Behandlingshem - störda människor

Taggar:
Bloglovin
Det är en tjej här, vi kan kalla henne N.
Hon har fått diagnosen någon sorts schizofren.

Det verkliga problemet med henne är att
hon tror att hon får/kan bestämma
över alla här.

N fattar inte/vill inte förstå att
resten utav patienterna har lika stor rätt att
vara här som hon.



Som för några veckor sedan gick vi
alla ned till stan för att äta lunch.
Och jag gick precis bakom N,
är i mina egna tankar och
råkar trampa i sidan på hennes
sko.
Hon vänder sig om och ryter;

-"Så gör du fan inte igen!
   Du skall passa dig jävligt noga !"

Jag blev rätt chockad, men lade inte
så mycket tanke på det.



Förra veckan så satt vi behandlingshemmets
buss
och skulle åka iväg någonstanns.
Hon och "I" längst bak i bussen.
Det var väldigt varmt den dan.
Så han (I) öppnade fönstret för
att få lite luft.
Då ryter hon;

-"Stäng det förbannade fönstret, stäng det !"

I lyssnade inte, hon sade det igen och fick
tillbaka ignorans.
kopplar hon loss bältet och mer eller
mindre hoppar över honom och smäller
igen det, och sedan säger;

-"Så gör du fan inte. Du skall lyssna på mig,
  här är det jag som bestämmer !"



Sedan kan N ryta åt en att flytta
på sig, eller städa, eller hålla käften etc.

Som om hon var den enda här,
och var den som bestämde över hela stället.

Jäkligt irriterande, väntar bara på att hon skall ryta åt mig igen
så att jag får ur mig lite energi och frustration !


Hon verkar inte vara någon vidare trevlig människa att ha o göra med.

2009-09-19 // 21:49:06

Jobbigt det låter, väldigt irriterad skulle nogj ag ha blivit..

2009-09-19 // 22:11:16

tja, hon är ju förmodligen där av en anledning. så du kan ju inte döma henne allt för hårt för hennes beteende. om hon nu är schizofren av något slag är hon väldigt sjuk och vem vet hur hennes värld ser ut. det ger henne dock inte rätt till att bestämma över alla andra, men lite förståelse måste man ha..

2009-09-20 // 01:24:14

Åh ja, det hoppas jag verkligen att de är, för vem kan egentligen ha så perfekta ben? :o



Awh, tack så mycket, gulligt utav dig!



Måste säga att jag verkligen gillar din blogg!

2009-09-20 // 02:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback