Boktips

Taggar:
Bloglovin
Boktips;

Rävungen av Torey Hayden
(Självbiografi)



Om Torey och hennes klass för
psykiskt handikappade
barn.
Framför allt om 6-åriga Sheila, som har bundit
fast en 3-årig pojke vid ett träd och tänt eld.
Som har blivit
lämnad vid motorvägen utav sin
mamma när hon var 4 år.


En helt underbart bra bok.
Har inte läst färdigt ännu, men har 50 sidor
kvar. Lättläst, hemsk och intressant.
Boken har en uppföljare som heter "Tigerungen",
den är också om Sheila, men under hennes tonårsperiod.


Jag har läst ett flertal av Torey Haydens böcker och jag tycker alla är rätt bra. Helt klart läsvärda iaf!

2010-01-08 // 20:36:40

Jag har själv läst Spökflickan. Så har du inte läst den så rekommenderar jag den starkt !



Hugz

2010-01-08 // 21:59:17

Ah, tack för tipset! Måste läsa den.

2010-01-09 // 09:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback