥

2012-07-10 // 16:08:54

Hej fina! kika gärna in min blogg och fynda lite, tror inte du kommer ångra dig;) ha en fin kväll!

2012-07-10 // 17:12:28

du har helt rätt faktist

gjorde om plåtningsbilderna som skulle ut, men denna behöll jag ändå.

men du såg rätt hehe.

förresten gå med på denna sida och lägg upp en banner på bloggen o få gratis pengar att handla för. visar du sedan upp plaggen i bloggen får du mer

kika in på länken

<a href='http://www.oasap.com/join-us?fid=20720'>Join Now</a>.

2012-07-10 // 18:32:21

Jag har läst din blogg lite då och då senaste tiden och jag tycker du verkar vara en tjej som är otroligt stark. Jag tror definitivt du kommer hitta rätt väg till att må bättre. Om du inte redan är på väg. Stå på dig och våga tro att det finns någonting bättre för dig också. För det är jag helt övertygad om.

2012-07-10 // 18:37:06

Sv: Fy migrän är vidrigt :(

2012-07-10 // 19:20:49

SV: Okej. Bra gjort att du stod emot rakbladen! Det ska du vara STOLT över!



Tack fina du för komplimangen! Nej jag försöker tänka att lunchen idag inte är jordens undergång, men jag kan inte hjälpa att jag känner så just nu. Plus att jag nyss ätit middag också. (en liten pizzabit, hemmagjord pizza) Jag försöker hålla lugnet. Lät småläskigt det där med sjukhuset. Men jag tror inte att det är så stor risk att det blir så. Kollaps, menar du att jag svimmar då eller?

2012-07-10 // 19:38:34

Sv: Jag vet inte vad som var den exakta anledningen men jag är nästan säker på att det var pga en sak. Min bästa vän och jag pratade förut om att jag mådde dåligt och hon sa en sak som jag aldrig komma kunna glömma. "Om du tar livet av dig så förlåter jag dig aldrig, ALDRIG". Det har påverkat mig enormt och varit min tröst i många stunder, för jag skulle aldrig kunna göra något sånt mot henne, jag skulle aldrig kunna lämna henne.



Nu har jag skrivit del 2, tog emot en hel del eftersom det är så fruktansvärt mycket känslor inblandade, river upp många sår. Men samtidigt skönt att få ur sig!



Kram

2012-07-10 // 20:01:56

åh ja förstår :( måste va tufft! men kämpa på, de klarar du :)

ja mår jätte bra :)

kram

2012-07-10 // 20:40:41

sv: näe jag skrev bara en kommentar till det här inlägget :)

2012-07-10 // 21:03:19

SV: mjo, ska testa när jag köpt glasflaskor bara :)

2012-07-10 // 21:03:41

Sv: Tyvärr så brukar jag inte beställa saker ifrån internet, men tack ändå! :)

2012-07-10 // 22:05:26

SV: en sån kollaps får man väl bara om man har riktigt svår anorexi? Det har ju inte jag på långa vägar :)

2012-07-10 // 22:38:44

Sv: Inget har hänt så det är inget att oroa sig för!

2012-07-10 // 22:57:18

ja haha ingen som märkte något först inte ens jag

som konstogt nog också har massa korsetter

2012-07-10 // 23:01:11

sv: Då förstår jag precis! Känner likadant. Att man bara flyter runt, men det händer inget. Vet inte vad det skulle vara för något dock.. Vad skulle hända..?



Jag går på Psyk, men det står still där med.



Starkt av dig att inte göra dig illa btw!



kram

2012-07-10 // 23:39:31

Sv: Tack så hemskt mycket! <3



Ska fortsätta skriva men nu har jag i alla fall fått ur mig det värsta, dvs övergreppet, något som har tagit över mitt liv. Är fortfarande inte "över" det idag, drömmer fortfarande mardrömmar och litar inte på killar eller män. Samt får mina stunder då jag bara vill ta livet av mig på grund utav honom. Men jag lever fortfarande!



Fan vad duktig du är som lät bli att skära dig igår, sjukt starkt!

2012-07-11 // 00:32:23

Fan vad grym du är som orkar stå emot. Varje gång man gör det är en bra gång. Jag har inte skurit mig på flera år nu, MEN, jag tänker på det i stort sett varje dag, och mår jag riktigt dåligt, och får fatt i något vasst är jag fortfarande inte helt säker på om jag skulle kunna stå emot. Även om det gått så lång tid. Du ska veta att jag finns här, om du behöver prata eller whatever. You're not alone!



Sv: Naee, det hjälper liksom inte i den här storleken. Håller mig borta från det helt, vill dölja så mkt av mig som möjligt :P Jag var stor redan när vi sågs, men har gått upp massor sen dess.

2012-07-11 // 00:51:49

Vad duktig du är, fortsätt stå emot! Är stolt över dig <3

2012-07-11 // 11:07:46

känner igen mig så otroligt mycket i det du sa, och jag önskar inte ens min värsta fiende att ha det så...

2012-07-11 // 11:20:12

jag förstår vad du menar - det där med att vänta på något som ska vända på allt, till det bättre. en evig väntan, känns det som.



styrkekramar. <3!

2012-07-11 // 13:14:12

Åh gumman jag vet exakt hur du mår. Jag känner precis likadant många gånger. Många tittar på mig och fnyser. Tänker att jag inte är en sån där tjej som skulle ha psykiska problem. Vadå varför skulle inte jag kunna ha det? Många menar att jag inte ser ut som en typisk sån och tar mig därför inte på allvar. Vadå ska jag ha ärr på armarna för att bevisa att jag mår dåligt? Blir så less på människor som dömer utsidan hela tiden.



Jag känner precis som du förklara i din video "hopplöshet". Ibland undrar jag också vad meningen med allt är!? Ska man leva såhär? Aldrig kunna sköta ett jobb ordentligt så man får bra med pengar och kan lägga det på saker man vill ha eller liknande. Ena dagen vara social mot sina nära och kära, för att dagen efter ge dom alla en spark i arslet och inte uppskatta deras närhet.



Sen gör det inte lättare att pojkvännen jag har gärna ser mig som en hack kyckling. Ibland känns det som han letar precis vad som helst som ger honom klartecken att börja hacka på mig, ge mig dåligt samvete osv. Vet inte varför egentligen. Kanske är jag som sänder ut signalerna SÅRBAR, och folk tar chansen att ösa över sina egna misslyckanden över mig. Jag är ju så mottaglig och säger inte ifrån. Står snällt där och gör som alla andra begär av mig.



Tro inte att min pojkvän är ett monster nu, för det är han inte. Men jag tror inte att han heller har det så lätt för stunden. Och istället för att någon av oss kan stötta den andra, så blir vi lite bollplank för varandras problem.



Jag hoppas verkligen du ska komma ur din spiral, precis som jag bestämt mig för att ta tag i min. Lycka till med allt det är du värd. Kramar i massor.

2012-07-13 // 13:37:09

Riktigt fin blogg :D

+ att du var sjuukt söt!



Var beställer du dina Jeffrey Campbell liknande skor ifrån?

kram

2012-07-13 // 20:38:26

jag förstår precis hur du känner. och jag snittar upp armarna mer än jag borde. jag dövar också mina problem med alkohol och benso, som jag missbrukar. fast nu har jag inte tagit någon benso på två dagar så känner mig lite stolt. men jag förstår precis vad du menar med att det känns som man skall fastna i detta föralltid. är det såhär det alltid kommer se ut, kommer man aldrig komma ur det. jag hoppas man kommer ur det en dag, för annars vet jag inte om det är värt att leva.

2012-07-14 // 01:07:05

GLÖM NU INTE ATT LÄMNA DIN BLOGGADRESS!

2012-07-21 // 10:06:49

Well, soon fall in love with your article. Excellent and waaaonderful read! Your article is the best one I have learnt, and it has helped me. Keep doing that.

2012-07-26 // 02:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback