The Butterfly Project

Taggar:
Bloglovin
Fick ett superbra tips på att minska självskador av Sandra

-När du vill skära dig: ta en bläckpenna och rita en fjäril där du hade tänkt att skära dig.
-Ge fjärilen ett namn efter en person du älskar.
-Fjärilen får endast försvinna naturligt, du får inte skrubba bort den.
-Om du skär dig innan fjärilen försvunnit har du dödat den. Om du inte skär dig fortsätter den leva.
-Om du har mer än en fjäril dödar du alla om du skär dig.
-Låt en person rita en fjäril på dig. Dessa fjärilar är speciella, ta hand om dem.
-Om du inte skär dig, rita en fjäril för att visa ditt stöd. Om du gör detta, ge fjärilen ett namn efter en person du vet skär sig.

the butterfly project drawing pink white




Jag har Flunitrazepan som insomningstablett. En av de starkaste bensopreparaten. Känns skrämmande att jag är såhär pass tolerant mot benso. Har dessutom hört att Flunitrazepam ska sluta säljas, vet dock inte med säkerhet om det faktiskt är så. Men om den tas bort - vad fan ska jag ha att sova på då?!



Är ordninerad två Temesta och en Xanor vid behov, också sjukt stark dos. Iktorivil är ju den benso som kommer efter dessa två med större styrka. Visst, stor risk att bli beroende, men de finns ju av en orsak; ångest. Och jag har ångest så vad fan får jag den inte för?!



Vill för övrigt minnas att du har/har haft Seroquel? I vilket syfte fick du isf den, och gick du upp i vikt? Har ju fått den pga av ångesten men vågar inte ta den i rädsla för att gå upp i vikt. Dessutom blir man ju ganska dåsig, sluddrar och vinglig av den. Visserligen är jag ordninerad typ minimidos, men ändå liksom.

2011-12-12 // 17:41:30

Vilket bra tips, det måste jag säga. Om det ändå kunde hjälpa alla att inte självskada sig.



- ja precis. :) Jag behöver inte blotta hela mitt liv i bloggen för att ha läsare. Jag är glad för de 50 tal jag har. :)

ja men precis. det hjälper, och det ser jag.

Nej precis det är de sista dom behöver.

2011-12-12 // 17:49:47

Att det ska vara så svårt att skriva en enkel bloggadress :P



Vilket bra tips förresten!

2011-12-12 // 17:58:34

Ja fy. Vågen har ja inge batteri till nu och så får de bli ett tag till ;)



=)

2011-12-12 // 19:03:35

Ok, men tack så jätte mycket :)

2011-12-12 // 19:19:21

Vilket fint tips.=)

2011-12-12 // 19:24:21

Låter som ett bra knep. Tror man riktigt hårt på det så tror jag säkert att det kan fungera positivt!



...jo, klart jag ska ha leo-benen & leo-fötterna samtidigt=)

2011-12-12 // 19:34:55

Tackar :) Kul att du tittade in :)

2011-12-12 // 19:45:26

Sv; så är det för mig med jag tycker inte att normalviktiga är fula eller liknande men jag vill inte vara så.

2011-12-12 // 19:51:54

Nej nej, menar inte att Seroquel är benso. Istället undrar jag varför jag inte får benso iställe för anti-psykotisk medicin för min ångest :/ Min läkare sa också att man inte går upp i vikt av Seroquel, men på fass står det att fler än tio får den biverkningen. Är livrädd för att ens testa :S

2011-12-12 // 20:13:37

Fin idé... tror du att den fungerar för din del? Gillar verkligen fjärilar och målade en del av hallen kritvit, en kväll när jag kom hem från jobbet, för ett litet tag sen och satte upp fjärilar i olika färger och storlekar, som väggdekorationer (köpta på Ikea). Skitnöjd! och alla som kommer in tycker det ser riktigt mysigt ut tillsammans med mina egna foton på blommor som också hänger inramade där.



Håller tummarna för att du orkar stå emot känslan/ångesten att skära dig genom detta...

2011-12-12 // 20:27:52

Hej du :D !

Var med och tävla om ett linne i min blogg. Fint att ge bort som present om det inte passar dig själv! :)

Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget!! :)

http://emzaans.blogg.se/2011/december/tavling-vinn-ett-linne.html

2011-12-12 // 22:10:20

SV: ja, det var sjukt kul! skrek typ rakt ut ba "DÄR!" haha!

åh, ja det förstår jag att dom gjorde, lite häftigt ändå. kommer du ihåg något av skådespelarna?



vad roligt! att du har intresse för de alltså :) mycketmycketmycket mindre roligt att ditt mående står ivägen för det just nu.. att må bra är ju prio ett men it sucks när det blockerar annat. sånt man tycker är roligt. det gör det för mig också!



och det där med ärren, känns som att omgivningen aldrig kommer att acceptera att vissa mår dåligt och visar det utåt. som till exempel ärr på kroppen. det ska gömmas undan helatiden.

jag har också ärr, fast mest på benen. först tyckte jag att det såg förjävligt ut, men nu när jag kollar på dom så kan jag typ inte riktigt hata dom... för att det räddade mig så många gånger ur panik, om du förstår mig? självklart är det inte direkt en bra grej att göra, men hur lätt är det liksom. sen ska man bli "straffad" av samhället också, ungefär. förstår dock det på ett sätt, folk blir ju typ rädda och provocerade. men ooooch, vissa kan inte göra något åt det. ska man tappa möjligheter för jobb och liknande då? i don't think so.



jo jag har överlevt det hitills, nätt och jämt. för tillfället står jag bara och trampar.

hur mår du? <3

2011-12-13 // 00:15:12

åh, vilken fin ide... fjärillar=) Om jag kunde rita skulle jag göra en genast, men får vänta till ngn kan rita en åt mej...

2011-12-13 // 01:18:12

re; tack så mycket!

2011-12-13 // 08:21:26

Hejsan! Har en frågestund om ätstörningar just nu. Så om du undrar något om ätstörningar, mat, träning eller självkänsla osv. så fråga gärna en fråga.

2011-12-13 // 11:15:40

ååååh vad fint.... vilket bra tips. hoppas de hjälper många där ute!

2011-12-13 // 11:28:43

Bra tips!

2011-12-13 // 23:07:00

sv: tack!:)

det var ett fint tips!

2011-12-14 // 23:49:48

Smarta tipshörru! ;D

2011-12-23 // 15:11:28

tack för din fina kommentar på min blogg, blev jätteglad. är bara väldigt seg på att svara :)



väldigt smart idé med fjärilarna! Ska försöka hålla det i minnet

2012-01-02 // 00:13:36

Otroligt bra tips, önskat att någon berättade den för mig när jag hade självskadebeteende, dock så är det flera år sen jag gjorde något sånt, och ska nu träffa en hudläkare för borttagning av alla ärr jag har samlat på mig genom åren.



Skönt att det finns folk som vågar komma ut med end sjukdom, jag lider av Borderline men kan helt omöjligt berätta det för någon, så kan du fatta hur lätt folk missuppfattar en för saker man gör eller hur man beter sig...



Upptäckte dig idag och kommer nu följa dig, hoppad du uppdaterar lite oftare dock!



/ Nikko



2012-01-16 // 10:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback