Dagens mode ? - Dagens åsikt

Taggar:
Bloglovin
Förstår mig inte riktigt på "Dagens mode" just för att det finns knappt något som heter så - egentligen.

Ärligt, denna stilen har jag haft långt innan den dök upp på t.ex H&M;



Den idén med en väst är pretty old. Det kan inte jag vara ensam om att inse !

Även detta kom långt tidigare, framför allt tänker jag på Brigette Bardot !



Oldie halsband idé;





Då blir jag smått irriterad av "Dagens mode" som inte ens kommer från denna tid, är vi verkligen så fantasilösa att vi inte ens kan komma på något nytt, utan dra allt från 50-60-70-80-tal och sedan kalla det dagens ?
Sedan går ju de flesta på att om man köper t.ex sådana glasögon så kommer man att vara one of the kind, modemedveten...

Inte särskilt troligt !

Är det bara jag som lagt märke till detta ? (försöker inte vara 'elak' mot någon som gillar sådana kläde/stil)

// Eriiza


Du har en poäng, still the point of fashion är nog att det ska vara inspiration, chansen att alla ska vara jätteorginella är rätt liten. speciellt vid tanka på att typ allt redan blivit gjort... och det gäller ju det mesta, inte ens det demokratiska systemet är ju nytt. det gäller väl helt enkelt att se det som inspiration istället för kopior, mode är ju dessutom känt för att återkomma om och om igen.



Därmot ska bikbok komma ut med en ny jeanskollektion i januari, black label, som verkar vara relativt nytänkande. Även om alla kommer gå omkring i jeansen redan i slutet av februari...^^

2008-11-15 // 10:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback