Är vissa sociala magneter?

Taggar:
Bloglovin
Det jag menar med rubriken är att vissa, inkl. mig själv,
verkar ha någon sorts social dragning till andra
människor.
Eller rättare sagt, andra människor har en dragning till oss.

Kan inte säga hur många gånger som folk rent
spontant börjat prata med mig, öppna sig
och berätta om sina liv.

Alltså inte kommit fram och frågat idiotiska frågor som;
-"Gör det ont att ha piercingar, sover du med dem?"
Liksom va !?

Nej, jag tar ut dem varje natt, låter hålen växa igen,
tar nya hål på morgonen, sover på ansiktet, jag menar,
vem behöver syre när man sover? *suck*

Känner ni igen er i detta sociala fenomen?



Sv: Jag har seriöst funderat på det, haha, det är en ganska bra idé ^^

2011-09-02 // 18:07:45

sv: joo! när du har köpt nån sjal eller nått så passar den alltid perfekt på dig och du ser alltid skitsnygg ut i alla dina kläder du köpt på second hand. när jag handlar så ser jag bara ut som en tant i det, spelar ingen roll vad jag än gör!



nja, inte direkt att dom spontant kommer fram och liksom "hey there stranger, jag ska skiljas från min man, vad är din åsikt?", däremot efter att dom pratat med mig första gången, då vill dom gärna berätta allt om sig själva. men jag tror att det har att göra med vad man är för person, är man lugn och verkligen lyssnar eller artighets-lyssnar man bara. sånt känner nog folk av helt enkelt! :)

2011-09-02 // 18:08:14

Jag är faktiskt lite smått intresserad av dina piercingar och tattoos. Du kanske har lust att lägga ut några bilder och berätta varför du har gjort dom, osv =) Hade varit super kul!

2011-09-02 // 18:38:24

haha...jo det känner man ju igen :D Tack för det du fixade på bloggen men tyvärr så ser jag inte bakgrunden men det har med inställningen på min data o göra tror jag ;) kram

2011-09-02 // 22:09:34

Jag brukar få såna frågor om mina piercingar. :< "gör de ont?". "hur sover du med dom?", "hur snyter du dig?" och massa andra dumma frågor. I början kunde jag förstå att de undra, men så här 7 år senare så börjar det bli irriterande..

2011-09-03 // 01:04:47

Jo tack, kan inte mer än bara instämma. Sen att folk är modigare på fyllan, men fan vad man har fått höra historier genom åren. Schyst stil föresten

2011-09-03 // 14:39:40

jag önskar att jag var en sådan magnet! Fast å andra sidan kan jag gissa att det är jobbigt ibland.



Jag äter mest stesolid, har även atarax, men ja, det är ju inte direkt något som hjälper.

2011-09-05 // 08:33:13

Ja, det känner jag igen lite att folk har lätt att öppna sig och berätta om sina liv och sina "problem" med mig, det tror jag beror på att jag själv är så öppen och avslappnad om mitt eget liv... ^^



Sen kommer det ju fram folk titt som tätt och frågar om mina piercingar gör ont och om man verkligen kan pussas med dem? Eller om man kan gå i mina skor... Typ nej, jag har en rullstol i väskan...

2011-09-08 // 08:39:37

Känner igen mig starkt! Jag tror det har att göra med att vi kanske upplevs ha koll/kontroll/magiska tips mitt i allt kaos hur vi ska hantera vår överlevnad. Folk blir liksom förundrade över hur vi kan ha överlevt all skit... och hoppas därför att vi ska komma med den ultimata lösningen.

2011-09-08 // 11:25:40

åh vad jag känner igen mig! Har hänt mig också många gånger att någon bara kommit fram sådär spontant och börjat prata med mig ^^ haha

2011-09-08 // 15:10:06

Jag känner igen mig och tycker alltid det är roligt med folk som berättar om sina liv och går in på djupet. Då blir jag smickrad för det måste ju innebära att de uppfattar mig som en vettig person som man kan lita på! :)

2011-09-08 // 15:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback