Matdagboken - NYA REGLER

Taggar:
Bloglovin

NYA REGLER

Yeah, jag skall prova en ny grej jag
spontant kom på inatt då jag inte kunde sova.
Man går ju inte ned i vikt konstant om man bara
svälter sig själv, då man äter minsta lilla skjuter vikten upp, upp, upp.

Så istället tänkte jag...
Att jag äter högst 3 äpplen/dag, mättande, gott och nyttigt.
Och för att få i mig
något lite varmt och kanske mer mättande,
tar jag Cup a soup's Ungersk Gulasch.
Också den högst 3ggr/dag.
Älskar gulasch, är ju faktiskt uppväxt med det i Lettland.

(Ja, jag vet jag ser fräsch ut.. *host*)


Hur som helst.
Ett äpple är värt 65kcal
Soppan (per 200ml port.) är 55kcal
Sedan måste jag lägga till 2dl mjölk, för allt mitt kaffe och te.
Så det blir ytterligare 47kcal.

Så under en dag skall jag klara mig på HÖGST 407kcal.
Helst mindre än så.
Skall skriva ned detta under en vecka, och se om vågen visar skillnad.




sv: haha ne den risken är ganska liten :) men det är så kallt.. om man inte har täckisar (täckbrallor du vet).. och jag har aldrig hittat såna som passar mej :( de är alltid för stora :S bläj. fast i övrigt trivs jag ändå inte i det ^^

2011-09-07 // 10:28:08

sv: Håller fullständigt med! Älskar låten <3

2011-09-07 // 10:36:35

Sv: Ja eller hur! Alla är vi mer eller mindre psykiskt sjuka, det e bara vi som e modiga nog att erkänna det!

2011-09-07 // 10:38:27

sv; precis..



men du.. det här matschemat tycker inte jag verkar så bra.. :/ du behöver mer. och mat är inget farligt, vi alla behöver mat för att kunna leva.

prata med mig om du vill. kramar

2011-09-07 // 10:49:00

Okej, jobbigt, även fast man är van med det så blir det jobbigt.

Jag hade sömnstörningar under den tiden jag var sjukt deprimerad, slutet av 2006 och början av 2007, får inslag av det nu och då, när jag mår riktigt dåligt, tänker för mycket och kan inte sova.

Vissa dagar är bättre än andra.

Hur är det idag då ?

2011-09-07 // 10:51:13

åh vackra kvinna, du äter då inte mycket ;( borde bjuda dig på en stor måltid så du blir mätt och nöjd (:<3 Du är så otroligt fin

2011-09-07 // 11:00:16

Sallad kan du ju också äta, tror man blir mätare på det.

Gurka, 100 g. 14 kcal

isbergssallad, 100g. 14 kcal

Tomat, 100g. 23 kcal.

Gul paprika, 100g. 29 kcal

2011-09-07 // 11:01:16

sv haha jag fattar inte hur du kan :D jag skulle frysa ihjäl x) fast jag är ganska frusen av mej så ^^ ändå är man dum och tar på för lite kläder, haha :D

2011-09-07 // 11:16:32

jag hatar att lägga mig i andras matvanor. men jag tror inte det där är nå bra.. liksom alla vitaminer, proteiner och allt sånt som kroppen behöver för att fungera finns nog inte i det där ;/ liksom.. man SKA ju må bra oxå! :) prova skippa pasta, potatis, ris och bröd istället :) fungerade (fungerar) skitbra för både min kille och min mamma :)

2011-09-07 // 11:19:34

Du behöver hjälp...

2011-09-07 // 11:36:18

Det som funkar bäst i längden är att äta runt 1500 kcal, om man vill gå ner. Störst chans att man inte går upp allt igen! Sen så mår man nog bäst på det också:P

Fast detta visste du säkert redan:$

2011-09-07 // 11:45:13

Sprid budskapet! =)

2011-09-07 // 12:36:11

Jo det är ju det, jag vet vad du menar. =/

Okej, skönt att det är OK iaf, tycker jag. Jadu, jag vill inte säga så mycket angående ditt matintag, man bestämmer själv vad och hur man gör :)

Jag är den sitsen själv, eller ja, jag har massa extra kilon, och går på diet och tränar för att bli av med dom. :) Så länge du inte mår sämre av matintaget så stödjer jag dig !

Med mig är det bra idag, sovit ok, dock ont överallt. Men annars helt ok.

Ska du hitta på idag förutom din fokus ? :)

2011-09-07 // 13:11:43

sv: hihi ja, jag älskar dem :D



haha shiiit 3 timmar, det är bra gjort. hur får du tid till sånt? shit alltså :D aha men en vecka är väl ganska okej då :) det är ju inte en längre tid :D :)

2011-09-07 // 13:27:58

Okej ja men då ska du inte träna :) Det kan vara farligt det med :) Jag går iofs inte på gym utan tar promenader och gör mina övningar :)

Dels så har jag träningsvärk, och min rygg dummar sig igen, det sticker i svanken, och nacken är paj. :P

Okej, men det är ju lite planer det iaf. :D

Jag, hum, hade tänkt plugga en massa, två fördjupningsarbeten att börja med, och blogga lite under mina pauser, kika på film, dricka kaffe, haha ja, en dag i mitt otroligt roliga liv ;D

2011-09-07 // 13:28:53

Svar: Du behöver ju inte räkna exakt, äter du sallader så vet du ju att du inte får i dig mycket kcal alls.

Det är ju inte bra att gå ner för fort heller.

2011-09-07 // 13:29:56

SV: absolut. visst är det hemskt. Och att det inte går att medicinera bort eftersom att de inte är psykotiska är ju väldigt jobbigt det med.

Men jag kämpar för att behålla en positiv syn på det. Även om det oftast fäller mig till marken

2011-09-07 // 13:32:07

sv: ahaa... okej.. nu vet jag inte riktigt vad jag ska svara ^^ men du verkar i alla fall vara öppen om det så du kanske inte tog illa upp hoppas jag? :)

2011-09-07 // 13:45:54

det där är ingen bra kost om du vill att hår och naglar ska växa!!! vitaminbrister mm. påverkar även din psykiska hälsa, du mår sämre av att äta för lite! det är en sjuk kosthållning och jag säger inte det här för att vara elak utan för att hjälpa dig.

2011-09-07 // 13:47:14

Okej, oj, det var en lång powerwalk. :) bra gjort !

Jo det är jobbigt, men är rätt van med det, Varför har du ont ?

Det är två fördjupningsarbeten i olika ämnen, det ena är i Psykiatrin och ska välja en terapeutisk metod och fördjupa mig i den, jag har valt Gestaltterapi. :)

Och det andra är i Social Omsorg och där har jag valt barnmisshandel, vilket är tufft men vet att jag klarar det, får skrika och gråta under tiden jag gör det.

2011-09-07 // 13:54:14

Okej, jobbigt =/ Jobbigt att inte få svar på vad det är precis.

Nej inte direkt så, angående Gestalterapin ska jag bara fördjupa mig i den, historian, metoden man använde, vilka personer och mina egna reflektioner om den.

Och Barnmisshandeln, ska arbetet va indelat i 4 delar, Fallbeskrivning, som jag får hitta på då jag inte har erfarenheter om det i livet, som ska va från livets början fram till att behovet av stöd är ett måste. Beskriva hur personen får kontakt med verksamheten. Beskriva organisationen, som jag ska besöka. Och sist beskriva hur det har gått för personen i fallbeskrivningen, hur det gick under tiden personen hade stöd, och hur personens liv ser ut ca 5-10 år efter "behandlingen".

Så det blir en del :)

2011-09-07 // 14:27:27

sv: vad bra :) och jag tycker det är bra att du gör det. för jag tror inte alla förstår.. alltså jag förstår väl inte själv riktigt hur det kan vara. men jag tycker det är bra och starkt av dej :)

2011-09-07 // 14:43:11

Okej, för att svälta sig själv, som du gör nu, är ju verkligen inte hälsosamt. Är det inte bättre om du rör på dig lite mer istället? Det tycker i alla fall jag hjälper mot ångesten också. Man får ur sig mycket aggressioner.

2011-09-07 // 14:43:13

hihi det var ungefär så jag ville skriva, men tänkte att det kanske vore fel, hehe. men det är iaf bra gjort av dej! :) men.. du verkar som en intressant person.. skulle du vara intresserad av att ställa upp på en blogg-intervju? jag ahr nyss börjat med det och tänkte fortsätta eftersom det var uppskattat.. och jag tkr det är viktigt att folk förstår personer som är i din situation! :) skulle du vara intresserad av att ställa upp? (nu har jag några på kö, men sen lite senare i framtiden) :D

2011-09-07 // 15:00:47

Oj, det var ju en del, usch va hemskt. Att inte veta varför man har ont.

Ja absolut, men vet inte vart man ska hitta det, känner ingen som har varit med om det, och det finns inte många som vill dela med sig heller. Har hittat fakta om det, men mycket fakta vet man redan, men samtidigt så är det inte lätt att leva sig in det och hitta på en berättelse om en person som är med om misshandeln, man vill ju få det så verkligt som möjligt, så visst är det ett alternativ, men vart ska man leta efter det ?

2011-09-07 // 15:06:21

Okej, någon du kan länka som jag kan kontakta och fråga ?

Okej, skönt att du är fri från det nu, och måste säga att du är stark, det är inte många som klara av det, och även fast du har din diagnos, så är du en stark människa !

Och jag är glad över att du lever ! :)

2011-09-07 // 15:20:12

Okej, tack för tipset ska kika där :)

Hoppas på att jag hittar någon som vill hjälpa mig. :)

Tack !

Vad har du för dig just nu då ? :)

2011-09-07 // 15:35:10

sv: Skådespelerska låter hur kul som helst. Har själv gått i teater och det är skönt att kunna uttrycka sig genom akter.



Varför ska du gå ned i vikt? :/

2011-09-07 // 15:40:15

sv: fan vad roligt! :D då ska jag maila dej sen när det är dags :D har bara en i veckan så kanske om 2-3 veckor :D haha kanske lite långt fram, men jag tänkte att jag frågar dej redan nu, hihi :)

2011-09-07 // 15:46:43

Svar:

Ah jo det sant :P haha..nu vet jag inte vart du bor = står inget på din blogg men kolla på dollar store's hemsida där har jag för mig att det står vart det brukar finnas osv..



Aaaaah..tkr att min tjuring kändes mer än tungan och det x) var jättekänslig där i flera månader efter läkningen men åt andra sidan så äre ju bråsk och det ja känns ungefär som muskler kanske eller kanske inte..räcker väl att göra sig illa och då känns det i muskeln, hahaa..nu svamlar jag bara här så blir inte förvirrad x)

Ah..ja såna smycken eller smycken huvudtaget känns dom första dagarna sen brukar det vara lugnt iaf för min del, fast ja det är ju till person till person vart man tar det osv¨^^

Vad kostade det ungefär? är bara nyfiken vad dom KAn ta för det dära trots att vi inte bor i samma stad osv tror ja ^^

2011-09-07 // 19:07:01

Det där matschemat är ju definitionen av att sätta sin kropp i svält. Tycker heller inte du behöver gå ner i vikt, varför ska du göra det?

2011-09-10 // 17:40:32

Hej! Hittade din blogg idag och vill bara säga att jag fullkomligt älskar din blogg och din design, den är jättefin! Sedan vill jag säga att jag absolut inte tycker att du ska gå ner i vikt; ärligt du är superfin som du är, snälla svält inte dej själv, du behöver det inte<3

Lycka till med livet, många styrkekramar<3

2011-09-10 // 23:55:38

Det där är ju fortfarande svält. Allt under 1000 kcal anses som svält, eftersom det är mindre än vad människor överlag behöver för att ens hålla alla organ igång. D.v.s. mindre än vad kroppen gör av med i viloläge ens en gång. Ta hand om dig!

2011-09-29 // 01:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback