VIDEOBLOGG - Hur mår ni?+text

Taggar:
Bloglovin
Lite om vad för biverkningar min medicin ger mig,
men viktigast av allt - slutet av videon, snälla svara på det.


Efter att du sett videon, och om du vill prata med mig,
hör av dig till [email protected]

Här är videon igen om att jag vill träffa er bloggare:

Och om ni är intresserade, hör av er till [email protected]
så får vi se om det går att ordna en träff! =D

För övrigt så är jag.... inte kär, men glad...
Så gott det går i kombo med allt annat i huvudet.


Det hade varit väldigt roligt om man kunde ses några stycken! Dock bor jag 20mil norr om Stockholm så det är ju en bit..



Sen vet jag inte hur jag ska svara på hur jag mår psykiskt. Det är inte så bra, men inte sämre än nånsin heller. Det har hänt en del saker nu på senaste tiden som fått mej att tänka till och fundera väldig mycket så jag tror att jag kanske snart kan hitta en lösning på en hel rad med saker. Men kan i te sätta fingret på exakt vad som jag ska ändra och vad som kommer bli bättre. Nånting är på g, det känner jag, men vad det får framtiden utvisa!



Jag vet att jag är sämst på att kommentera men jag läser och älskar dina videoinlägg!



Kram

2012-02-19 // 20:47:46

Psykiskt mår jag sådär, det är väldigt upp och ner. Mycket humörsvängningar.



Kram

2012-02-19 // 20:58:17

sv: haha det är en komplimang! men jag har inte läst klart boken än så det går säkert att missuppfattas och bli värsta kränkningen istället :P

men som den karaktären är beskriven, så tänker jag på "dig" när jag ser henne framför mig :) men jag tror det har att göra med att ditt liv kan liknas med hennes I guess..

2012-02-19 // 21:51:09

Jag spyr också som en gris av Citodon. Och hur jag mår... skit rent ut sagt--- Hade jag inte varit rädd för blod hade nog jag...

2012-02-19 // 22:27:17

Nej de synd att du spyr varje dag, vad ja förstår så är det inte roligt att göra det, och jag skulle må riktigt dåligt både psykiskt och fysiskt om jag gjorde det..

2012-02-19 // 23:16:22

- Den heter Thinking of me med Olly Murs. I love it ! :D Jag blir så glad :D

Det vart en mössa, och sen lite småtjafs på ikea bara :D Men det var skönt att bara komma ut och umgås med min tokiga vän :D

2012-02-19 // 23:25:01

Sv: Tyvärr, men det har en ganska så stor urringning i ryggen så den är snygg ändå.

2012-02-19 // 23:31:18

Hej nu byter jag lösen till min andra blogg tänkte bara meddela det :) användernamnet är edfever och lösen står i epost fältet :) Ska skriva mer där och ta bort några som jag känner som fick mitt lösen.

2012-02-20 // 00:51:28

SV: Ja det hade vart otroligt roligt! :) Hoppas det blir av och att vi kommer fram till något datum och att jag kan just det datumet. :)

2012-02-20 // 03:10:03

Jag tror (och har märkt) att man blir mer mottaglig när man mår lite sämre. Det är som att man blir lite som en fyr som drar till sig allt möjligt...

2012-02-20 // 06:53:57

Jag håller på att gå ner i mig själv totalt, allt är meningslös och jag är likgiltig till allt. Asdeprimerande hsha jag vet. Gått upp i vikt så hela jag ser ut som en korv. fml.

Vad bra att det gått bra med alkoholen! Keep up the good work :) <3

2012-02-20 // 07:35:05

sv. tack ska du ha. det är mammas gamla hatt som hon hade när hon var yngre :)

aaaw hoppas det blir bättre och hoppas att du hittar det du söker ;) med mej är det i alla fall rätt ok :) kram

2012-02-20 // 08:00:06

Sv - Jag vill ha en tavla som jag känner igen mig i. Svårt att förklara eftersom jag ingte vet vad jag vill ha. s En där det synns att jag inte mår bra men ändå på något vis har ett hopp om att få må¨bättre. Dock inga läskliga clowner, inga clowner alls, tycker de är läskigt.



Vad som rör sig i mitt huvud? Jadu, är du bra på lobotomi? Det verkar som om min far och farbror infekterat min hjärnstam med sig själva. Jag kan ionte slappna av och koppla bort dem.



Läser du mina inlägg från senaste veckan så förstår du vad jag menar.



Nyfiken, känner du någon i Borås? Om du gör det kanske vi kan ses ngn gng i framtiden. Minstingens gudmor bor i Borås så dit lär vi nog ta oss någon gång.

2012-02-20 // 08:02:49

SVAR: Det är så jobbigt… Men man måste fortsätta för sin egen skull. Färdighetstränarna är ok. Bra när det är lugnt, mindre bra när det kaosar. Då är dom pedagogiska och låtsas att problemet uppstått just då, den dagen, fast det egentligen pågått i månader. Vi skulle behöva en fast hand och konsekvenser för dem som stör terapin. Hur är det i din grupp?



Kram

2012-02-20 // 09:11:32

sv: olala! DET är ju en sjujäkla komplimang, om något! :D

2012-02-20 // 09:16:35

Sv: haha jag hade förut några av dom du har också! xD Citodon för huvudvärken, imovan, theralen, nozinan och seroquel också :P herregud. Det är en del tabbletter att svälja varje morgon du... jag tycker det är jobbigt med två. Får kväljningar varje gång jag sväljer för tabletter ger mig sånna jävla flashbacks till när jag stoppat i mig hundratals på en gång. Blä!

2012-02-20 // 10:21:04

Har du fått ihop några till träffen än? :)

2012-02-20 // 12:07:59

sv Tack så mycket <3

2012-02-20 // 12:32:53

För mig funkar det inte att se videsarna :/

men du bor i ua va?



Åå eller hur :D har du några planer på att börja plugga?

2012-02-20 // 14:19:12

En månad blir vi borta! ska bli sååå skönt!



Hehe nej jag är inte rädd, men har inget behov av att träffa andra som mår dåligt :)

2012-02-20 // 14:45:09

Generellt tycker jag att skaffa barn inte är en rättighet. Det är en egocentrisk handling som i grund och botten handlar om att förlänga sig själv eftersom man själv dör. Jag undrar mycket över varför det är svårt att adoptera för vänliga människor men det är bara att knulla på för psykiskt sjuka. Det borde krävas "licens" för att skaffa barn åtminstone, så vi vet att barnet inte utsätt för sjuka värderinga eller handlingar hemma.Den nya lilla människan kommer få nog med tryck från världen därute ändå.

Nä, jag valde att inte skapa ett nytt liv delvis pga av mina gener men även pga dessa värderingar. Jag vill inte skapa nytt liv bara för att det ska lida. Däremot hade jag gärna adopterat ett barn så det slapp en sämre miljö än det har idag.Nu kan jag inte det så det kanske är lika bra att det inte går att testa ifall jag är av sådant material ändå=)

Barn som finns ska älskas såklart, så jag hatar inte barn bara för att jag är emot att slarvig fortplantning. För varje barn som föds här så känns det som vi tar mer resurser ifrån de barnen som inget har och redan finns och inga föräldrar har.

2012-02-20 // 18:05:14

Om man bortser från att jag har panikångest och äter sertralin bluefish mot det så mår jag relativt bra. Kram på dig!

2012-02-20 // 20:14:36

Jasså hoppas de löste sig de som var kaotiskt,

Min helg blev bara bra :)

Hur är det med dig då? Kram :)

2012-02-20 // 21:27:26

Du verkar vara en sådan fin människa Eriza!



Och det där med en bloggträff låter ju super, fy vad roligt det hade varit.



Svar: Haha tack så mycket!!



Skönt. Just denna helgen har varit såååå bra. Har mått bättre än på länge, underbar känsla. Nu har jag söndagsångest. Hur mår du?

2012-02-20 // 21:28:45





Hej.

Citodon mår jag rätt bra av, har haft det mot värk då och då. Det enda är nog att jag blir seg. Jobbigt att du spyr av dem. Har hört att många inte tål den så bra.



Ang svar på din fråga här i videon. Jag mår inte kanon direkt men det går. Kämpar vardagligen med mina malande tankar, ångest osv....men det är väl så när man har ptsd. Väntar på att få påbörja emdr behandling. Vissa dagar känns det bättre dock och det är ju underbart. Idag har det varit en helt oki dag. Skönt.

Jag finns om du vill snacka med så du vet det!

Kram

2012-02-20 // 21:35:49

Hejhej! fin blogg, hoppas du får en bra dag! kram :)

2012-02-21 // 11:01:56

Hej! Var med och TÄVLA om en ”Hello Kitty bakform” på min blogg ♥

http://muzicmecupcake.blogg.se/2012/february/tavling-i-samarbete-med-stylefunstuff.html



Kramis ♥

2012-02-21 // 11:59:18

Sv: Bra att du tänker så, om det lugnar dig.

För det mesta är det lugnt på den fronten. Det är stressen som är förödande för mig i den punkten. Det räcker med att vara stressad i ett par dagar, så börjar jag bli förvirrad över verkligheten, och efter det kommer hallucinationer. Men som sagt, om jag håller mig borta från stressen eller om jag hanterar den så brukar jag kunna hålla mig uppe.



För övrigt så rullar allt på som vanligt, får mina små svackor hit och dit. Men för det mesta är allt stabilt och vi planerar för utslussning från boendet.

Hur är det med dig för övrigt och så? Vad har du för dig om dagarna?



By the way, det är ingen dålig ide med bloggträffen som du pratar om. Själv skulle jag kunna tänka mig det, men jag är dessvärre usel i större grupper och finner det mer energislukande än givande. Men hoppas att några andra hänger på :)

Kram.

2012-02-21 // 14:00:34

måste bara skriva att du verkar vara en fantastiskt rar och fin tjej. omtänksam osv! hoppas biverkningarna försvinner så fort kroppen vant sig vid medicinerna. Kram!

2012-02-21 // 14:06:03

Jag känner inte mig riktigt träffad av träffrågan, då min blogg inte handlar om psykisk ohälsa på samma sätt som era utan bara mer om hur meningslöst mitt liv är ;P



Däremot ses jag gärna igen om det är något du skulle ha lust med någon gång? Nu bor ju jag med i Uddevalla äntligen så :P



Roligt att höra att någonting är bra, även om det var lite vagt med uppgifter till varför du är glad :P Men hoppas det kan gå lite åt rätt håll nu iaf för dig.

2012-02-21 // 14:41:54

fan vad bra att du är så glad som de går!! :)

jag mår rätt okej, är lite sjuk fysiskt just nu och de drar ner de psykiska lite. men annars helt ok! :)



SV: ja, jag hade tur som fick den där fina döskallen av mina vänner, pengar suger :(

de hoppas jag med! det låter inte speciellt roligt att störas av massa olika ljud varje dag..

ja, det låter logiskt att de kan vara orsaken! varför mår du sämre och är stressad? :(



KRAM!

2012-02-21 // 18:30:51

Sv: wuuuut? o: Ofta! Men shit vad ballt ändå ^^



Synd att du spyr, har fått Citodon några gånger själv mot migrän men det hände inte ett skit. Har du testa diclofenac? Det brukar funka för mig.



Hur mår jag psykiskt? Öh... Jag fortsätter my mad descending men nu är i alla fall utredningen påbörjad (fast jag vet inte om det är bra eller dåligt). Känner igen det du beskriver - dunkanden, mumlanden och allmänt äckel. Zombies och demoner jagande hell houds. Men min psykolog säger att det är inbillningar. Borde jag kansta en sko i huvudet på honom?

2012-02-21 // 20:15:41

Här har du min blogg =) skal försöka hänga på träffen

2012-02-21 // 20:30:40

SV: nej jag har inte provat det, men kanske skulle va en bra ide :) tack för tipset!

2012-02-22 // 11:58:15

sv: hej. precis varit inlagd på psyk, kom hem idag, så måendet är inte på topp. vet inte heller vad jag väger just nu, men det märker jag imorn när jag ställer mig på vågen.



vi har lite liknande diagnoser såg jag nu när jag klickade in på din blogg. hur går det för dig?

2012-02-22 // 13:11:28

Hej!

Känner igen mig i din beskrivning av dina ljud upplevelser. Jag hamnar ofta i sådant några veckor innan jag kraschar och blir inlagd men ibland även då jag gjort alldeles för mkt under en och samma dag. Lider med dig, förbannat jobbigt! KLram

2012-02-22 // 19:51:51

Jag är så usel på de där koderna=P Så det är sanslöst :P

Skulle du vilja hjälpa mig med å göra min blogg snygg? :)

2012-02-22 // 22:42:00

Ja :) Hur går det, är det några som har hakat på?



De senaste dagarna har jag mått sådär. Jag har haft en rastlöshet i kroppen som inte går att bli av med, jag blir tokig! Och det har ju så klart lett till ångest osv. Min ångest har blivit starkare än vanligt, och jag är hela tiden orolig. För vad vet jag inte.

Hur är det med dig?

2012-02-23 // 19:37:52

Just i dag mår jag bra. Än så länge är min dag ångestfri vilket inte har hänt på ca två veckor! Var nere på psykakuten häromdagen trots att jag egentligen inte alls ville dit. Men jag behövde få tillbaka de ångestdämpande som läkaren satt ut för mig. :@



Hoppas det är riktiga spöken istället för hjärnspöken du upplever!

2012-02-24 // 13:48:19

För tillfället mår jag ganska bra. jag har fått en ny medicin som ska stabilisera mitt mående. den har inte börjat funka helt än. mitt mående svänger fortfarande ganska mycket. Men jag har i några dagar mått ganska bra :)

2012-02-24 // 14:03:53

hej Eriiza! stark blogg du har! Jag ska börja blogga med om mina sjukdomar som jag försöker övervinna :( så fort jag är nöjd med designen :p men annars mår relativt dåligt, jag missbrukar mycket men försöker bryta den beteendet :(



må väl!!!!

2012-02-25 // 01:28:46

Hej.

Käkar painkillers ofta.

icke vanebildande (tradil) 2ggr om dagen och starkare då o då oregelbundet.

Hade tradolan innan men mådde för illa av den. nu har jag ardinex som är kodeinbaserat istället. mår inte lika illa av dom men ändå lite.

Jag får postafen på recept (finns receptfritt) mot illamåendet och det funkar ok. tar en sån samtidigt som painkillern. har du testat det?

Tradolanen spydde jag av i flera dar efter en 50mg men ardinexen funkar som sagt. är noga med att inte ta stark medicin på tom mage med... kan öka illamåendet då nämligen.



psykiskt mår jag fint :-) trött o sjuk o less på det men annars prima :-)

Kram

2012-02-25 // 18:29:33

en trädd låter intressant. :)



_______________________________________

Sandra Piik - "Att leva som psykiskt sjuk"

En blogg om att försöka bli frisk i ett sjuk samhälle.

2012-04-03 // 17:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback