Boktips - "Såld"

Taggar:
Bloglovin
Bloggtips för den här gången är:

"SÅLD" - Natasja T. & Vera Efron
Såld är en skrämmande, gripande och sann berättelse
om en ung flicka som drömmer om ett bättre liv men
i stället blir ett offer för trafficking.
Natasja växer upp på den fattiga landsbygden i Ryssland
men vägrar förlika sig med den tröstlösa tillvaron i byn.
Sjutton år gammal flyttar hon till Sankt Petersburg
för att studera – men kommer inte in på högskolan.

Utan någonstans att ta vägen lockas hon av ett till
synes oemotståndligt erbjudande om ett jobb som barnflicka i Sverige.
Fast det hon tror är en biljett till frihet och rikedom
visar sig bli en värre mardröm än hon kunnat föreställa sig.

Gång på gång säljs hon till olika män men trots att hon
sakta bryts ner vägrar Natasja in i det sista att ge upp.
I all tysthet börjar hon planera sin flykt ...



Vad jag tyckte:
Boken är mycket väl skriven, man hänger med i berättelsen.
Allt flyter på, och det händer något nästan hela tiden,
så man blir inte uttråkad och kastar boken ifrån sig.

Så jag rekomenderar den starkt, en av de bättre biografierna gällande trafficking.


Har oxå läst den, tyckte den var riktigt fängslande, men blev helt nojjig mot folk ett tag efter jag hade läst den, misstänkte folk för att trafficking offer hemma hos sig o sånt =S

Men..bra var den!

2011-10-04 // 19:09:34

jo, jag försöker gå på loppis så ofta jag kan. jag köper lite allt möjligt - en kan ju hitta så originella och fantastiska saker.



eftersom jag samlar på my little ponys så kollar ajg alltid extra noga efter sådana ^.^



samlar du på något? (eller har jag redan frågat det? :O)

2011-10-04 // 19:28:09

2011-10-04 // 20:01:05

Denna tänker jag låna/köpa direkt! <3

2011-10-04 // 20:01:53

sv; Haha tack :D

mjo men inte min bild, är ifrån weheartit.com :D massor med inspirations bilder där

2011-10-04 // 22:24:21

haha ja då kan det bli lite svårt om man inte kommer ihåg namnet ;)

2011-10-05 // 10:59:11

Tack så mycket!!:)

Boken "såld" är riktigt jävla bra! Har den och ar läst den 3 ggr tror jag! Rekommenderas starkt!!!:)

En fråga bara. Hur hitta du min blogg?:) lite kul å veta!:)

2011-10-06 // 00:55:36

funderat på att läsa den, så ska ta och göra det :) bra tips!

2011-10-06 // 09:00:26

Den blir nästa bok för mig att läsa.

Just nu läser jag om Nacy spungen (Inte som andra döttrar)

2011-10-22 // 23:25:32

n

2011-10-22 // 23:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback