Psykotisk eller synsk ?

Taggar:
Bloglovin
Har fundferat på en sak rätt länge.
Att någon med psykoser eller
schizofreni
kanske inte är "galna",
utan har koppling till ett annat
medvetande, det de ser finns i en
utomkroppslig värld.

Det de hör kanske är andar.

Förstår ni vad jag menar ?
Det är väl inte bara jag som
funderat på detta ?





sv: Hehe, tack du :) Men det e bara när det e Speciella evenemang som jag har på mig såna kläder, skulle nog inte gå på en vanlig klubb med såna kläder, då skulle man väl bli klassad för hora eller liknande..



Hoppas allt e bra med dig :)

2011-04-22 // 20:59:24

Jag funderar på det ibland faktiskt. Jag får inte psykoser, men ser och hör däremot andar. Anser jag iaf, skulle jag snacka med en psykolog skulle dom nog säga nåt annat x)

2011-04-22 // 21:24:43

Intressant tanke, jag har faktiskt funderat så själv. Du vet väl om att skillnaden mellan genialitet och galenskap är hårfin? :)



Ha en skön kväll!

2011-04-22 // 21:29:32

Sv: Nja, jag vet inte, hon i kassan glömde väl bort den bara när jag köpte den :P

2011-04-22 // 23:21:02

sv Yes, det är en tatuering.

2011-04-23 // 14:04:37

Det har jag tänkt på många gånger. Skrivit en hel uppsats typ om hur psykiskt sjuka kanske är utsända av en högre makt för att vi eltar efter en ny messias... eh... alltså... jag mailar den till dig när jag är tillbaka i Göteborg.

2011-04-23 // 14:05:36

Jag har funderat på det, men är inte säker på att jag tror på det. Min mamma är övertygad om att jag ser saker av en anledning och att dessa sakerna vill mig något. Men eftersom att det försvinner med antipsykotiska så tror jag inte det. Och skulle det vara så, så vill jag ändå inte ha det så.

2011-04-23 // 15:08:05

Glad påsk era fjädrade tuppar! :D

2011-04-23 // 23:14:39

har tänkt på det också!

2011-04-24 // 11:20:16

Jag har faktiskt också tänkt på det! :o

2011-04-24 // 16:07:38

Hej där!



Har också funderat över det. Är medial (synsk eller vad man nu vill kalla det) sedan barnsben och lider samtidigt av vad de kallar psykoser (schizoaffektivt syndrom). Är väldigt förvirrad, vet inte om jag är sjuk, medial eller både och. Lider av tydliga schizofrena symptom och tydliga mediala förmågor, men vissa upplevelser är väldigt osäkra. Bra tanke du tog upp!



Kramar, fairywings

2011-04-26 // 19:58:07

Hej igen! (:



Skönt att det inte bara är mig tankarna finns hos. Många tar det ju genast som sjukt om man hör röster.



Det som garanterat är medialt är då jag känner av andras energier och kan läsa av föremål/djur/bilder/personer. Är jag med en person VET jag DIREKT om personen har ångest, ont i huvudet, mår illa osv. Det har blivit bättre och jag kan hantera det på ett annat sätt, men då det varit som värst har jag inte kunnat gå ut bland folk för att jag får massor av känslor och insikter som tillhör andra.



Det som jag mer eller mindre vet är sjukt är väl då jag blir så paranoid att jag tror att speglar fotograferar mig, personer förföljer mig och ska sprida mina elaka tankar de kan läsa av, då luften blir konkret och konkreta föremål flyter, då spegelbilden ändras och jag ser monster i den. Men å andra sidan, vad är schizofreni? Symptomen har jag garanterat, men beror det kanske på en sjuk själ?



Jag brukar säga att jag är psykotisk. Fast mitt stresspåslag som orsakat min sjukdom är medialiteten. Ibland är det VÄLDIGT svårt att särskilja verklighet och fantasier, är rösterna andar eller sjuk-tankar? Är jag paranoid för att jag faktiskt är förföljd, av andar? Frågor jag inte vet svaret på än.



Det känns bra att du tar upp ämnet, måste tacka dig för det! Det är rätt i tiden. Jag tror andligheten kommer bli större och större, och människors fyrkantiga syn kommer vidgas. Sjukdom finns, medialitet finns, vad är skillnaden?



Kram :) Yasmine.

2011-04-28 // 20:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback