Forts. på N-inläggen

Taggar:
Bloglovin
Ja, som sagt så hade jag husturen
igår.
Så när jag nästan var färdig med all matlagning,
kommer hon in i köket
och ber om
ursäkt för dagen och fortsätter prata om
det.
Jag förklarar att jag vill inte ta det just nu.
(Vilket jag inte tycker är så farligt sagt)

Så säger N;
-"Ja, men det är bara så jag tycker."

Jag säger att det inte har med vad
hon tycker att göra, utan hennes beteende.
Hon frågar vad jag menar med det.
Jag säger att hon vet nog precis vad
jag pratar om.

Så går hon iväg och mumlar något på ett
annat språk som vanligt, jag säger;
-"Prata med mig på svenska, engelska
  eller lettiska, så att man förstår..."



Hon fortsätter.
Jag säger att hon får sluta bete sig på det viset.
Hon kommer tillbaka och frågar vad jag menar.

Jag förklarar;
-"Ja, du kanske borde sluta bete dig så barnsligt!"
Då häver N ur sig;
-"Skall du säga ! Du är 18 år och jag är 37!"

Försöker förklara för henne om att det inte har
med ens ålder att göra.
Utan hur man beter sig.
Då börjar hon skrika på mig på något annat
språk (as usual), går till personalen och
säger att jag (?) har varit elak mot henne.

Då kände jag att går inte jag därifrån kommer
hon definitivt få en smäll så jag springer iväg för att
försöka lugna ned mig...


(Hon är som Jack Nicholson i The Shining, men t.o.m han var trevligare)

Och klart, personalen tycker att jag skall ha överseende med N.
Varför skulle jag ha det ?
Hon har inget med mig !
Tycker det är orättvist att jag skall behöva stå ut med hennes problem.
Men när jag mår dåligt, så skall jag visa ett gott
exempel och skärpa mig !?

Bara jag som överdriver !?


Det är verkligen intressant att läsa om N...

Och nej du överdriver inte alls, man måste ju försöka att kunna bete sig mot andra människor, visst har hon sina problem, men ändå.. Man kan faktiskt tr att det är du som är äldre än henne

2009-09-24 // 14:10:08

Det är så jävla tråkigt att en person ska få förstöra så mycket. Fanns en väldigt jobbig person på min killes behandlingshem och även när jag låg inne på psyket. Fy fan. Man förstår ju att N har problem som hon måste få hjälp med, men man ska ändå inte få bete sig hur som helst.



Det här var ju också konstigt sagt av henne:

-"Skall du säga ! Du är 18 år och jag är 37!"



Det var väl liksom din poäng? Hon är 37 men beter sig som om hon vore betydligt yngre än du som är 18, alltså som en liten barnunge. Det har inte med att hon är 37 att göra, utan att hon beter sig som de flesta i den åldern inte gör...



Hoppas att det ordnar sig för dig!



Svar: Kul att du också tycker om den! Och ja, visst fan är det typiskt att kjolar specifikt inte går att stänga. Händer mig 9/10 gånger. Jag har ganska breda höfter och samlar lätt på mig magfett trots att jag i övrigt är rätt smal för det mesta. Kläderna verkar inte vara gjorda för genomsnittskvinnan?! =S

2009-09-24 // 15:04:25

Har du lettiskt ursprung förresten? Eftersom du skriver om att du kan det språket. Hade typ tre brevvänner i Lettland när jag var 14, kanske, och skulle väldigt gärna besöka landet. Det verkar ha så fin natur och fina byggnader.

2009-09-24 // 15:06:48

Svar: Tack! Jag har nog inte heller sett en sådan tidigare. =O Vi är nog för unga för det, haha.

2009-09-24 // 15:45:27

Suck... här trodde jag att jag kopierat rätt text, men icke då. Du kan radera den förra kommentaren, här är rätt:



Fy fan vad jobbigt. Får du bo på något annat hem då, eller blir det tillbaka till där du bodde förut?

2009-09-24 // 15:46:06

Hm. Typ samma problem som jag har med lisa då.. -.- Personalen här Skyddar henne till 1000000%.

Som tex regeln om att Pojk/flickvänner och kompisar bara får stanna i 4 dagar. Men hennes kille bor ju förfan här! Bara för att hon Behöver ( med stort B) honom, och därför måste ha han nära sig..

Säjer jag samma sak, så reagerar dom inte för fem öre..

2009-09-24 // 21:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback