Hemmagjord choker

Taggar:
Bloglovin
Efter frukostgruppen på öppenvårds
psykiatrin
brukar vi pyssla.
Alltså måla, klistra, helt enkelt skapa.

Så idag kom jag på att man kan väldigt
enkelt göra en hemmagjord choker.

Bara att gå till vilken tygbutik som
helst, och kolla där det finns remmar,
sidenband, gardinband etc.
Och göra ett halsband av det.

Vad tycker ni ?







sv: hehe vilken lista?

2011-02-18 // 15:02:55

Jag vill gärna vara med :D

2011-02-18 // 15:09:39

Va fin!



Sv: Det är ju sjukt, bara för att man inte är extrem åt den ena hållet så betyder det inte att man inte har problem och att man inte ska få hjälp.

2011-02-18 // 15:31:28

Svar: Ja, man får inte vara negativ eller må dåligt enligt andra känns det som, och det är förjävligt. Jag är lika mycket människa trots min sjukdom,eller? Nä ibland blir jag så jävla trött på folk så jag vill spy på dom, och då är det illa, för jag har spyfobi haha!

Hoppas du mår bra idag! Kram!

2011-02-18 // 15:38:25

Svar: Ja, haha då har det verkligen gått på tok för långt =))



Jo, jag skulle nog också säga att jag är realistisk. Men dom dagar jag mår dåligt så tänker jag inte hålla inne med det, det har jag gjort alldeles för länge. Och om folk tycker jag är negativ då, då kan dom gå någonannanstans med sina åsikter, för jag kkunde inte bry mig mindre.



Men nog om det, vad händer hos dig denna fredag? =)

KRAM

2011-02-18 // 15:51:47

Sv: De ser det nog mest från en medicinsk synvinkel och använder "UNS" på de som inte stämmer in helt på bulimi/anorexi eller rättare sagt har fel vikt. De som har UNS verkar ju inte alltid få så bra hjälp känns det som.

2011-02-18 // 15:58:03

Riktigt snygg.

2011-02-18 // 16:04:22

Jo, jag har hört det (har kompisar som sysslar med sådant, själv är jag totalt handikappad när det gäller allt vad pyssel gäller! :o)). Men visst är det skönt när det kan vara så enkelt?



Jo, jag vet ju att det är så. Egentligen. Har ju dock ett visst duktighetssyndrom, så det tar sin lilla tid. Helst av allt vill jag ju bara slå allt ifrån mig - det finns ju alltid de som har det värre. Även om det inte riktigt fungerar så med psykisk ohälsa...

2011-02-18 // 16:10:14

Det blir spännande att se resultatet!



Det är ju så. Har turen att omge mig med vänner som inte blir allt för skräckslagna av det i alla fall, känns bra nu när distansen till min familj blir mer och mer påtaglig.

2011-02-18 // 16:38:48

Sv: Det känner jag igen mig i... Men det är lite läskigt att de inte har tagit det på större allvar! Du kan ju förstöra kroppen rejält även fast du kanske inte är underviktig.De borde verkligen hjälpa dig med det!

2011-02-18 // 16:39:39

Finns bara två ekonomihandläggare där jag bor och dem sitter dörr i dörr med varandra så skulle ändå vara tvungen att träffa henne men just nu har jag kanske någon inom socialen som kan hjälpa mig med henne och förklara lite bättre att jag behöver får tar saker sakta, kanske bara plugga 50% och inte 100 direkt från början.



Snygg din choker blev - läcker!



Jag ska har vanlig samtalsterapi då resten inte är min stil - det är prata jag behöver och inte får mina tankar eller min hjärna ändrad.



Just nu sker inte så mycket, försöker blir varm, umgås med pojkvännen och på söndag ska vi till den av hans systrar som jag gillar bäst och äta middag! Längtar lite tills då.



Vad sker på måndag?

2011-02-18 // 16:42:08

Jättefint:-) Jag har funderat ett tag på att göra egna chokers jag med. Men jag får liksom aldrig tummarna ur^^



Kram på sig!

2011-02-18 // 16:42:59

Trevligt! :)



Ja, vi får väl se hur det blir. Just nu får min bättre hälft ta konflikterna medan jag drar täcket över huvudet - de lyssnar av någon anledning betydligt bättre på när han ryter än när jag ryter.

På ett eller annat sätt lär det lösa sig i alla fall.

2011-02-18 // 16:44:39

Haha, definitivt!

Men jag ska inte klaga, det hade varit värre om de inte hade varit så förtjusta i honom. Nu kan han ta de "dåliga" beskeden, istället för att vi faller in i det vanliga tjafsandet fram och tillbaka när de försöker visa en maktposition för mig.

2011-02-18 // 16:58:53

Samtalsterapi har alltid fungerat för min del - dock har jag alltid haft otur med dem psykologerna som jag har haft hittills - n'r jag väl har känt mig trygg och börjar prata så har dem antingen gått i pension eller bytt jobb på grund av att landstinget ska spara pengar.



Jag tror på att varje människa behöver tar allt i sin egna takt men även att man kan behöva hjälp och stöd för att våga komma framåt och inte står och stampa på samma ställe hela livet.



Är du gravid?!

2011-02-18 // 16:59:33

Ja, en sådan är bra att ha! :D

2011-02-18 // 17:12:17

Precis, vore fan as bra!

2011-02-18 // 17:30:29

Svar: Ja, du har all rätt i världen att visa hur du känner!

Hm, omoraliskt att gå ut? Varför skulle det vara omoraliskt?



Ikväll myser jag med min katt och choklad hemma i soffan =))

2011-02-18 // 17:52:35

Förr eller senare gör man det, när man slutat leta.

2011-02-18 // 18:08:14

Hejsan Eriiza, du kommer antagligen inte ihåg mig men jag följde din blogg innan men jag tror jag hette gotonight då. Men ska bli kul att läsa din blogg igen nu när jag har börjat blogga igen, men nu försöker jag att inte skriva så mycket negativt.



Hoppas allt är bra!



(btw, svara i min blogg så jag inte missar det!)

:)

2011-02-18 // 18:32:53

Sv; hmm jag ser inge fel när jag är in på den! tyck f5 så kanske allt blir som det ska!

2011-02-18 // 19:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback