Hos tandläkaren & annat

Taggar:
Bloglovin
Idag har man ångest, ångest för allt, men mest för helgen.
Både att jag gick ut, trots att jag egentligen inte direkt
ville, och för att jag skar mig..

Idag var jag också hos tandläkaren, något som skrämmer mig.
När jag var liten/yngre hade jag inga problem med det alls,
men under åren har mer och mer saker gjort mig räddare för
det mesta..


Och ännu en gång är mina tänder åt helvete, nu har jag inte
bara 6 påbörjade hål, utan 9 påbörjade hål.
Fick en tid i december för lagning - kul..

FÖR ER SOM IBLAND SPYR SOM JAG - Fick veta idag för första gången att man ALDRIG skall borsta tänderna efter att man spytt, då blir det mycket värre. Skölj med flour, t.ex Dentan.
Jag anade att det var så, men alla tidigare tandläkare har sagt att jag skall borsta.
Av magsyran fräter emaljen bort, sedan borsta och använda tandkräm på det, sliter bort det mesta.

Hade ni en roligare dag, vad har ni gjort ?

Ny TÄVLING & förra veckans vinnare!

Taggar:
Bloglovin
Och här är VINNAREN !

Vinnaren kontaktar mig för adress genom [email protected]

Och den nya tävlingen är här.
Örhängena är inte använda, mer än till dessa bilder.
Reglerna är de samma:

*Skriv att du är med
* Lägg upp tävlingen i ett inlägg på din blogg, använd gärna den här bilden, och länka till mig/tävlingsinlägget




Så här ser de ut storleksmässigt.


Vad fan är det för fel på mig !?

Taggar:
Bloglovin
Igår hade jag tagit mina tabletter.
400mg Seroquel
75mg Nozinan
3ml Theralen
15mg Imovane

Och under kvällen tagit mig några drinkar med
vodka och coca-cola.
Så jag går och lägger mig, ligger i sängen som
vanligt och löser korsord.
Försöker somna, då får man SMS av J som
vill att jag går ut på krogen med honom
och några till.
Efter många om och men följer jag med.

Fråga mig inte varför.
Jag gillar inte folkmassor som trängs och skriker,
är fulla och allmänt odrägliga.

Men ändå stannar jag kvar.
J beter sig nästan som om vi fortfarande hade något på gång.
Försöker avvisa, men det är inte så lyckat.

Lyckas ändå inte bli övertalad för att sova över, och alla vet ju vad det skulle leda till.

Jag tar mig hem, men... jag flippar ur på mig själv och rakbladen gör sitt.
Så idag är ångesten hög.

Vad gjorde ni igår kväll, och gör idag?
(Hoppas er kväll och idag är bättre)

Ikväll lottar jag ut vinnaren till tävlingen, så passa på att anmäla dig medan det finns tid.

(Klicka på bilden för att komma till tävlingen)



Second hand

Taggar:
Bloglovin
Så här såg man ut imorse när man gick hemifrån,
ja lite hårt sminkad kanske för en vardag, men ibland får man bjuda på sig själv. ;D

Och jag har letat efter en sådan här tubhalsduk i fint mönster,
så den här kostade bara 20:- på älskade second hand.
Köpte också två kriminalare, är inte mycket för kriminalare
själv, så jag tänkte lotta ut dem, efter några andra
tävlingar jag har planerade ! =)

Hur ser er dag ut ?



Halloween-smink-under 10min.

Taggar:
Bloglovin
Här är en enkel "död eller zombie"-sminkning.
Det enda du behöver är att markera dina drag
med mörk skugga.

Om du har vitt, eller ljust puder, så grunda med den.
Foundation fungerar naturligtvis lika bra.

Grunda med lite blått vid ögonen, och dra ett
streck vid ögat med rödare läppenna eller läppstift.
Och svart kajal för att markera alla smårynkor
man har när man ler.

Man behöver faktiskt inte köpa en massa saker för att få
en effektfull sminkning.
Detta tog mig bara 7min, hade jag varit nogrannare,
hade det blivit ännu bättre.

Det jag använt är en liten borste, svart ögonskugga
från H&M, röd läppenna, och vitt puder.




Här är en "Vampyr-brud", försök ignorera allt mitt skrot,
det förstör effekten lite grand... =/
Sminkade bara ena sidan igen.

Började med att bleka huden med foundation och vitt puder.
Sedan använda min röd-lila läppänna (går bra med läppstift, eller ögonskugga)
till att markera ögat.
Sedan rama in ögat med svart kajal och dip-liner.
Sedan svart ögonskugga.
Och till sist blodrött läppstift, och för att få den läckra, saftiga läppen - avsluta med röd-rosa läppglans!



Här är en "Pantomim/Joker-sminkning", återigen, ignorera skroten.
Här är det inte svårt att räkna ut hur jag gjorde.


Och nu en "Älva-look", en lite gladare look, med fantasy känsla !
Ni ser precis hur jag gjort, hade gärna haft med lösögonfransar, men har inga.
Underfransarna är ritade med dipliner, och fjärilen med läppenna.
Och lite läppglans på det.


Nej, jag har inte ansträngt mig jättemycket.
Tänkte mest visa att man inte måste göra något storslaget för Halloween ! =)

Frukostgrupp & uttråkad

Taggar:
Bloglovin
Idag var det frukostgrupp på DSV igen.
Så resten av dagen är helt öppen, och tråkig.
Vill hitta på något, vad som helst nästan.

Imorgon blir det som vanligt second hand! <3
Hoppas man hittar något vettigt.

Vad har ni gjort idag, och skall göra sedan?

Och vad hittar ni på inför Halloween ?


Och hade ni velat ha tips på Halloween-sminkningar ? =)




DBT, medicinsk yoga

Taggar:
Bloglovin
Nu är jag tillbaka, på riktigt !
Har inte mått bra alls de senaste dagarna,
därav min frånvaro.
Annars brukar bloggandet hjälpa lite grand.

Idag hade vi medicinsk yoga på DBT-gruppen.
Har aldrig provat det tidigare.
Delvis för att jag inte vetat var det funnits,
och för att jag blir yr, nervös och illamående
av att fokusera på andningen, det blir
samma sak på mindfullness-övningarna.

Vad hittar ni på idag ?

Och har någon av er provat yoga ?


Och glöm inte TÄVLINGEN, tänkte nog lotta ut en
vinnare på söndag.

Kommer snart

Taggar:
Bloglovin
Jag vet, jag vet att jag inte varit engagerad sedan fredag.
Men idag skall jag besvara era kommentarer och läsa era bloggar.

Men tills vidare, vad har ni för planer idag ?



VIDEOBLOGG - Missbruk

Taggar:
Bloglovin


Visst är vi alla missbrukare av olika slag.

(Förlåt för mitt beteende, märker att jag är... skum i videon)

Alcoholic

Taggar:
Bloglovin
Har haft så hög ångets idag.
Gick ändå på Frukostgruppen.
Men man märkte hur alla var irriterade på mitt humör.
Min nedstämdhet.

Ingen vill umgås med en ångestfylld klump.
Ingen vill umgås med en som drar ned alla.

Anledningar jag fått höra, till varför folk jämnt säger upp bekanskapen med  mig.

Så nu skall jag vanka ned till Systembolaget
och låta dagen glida förbi.
Låta den dimmas bort..

Inte delta i resten av dagen.

Teater + Bor du runt Göteborg??

Taggar:
Bloglovin
Var som sagt på "Processen" igår på Backa Teater i Göteborg.
JAG ÄLSKADE DET !

Så galet skön komedi, med mycket mörker och förvirring.
Tänkvärd, ifrågasättande om våra liv, och hur vi förväntar oss livet.
Helt i min smak.
Det dyker upp så mycket frågor.

Han vaknar alltså upp på en plats.
Han är omringad, han är anklagad för ett brott.
Men vad brottet är får han aldrig förklarat.

Alla beter sig som galningar, som en alternativ
verklighet,
där ingen försöker eller bryr sig om
att förklara något för honom.

Man kan dra den här pjäsen till hur livet fungerar.
Att bli vuxen, att ta ansvar, att inte vilja ta ansvar, fast man måste.
Allt handlar om alla val man gör i livet, vare sig man vill eller ej.

Bor du runt, eller i Göteborg ?

Då tycker jag absolut att du skall beställa biljetter på Backa Teater (länk).
Bara 70-190kr.
Kan tänka mig se den igen, om någon vill ha sällskap?
Väldigt sevärd, underbara skådespelare, både nya och väldigt erfarna.

Dagen börjar och fortsätter

Taggar:
Bloglovin
Skall nu iväg till min DBT-grupp.
Väldigt roligt att gå dit, trots att man kan känna sig osäker.
Vill inte låta dum..
Känns som att DBT är nog något för mig.
Jag förstår "läxorna", färdigheterna vi tar med
oss hem att träna på.

Sedan skall jag som sagt till Backa Teater i Göteborg,
på förhandsvisning av "Processen".

Hur ser er dag ut?




Ny design nu !

Taggar:
Bloglovin
Varit på frukostgrupp idag, huvudvärk, allmänt nedstämt.
Men hur som helst - en ny design uppe nu som ni kan se.
Om något ser flummigt ut, prova att klicka på F5-tangenten och se om det blir bättre.
Annars får ni skriva om vad som är fel. =)

Så vad tycker ni, om den lite

mysigare varmare designen ? =)

Bjuden på teater!

Taggar:
Bloglovin
Kom precis tillbaka från min promenad på 9088 steg.
Åt precis 3 kokta ägg med kaviar, mums !
Och avslutar med jordgubbste.

Och det där med SMS på natten har löst sig,
fick utrett vem han var och hur vi kände varandra. ;)
Vi hade aldrig ens träffats, därav min förvirring.

När jag fortfarande gick på IV i Lysekil, åkte
klassen ibland på olika evenemang på Backa Teatern i Göteborg.
Jag älskar det, såg "Brott & straff", en modernisering av Dostojevskijs roman.
Underbar bok och underbar pjäs !

Hur som helst, på torsdag har de en förhandsvisning
av Processen, så jag blev bjuden dit nu.
Då jag skrev igår att jag skulle ta en fika med en f.d. lärare,
så bjöd hon med mig gratis, de hade två platser lediga!


Gillar ni teater och andra föreställningar?

(Men som jag går inte tillräckligt ofta p.g.a mående och ekonomi?)

Han har myror i brallan, jag har myror i benen och armarna

Taggar:
Bloglovin
Precis som rubriken antyder så har jag myrkrypningar igen.
De kommer om nätterna framförallt, vilket naturligtvis
resulterar i att jag inte kan somna/sova..

Försöker promenera om dagarna, för att utmatta
kroppen och musklerna, men inget hjälper.

Kan alltså inte ligga stilla, man rycker i både armar och ben.
Det är lite som att när benet somnat, och sedan försöker vakna till liv.
Ni vet när det pirrar, fast detta är mer nervöst, jag mår illa av känslan...

Väntar också på att läkaren skall sätta in Fluoxetin/Prozac igen.
Skall snart ut på dagens promenad.

Hur är er dag idag ?


Och vill ni att jag lägger upp min nya

bloggdesign? =)


Tips på Tradera auktioner - Örhängen

Taggar:
Bloglovin
Hej, Coconutwonder ville ha mer tips på Tradera-annonser,
så här är ett par tips för örhängen !

Klicka på bilderna för att komma till deras annons...


Påfågelörhängen 9kr+19kr/frakt (Går ut IMORGON 18/10 16:40 )




Dessa läckra fjäderörhängena i flera färger ligger bara på 4kr + 10kr/frakt (Går ut 23/10)



Eller dessa, galet läckra ligger på 39kr + 8kr/frakt, eller köp nu 45+8kr (Går ut 24/20)



Dessa läckra G-Klavar i svart plexiglas, bara med Köp Nu 120kr+15kr/frakt (Går ut 10/11)



Det här örhänget med en fjäder, två kedjor och earcuff för 29kr+6kr/frakt (Går ut IMORGON 18/10 00:32)

Musiktips - 2 emotionella 2 powerwalktakter

Taggar:
Bloglovin
Är tillbaka från min promenad på 9833 steg.
Tänkte tipsa om musik jag tycker är bra,
särskilt för att ha något att gå i takt till på en promenad.
(Och texterna är sköna)

Chrystal Castles - Vanished



Mizz Kitten - Rippin Kittin




Och två låtar som är sköna att gå till och betyder mycket för mig - emotionellt.


Jeff Buckley - Grace

R.I.P Jeff Buckley - 1966-1997 (Varför skall de mest begåvade dö unga?)


Soul Asylum - Runaway train



På den sistnämnda, ni borde kolla videon på YouTube,

såg den här videon första gången när jag var 3-4år hos en granne,
och jag började grina direkt, den grep mig så mycket,
jag kunde alltså inte engelska då alls, men ändå förstod jag budskapet genast...

Suspekta SMS man får på natten

Taggar:
Bloglovin
Inatt, när jag försökte sova, vilket inte gick så himla bra,
men jag låg kvar och lyssnade tyst på en värdelös ljudbok,
för att få tiden att gå, och höra lite mummel i bakgrunden <-- så detta kan vara ett tips till er som inte kan sova..

Hur som helst, detta SMS fick jag:
Anonym - "Har du Eriiza's mob nr?"
Jag - "Vem frågar?"
J - "J i Uddevalla"
Jag- "Och vem är J?"
J - "JN vill byta eller köpa bloggdesign. Fått nr för länge längesedan."
Jag - "Du får ursäkta, men jag försöker sova. Men jag blir förvirrad, jag, alltså Eriiza säljer inga bloggdesigns och vet verkligen inte var du fått mitt nummer ifrån.."
J - "OK, förlåt mig, ska inte störa. Sov gott"
Jag - "Men hur som helst, vi kan få detta utrett imorgon. God natt, J"

Haha, skumt samtal eller vad ?
Känner ingen som heter J, väldigt suspekt.
Varit med om liknande ?

Hur som helst, så skall jag ut på promenad strax...

Hur ser er dag ut ?

Nyinhandlat

Taggar:
Bloglovin
Har handlat lite nu, för mig själv och till er !
Detta handlade jag till mig själv..

Necessär - Indiska 29kr (För min del används aldrig en necessär till smink, utan till alla mina
pennor, stompfar, sudd, kol etc.)

Mascara - H&M 59.90kr
Ögonskugga - H&M 29.90kr
Dipliner - H&M 49.90 kr (Min alla tiders favorit)
Halsband - Ur & Penn 50kr

Och till er...
Haha, ja det tänker jag inte dela med mig av än,
nästa gång jag lägger upp en tävling kan två par örhängen vara vinster ! =)
Men det handlar om stora hjärtformade och med silvriga vingar.

Hur låter det ? =)

Vad har ni lekt med idag?

Uppe i ottan - nere på stan..?

Taggar:
Bloglovin
Idag har jag varit uppe sedan 7-8, kunde inte sova
längre.
Vaknat väldigt många gånger under natten, trots
förberedelser under gårdagen med lugnande för
att vara lite utslagen
när jag väl somnat.

Men men... Senare skall jag ta en fika (antagligen)
med en f.d. lärare som jag hade under tiden
jag gick på IV i gymnasiet (Lysekil).
Vi har haft kontakt sedan dess, och ses då och då.

Så idag vill jag göra mig trött, en fika kanske
tröttar ut mig, och sedan en promenad som borde
få mig att bli lite utmattad.

Hur ser er dag ut ?

Längre promenad & nya tabletter

Taggar:
Bloglovin
Idag blev det en promenad på 9288 steg.
Imorgon skall jag ta en längre promenad, hoppas jag.
Kan ju inte köra sönder mig redan dag 2, konditionen
är inte som den var i vår.

Hur som helst, nu äter jag också dessa två tabletter på dagarna...
Och hoppas på att gå ned de 7kg jag lagt på mig över sommaren.



Det är Burnex & 30 Days, så vi får väll se om de har någon effekt på mig. =)
Frukosten bestod som vanligt av kaffe & ägg !
Man blir inte så där jobbigt mätt på morgonen, något jag hatar.
Men det får igång en inför dagen..

Vad gör ni idag?






Ny TÄVLING & förra veckans vinnare !

Taggar:
Bloglovin
Har utsett en vinnare nu..

--> KLICKA HÄR FÖR ATT SE OM DET BLEV DU <---
(Vinnaren skickar sina uppgifter till min mail - [email protected])

Och här är den nya tävlingen.

Reglerna är som vanligt:

* Skriv att du är med och tävlar!
* Ta bilden jag använder och lägg upp tävlingen på din blogg
* Naturligtvis länka till min blogg/tävlingsinlägget



Kanske den här bilden ger mer uppfattning av tonen på sjalen, och ringens storlek..

Inhandlat på second hand

Taggar:
Bloglovin
As usual har jag varit nere på second hand idag.
Köpte dessa tre böcker:



"Pojken som överlevde" av Dave Pelzer:
Av författaren till Pojken som kallades Det och Pojken som inte fanns.
Den här boken berättar om hans händelserika liv som vuxen
och om hans väg till försoning. På ett lika fängslande som gripande
vis beskriver han sökandet efter en förklaring.
Vad fick modern att behandla honom med sådan grymhet?
Svaret tycks finns i ett sedan länge undangömt förflutet – hennes egen barndom.
Han beskriver också sin spännande men krokiga väg till yrkesframgång,
glädjen över att själv bli pappa och slutligen mötet med den stora kärleken.

Pojken som överlevde är den avslutande delen i Dave Pelzers trilogi om sitt liv.


"Iskallt och stenhårt" av Rickard Flinga:
Rickard Flinga föddes 1951 i Sydamerika av svenska föräldrar.
Familjen flyttade till Kalifornien.
Så småningom bosatte sig Rickard Flinga med fru och barn i Texas.
En dag skjuter han en arbetskamrat som han misstänker
har förgripit sig på hans dotter.
Han döms till 45 år och hamnar i Texas hårdaste fängelser.

"Lolita" av Vladimir Nabokov:
Lolita är romanen om otillåten passion.
Om den mer än 40-årige franske emigranten Humbert Humberts besatthet
i den knappt trettonåriga Lolita Haze.

Trots det lyriskt mästerliga språket, de avslöjande kvickheterna
om amerikansk mentalitet, trots kritikern Lionel Trillings
försäkran om att detta är vår tids stora kärleksroman,
är fortfarande nymfettbegreppet ett känsligt kapitel och ämnet explosivt.

Nabokov är mest känd för denna sin roman Lolita år 1955,
som chockade många, men som också lovordades för sin humor och stilistik.
Boken räknas som en av 1900-talets mest kontroversiella romaner
och förbjöds i Frankrike år 1956 - år 1958 och blev inte publicerad
i Storbritannien och USA förrän år 1958.
Boken filmatiserades år 1962 av Stanley Kubrick.


Skall ut på promenad strax, då skall jag visa vinnaren av Veckans Tävling!

Mjukstart i träning & ny kappa !

Taggar:
Bloglovin
Idag körde jag en mjukstart på mina promenader
som var så viktiga i våras.
Har inte vågat motionera sedan dess, delvis för att det är
för varmt på sommaren, och delvis för att jag var/är
rädd för att bli träningsgalen igen..

Men idag tog jag en kortare promenad på bara 5790 steg,
visste inte hur mycket min värdelösa kondition skulle
orka med, och för att jag skulle ha samtal med
min kontaktperson.

Så nu tar jag det lite lugnt, dricker en kopp te,
glor på TV
och väntar på att mina lugnande skall
sätta i för kvällen/natten.

Fick också hem min kappa från La Redoute för 212kr !

Vad tycker ni ? =)


Gränsland & sista chansen i TÄVLINGEN

Taggar:
Bloglovin
Idag är jag inte lika ledsen, men det känns som att jag har en slöja över mig.
Jag ser, jag hör, men jag förstår inte.
Som min diagnos - ligger i ett gränsland, i detta fall mellan verkligheten och den svarta sorgen.

Jag vill samspela i relationer, men är inte värdig dem.
Vill ha en umgängeskrets, men verkar inte förtjäna en, åtminstonde inte att få behålla en.

Allt är ett gränsland.
- Äta eller inte äta ?
- Ha normalt förhållande till mat, eller faktiskt lyckas jobba till drömvikt ?
- Säga vad jag tycker i risk av att låta korkad, eller vara tyst och bara verka korkad ?
- Springa till rakbladets trygghet, eller låta ångesten hindra min vardag och sömn ?


Upplever ni också detta gränsland?

Och även om mitt rationella, logiska-jag, vet svaret på frågorna, så är valet ändå galet svårt...




Och idag är det sista chansen att anmäla sig till tävlingen.
Lottar ut en vinnare imorgon.
(Klicka på bilden för att anmäla dig och se vad böckerna handlar om)



Vann också dessa vackra örhängen och earcuffs hos Malin Westman.
Tack Malin, har aldrig vunnit något tidigare ! =)



Är nästan klar med den nya designen, vad säger ni ?
Skall jag lägga upp den nya, lite mysigare, varmare designen...


Så jävla ledsen !

Taggar:
Bloglovin
Hela dagen har jag varit extra nedstämd.
Varit gråtfärdig, men när tårarna är vid tröskeln,
kan de inte ta ett steg till.
Så tårarna kommer aldrig.

Har varit så väldigt länge, alltså att jag inte kan få tårarna att komma.
Hade velat få gråta ut, få det gjort.
Men.. INGET..
Lyssnar på ledsen musik, tittar på ledsna bilder,
tänker på ledsna saker, men jag kan bara inte ta steget över tröskeln..

Försökte rita också, men det gick inte riktigt
som planerat, saknar känsla och teknik..

Hur har er dag varit ?

Frukostgrupp & kladd

Taggar:
Bloglovin
Imorgon är det frukostgrupp på Dagsjukvården igen.
Är så skönt att saker och ting börjar återgå till det
normala, något att göra på dagarna igen. =)

Till er sjukskrivna - hur förflyter era dagar ?
Hur får ni tiden att gå ?


Kladdade lite imorse.
Fast kontrasterna i skuggorna ser lite skumma ut på datorn, märker jag.


VIDEOBLOGG - Om religion & frågor kring det

Taggar:
Bloglovin


Skriv gärna vad ni tyckte om detta inlägg.
Och ja, jag vet att jag har ett kors runt halsen, men jag gillar kors,
och hittar inget annat symbol som representerar
min spirituella sida på ett lika bra sätt.

Och NEJ, jag klankar inte ned på religion, eller troende !


Och jag önskar att jag hade haft en tro, hade antagligen mått bättre psykiskt då.
Hade kunnat tänka -"Visst, jag mår skit, men Gud har en mening med detta, så det är bara till att fortsätta leva!"
Förstår ni hur jag menar ?

Boktips - "När blodsbanden brister"

Taggar:
Bloglovin
"När blodsbanden brister" - Hanna Svensson

Handling:
Hanna var säker på att hon hade mött mannen i sitt liv.
De gifte sig nio månader efter att de träffades.
Veckorna innan bröllopet visade Peter upp sina
agressiva sidor och sitt onormala kontrollbehov.
Hon gav, trots allt, äktenskapet en chans med
tankte på barnet hon väntade.

Efter två års äktenskap tvingas Hanna ge upp
drömmen om kärnfamiljen.

Hennes liv förvandlas till en riktig mardröm
efter separationen.

När Lukas börjar träffa sin pappa på egen
hand mår han sämre och sämre.

Vid tre års ålder kunde han sätta ord på,
och berätta
om vad som faktiskt hände hemma
hos Peter.
Hanna tvingas lägga ett fasansfullt pussel.

Följ Hannas kamp för att skydda sitt barn,
utan stöd från samhället...


Vad jag tyckte:

Boken är väl kanske inte den bäst skrivna, men den
är absolut läsvärd.
Inte ofta man stöter på en bok som är skriven ur
en mammas perspektiv
, en mamma som vill
skydda sin son från pappans agressioner och övergrepp.

Och ännu en gång ser man hur Sveriges
rättsystem & de sociala myndigheterna inte
alls sköter sitt jobb !

(Drar inte alla över en kam, det finnas många bra också)



Nästa bok...

Blev nu sugen på att läsa "Pojken som kallades Det" av Dave Pelzer.
Skall skriva om den också, om någon faktiskt missat den.

HAT-KOMMENTERARE !!!!

Taggar:
Bloglovin
Börjar bli smått irriterad nu på er, hat-kommenaterare.
För det första, hur fan orkar ni!?


Om ni nu avskyr mig/bloggen så jävla mycket, varför ens läsa skiten !?

Och för det andra, tror du inte att jag spårar din IP-adress ?
Så jävla dum som skickar flera kommentarer, under olika namn,
vissa t.o.m "snälla" kommentarer, men alla under samma IP..

FUCK OFF, uppenbarligen har du dåligt självförtroende, annars hade du väll skaffat dig en hobby ?
Men din hobby är att sitta vid en dator och leta fel..

Suck.... Suck.. Suck..

Och förresten
fortsätter du på detta spår och går längre, så vet väll att jag kan polisanmäla dig ?

Vakna, drick, njut

Taggar:
Bloglovin
Sov dåligt inatt också.
Men jag tar mig upp på morgonen i alla fall, annars
kommer jag inte somna förrän långt, långt mycket senare.

Så jag tycker att man skall gå upp vid en normal tid
varje dag, även om man inte skall göra något särskilt.

Rutiner behöver man, även om man är rutinlös. ;)

Så vakna, brygg kaffe, eller koka vatten, drick och njut..


Vad leker ni med idag ?



Trött, trött, kladdar, kladdar...

Taggar:
Bloglovin
Sover fortfarande dåligt, dock inte lika dåligt som i videon
jag lade upp för ett litet tag sedan. ;D


Så jag antar att det skett någon positiv förändring,
bara det håller i sig, och inte svänger tillbaka igen.

Kladdade lite förut, har inte så mycket annat att göra. =/
Men fantasin och tekniken kommer inte överens,
så resultatet bli tyvärr inte såååå lyckat.


Skall ändra designen till lite mysigare också.

Och glöm inte
att svara på min fråga i menyn...

Klickat hem

Taggar:
Bloglovin
Yay, är så glad, hade 50% rabatt på La Redoute, så den här vackra kappan kostar mig bara 212kr !!!

Snygg, eller vad ? =D


Pyssel på DSV

Taggar:
Bloglovin
Hej, det var frukostgrupp idag på Dagsjukvården. Och i vanlig ordning pysslar vi efteråt.
T.ex målar, pusslar, klipper, klistrar etc.

Så idag gjorde jag detta, är dock inte klar,
men är fantasilös och kommer in på hur jag skall avsluta den...

Så... hur blev det ? =)


(Svara gärna på min fråga i menyn)




Hemma efter första grupp-DBT:n

Taggar:
Bloglovin
Yes, som sagt hade jag min första grupp-DBT idag.
Och det gick bättre än väntat, alla tjejerna hade
inte kommit, men vi var fyra, och de verkade lika
öppna som jag.


Visserligen hade vi bara presenterat oss lite kort idag,
gått genom tanken med DBT och tanken på mindfullness.
Och det hela lät jättebra, så jag hoppas att det
fortsätter lika bra.

Mindfullness - Det är alltså lite som en enklare
variant av meditation.
Man tränar på att vara "här och nu".
Man tänker på vad man gör JUST NU, inte vad
som hände igår,
eller vad man skall laga till middag senare, utan
känna hur man mår och vad man gör precis här och nu.

Många av er har säkert redan hört talas om detta sätt,
men tänkte informera er andra.

Några frågor på detta ?

Eller en fråga om mig ?
Svarar på allt.

Och kom ihåg mitt forum för psykiskt sjuka, skall byta domän och en ny design, men det får bli längre fram... (Klicka på bilden)

Läskigt och spännande med gruppterapi

Taggar:
Bloglovin
Är förväntansfull, rädd, fylld av spänning, glad över
att jag skall börja i grupp-DBT imorgon.

Har haft individuell DBT ett tag, fast det har vi
fått lägga lite åt sidan då jag sovit så galet
dåligt sedan i början av sommaren, så jag har inte
kunnat fokusera på de "läxor" jag får av DBT:n.

Men imorgon är det min första grupp-DBT.
Även om jag inte skall fokusera på de andra
patienterna
, så beror en del på dem, jag måste ju
kunna känna mig trygg i att kunna dela med mig
av mina tankar och erfarenheter.

Och jag hoppas att de andra tar detta på lika stort allvar som jag.
Annars blir det nog svårt att ta lärdom av det hela.

Kärlek på VHS/Youtube & Må bra sol

Taggar:
Bloglovin
Här är något jag kallar "Kärlek på VHS".
Jag älskar den här familjen, hittade den här filmen
med tre av original avsnitten av Addams Family.

Gillar ni den här underbart galna familjen ?


Vissa original avsnitt finns på Youtube, som dessa:


Del 1 av 2 "Morticia's Romance":


Del 2 av 2 "Morticia's Romance":

Och idag på frukostgruppen fick vi göra en "Må bra sol".
En sol där strålarna representerar saker som får en att må bra.
Ett bra sätt att komma på saker att göra när man är ångestfylld.

Inget av detta behöver vara dyrt, eller ens kosta något, t.ex en kram kan man må bra av.

Så detta kanske någon har användning av ? =)

Boktips - "Såld"

Taggar:
Bloglovin
Bloggtips för den här gången är:

"SÅLD" - Natasja T. & Vera Efron
Såld är en skrämmande, gripande och sann berättelse
om en ung flicka som drömmer om ett bättre liv men
i stället blir ett offer för trafficking.
Natasja växer upp på den fattiga landsbygden i Ryssland
men vägrar förlika sig med den tröstlösa tillvaron i byn.
Sjutton år gammal flyttar hon till Sankt Petersburg
för att studera – men kommer inte in på högskolan.

Utan någonstans att ta vägen lockas hon av ett till
synes oemotståndligt erbjudande om ett jobb som barnflicka i Sverige.
Fast det hon tror är en biljett till frihet och rikedom
visar sig bli en värre mardröm än hon kunnat föreställa sig.

Gång på gång säljs hon till olika män men trots att hon
sakta bryts ner vägrar Natasja in i det sista att ge upp.
I all tysthet börjar hon planera sin flykt ...



Vad jag tyckte:
Boken är mycket väl skriven, man hänger med i berättelsen.
Allt flyter på, och det händer något nästan hela tiden,
så man blir inte uttråkad och kastar boken ifrån sig.

Så jag rekomenderar den starkt, en av de bättre biografierna gällande trafficking.

Second hand kängor & kavaj

Taggar:
Bloglovin
Hallå, ni vet ju att jag avgudar second hand,
och tycker att det är väldigt underkskattat.

Så här är ett bevis på att man bör svänga in på en
loppis, second hand eller Tradera några gånger, och göra sådana här underbara fynd !


De kostade bara 75kr, och om jag får bedöma skicket,
så tror jag inte att de blivit använda mer än blivit provade ! =)

Och en snygg kavaj som jag faktiskt lade hela 300kr på, från Tradera....
Men hade jag sett den i en affär hade jag kunnat lägga så mycket pengar på den.
Älskar öljetter !


Vinnare och NY TÄVLING

Taggar:
Bloglovin
Här är föregående veckas VINNARE !

Och här är den nya tävlingen !

Som vanligt är det detta du skall göra för att ha chans att vinna:

* Skriv att du är med
* Skriv om detta inlägg på din blogg
(har du ingen blogg använd Facebook) länka till detta inlägg och använd bilden nedan



OM BÖCKERNA

Torey Hayden - "Skymningsbarn"
Cassandra är nio år och har blivit sexuellt utnyttjad.
Drake är fyra år och vägrar att tala.

Torey Hayden möter dem när hon börjar arbeta på en psykiatrisk avdelning för barn.
Så träffar hon den 82-åriga Gerda, djupt deprimerad efter en stroke.
Gemensamt för dem alla tre är att de inte talar,
och det blir Haydens uppgift att försöka nå fram till dem.
Det visar sig vara en av de största utmaningarna som
hon ställts inför under sitt långvariga arbete som barnpsykolog,
och hon tvingas till slut att ifrågasätta sina egna arbetsmetoder.

Duncan Fairhurst - "När ingen annan ser"
Det här är en gripande sann berättelse om en ung pojke
som blev oerhört sviken av den person han älskade allra mest - sin far.
Från fyra års ålder bar Duncan Fairhurst på en fruktansvärd hemlighet.
Uppfostrad i ett hem där sjuka ritualer var en del av vardagen,
blev Duncan manipulerad, retad och sexuellt utnyttjad av sin egen far.
I ett desperat försök att slippa undan sin pappas förtryck
försökte han vid fjorton års ålder ta sitt eget liv.
Till slut flydde han in i en kriminell värld fylld av alkohol och droger.
När Duncan för tre år sedan såg sin far hand i hand med en liten pojke, bestämde han sig.
Det handlade inte längre bara om honom, andra tvingades uthärda samma sak.
Den 16 augusti 2004 anmälde Duncan sin far för sexuellt utnyttjande av barn.
Det här är hans berättelse.

Det "vackra" med ätstörningar

Taggar:
Bloglovin
Som de flesta av er vet har jag Ätstörning UNS (utan någon specifikation).
Vilket innebär för min del att jag både har anorektiska och bulimiska
tendenser.

Så vissa dagar kan jag svälta mig själv, och andra hetsäta och spy.
Detta gör också att jag kan ha maniska träningsperioder, så ni
kanske förstår varför jag är rädd för att införskaffa mig gymkort ?

Hur som helst, ni som "vill ha" en ätstörning, skall också veta att
man blir inte bara smal.
När man hetsäter kan hela bålen blåsas upp, man ser gravid ut.
Man behöver inte ens hetsäta för den här effekten, svälter du
dig själv och äter sedan en normal portion, så kan du se gravid ut.

Så vill ni verkligen se ut så här !?




Nej, jag trycker inte ut magen, jag slappnar av...
Och många av er kan nog se på mina armar att jag ätit en
hel del det senaste, har verkligen skjutit upp i vikt.
Brukar se ut så här - oftast...


Korar vinnare till Veckans Tävling imorgon -

förlåt för förseningen !