Klantade mig

Taggar:
Bloglovin
Igår smällde jag i mig en kladdkaka
MED grädde.

Fy vilka skuldkänslor jag har.
Så idag MÅSTE jag ut på en lång
promenad.


Kan inte hålla på att hetsäta i
mängder, och sedan må så här..


Efter att jag tvingat mig ut skriver jag
hur långt jag egentligen kom..




hetsätning och kompensation, låter som en ätstörningsmänniskas jobbiga vardag, föröket att ta kontrollen men åter igen misslyckas. hoppas promenaden får dig och känna lite tillfredställese i nuläget men på sikt att du får en ordning på ätstörningsproblematiken!

2011-04-10 // 11:08:04

Försök att ha mer acceptans med dig själv och inte döma så hårt. Den där kladdkakan var ju en härlig stund för själen. Själen behöver också lite gott ibland. Vi kan inte späka oss jämt.



Ha en skön söndag!

2011-04-10 // 11:22:30

Ja precis någon droppe borde väl gå ann liksom.

Får se om jag testar det!

2011-04-10 // 11:49:03

låter som du får en bra dag trots allt! skönt med en kaffe i solen! njut av ögonblicket! lev i nuet!

2011-04-10 // 11:51:42

nu finns vinnarna av dagens blogg uppe, kolla och se om det blev du! :D <3

2011-04-10 // 11:56:36

en gång igen gång;) <3

2011-04-10 // 12:24:03

Sv: Ja, verkligen! Man fastnar väldigt lätt vid den serien! Kollade aldrig på det när det gick på tv men jag fick säsong 1 när jag fyllde år och nu är jag helt beroende ;)

2011-04-10 // 12:36:08

Sv: Har beställt en skinnjacka, men den har inte kommit än =/ Men det blir bilder så fort den kommer! ;)

2011-04-10 // 13:06:20

Sv: Jo, så är det med mig också. Ibland får jag panikkänslor när jag inte skriver något och känner mig värdelös. Det är hemskt att det ska vara så och jag är glad att jag äntligen lyckades ta en bloggpaus utan att ha dåligt samvete …

2011-04-10 // 14:49:56

Sv: Ja, det är skönt :)

Hoppas din promenad blir trevlig och du, ha inte skuldkänslor, det är kontraproduktivt och jobbigt.



Kramar!



/Lilly

2011-04-10 // 15:20:57

Sv: Jo, gränser behöver man dra, helt sant. Men att byta ut en icke konstruktiv vana eller ett beteende tar sin tid och det är bra om man då kan ha den acceptansen mot sig själv att man lite nu och då trillar tillbaka till vanan/beteendet som man försöker bryta.

Du har ju kommit en bit på väg eftersom du är medveten och försöker göra något åt de vanor/beteenden som du vill bryta. Och för det tycker jag att du ska ge dig själv en klapp på axeln. Det finns så många människor som bara fortsätter med dåliga vanor och beteenden och skyller det på andra och inte ser sitt eget ansvar. Men det gör du och du är väldigt bra som gör det.

Så döm inte dig själv så hårt för du är jättebra som gör något åt det. Och kom ihåg att det ingår i processen att man ibland tar två steg bakåt, men se det som en påminnelse om vad du inte längre önskar i ditt liv.



Ha en skön söndag!

2011-04-10 // 15:46:15

Du var otroligt fin !

2011-04-10 // 19:18:02

Tack för dina fina kommentarer :)

Ursäkta att jag inte har svarat eller kommenterat på ett tag.

Hur är det med dig?

Jag tycker inte att du ska må dåligt över åt, för jag tycker faktiskt att du förtjänade en god kladdkaka MED grädde. Men förstår om du kanske inte ser det så.

Har också börjat gått en massa nu, inte för att jag har något direkt mål att nå, utan mest för att jag känner mig lite gladare då. Det är så härligt nu när snön nästan försvunnit helt, och solen är framme hela dagarna. Och det finns ju nästan inget bättre än att sitta i solen hela dagen och kedjeröka.

Längtar så sjukt mycket tills att det blir riktig sommar, allting känns lite lättare då. :)

Måste även säga att jag älskar din nya webbdesign. Headern och sjukt snygg, och DU är sjukt snygg! <3

2011-04-12 // 02:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback