Ännu en "anonym" åsikt jag besvarar

Taggar:
Bloglovin
Ja, nu har jag fått den här kommentaren;

S om tillbaka till PSYK:


den dagen du slutar se dig själv som ett offer kanske du faktiskt kan börja ordna upp saker och ting.
 för när man läser dina inlägg får man känslan av att allt fel och ansvar ligger på andra,
 som om du avsagt dig detta?
rymmer av egen
fri vilja men blir upprörd när psyket inte ger 100% för att få dig tillbaka..
bestäm dig för det ena eller andra,
sluta leva i ett mellanläge,
inse att
DU har kontroll över ditt liv, ingen annan.

hela bloggen skriker efter ett
enormt behov av uppmärksamhet och kanske bekräftelse,
vilket inte i sig är ngt
ovanligt eller fel, utan väldigt vanligt. men inte positivt.
inget är omöjligt om du själv inte väljer att se det så.
Att du har djupa och
allvarliga probelm eller vad mn ska kalla det råder det ingen tvekan om,
men tyvärr riskerar folk att sluta dig på allvar när du gör som du gör och uttrycker dig som du gör.

detta är inte menat som ngt påhopp eller elakt, bara en tanke jag hade.
Hoppas ditt liv får en positiv vändning.


Svar;

Tack för att du har en åsikt.

Hoppas att du läser detta inlägg, med tanke på att du inte har skrivit din blogg eller e-mail, så jag kan inte besvara det på annat sätt.

Visst det låter ofta att jag "skyller ifrån mig", det är jag fullt medveten om, och det har jag även skrivit i flera inlägg.
Trots det vill jag inte skriva det i varje inlägg.

Men ändå, flera saker i mitt liv som gått fel är INTE mitt fel.
Och ja, det kan låta som att jag ändra på saker och ting hur som helst, men hade jag haft en "synlig" sjukdom, som downs syndrom hade "du" aldrig sagt till mig att jag kan ändra på mitt liv hur som helst.

men eftersom det inte sysn på mig att jag har någon defekt, så är det enklare att döma någon med en psykisk störning.

Detta är inte heller menat som något påhopp tillbaka för kommentaren, utan enligt mig ett ärligt svar.




Ouff, det är jobbigt när man får sådana kommentarer. Även om de skriver, "det är inte menat som ett påhopp", så är det tyvärr lätt att tolka det så... vilket iallafall hos mig, skapar en jävla massa extra ångest. Onödigt av dem att döma andra, kan lika gärna vara tysta tycker jag.

2009-03-25 // 13:21:00

suck, alltså ibland så tycker jag att folk kan hålla åsikterna för sig själva. För en blogg är som en dagbok där man vill ventilera sig liksom. Så länge man inte hänger ut någon, så får du ju skriva vad du vill.



Människor tänker inte alltid två gånger.

2009-03-26 // 22:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback