VIDEOBLOGG - Missbruk

Taggar:
Bloglovin


Visst är vi alla missbrukare av olika slag.

(Förlåt för mitt beteende, märker att jag är... skum i videon)


Jag missbrukar obo'y, [om det gills?] dricker det precis som folk dricker kaffe. Så blir väl ungefär 5 koppar/glas om dagen. Weird men sant :)

2011-10-22 // 01:37:21

Jag missbrukar folks förtroende! Är expert att på att framställa mig som offer och att utnyttja den situationen. Alkohol givetvis, droger nej jag hatar droger. piller har jag tagit genom vården men jag tror inte på droger så det funkar inte! Det är jobbigt att leva men men så är tydligen livet.

2011-10-22 // 03:08:33

Ja svinjobbigt å vara sjuk! :/ Hostar sönder lungorna snart väl..

Inte kul att din dag var skit. Men hoppas att morgondagen är bättre.

Har själv sånna skitdagar! :(

Denna helg kommer vara lugn och sansad. Ska försöka bl frisk. Kanske se på film eller så.

Hur ska du spendera din helg?

2011-10-22 // 03:24:08

Till slut missbrukar man för att man behöver det, för att känna något. Det dära med att ångesten tar ikapp en kändes som hundra år sen när man väl får det sådära.

2011-10-22 // 09:55:27

Sv; Jo men den blev ju assnyggt! :)

2011-10-22 // 10:14:26

Håller med till punkt och pricka!

Jag missbrukar alkohol, jag svälter, kaffe, jag har ett beroende av att alltid ligga långt före för att framstå som bättre och en drös andra saker.

2011-10-22 // 10:25:55

Himlans kloka ord..



Svar: nja, det vet jag inte precis, sömntabletterna hjälper lite men annars så är det andra mest bara skit som jag tar för att andra säger till mig.

Tråkigt att höra att det var kasst igår, hur känns det idag?



Min helg består av jobb, jobbade till sent igårkväll, är ledig idag så ska spendera dagen hos min syster och hennes familj. Imorgon är det jobb igen. Hur är din helg?

2011-10-22 // 10:51:30

Starkt och känslofylld V-inlägg! Det är sant att alla missbrukar nått, andra mer andra mindre. Det tog ett tag för mig innan jag kunde komma på mitt eget missbruk, men jag kan nog ge som svar att det jag missbrukar är min depresion och min ångest, när det sätter i gång har jag otroligt svårt att ta mig ut det, för att jag inte riktigt vill det eller vad man ska säga!?.. Den senaste tiden har jag lärt mig att kontrollera det så det inte blir lika djupt som de annars lätt blir. Jag har säkert fler missbruk bara det att jag inte tänker på dom som det, så jag får återkomma om fler saker dyker in.



Sv: Tack så mycket :) roligt du gillar mina bilder.

Jaså, vad är det med den du inte gillar!?...

I helgen, ja du.. i går var jag hemma städade, idag blir jag nog hemma kanske en lång prommis senare får se om jag orkar.. Min sambo är i väg med karln sin som är här i helgen så jag har vovven nära iaf.. I morgpn kommer min karl och hämtar mig ska vara där söndag till måndag för på måndag kliver jag upp vid 03 för att hinna med ett tåg som ska ta mig uppåt där jag kommer i från och till hovrätten.. en mycket jobbig dag jag möter ensam!!..



Du då, hur ser din helg ut!?..

2011-10-22 // 11:55:44

- jag ÄLSKAR fejk päls, så fiiint! har själv en så jag hoppas du hittar din! :))

2011-10-22 // 15:13:20

Jag missbrukar hemska/sorgliga dokumentärer. Det är oftast när jag mår dåligt som jag börjar se på dem och medan jag ser på en dokumentär mår jag faktiskt bättre men sedan blir det värre än innan jag såg den :s

2011-10-22 // 15:14:34

Nu gjorde du det igen 1-0 till dig. =) Jag begriper inte hur du gör men dina ord och in sköna stil går rakt in i hjärtat å mig. Jag har själv varit snusare men sedan 14 mars -07 har jag ett uppehåll.



Mannen missbrukar Cola och jag missbrukar datortid och Chips och kan inte sova utan bolltäcke, insomningstabletter och en varm skön kropp intill mig så jag får känna hudkontakt.

2011-10-22 // 17:06:06

Känslosamt men bra sagt. Hoppas du får en bättre kväll eller bättre morgondag!



Åh, nu blir jag riktigt sugen på att gå!



Jag vet inte riktigt tex amfetamin,marijuana, LSD eller, liknande. Jag kan inte så många droger egentligen.

2011-10-22 // 17:56:57

Hej!



Jag tycker det var ett riktigt, riktigt bra videoinlägg av dig och det du säger är så sant så sant.

2011-10-22 // 21:10:38

Jag har helt missat att du bor i Gbg, vart då om jag får fråga?)

2011-10-22 // 21:32:30

sv: ja, det är sjukt svårt att få det i hårbotten! :(

Vi har en flaska på 500ml. Kostade 99kr. Vår första flaska var 60ml och den kostade 40 kr..

2011-10-22 // 22:06:02

Ja, det är därför jag inte fokuserar så mycket på viktsiffran längre, såsom på vad jag ser på måttbandet.



Sen har jag haft både tur och otur med mina partners. Att vara tillsammans med någon som själv har en skev världsbild och syn på sig själv, gör att ens egna spegelbild ser dålig ut. Det förhållandet fuckade upp mig totalt i flera år efteråt. Nu har jag visserligen varit tillsammans med min karl i över fem år, men att hälften av tiden har gått åt till att han har fått övertyga mig om att jag duger som jag är känns inte helt rätt heller. Samtidigt vet jag inte vad jag hade tagit mig till om inte han hade funnits där, eftersom hans positiva attityd har varit till väldigt stor hjälp för mig.

2011-10-23 // 21:45:12

Vilken stark videoblogg, tycker jag. Vad har jag för missbruk? Ja, rökning skrev jag ju om i ditt förra inlägg. Ätandet är också ett missbruk. Jag har missbrukat andra saker tidigare, ungefär allt det du tar upp i ditt klipp här, men för ca 7 år sen träffade jag en person som fick mig att vända.

Tänk, att en enda person kan göra så stor skillnad i ens liv, det är enormt stort. Det finns vägar ur missbruk, men vilken som är ens väg vet man inte ens själv förrän efteråt, när man redan har tagit sig en god bit längs vägen.

2011-10-23 // 22:21:16

sv: Ja jag vet att jag får byta, har redan pratat med min psykolog om det. Men jag har bara träffat läkaren en enda gång (avskydde honom redan efter några minuter) så hon tyckte jag skulle ge honom en chans till, och det tycker väl jag också egentligen.. Är han likadan nästa gång så byter jag, helt klart.

Ursäkta om jag är seg på att svara förresten, jag har haft så lite ork när det gäller allting den sista tiden..

För att svara på din fråga också så missbrukar jag socker. Är sjukt sockerberoende och inte orkar jag göra nåt åt det heller. Sen snusar jag alldeles för mycket och sitter alldeles för mycket vid datorn. Äter alldeles för mycket tabletter när jag har tillgång till det också. Jag har så jäkla lätt för att bli beroende av saker, kvittar vad det är. Tycker det psykiska beroendet är värre än det fysiska..

2011-10-24 // 11:26:13

mmm... de sa jag med, att det inte är något normalt.

men nee, dom verkat gett upp. dom har kollat ekg, epelesi och gjort hjärnröntgen för över 1 år sen. men inget avvikande hittades. så nu har dom bara lagt ner allt... men jag vet jue att något inte är som det ska :S

2011-10-24 // 12:44:49

Sv: Tack, kämpar för fullt ^^



Riktigt bra video, ärlig och helt sann.

2011-10-25 // 00:27:16

Hej! Läste dina senaste inlägg och vill bara framföra att jag beundrar din styrka och ditt mod i och med att du delar med dig så mycket av dig själv och ditt liv, det är starkt! Jag hoppas att det kommer att gå bra för dig i livet, trots alla motgångar som du tampas med nu.



Jag missbrukar sex. Det är skitjobbigt. Jag vill helst bara kräkas på mig själv i självömkan och ångest. Men det kanske handlar om att acceptera det. De finns ju de som menar att människan egentligen vore schizofren om man valde att acceptera sig själv, kanske stämmer.



Ha det bra / Sara

2011-11-08 // 23:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback