Jaha, och vad händer nu ?

Taggar:
Bloglovin
Skall tydligen bli utskriven imorgon, förstår inte riktigt hur de hade tänkt detta, känner mig fortfarande instabil.
Skall även skickas till mitt nya boende, får inte bo där längre än fram till 1:a Maj, sedan skall jag visst få ett nytt.
Dåligt att jag skall behöva flytta 2 ggr bara innan sommaren.


Ja, jag skall nu skriva en kort sammanfattning av gårdagen;

Var på möte med en läkare, jag berättade om mina sömnsvårigheter, att Theralen inte fungerar, så jag behöver något annat.
Hon säger ok, då skall jag se vad jag kan göra, kommer tillbaka sedan för att berätta vad jag får för nya tabletter.
Mötet var vid 4, sedan vid 19:00 frågar jag om hon har sagt något om medicinen till sjuksköterskorna, men de säger nej, hon kommer lite senare.
När klockan är 20:00 är det samma sak, klockan 21:00 kommer en och säger att jag skall ta min medicin, jag frågar vad får jag?
Hon svarar; "8 Theralen !"
Men vad fan, jag sade ju att de inte fungerar oavsett mängd, var är läkaren ???

Hennes svar; "Men det är detta du får, klockan är ju 9, hon har gått hem !"

Vad fan är det för fittig stil ??? 

*                     *                     *

Igår så gick jag och en av skötarna till Vänersborg bibliotek för att jag ville låna musik och film.
Hon sade att jag inte fick kolla på "Lilja 4-ever" för att den kunde vara känslig för vissa, så jag lämnar tillbaka den.

Trots detta godkände hon "The Shining", "Gökboet" & "Gilbert Grape".

När jag sedan kollat på halva "Gökboet", så kommer en annan fram till mig och säger att jag inte får se den, då frågar jag varför, är den för "hemsk" eller något ?
Hon svarar, nej, men jag får inte kolla på film jag själv lånat, inget personligt får man kolla på.

Jag frågar; "Men varför sade den andra att det var ok ? Jävligt dålig stil att jag skall få låna, men inte ens få se färdigt på den, inte mitt fel att hon sade att det var lugnt !"

Jag får ett flipp, inte nog med filmerna utan även det där med medicineringen.


krama

2009-02-03 // 13:50:04

Hette doktorn Renata? Vore lite typiskt henne... ;)Jag har varit på Vänerviken massor gånger, var typ min trygghet under tonåren. Vilken färg tillhörde du, för de har väl fortfarande röda, gröna och blå kontaktpersoner? Grön var bäst tyckte jag :) Längtar nästan tillbaka lite ibland konstigt nog... Hoppas att det ordnar sig för dig med boende och att du får må bättre snart!

2009-02-03 // 16:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback