VIDEOBLOGG - Någon som vill träffa mig?

Taggar:
Bloglovin
Snälla kolla på videon och säg vad ni tycker.
Skulle betyda enormt mycket för mig!





bra idé, jag känner mig mindre ensam pga bloggare som skriver i samma tema.. vi skriver inte alla exakt likadant men kämpar med liknande problematik och känner nog igen oss att det kan vara skönt just att känna att en hör hemma någonstans.Att inte vara den enda i världen som är helt wack i huvudet och har så ont i "själen"

jag vet inte hur genomförbart det är, men det är en superbra idé

2012-02-17 // 00:31:26

Tycker också det låter som en bra idé om det finns intresse :)



Jag skall åka till sydostasien en månad :)

2012-02-17 // 00:51:53

Jag tror det här har potential till att bli riktigt asgrymt; fika, filmkväll, whatever. Jag hänger gärna på (: Är lite nojig dock, ingen jag känner irl vet om min blogg, så man kanske kunde ha det lite anonymt på något sätt. Kanske? Anyway, det låter mys i alla fall, och jag tror att det är genomförbart - man behöver ju inte vara femtioelva pers liksom, det räcker ju med ett par stycken bara.

2012-02-17 // 00:59:18

Ååååååhh, jag vill jätte gärna!

2012-02-17 // 01:28:35

Jag bor ju visserligen bara i Falkenberg, men kan ha lite svårt att komma iväg den närmaste tiden :)

2012-02-17 // 04:47:30

Bor i andra änden av landet, men skulle ändå tycka det vore kul om 'ni' söderöver gjorde det :) Som du säger, kanske kan ni träffa nån som är på samma bana som en själv, och få ut mer av att umgås. Hoppas fler nappar! ^^

SV: UVI - urinvägsinfektion.. hade en del skräckscenarion i huvudet om vad som kunde vara fel eftersom jag hade mest ont i magen.. så en uvi känns rätt fint x) hehe..

2012-02-17 // 08:28:30

du väldigt fin i håret! väldigt coolt

2012-02-17 // 08:39:09

Det skulle vara fett!

2012-02-17 // 09:57:24

Jag bor utanför Malmö, så gbg är inget problem för mig, älskar staden dessutom.

2012-02-17 // 12:14:15

sv: som att min blogg är anonym så vill jag inte skriva fär mycket om det. Men jag var med om en jävlig olycka, fick spendera tid på ett fruktansvärt spanskt sjukhus där ingen kunde engelska och dom anklagade mig för att ha knarkat. :(

2012-02-17 // 12:18:46

Bra idé :)

- Okej, hoppas att du fick lite sömn iaf :)

2012-02-17 // 12:31:43

jag känner mig alltid knäpp irl men mindre knäpp med hjälp av andras bloggar, mer LIK er andra istället faktiskt vilket är det sköna med grejen. Jag bor i göteborg ja, men jag har fastnat i skåne, min pojkvän bor här. Jag har ingen aning om vart du bor? Som sagt jättebra idé. Hos mig i Gbg skulle inte vara någon bra idé då min lya är minimal och dessutom är det ett ångesthål som jag inte släpper in mina närmaste ens i, tråkigt nog Som det är nu så vill jag inte heller spendera tid där själv heller... dåliga vibbar

någon annan?

2012-02-17 // 12:34:27

Svar: Jag vet vem hon är ;D Hon bor också i Lomma (liten håla utanför Malmö där jag bor) och gick i samma klass som min bror, haha.

2012-02-17 // 12:44:40

självklart säger jag till om jag skulle få ett ryck och ångra mig... men det är högst osannolikt

lägenheten är i stort sett bara stökig och obebodd

den bara finns till haha

2012-02-17 // 13:00:26

- Det är acceptabelt :)

Vad ska du hitta på idag då ? :)

2012-02-17 // 13:02:39

hehe, nej tyvärr

jag umgås inte med någon nästintill

vi får hoppas att någon anmäler sig som du säger

2012-02-17 // 13:33:19

japp, gamla vänner (hade många vänner förr) slutade förstå mig och jag slutade förstå dem så det blev att jag drog mig undan dem

och de jag har kvar idag umgås jag inte jättemycket med egentligen men vi har kontakt

vad ska man göra liksom? skaffa sig psyksjuka kompisar som vi försöker nu för att bli accepterad, det är ju fucked up att ens gamla vänner inte anstränger sig lite mer :p

men ur ett positivt perspektiv så är det en ny start att lära känna nya människor och deras syn på livet och världen

"de friska" är rätt jävla tråkiga i vilket fall

2012-02-17 // 13:53:43

Åh, bra idé och jag är förmodligen på. Beroende på när det blir. Ska (som skrivet) flytta till Borås nu den 3:e och kommer inte att ha några problem med att ta mig till GBG, kan desvärre inte ha folk sovandes hos mig :/.

2012-02-17 // 13:54:57

ja, vansinnigt endimensionella, kunde inte ha sagt det bättre själv. ibland undrar jag ifall det är någon hemma när jag pratar med en frisk person. helt seriöst.

och då är det jag som är sjuk..

bah!

2012-02-17 // 14:10:27

Sv: Det ska du vara :) Det var ett bra initiativ :)

2012-02-17 // 14:34:57

- Nej det är inte bra, tänkte mest på sömnen :)

Okej, låter som en trevlig kväll, nykter fest är också en fest !:D

Jag hittar nog inte på så mycket skulle jag tro, vara hemma och ta det lugnt om inte min vän kommer och kidnappar mig, haha! :)

2012-02-17 // 14:36:42

- Nej förstår det, hoppas att det bli bättre. :)

Jag har min positiva dag idag haha, :D Blir så ibland.

Jaa jag blir lite kidnappad också, eller ja, ska åka till henne snart och så bär det av in till stan för lite shopping, haha ! :D

2012-02-17 // 15:44:51

Bra idé!

2012-02-17 // 16:18:22

ag fick veta mycket om människor tidigt i mitt liv

du också kanske?

2012-02-17 // 16:28:07

haha nä mest ser jag tröttare ut än så..



jag lärde mig att vuxna och familj inte var att lita på fullt ut trots all kärlek de visade i övrigt

mitt ord var inte tillräckligt

och idag skall jag ha växt ur det, jag ska ha kommit över det

det jag har lärt mig är att familj inte är det vackra man tror

för mig, om jag valt att skaffa familj så är kärlek nr 1 och inte misstro i sådana här hemska situationer och inte psykiskt vara på mina barn

(men jag vägrar att ha barn delvis pga mina erfarenheter)

jag har helt klart issues med föräldrar och deras förhållanden till deras barn än idag..

jag blir förbannad bara jag hör någon skälla på sina barn

raseri bubblar upp med en gång

2012-02-17 // 16:43:38

Jag tycker det låter som en mysig idé! :)



Haha, ja precis. Samma här. Så länge ingen "oskyldig" råkar illa ut så är jag glad.

2012-02-17 // 16:49:48

Vissa andra bloggare intresserar mig också till den grad att jag skulle vilja träffa dem... Du är faktiskt en av dem... Kissie är det inte ;)



Tror risken finns att jag skulle känna mig lite som "morsan" på en sån träff eftersom jag tror/vet att de flesta är betydligt yngre än mig... så det överlämnas nog med varm hand till er "ungdomar" att träffas och mysa och sen blogga om det så jag får känna som att jag var där ;)

2012-02-17 // 17:36:39

Sv: Det kommer säkert att ordna sig med övernattning! :)

2012-02-17 // 17:51:33

Är det någon här som är galet vacker så är det du. Punkt ^^

Jag bor i Uddevalla så jag har ju näta till Götet, men kan tyvärr inte stå för logi /:

2012-02-17 // 19:10:46

Hej!



Jag tycker det låter JÄTTE BRA och jag är absolut på iden!

Kram

2012-02-17 // 19:21:45

Jag tror inte att det finns någon som kan möta det där omättliga bekräftelsebehovet. Och jag tror inte att det ska mötas heller. Hur tufft det än låter så tror jag att det där bekräftelsebehovet är osunt och lösningen är nog inte att andra människor bekräftar hela tiden - istället måste man nog jobba med sin egen självkänsla och förstå att man har ett värde som är okränkbart. Oavsett allt så är varje människa älskad och har ett värde.

2012-02-17 // 19:52:34

Själv bor jag i södra norrland så en gbg-resa för mig går på nästan 2000kr :( 2000kr som jag inte har.... Håller med, vore så sjukt roligt och träffa andra människor i samma situation, känner mig så jävla ensam, som att jag sakta tar mitt liv. Blivit hemskickat två gånger nu av mina lärare för nervösa sammanbrott, skulle behöva lite vänner...

2012-02-17 // 20:34:57

Sv: Ingen medicin funkar... >< men den senaste är cymbalta. Så nu ska jag fortsätta med cymbaltan ändå och lägga till lyrica på det! Vad äter du för mediciner? Kram

2012-02-17 // 21:05:59

JAAA! Jag vill jättegärna träffas, håller med dig att det känns mycket roligare att träffas och prata på riktigt! Jag hakar gärna på. Jag bor i gbg, men har en för liten lägenhet tror jag (förväntar mig att det kommer typ 10pers och vill träffas nu haha) MEN iallafall, vill jättegärna träffas som sagt! Förresten så är du SKITSNYGG I HÅRET!

2012-02-17 // 21:11:21

hej söt! Jag är det deltid typ hehe:)

2012-02-17 // 21:12:38

JAG bor i göteborg och har en lägenhet som är öppen för nya vänner! :)

2012-02-17 // 22:16:28

Härligt och höra :)

Med mig är det toppen, har du haft en bra fredag? Kram :)

2012-02-18 // 01:19:40

- Ja men precis, man mådde snäppet bättre idag faktiskt, och så mådde jag bättre efter att ha dansat omkring och lyssnat på en låt jag nyligen förälskat mig i, :) Lyckan kommer i små format ibland :)

Det var kul, men det vart inte så jätte mycket shopping ! :)

2012-02-18 // 05:49:29

Känns inte riktigt som att göteborg skulle ligga mitt emellan för mig. 37 mil dit enkel resa för mig känns lite väl långt. Blir lite nyfiken på var du bor, vill du berätta?



Jag skulle väldigt gärna vilja träffa dig. Men jag vet inte om jag skulle klara av att träffa flera samtidigt och jag skulle nog behöva ha min man med mig om det blir aktuellt.

2012-02-18 // 09:47:28

Sv: Tack så mycket, men det är ett linne:)

2012-02-18 // 12:46:02

sv: åh, tack ska du ha! :D

2012-02-18 // 12:47:08

Allt sånt går ju att lösa, bor i Göteborg! Vet inte om jag är sugen på en sådan träff men vem vet, kanske dyker upp om det blir något ;)



Åker till asien med en kompis :)

2012-02-18 // 16:01:47

Jag förstår absolut vad du menar med den där opersonliga relationen man har med sina läsare. Jag tycker själv att det är lättare att få en rättvis bild av de som bara skriver, som mer i talspråk, för det känns lite mer personligt då. Själv tror jag att jag inte alls är likadan i verkligheten som i bloggen, då jag - som den språknörd jag är - går igång på perfekt sammansatta meningar, korrekt grammatik och ett flyt i texten :P



Fint initiativ att fixa en bloggträff! Jag skulle lätt vara på, om dock aningen ångestpräglad vilket jag lätt blir i mötet med nya människor. Och om Stockholmarna tycker Göteborg är för långt så finns alltid möjligheten att ordna det här hos mig - i Jönköping, i mitten av landet liksom.



Sv: Haha, nu kan jag inte minnas varför jag kände mig faiö den kvällen. Kanske för att jag smällt i mig massa benso för att bli flöddrig. Hur skönt det än är så mår jag dåligt över att jag missbrukar mina mediciner eller att jag byter mediciner för att få lite benso tillbaka. Vill vara nykter ju.



Ja precis. För det budskap jag har i en dikt kan tolkas helt annorlunda av någon annan. Det kan bli hur vackert som helst.



Min läkare var också inne på att sätta mig på Zyprexa, men jag har sett alldeles för många som gått upp så mycket i vikt så jag vägrade, och det förstod han och gick vidare utan diskussion, tack och lov.



Ja för fan, lite cred ska vi väl få för att vi är instabila och har klippkort på psyk - vi behärskar allihopa något eller några av konstens olika uttrycksätt. Haha, ja, eftesom jag sällan sminkar mig så trivs jag ju, uppenbarligen, med mitt utseende ändå så jag skulle med lätthet kunna lägga upp ego pics utan smink på mig själv :P



Nu skrev jag visst en hel roman, men det får du leva med, haha :P

2012-02-18 // 17:39:35

*Kände mig fail den kvällen skulle det stå

2012-02-18 // 17:42:39

Hej! Nu är jag helt ny på din blogg och blir riktigt tagen av alla dina inlägg, det liksom skär i mig hur mkt en människa ska behöva drabbas av all denna skit. Jag själv har panikångest och äter medicin mot det och tkr bara det är skitjobbigt. Du därimot verkar ha lika mkt medicin som 100 personer har tillsammans. Kommer absolut följa din blogg och se hur du klarar dig genom vardagen. Du är starkare än du tror :) kram!

2012-02-18 // 21:55:31

svar: haha aw... synd :(

2012-02-18 // 22:03:00

Svar: Nej, vi känner inte varandra. Men jag känner nästan ingen :P

2012-02-18 // 22:42:52

Hej fina :)

Ne, friskförklarad är ju snarare så att man inte längre har diagnosen på papper eftersom man inte uppfyller kriterierna för diagnosen längre, man har lärt sig att hantera sina känslor.



BTW. Läs senaste inlägget på min blåggiz :3



Kram kram kram

2012-02-19 // 10:13:22

gör det ont att pierca sig? :p

2012-02-19 // 12:57:50

Skulle bara testa en grej...

2012-02-19 // 14:22:57

Ok. Hur får jag bort vertiferingskoden när någon kommenterar? Ringer/kommer över sen.. bara så att jag inte glömmer vad jag skulle fråga... :P

2012-02-19 // 14:24:03

Man blir riktigt ledsen när man hör sånt här,

tycker så synd om dig, fortsätt att kämpa!

Jo med mig är det bra :) ska du se big brother ikväll ?

2012-02-19 // 19:40:45

Bättre sent än aldrig: Jag tycker det vore kul med en träff. Jag är ju i Göteborg ganska så ofta. Annars kan du ju komma och hälsa på mig och vovven i Stockholm över en helg eller så? Komma bort lite, miljöombyten är alltid gött ^_^

2012-04-17 // 13:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback