Veckans Annorlunda Blogg Vinnare

Taggar:
Bloglovin
(Kunde inte kora vinnaren under de sista två dagarna, något kontigt med mitt internet - 3)

Här är veckans vinnare . . .




"En blogg om att vara psykiskt sjuk. Om mediciner, väntan på vård, ångest, panikångest, hypokondri.
Om psykiatri.
Om bra dagar & dåliga dagar - mitt liv helt enkelt!"


Och resten av de tävlande.





























Jag kanske inte vann men fick ett väldigt bra tröstpris =)



Tack!



Grattis Emelie :o)

2011-02-17 // 10:53:48

Sv: Fy fan va hemskt... det är sorgligt att de alltid måste skylla på det psykiska. Det känns verkligen inte som att de går in på djupet och letar efter någon mer fysisk anledning som de egentligen borde göra. Måste man börja ta tunga droger för att de ska ta en på allvar eller vadå?

2011-02-17 // 10:57:20

Sv: Det verkar ju bli fel hur man än gör.. nej usch det är verkligen inte lätt.

2011-02-17 // 11:10:55

Provtagningen handlar om cellprov för att se om jag har cellförändringar i livmoderhalsen.



Tack för din kommentar!

2011-02-17 // 11:34:33

sv Alltså inget är ju hugget i sten än, jag bara hoppas eftersom jag märkte själv när jag fyllde i papprena vilka framsteg jag gjort själv :)

2011-02-17 // 13:10:16

Emelie är en suverän vinnare - glad för hennes skull.

Men alla läkare jag träffa tycks redan har en bild av mig fast att dem inte känner mig. Totalt meningslöst känns det, läkaren på psyk vägrar att träffa mig då jag har en läkare på vårdcentralen och han anser att jag inte behöver vara sjukskriven då jag får pengar från socialen utan han tycker att jag ska prata med dem om hur jag mår och försöka får dem att förstår vilket uppenbart inte fungerar!

2011-02-17 // 13:57:39

Kan passar på och fråga med hur det är med dig?!

Hoppas det är okey trots hemligheten och den ångesten som den skapa.

2011-02-17 // 13:58:34

Wihu :D

2011-02-17 // 14:15:00

Men åh! Va kul, tack så jättemycket <3



Ja, ångesten kommer nog alltid att finnas kvar mer eller mindre. Men förhoppningsvis kommer vi att kunna må "ok" i alla fall, och ha fler bra dagar än vi har just nu, det är vad jag hoppas på i alla fall. Kram!

2011-02-17 // 15:36:04

svar: Ja.. det är min önskan med. Att jag ska kunna gå ut utan att behöva ta lugnande och att slippa känna att jag måste ha någon med mig. Jag vill ju kunna gå själv till affären utan ångest liksom.

2011-02-17 // 16:11:02

Tjena tjejen!



Jag är för gammal för att söka aktivitetsersättning, heter något annat när man har uppnått min ålder och hur ska jag lyckas med att får en läkare att skriva ett utlåtande om mig när försäkringskassan kommer vilja har det och hur ska jag får dem att tror på hur jag mår när jag vägrar mediciner av flera olika skäl?!



Men bortsett från det och en massa annat så är jag just nu okey. Funderar på hur Haparanda är som plats - det kanske inte är jätte hemskt men vad vet jag om det. Skulle vara skoj att läsa till inredare eller läsa journalistik eller något annat som jag hittade men tror inte socialen kommer gillar om jag vill plugga endast 50% för att det inte ska blir för mycket.



Jag önskar att saker löser sig för både dig och mig samt alla andra som mår dåligt i själen.

2011-02-17 // 16:31:39

Den stora frågan gällande studier är om jag kan får socialen att betala mellanskillnaden mellan studiestöd och normen för att kunna leva.



Samma läkare inom psykiatrin i hela Kronoberg eller så har jag dålig erfarenhet av dem redan.



Måste hur som helst finna en lösning på det hela för såhär kan inte mitt liv fungerar!



Kram.

2011-02-17 // 17:01:23

Mm, jag kan inte riktigt hantera min ångest när jag är ensam.. Måste alltid ha någon med mig så fort jag ska någonstans.. det suger.

2011-02-17 // 17:28:33

Hatar att prata med min handläggare på socialen - blääää... vet aldrig hur jag ska lägga fram saker till henne på ett bra vis. Jobbigt!!!

Vet inte vart jag ska vända mig, får ser vad som sker om och när psyk hör av sig, tänkt att jag ska får en terapeut.

Händer hos dig annars?

Kram

2011-02-17 // 17:34:17

Testet visar på om jag har cellförändringar, och om jag har början till livmoderhalscancer.

Beroende på resultat så får man behandling om det visar sig vara cellförändringar och är det inte det, så är det lugnt och koll igen om något år eller så.. Det är som att gå till tandläkaren typ.

2011-02-17 // 17:51:02

Sv: Det är bedrövligt! De verkar mer kolla på ens utseende än på insidan ibland. T.ex. så har jag hört talas om många med ätstörnings problematik som inte har fått hjälp för att de varken var anorektiska eller grovt överviktiga. Ska man då bli extrem åt det ena hållet innan man kan få hjälp?! :S

2011-02-17 // 18:41:49

sv: Superkul och tack för du är med och tävlar :)

Lycka till sötis!

- Ha en bra dag.



jag e med i din tävling!

2011-02-17 // 22:29:05

sv. hihi ja de e skitkul köpte 100 st blommor för typ 15 spänn haha, ja asså de svårt satt typ å skrev å sov när jag gjorde dem för de va svårt xD

2011-02-18 // 01:15:05

sv: ja de är tråkigt med rykten, men så länge som man inte tar åt sig så brukar det mest rinna ut i sanden:)

2011-02-18 // 07:36:33

HA en bra fredag :)

2011-02-18 // 11:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback