Ångesten kryper

Taggar:
Bloglovin
Igår var jag och hjälpte J med
hans och hans brors MC's, vi ölade
och snackade.
Sedan gick vi över till en vän och fortsatte ölandet där.

Men innan det gick jag och J hem och
duschade.
Därav min ångest.

Som ni kanske minns har jag flera
självskadebeteenden, delvis rakblad,
mat & sex.
Igår blev för mycket av de två sistnämnda.

Blir så förbannad på mig själv.

Varför har inte jag någon självkontroll ?
Varför ger jag mig in i situationer som
bara tillfredsställer andra och skadar mig ?


Någon som känner liknande ?


Hej Eriiza!



Först vill jag säga välkommen till min blogg!



Självskade beteenden är ett sätt att dämpa ångesten. I botten ligger en väldigt dålig självkänsla med ett stort självförakt. Känslan av att vara värdelös och inte värd att älskas.

Det är viktigt för dig att jobba med din självkänsla och att använda ditt logiska tänkande. Jag vet att det är svårt men för att komma ur ett självskadebeteende så är det viktigt att bygga upp självkänslan.



Påminn dig själv om att du är en fantastisk människa med en underbar unikhet.



Sköt om dig och ha en härlig helg!

2011-03-26 // 12:20:17

Sv: Nope, bara lite saker från IKEA :)

2011-03-26 // 12:38:24

sv: tack så jättemycket =) blir så glad av dina ord!

2011-03-26 // 13:43:54

SVAR; har lagt till dej nu,din tur

2011-03-26 // 14:24:22

Heej!



Hoppas det snart blir bättre för din del...

Det där med att missbrukar både det ena och det andra har jag med gjort,

men tog slut efter en händelser som jag inte kan ändra på - en våldtäkt i mitt egna hem av en "vän".

Håller inte med första kommenteraren att missbrukande beror på dålig självkänsla - jag missbrukade sex för att det gav mig en kick...!

Men nog om det hela...

Hoppas solen skiner hos dig!

Kram

2011-03-26 // 14:53:53

Sv: Matte B :)

2011-03-26 // 14:56:54

Gillar du tävlingar? var då med i denna!

http://magotsuku.blogg.se/2011/march/tavling.html

2011-03-26 // 15:55:16

svar: vet inte läkarna säger att det var blodtrycks fall:(

2011-03-26 // 18:00:18

Känner absolut igen mig, tyvärr. Har ingen vidare impulskontroll.. Dessutom gör ju alkohol inte saken bättre :/ Ibland kommer bakslag, men låt inte det slå ner dig. Kram på dig!

2011-03-26 // 18:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback