Rastlös + traderavinst

Taggar:
Bloglovin
Idag spöregnar det, inget glatt väder alls.
Men som vanligt kan jag bara inte sitta inne
och lata mig.
Har blivit så galet rastlös det senaste, så jag
skall släpa iväg mig till ett café, läsa en bok,
teckna
lite och vänta på min systerson.

Skall knapra lugnande och dricka lite Theralen
också, känner att kommande natt inte blir
så rolig.
Så det är lika bra att jag förbereder mig.

Hur är er dag idag ?


GLÖM INTE MITT FÖRRA INLÄGG!

Vann också denna underbara ring på
Tradera för bara 40kr inkl. frakt



Hoppas natten blir bättre än väntat :)



Svar: Jag har barnstorlek på fötterna, så tipsa om var det finns barnsockor! Hehe ;D

2011-09-05 // 12:46:16

yesssssssssss, love it!

2011-09-05 // 13:12:44

Sv: Det är jätte gott :) Fast hade inte glass i som man ska ha.. men det blev gott iallafall. :) Mixar i is så blir det kallt och tjockt. :)

Det blev "Legally Blond" :)

Kram

2011-09-05 // 13:47:10

sv: hihi ja :D

2011-09-05 // 13:59:59

Vad bra av dig att du är ute och sysselsätter dig själv med saker! Det vinner du mycket på istället för att bara sitta hemma och stirra in i väggen, typ.



Sv: Ja precis, och särskilt jag med min ADHD har svåra problem med att organisera mina papper. För att inte tala om att försöka hitta dem sen! Jag behövde btw inte ha med anställningsbeviset, men måste fixa sjukskrivningen som vården inte fixat trots att de haft två jävla veckor på sig!



Håller med, ska man behöva ha ett papper på att man inte fungerar i arbetslivet just nu för att få en sysselsättning om dagarna? Om inte annat blir man ju deprimerad av att bara sitta hemma, och DÅ kan man ju få ett sjukintyg. Härligt där.

2011-09-05 // 14:07:20

Starkt av dig tycker jag! Ju mer man avskärmar sig, desto svårare blir det att komma tillbaka till en fungerande vardag. Själv är jag mycket orolig över den dagliga verksamheten, om jag nu får börja där. Träffa nya människor, nya rutiner osv. Jag har trots allt varit sjukskriven i mer än två år och legat inne ganska stor del av den tiden. Har ju liksom levt helt jävla kravlöst i en evighet, sedan ska man plötslig ut på en sysselsättning. Visserligen blir det säkerligen inte alls så hemskt som jag tror, men ändå. Haha, hänsyn till diagnos, har vården NÅGONSIN haft det!?



Har varit inneliggande på allmänpsyk (ligger i vanliga fall på PIVA) några kortare perioder och där har de inte alls tagit hänsyn till mitt dåliga mående. Kan vara ganska utåtagerande om jag mår piss, och istället för att sätta sig ner och prata med mig så fick jag skit och skit och skit, och det var hot om polisanmälningar och allmänt dåligt bemötande. Man ba: hallå, jag är på ett ställe för människor i psykisk obalans?

2011-09-05 // 14:27:27

SV: Tack kära du! :)

2011-09-05 // 14:41:06

Ja visst är det :)

2011-09-05 // 14:42:51

Ja det tycker jag verkligen, :) Vad är det för bild du då vill ha ? :)

Ja du har nog rätt, det kanske är min talang. :)

Hoppas bara att man lyckas med det man gör, och verkligen får någon att må bättre, eller lyckas hjälpa någon på rätt sätt :)

Jag är så att jag själv hellre mår dåligt än att se någon annan må dåligt.

2011-09-05 // 15:39:49

Ja precis. Jag vill inte se någon vara ledsen eller må dåligt, men om dom gör det, så finns jag där, som stöd.

Okej, ja du får kika lite :) Vore kul att se, och tror nog att du skulle göra det jätte fint ! :)

2011-09-05 // 15:52:49

sv: vet inte, inte känt att jag velat lägga pengarna :) men hittade den för lika billigt pris som de vanligaste mascarorna nu så då slog jag till.

2011-09-05 // 16:06:35

Okej, :) Jag hoppas det iaf :)

Vore kul att se. :D

2011-09-05 // 16:07:40

Sv: Precis! =)

Haha nja, är ju kul att ha lite annat än bara egobilder ;P

2011-09-05 // 16:20:45

sv: Oja! tackar tackar :D

2011-09-05 // 16:23:57

Okej, va kul ! :D Lycka till, :D

2011-09-05 // 16:25:25

Sv: Ibland men idag gjorde det inte det. Det brukar lätta lite i alla fall och det är ändå något!

Tyvärr så verkar det redan som att autism och asperger innebär något jobbigt/negativt osv när det kommer till de vuxna. Som när en förälder fick reda på att hennes son hade autism... "Åh nej, det måste ha varit omskakande!" osv osv. De får det att framstå som en katastrof ibland och det gillar jag inte. :/

2011-09-05 // 16:31:03

SV: Ja, det är ju kanske roligare att minnas sånt i framtiden :P Visst, är väl kul att se bilder på hur man själv har sett ut med, men behöver ju nog inte 100 bilder för det ;P

2011-09-05 // 16:31:53

Jo jag tycker nog att det är ett tecken på styrka, det är min personliga åsikt ;) Ofta är man starkare än vad man själv inser. Själv pallrar jag mig inte ut på för många äventyr alls. Det kan gå bättre om jag är med kompisar, men är jag är själv känns det bara obehagligt och jag tänker att alla tittar på mig och tänker "vilket miffo, hon är ju skitful osv ovs". Men du, är det ändå inte ett sundhetstecken på att du tänker i banorna att du blir galen av att bara sitta hemma? Visserligen mår du skit, men det finns något inom dig, starkt och insiktsfullt, som vill komma ut när tiden är mogen.



Jo, precis, jag kan ju gå därifrån om det blir jobbigt. Men jag kan ändå tänka att det kanske är lite som på en sluten psykavdelning; man träffar människor som sitter i samma sits och man dömer inte varandra utan hittar genast någon sorts gemenskap och alla är vänliga mot varandra. Vore ju en annan sak om man knatade in på en arbetsplats (om så för att bara arbetsträna/praktisera) med "friska" människor medan man själv är instabil och kanske inte kapabel att arbeta liksom. De skulle inte förstå på samma sätt. Jag menar, det finns ju redan tillräckligt med fördomar om psykiska sjukdom så att det räcker och blir över!



Håller med, förstår inte hur somliga inom vården har kommit på den briljanta idén att jobba med människor!? Inget ont om PIVA i min stad, det var underbara mot mig, men om de är så jävla pålästa om olika diagnosen vet jag inte. En gång när jag var inlagd en längre period så blev de "inspirerade" (eller hur man nu ska uttrycka det) av mig och min borderline, så de ordnade så att en DBT-terapeut kom ner och informerade dem om vad diagnosen innebär. Och nu i våras när jag blev diagnostiserad med ADHD blev de inspirerade igen (mitt i allt tycker jag det är smickrande att jag har så stort inflytande på dem) och ordnade en heldag med neuropsyk så att de kan berätta om ADHD. Man undrar ju vad de fick lära sig under sin utbildning!?



Damn, vilka långa kommentarer jag skriver (hoppas du står ut :P)! Men det är skönt att ventilera om hur systemet i svensk "vård" egentligen (inte alls) fungerar.

2011-09-05 // 18:28:57

Jo, jag kommer nog att fortsätta skriva. Men jag tror att det är bra att ifrågasätta varför man skriver ibland, så att det iinte blir något destruktivt, för sig själv eller för andra.



Har provat theralen droppar och piller, tycker inte de är så effektiva, det som fungerar bäst för mig nu är stesolid. Enda är att jag ätit det så länge, vilket inte är super bra, kanske.

2011-09-06 // 09:19:51

Sv; Hahah ja jag ska dokumentera hur det går, tror inte det håller många dagar

2011-09-06 // 15:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback