Vad "slagsmålet" handlade om...

Taggar:
Bloglovin
Ni vet hon som är CP, och hon som
får samtal kl. 6:41 på morgonen
här på hemmet ?

Ja, då vi alla skulle åka ned till stan
för att käka lunch
, så går hon förbi
mig medan jag tar på mina handskar
och helt oprovocerat väser fram till mig;

-"Du är så jävla ytlig, och helt dum i huvudet !"

Då svarade jag lugnt och stilla;

-"Ok, men om jag är så ytlig, så är du då jävligt ful !"

Så gick hon ut mot bilen.
E (en kille på hemmet) han bara
stod där och liksom undrade,
var fan fick hon det ifrån !?

Så går vi ut för att åka.
Så ser jag henne gå mot bilen
(hon går helknäppt p.g.a all medicin).
Så frågar hon;
-"Kallade du mig ful !?"

Jag svarade ja, du kallade mig ytlig.
Så går jag förbi henne,
några meter hinner jag gå,
och då känner jag smärta i bakhuvudet.

CP-mäniskan har rycket ut en
stor hårtuss ur huvudet på mig !


(Borstade håret precis efter)

Jag försöker komma ut henne,
men hon har ett jävla tag på mitt bakhuvud och håret.
E får försöka dra henne därifrån,
personalen kommer fram.
Och tro fan att de frågar mig vad som
hände och vad JAG sade...



Inget slagsmål på det "riktiga" sättet, därför det står inom situationstecken !
Men hade hon sagt något mer, och jag fått tag på henne....
ansvarar jag faktiskt inte för vad som sker.
Har redan sagt till personalen att man inte bör reta upp mig.
Så jag har varit (hittills) ovanligt tålamodig !

Känns lite som att hade jag haft en klockren sjukdom som hon så hade det varit OK för mig att göra så också...
Fan att sådana människor skall få bo ihop med folk som kan tänka klart !


Jäklar.. vilken dåre...

2010-01-05 // 18:13:08

svar: Tack så jättemycket :D

2010-01-05 // 18:13:54

Min mamma jobade på en ramverkstad förut, så då fick hon en massa tavlor av olika konstnärer :)

2010-01-05 // 18:30:59

Medlem :)

2010-01-05 // 18:40:07

herregud :S ja du ! idoter finns de allt .

2010-01-05 // 18:47:07

Vilket pucko! Jag känner så väl igen situationen. Från det att jag var 15 tills jag fyllde 18, så bodde jag på flera olika ungdomshem. Det hände flera gånger att jag hamnade i slagsmål. På det sista hemmet jag bodde på, fanns där en tjej som var helt puckad. Hon var egentligen jättesjuk och borde ha bott på ett ställe som hade varit mer lämpligt för henne. Hennes problematik var inte lik någon av oss andras. Så du kan ju tänka dig hur jag agerade när hon satte igång...



Numera är jag blivit "klokare med åldern", och skulle aldrig få för mig att slå någon om det inte handlade om absolut nödvärn. Jag slåss med käften istället. Ofta brukar folk bli trötta på mig och gå därifrån ;-)



Kram kram

2010-01-05 // 18:52:28

Alltså, jag hade gett brudjäveln en rak höger. Jag förstår egentligen inte, om hon är så sjuk och provocerar andra borde väl personalen ha lite mer koll så att det inte händer sådana där saker?!

2010-01-05 // 20:30:44

Ehm...nu vet jag ju inte hur mkt "fel" det är på den där människan... Men jag menar...Hallå? Det verkar ju mest bara jättestört... (kan typ relatera till min lillayster...hon har absolut inga spärrar när hon väl får för sig ngt, har fått en del skador pga av henne, men som du säger...känns ju lite dumt att "blanda" människor som kan behärska sig, och dem som inte kan..)

2010-01-05 // 20:40:29

usch och ve :/ !

2010-01-05 // 22:43:03

vilken jävla fitta!!!!!!!!

2010-01-06 // 02:35:07

Men gud ! :O Vad himla sjukt !

kram på dej i alla fall <3

2010-01-06 // 03:28:47

Nä men vad fasen, låter inte kul alls. Kanske borde människan ligga någon annanstans som är mer passande för henne? Nu vet jag såklart inte om du försökte slå tillbaka, men det var starkt av dig att inte göra det =). Hoppas att det inte blir en alltför konstig stämning mellan er nu efteråt, för man ska ju inte behöva gå runt och vara orolig för konflikter medan man befinner sig på behandlingshem.



Antagligen är LPT bra, jag kan se det trots att jag vill hem, men mest tror jag att de i min närhet är lättade och det gör att jag kan acceptera LPT:t.



Kramar

2010-01-06 // 09:29:27

Men gud, vilken jobbig tjej..



Puss på huvudet :D

2010-01-06 // 19:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback